[SGW] Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 13:08

En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe iedereen gereden heeft.

Hierbij vast mijn verslag:
Ferrose begon bij het losspringen al braaf. In het parcours een stop op 4, ze gleed wat weg erheen en het was een kijkerige dubbel. Rustig de tijd genomen en tweede keer ging ze er vol vertrouwen over. Ergens nog twee balken eraf gehaald omdat ze na de stop toch een beetje ging panieken en daardoor wat hard ging. En 12 strafpunten nog voor tijd, maar ik was tevreden met hoe ze zich gedragen had. En ze moet maar weer wat vaker mee op BB zodat ze relaxter wordt in het parcours

Met loscrossen werd ze wakker en ze ging ook goed van start maar ver voor twee sloeg de paniek weer toe. Met enige moeite er wel voor gekomen en weer de tijd genomen om opnieuw aan te rijden. Leek ze even niet te gaan doen want ze stond weer stil maar schoot toen erop af alsof ze leek te zeggen nu durf ik het. Daarna nog wat angstig het pad op naar drie maar vanaf drie begon de knop om te gaan. En vanaf vijf was ze haar bloedfanatieke zelf. Overal rechtuit gegaan en zelfs in galop het water in via de inloop (liefst wil ze nog in stap en dan aandraven) en ook de rest even simpel. Natuurlijk waren we te langzaam maar daar heb ik ook echt niet opgelet. En toch nog twee keer een voldoende voor stijl meegepakt. Dus ik ben super trots dat ze alweer zo aanpakt na zo een slechte voorbereiding

MissBay

Re: Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:48

Hier op zich een tevreden mens, maar ben niet verder gekomen dan hindernis 9. Ik had een stop op 3, had er meer aan moeten rijden. Op het stropaard kon ik hem wel doorduwen (net...), alleen bij de bosinsprong wilde B. echt niet. Twee stops. Met hangen en wurgen hem er overheen gekregen. Op nummer 6 het alternatief genomen, 7 en 8 gingen echt heel goed, en toen weer een stop bij de opsprong. Ben er nog wel opgegaan, maar aan zijkant er weer af. Dit was voor ons net even te veel van het goeie, geloof ik. Moet beter leren hoe eraan te rijden. Heb nog twee crosslessen in planning, en Maarsbergen afgezegd. Ga eerst weer oefenen. (In parcours had ik trouwens rotbalkje op 6, hij wilde voor 5 stoppen vanwege de bodem, daar kreeg ik 'm nog overheen, maar had 'm bij 6 totaal uit elkaar lopen, verder sprong hij fijn).

En Joki, ik vind jou heel knap, en een doorzetter! Mag je echt trots op zijn hoor!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:54

Zusje heeft met mijn paard gestart. Dressuur wat braaf en afwerking niet zo netjes. 182 in ring 2. Springen een balkje en cross foutloos en met op het laatste stuk in een klein handgalopje op 4.22 binnen. Stijlpunten weten we niet. Uitslag niet op gewacht.

Nog wel een aantal bokkers gezien. Joki tijdens het springen, aantal crossers rond de nummers 30

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:56

Dat klinkt goed Joki!! Fijn dat het knoppie om ging en je lekker hebt kunnen rijden. Dan maakt het ook niet uit wat voor tijd je rijdt!!

Voor ons was het onze 3e cross, 1e dit jaar. De dressuur ging redelijk, niet zoals we het kunnen, ze gleed her en der wat weg en volgensmij was ze met haar gedachte ergens anders (en ikke misschien ook ;)). Wel 194 pt. Tijdens het losspringen wist ze al precies wat er ging gebeuren, dus vooral veel aan tempocontrole gewerkt en soms wat hindernisjes meegepakt. Springen zelf ging fijn maar weer wat glibberen soms. Ik kwam ook moeilijk uit op de dubbel. Wel foutloos gelukkig.
Toen de cross in, hindernissen 1 en 2 waren nog de gebruikelijke hertensprongen maar ook bij Layla ging het knopje om. Heb heerlijk gereden en overal rechtuit gegaan. Toch wel een kicken gevoel.
Alleen stom foutje na de waterbak, ging 1 tever rechtdoor. Gelukkig stond er iemand aan de kant die schreeuwde ''Omkeren, let op je tijd!!'' en nog wat ander gejuich. Vond ik toch wel heel erg fijn, vooral als je op dat moment even de weg kwijt bent. Toevallig een bokker?????
10 sec buiten de ideale tijd binnen gekomen en foutloos. Enorm trots op puppiepaard. De eigenaresse is zo lief om terug te rijden voor de uitslag dus ik ben erg benieuwd!

