[SGW] Verslagen SGW Renswoude 27 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Verslagen SGW Renswoude 27 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 13:15

Ik mag als eerst een verslagje tikken.. En wat voor verslagje! Geweldige ochtend gehad in Renswoude.
Was lekker strak georganiseerd, dus verliep allemaal soepel. Eerst losrijden in het weiland, daarna inspringen in mooie zandbaan en vervolgens naar de prachtige springring. Er stond een eerlijk parcours met genoeg uitdagingen. Ik vertrouwde volledig op het altijd springen van mijn Vossie, maar na de twijfeling op h4 had ik gewaarschuwd moeten zijn. Reed nog steeds niet echt naar 5a en daardoor bijna een stop. Drukte door, maar te laat. Resultaat 1 balk. Jammer maar helaas.
Cross ging geweldig. Alleen op de rood witte dubbel een twijfel slinger maar met stemhulp netjes er overheen. Heerlijk op tempo en redelijk gecontroleerd rondgereden. Topdag. Heb niet gewacht op de prijsuitreiking omdat een vriendin vanmiddag nog gaat dressuren in Kootwijk en ik met haar mee wil. Ben benieuwd naar de uitslag.

Kom maar op met de andere verslagen. Heb een hoop blije mensen gezien.

Monri

Re: Verslagen SGW Renswoude 27 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:24

Ook hier een blij mens ;)! Ik reed vandaag onder nummer 47.

Toen ik de cross aan het verkennen werd ik wel een beetje zenuwachtig van een aantal hindernissen...

Met springen had ik twee balken en hier was ik tevreden mee. 1 pechbalk en bij de andere liet ik mijn paard wat te lang worden.

De cross liep ze echt super fijn; alert en stuurbaar! Bij geen 1 hindernis twijfelde. Alleen voor 15 vergat ik het weiland uit gaan; dat werd een volte. Als dit niet wordt aangerekend heb ik een foutloos rondje gereden.

Hulde voor de organisatie! Alles om en in de wedstrijd was super geregeld. En wat hadden we goed weer he?!

Zijn er nog foto's gemaakt?

Heerlijk die adraline-kick na zo'n super rondje!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 13:30

Lekker hè monri, dat gevoel 'ik wil nog wel een rondje want dit is te gek'?! Het weer zat idd ook echt mee. Ideale omstandigheden wat mij betreft. Ik heb iig 2 fotografen gezien, 1 na hindernis 2 op het lange stuk en 1 voor het het water.

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:04

Ik heb vanochtend ook gestart in renswoude. Lekker ingereden toen naar het springen waar ik zelf nogal zenuwachtig voor was. Begon fijn alleen op 4 een rare sprong waardoor ik uit balans raakte en een balk. voor 5 zelf een volte gedraaid om te herstellen. Daardoor nog 2 tijdfouten dus in totaal 10
Strafpunten. Toen ingesprongen voor het crossen ze had er zin in paar sprongetjes gedaan en gestart. Begon goed alleen Op 7 en op 14 een langsloper maar daarna sprong ze die
Ook Netjes. Verder sprong ze alles Dus erg tevreden. En weer een mooi leermoment gehad! Ik vond het een hele mooie cross en de
Organisatie was super! Alles was duidelijk
Aangegeven en was goed voor elkaar!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:22

