[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 10:51

Maak ons achterblijvers blij en kom maar op met de (tussentijdse) verslagen!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:09

Dressuur weet ik nog niet. Springen een balkje en binnen de tijd en cross foutloos en 2 seconden te snel maar vind ik niet erg omdat ik de laatste crossen steeds te langzaam was.

Edit: dressuur 168 punten. Mijn voorspelling was 170 dus klopte wel aardig
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 31-05-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Re: Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:27

Goed gedaan SM!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 12:57

Daar is de eerste!!! Mooi suikermeisje, en idd. die 2 sec. is dan het niet het ergste. Keurig gereden.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:02

Ik heb de cross vrijwillig verlaten....Zeph voelde niet goed aan en wilde opeens tijdens de cross niet meer echt. Sprong de hindernis wel, maar het voelde niet goed, ben iets later gestopt. Hij had een bloedneus, dus iets klopte er niet.
Op advies van de dierenarts naar de kliniek gegaan voor onderzoek. Lijkt mee te vallen. Over twee weken wel terug om verder te kijken of het weer allemaal oke is!

Ik ben onwijs geschrokken, heb nog nooit mee gemaakt dat er iets met Zeph is. Maar hij rende net al wel weer hard de wei in en lijkt zich verder erg goed te voelen, dus we hopen dat het goed afloopt zo en dat het dikke pech was.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:07

Dat is schrikken Zephyr!! Goed dat je gestopt bent en fijn dat hij er nu wel goed uit ziet in de wei.

Klinkt goed suikermeisje, foutloze cross op twee seconden van de optimale tijd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:11

Oei Zephyr, wat een schrik, en wat goed dat je niet kost wat kost doorgereden bent om de finish te halen, ondanks je gevoel, want dan voel je je helemaal zo schuldig als je over de meet bent.
Hopelijk valt het mee, en was het een (slecht getimed) incidentje.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:15

Netjes gereden Suikermeisje!
Hopelijk valt het allemaal mee met je paard Zephyr. Fijn dat ie nu wel weer fit op de wei staat.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:19

Ik had de cross denk ik foutloos uit kunnen rijden, want hij sprong wel braaf, maar het voelde niet goed. Ik voel me nu al schuldig dat ik niet eerder stopte en dat er iets met hem was. Ik was echt geschrokken!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:34

Pff sterkte met je paardje Zephyr, goed dat je gestopt bent. En ik zat 22 seconden voor optimale tijd, dus daarmee wat strafpunten. Maar echt top gevoel na het rijden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:57

jeetje zeph dat is schrikken idd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:57

Nou, kan me voorstellen dat je onwijs bent geschrokken Zephyr!! Hopelijk valt het mee.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:00

Wat goed dat je gestopt bent Zephyr! Kwam er bloed uit beide neusgaten of uit 1?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:08

Woepwoep :D dressuur heel lekker simpel en 187 punten, springen heb ik zitten prutsen en 2 balken en de cross super fijn foutloos maar met heel veel tijd fouten maar zo genoten.

@ SM goed gereden hoor!
@ Zephyr oei schrikken. Goed dat je gestopt bent!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:09

Super gedaan hoor Marijke!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:13

Jij ook netjes gedaan SM! Jammer van je dressuurpunten maar wel mooie tijd gereden in de cross.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:31

muts_marijke schreef:
Woepwoep :D dressuur heel lekker simpel en 187 punten, springen heb ik zitten prutsen en 2 balken en de cross super fijn foutloos maar met heel veel tijd fouten maar zo genoten.

@ SM goed gereden hoor!
@ Zephyr oei schrikken. Goed dat je gestopt bent!

Wat ik zag met losspringen e.d. zag 't er ook fijn uit! :j Gave vos heb je <3

Suikermeisje, had jij een paarse set? Stoere pony heb je dan! :D

Zephyr, ik hoorde dat 't omgeroepen werd. Kan me voorstellen dat je je doodschrikt! Hoop voor je dat het meevalt :(:)