Ik startte btw met een schimmel, startnr 61, roze/blauw en een knalroze capcover.
Laatst bijgewerkt door YentlKG op 12-05-13 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:02

Leuk om te lezen hoe iedereen gereden heeft!

Dressuur liep Q top, heel relaxed. Had 196 punten. Springen ging ook goed, beetje vlug, maar wel foutloos.
Ik vond de cross tijdens het lopen echt pittig en zag er best wel tegenop..
Eerste cross van het jaar dus was benieuwd, maar ze liep best fijn. Stop op hindernis 6, puntje, want ik reed echt onnozel aan. Daarna alternatief genomen bij die hindernis en sprong ze gelijk. Daarna twee x een stop bij hindernis met de boomstammen, kuil en greppel ertussen. Zag veel fotografen klilken helaas toen ik over der hals hing .. :') haha wou graag normale cross foto :P
Maar daarna alternatief genomen daar en na deze sprong super de cross uit kunnen rijden
dus tevreden :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:06

Wij hebben een tijdje staan kijken aan het begin bij het puntje. Werden ook veel verkeerde alternatieven gesprongen. Met foutief parcours al gevolg.

En hoeveel mensen er wel niet met de kont in het zadel blijven zitten of enorm terugrijden en noodsprongen krijgen. pfff, viel me echt tegen wat ik zag.
En dan nog een tang van een deelnemer bij het inspringen die meende dat ze meer was dan de andere deelnemers.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 14:11

Tientjeh netjes van je zusje. Het viel mij ook op dat zoveel mensen zitten. En dan ben ik vandaag niet heiliger dan heilig want ik heb in het begin ook meer gezeten dan normaal dus had om die reden ook geen voldoende voor stijl verwacht, maar meer dan een paar meter voor de sprong zit ik niet volgens mij (ik rijd normaal bijna elke sprong aan in verlichte zit dus vond dit al heel veel voor mijn doen)
Yentel fijn dat ook bij jouw paard de knop omging en je fijn kon crossen
Mb ik weet niet hoever panningen voor jou is maar daar hebben ze mij vorig jaar heel coulant laten bijschrijven voor de oefencross toen ik in de b gestrand was. Dus misschien is die een idee voor jou. Qua hindernissen wel gelijk qua uitdaging aan markelo
Yesorno fijn dat je tevreden bent

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:14

Veel bokkers gezien vandaag. Er stond voor de B wederom een uitdagende cross!

Hoe is het met het zeepaard en ruiter? Niks aan over gehouden? Ik schrok wel ff!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:21

zeepaard?

Hebben jullie die schattige zwarte pony gezien (die bij de paarden zonder dressuur starten)?
En een hele grote schimmel, leek wel een trekpaard. Die nam een extra hindernis!! Het hek voor je het finish terrein op komt, hahahaha. Daar moest je gewoon tussendoor, maar dat beest vond het blijkbaar geweldig leuk ;).

Ik vond het een pittige cross, zeker voor de eerste die ik mocht rijden dit jaar:P maar vond de hindernissen echt super gaaf die we allemaal gehad hebben. :D
Nu lekker veel spring parcoursen en dan zie ik jullie in Vasse?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:27

Zeepaard ook gezien inderdaad. Grote schimmel ook. Heb jou ook gezien Anne

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:31

Welk nr had jij tientjeh? Heb ik jou ook gezien?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:34

Zusje deed mee met mijn paard, zij start waar ik niet kan of mag starten. Nr 71

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:38

nee nr 71 niet gezien. Moest ook zeggen dat we vrij snel weer weg waren. We gingen nog het Z en ZZ kijken in Ootmarsum wat wij sponsoren.