Hier helaas een iets minder blij mens :( .. Voor mij was dit weer de eerste cross van het jaar, helaas markelo en chaam af moeten melden i.v.m. Blessure van mijn paard. Maargoed, ik had er iig ontzettend veel zin in, prachtig terrein en mooie uitdagende cross! Helaas had ik met springen al wat probleempjes, paardlief wilde niet richting de springring waardoor we al galloperend weer terug gingen naar het losspringen := . Ik was startnummer 46, mijn zus moest voor mij starten en zij wilde gelukkig wel even meestappen de ring in. Vervolgens een redelijk parcours gesprongen, wel veelste hard en hierdoor ook een balk.. Eenmaal bij de start van de cross aangekomen had ik al wel gedacht dat dit ook niet helemaal vlekkeloos zou gaan. Meneer was zo zenuwachtig dat hij niet eens bij de start in de buurt wilde komen! Uiteindelijk wel van start gekomen met wat hulp en na een paar voltes te hebben gereden nog voor de muur konden we eindelijk richting de eerste hindernis! Over de boom op de eerste heuvel een enorme wapper gemaakt, die ging flink stijl maar beneden vond ik! Tot de spoorbomen ging het aardig goed, hij twijfelde heel erg, maar sprong hem toch en tjah, het was een dubbel dus de tweede kwam er zo achteraan natuurlijk :P . Maargoed, die een beetje schuin gesprongen. Helaas gestrand bij de koeienhindernis die ik notabene vorige zomer nog zonder problemen in een keer had gesprongen! Ik geloof dat hij drukker was met kijken naar die mega enge waterbak die ernaast lag waardoor hij ineens naar links schoot voor de hindernis en toen lag ik eraf.. Mn paard was gelukkig vrij snel gepakt en ik heb op een zeer been na ook nergens last van. Bij de hindernis hierna, de trakehner, was mijn zus gestrand. Helaas geen goede dag voor ons dus.. Hopelijk gaat het volgende week in Castenray beter!

http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... 8e6fa3.jpg Toen gingen we nog vol goede moed :o

P.s. ben benieuwd of mijn val nog op de foto staat, er stond geloof ik wel een fotograaf bij de koeienhindernis?! :')
Laatst bijgewerkt door DyonS op 27-04-13 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:32

Mijn paard heeft goed haar best gedaan, ze liep haar eerste cross vandaag.
Springen was foutloos. In de cross een stop op 4 door een beetje knullig aanrijden van mijn kant en ze vond die heuveltjes toch wel erg spannend. De tonnetjes in het water snapte ze niet helemaal dus daar stonden we ook even stil. De rest van de hindernissen deed ze super.
Al met al hebben we veel geleerd en volgende keer gaan we voor een foutloos rondje :)

Ben benieuwd naar de foto's!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:33

Een aantal fijne verslagen zo te lezen! Geniet nog even van het heerlijke gevoel!! +:)+

Zo lekker als SGW Chaam en Markelo gingen, vandaag was het ook (net als die van mijn zusje helaas, zoals hierboven te lezen is) niet echt onze dag.. (Ik was nummer 45, heb gestart in het oranje) Mijn paard heeft denk ik de lente een beetje in de bol.. Hij is afgelopen week plotseling begonnen met onder het werk proberen uit te komen waar mogelijk etc. (tenzij het geen dressuurtraining is, maar we gaan buitenrijden ofzo :') ) Toch ging ik er wel met vertrouwen naar toe vandaag. Met het springen sprong hij heel fijn, helaas weigering op de dubbel, hij was wat kijkerig en ik zelf iets te afwachtend (zenuwachtig vantevoren), ik had hem wel door kunnen drukken denk ik.. Maar daarna toch netjes parcours verder gesprongen en 2 strafpunten voor tijd erbij. Inspringen voor de cross ging ook lekker, daarna van start. De echte 'flow' die we na de start meestal hebben was er niet helemaal.. Toch gingen de eerste 4 hindernissen heel fijn, daarna een weigering op de 'spoorwegdubbel', die was wel heel eng.. Daarna een beetje als een hert erover haha maargoed we gingen :D Daarna was hij een beetje uit zijn ritme denk ik.. Een weigering op hindernis 6, terwijl de afstand goed was en er verder niks aan de hand was.. Vervolgens richting de tank met koeienvlekken en die was ook héél eng helaas.. Weer een weigering, vervolgens een tijd achteruit lopen, beetje steigeren etc. en toen ging die erover alsof er niks aan de hand was :O Vervolgens trakehner, heel fijn eropaf, maar hij zag het gat bij de laatste galopsprong en toen was het duidelijk NEE. Dus helaas daar gestrand.. Niet zo fijn gereden dus helaas.. Niet lekker in het ritme en Wembley was weer wat tegendraads.. Vorig jaar rond, precies dezelfde periode, had hij dezelfde kuren, dus ik ben bang dat we ons de komende weken weer door een jaarlijks lente/puberkuurtje heen moeten zien te werken.. Hopelijk komen we er weer sterker uit! :D
Komende maandag toch nog maar een keer crosstrainen want volgende week staat SGW Castenray wel op de planning.. Ik ben benieuwd!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:54

Jammer Muriel en Dyon!