Wij zijn ook weer thuis :) . Dressuur ging simpel relaxed, weet de punten nog niet (vraagt stalgenoot voor me na), maar gok zo tussen 180 en 190.
Springen ging heel fijn, één balk op de eerste van de dubbel.
Cross begon fijn, hele suffe weigering op 3 (eigen schuld, veld was helemaal leeg, was gefocust op de hindernis en paard breekt zo uit }:0). Daarna weer fijn verder, tot aan 8a, boom voor het water. Lekker ernaar toe gereden, en net één galopsprong voor de sprong de druk er niet op gehouden. Toen stonden we dus stil :Y) . Tot voor kort kwamen we niet eens in de búúrt van sloten, paard sloeg dan ook helemaal af. De laatste tijd pakte hij steeds fijner aan, maar wedstrijdsituatie is toch anders :P . Tweede keer aanrijden hetzelfde verhaal. Derde keer toch door kunnen drukken en daarna weer heel fijn. Geen twijfels bij de gebroken lijnen, niks. Top! Dus, ondanks de weigeringen toch wel blij. :)

Water in een gat en sloten tijdens lessen gaat inmiddels prima. Dus dat wordt gewoon maar km's maken. :D :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:37

Dank je maik! Lief! En jij mooi naar de finish, lekker! !

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:04

Maik dat was ik idd ja :D dankje

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:11

Jee Jorieke, super gedaan hoor. Maar even wachten op de prijsuitreiking dacht ik zomaar toch? En Texelse ook weer een normale hartslag.
SM, ook keurig gedaan.
En onze Muts was qua snelheid aan het mutsen maar dat geeft niet, super gedaan. Dat geeft vertrouwen. Kom je bij ons in WW lekker L crossen.
Hester, schrik schrik schrik, maar je paardje staat weer vrolijk in de wei.
En nu maar wachten op de rest!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:43

Ben ook weer terug!
Wel een heel tevreden gevoel overal allen baalde ik heel erg in de cross.
Dressuur kan beter, maar was wel tevreden en de jury ook: 191. Springen foutloos. Toen de cross, naar hindernis 1 wat twijfel en na hindernis 2 ging ze alsof ze het al jaren deed! Ze voelde zo safe en fijn aan!! Toen kwam ik bij 8a en voelde ik haar voor 8a al terug komen en was ze niet meer met mee bezig. Toen goed geschopt en zo sprong ze 8a maar daarna deed ze What na en lag ik op de grond... Baalde ontzettend. Ik denk dat het komt omdat er een paard vlak naast de sprong stond en ze die interessanter vond dan ik. Ik wil niet zeggen dat ik anders geen stop gehad had.. Kan altijd. Maar bij het water met een paard zo dicht er langs stil gaan staan vind ik niet slim... Heb dat ook even laten merken. :+ Blijkbaar vonden de hindernisjuys dat later ook want toen we nog even gingen kijken stond er 1 toch stuk verder op.

Jeetje Zeph wat schrikken! Was jij int blauw? Zag je al gaan en zei nog wat oogt dat paard tam..
Super gedaan Marijke en SM!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:53

@MM foutloos gecrossed en ook nog eens genoten, super! Wil je nog meer?
@Sannnn balen van je val zeg... hopelijk heb je er geen blauwe plekken aan over gehouden.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:05

Ik was in het blauw ja! Tot en met het losrijden was hij 1 stuiterbal en best wel druk! Springen ging wel super en daarna was ie weer lekker druk, maar hij was in de cross te tam en toen ben ik gestopt :( Dan weet je dat je paard niet goed is, want Zeph gaat altijd lekker vlot!
Echt klote, maar ik kon er niets aan doen denk ik.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:50

Denk niet dat t aan t paard bij de hindernis lag... er was 'iets' met die hindernis. Ik heb die nl al wel 30 keer gesprongen en had er nu 2 weigeringen. Hetzelfde geldt voor zeer veel van de andere militairen die mee deden en die hindernis op die plaats al zo vaak hebben gesprongen.
Behalve die weigeringen had ik er ook nog eentje gehad op h5. Verder top gedresuurd voor ons doen. Weet mn punten niet maar ik ben tevreden! ! Miste in de cross wel wat wedstrijdritme... maar dat is niet zo vreemd.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:53

wat jij vandaag had Zephyr, had ik in Markelo. alleen had B. geen bloedneus. voelde me ook superschuldig dat ik niet eerder gestopt was. maar feit dat'ie weer blij door de wei stuitert geeft al aan dat het vast wel goedkomt.

balen van je val Sannn, maar wel fijn dat je overall tevreden bent.

en gefeliciteerd Marijke, whoop whoop!

goedzo Loetie! heb je er alweer meer zin in?

ik ben gister door mijn rug gegaan. op schaal van 1 tot 10 schommelt de pijn tussen 4 en 7.5, dus ik ben blij dat ik vandaag toch al had afgezegd... had geen cross aangekund denk ik :(