Er reed ook een meisje op een bruin wat fors, niet al te groot paard met een bitloos hoofdstel. Ook best knap met zown cross als deze.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:39

Hier ook een tevreden ruiter! Ik lag er met inspringen 2x naast, maar gelukkig ging het parcours gewoon erg fijn foutloos. In de cross voelde hij wat onzeker en liep erg op mijn linker been te duwen. Hij durfde ook niet goed het bospaadje in tussen 2 en 3. rustig aan gereden, want meestal als hij wat onzeker aanvoelt draait hij ergens supersnel om en lig ik ernaast. Fijn gereden, helaas een weigering bij de combi boom-greppel-boom, en toen maar het alternatief genomen. Verder overal rechtdoor kunnen rijden en de water inloop genomen ( we zijn nog niet klaar voor de insprong). Veel te langzaam binnen (geloof 5:50) maar zonder problemen onderweg. ook nog een 6.1 voor stijl, dus weer een puntje binnen. Baal wel dat hij stopte voor die boom voor de greppel, hij kijkt daar normaal nooit naar en ik had een mooi ritme met been er goed aan......

als het goed is komen er foto's van WM fotografie en equigeniek. Ik heb iig voor de opsprong en bij de greppel fotograven zien staan....

Volgens mij ging Jipje-Niekje ( nr 82?) ook koppie onder in de waterbak......

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:45

Wij gaan nu prijs ophalen. Zusje is 4e geworden in ring 2.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:50

Mooi dat het verder goed ging in de cross Annika. Heb volgens mij heb ik nog je paard opgesloten in de hoek bij het secretariaat samen met nog een amazone. Toen je hem pakte, hoorde ik je iets zeggen van: Dit is nou al de 2e keer dat ik er af val bij het losrijden! hahaha

gefeliciteerd Tientjeh:)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:54

annikavolder schreef:
Baal wel dat hij stopte voor die boom voor de greppel, hij kijkt daar normaal nooit naar en ik had een mooi ritme met been er goed aan......

Ik had precies hetzelfde!! Vond t ook gek. Na twee weigeringen ook voor t alternatief gekozen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:00

@anne: dank voor het vangen. ;-)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:02

vanmiddag bij de ponys ring 2 geschreven.
en zusje heeft vandaag voor t eerst gecrosst, dressuur echt waardeloos, paard vond de crosshindernissen e
rachter veeel intressanter, een terechte 168. springen foutloos en cross een stop op t stropaard en het water. super tevreden dus.

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:41

@yesorno oha dan heb ik met jou een gedeelte cross gelopen! Haha grappig dat je dat dan nu via bokt terug leest :D

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:42

Weet iemand eigenlijk wie de fotograaf was die eerst bij H4 stond te fotograferen en daarna bij H3?

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:44

Ook ik tevreden! Dressuur 170, maar fijn proefje vond ik zelf.. En springen en cross foutloos, erg blij mee, was onze/mijn eerste SGW ooit!

Gefeliciteerd met je zusje tientjeh! Reed joun zusje in het geel?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:54

Leoniewenny, mijn zusje reed in kobaltblauw/zwart.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:14

Hoi hoi

Hier een uber happy iemand :D Dressuur ging heel fijn, 186 punten en daarmee 9e vd 25. Springen ging fijn maar 2 balkjes eraf. Cross vond ik helemaal niet leuk.. had bedacht dat ik het alternatief nam bij de trakhener en het alternatief bij de coffin (boom-greppel-boom) maar onderweg ging het zo lekker dat ik overal rechtuit ben gegaan. Ben ook via de boom het water in gesprongen en heb onwijs genoten :D Wel ver buiten de tijd binnen maar mens wat was ik blij dat we foutloos over de finish kwamen :D Ook nog 2 winstpuntjes mee naar huis mogen nemen dus mijn dag is TOP! :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:15

@ Tien wat goed van Marielle!!!!
@ Jipje niekje wat balen van je natte pak!

heel veel bokkers gesproken, leuk!