Verder een boel blije mensen zeg!! Ik vond het op de foto's wel pittig lijken, maar het liep dus wel lekker?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:47

Jammer Muriel en DyonS!!
Iedereen die fijn gereden heeft: geniet ervan!

Ik heb ook fijn gereden! Foutloos gesprongen en foutloos gecrosst, ongeveer 30 sec te langzaam ( dat is voor mij een snelheidsrecord, meestal ben ik veel langzamer!). Bij de keuring ook alles prima, hartslag voor cross 56, na cross 64. Alleen bleek dat er iets fout was gegaan bij het registreren bij de DA, dus ben ik op de uitslagenlijst uitgesloten wegens niet keuren na de cross..... (terwijl ik dat wel gewoon < 10 min gedaan heb) Baal wel een beetje, want had anders misschien wel prijs gehad, maar ach ik heb fijn gereden! Gelukkig kunnen ze het nog aanpassen op de lijst die naar de KNHS gaat, dus mijn 2 winstpuntjes worden wel geregistreerd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:51

Mijn conclusie, Ukkie houdt niet van koeien en wel van zwemmen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:21

Mijn verslag: weinig te vertellen verder. Alleen de koe keek hij een beetje naar en ging wat scheef. Ik ga nu even bijlezen.

Wel gewacht tot de uitslagen, eerste uitslag stond ik 15e en er waren 15 prijzen..
Helaas was er een rekenfout en de een zijn dood is de ander zijn brood :') Maakte me weinig uit hoor, maar was leuk geweest als ik prijsje had meegepikt :+

Citaat:
Gewoon weer foutloos en liet zich echt zo fijn rijden. Springen alleen 2 balkjes helaas. Maar is totaal niet erg, ook daar was hij fijn te rijden. Vlak voor het crossen ging hij ook nog even een mega plas doen dus dat kan best zijn dat dat in de weg heeft gezeten.

Edit: bijgelezen

Voor de mensen waar het niet goed ging :(:) sommige hadden duidelijk hun dag niet. In groep 2 waren er ook echt veel uitsluitingen vond ik zelf. Ook veel mensen die gewoon na 6 weigeringen nog doorreden :roll:

Maar Lielle, bij het secretariaat hadden ze het dan over jou! :oo
Jij kwam in de grote waterbak terecht toch? Ze waren al bang dat die nooit meer het water ingaat, jeetje schrikken zeg! Zag je nog op het grasstuk losrijden en toen was ik pony aan de hand aan het uitstappen, wilde je nog succes wensen maar toen ging je net richting losspringen.
Zelf heelhuids vanaf gekomen?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:42

Mooie verslagen lees ik!

Alleen jammer van Muriel en Dyon.

Ik heb mijn verslagje even gekopieerd uit het voorbespreektopic.
Zelf heb ik ook erg fijn gereden.
Foutloos gesprongen. En in de cross 1 weigering.
Nog wel op 1 van de makkelijkste sprongen, namelijk nr. 11
Ik maakte even een flinke ophouding omdat Ziezo nogal hard door de bocht vloog en ik geen zin had om overkop de kuil in te gaan.
Maar toen helaas een stop, had na de ophouding iets beter m'n been eraan moeten houden.
Wel super tevreden, want paard pakte echt fijn aan. Ging ook zo in galop de waterbak in :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:09

Wat was dit een super mooie cross! Echt genieten!
Ik heb heel fijn gereden. Pechbalkje op hindernis 1 helaas, verder foutloos in de cross en ruim binnen de tijd. Er stonden leuke en uitdagende hindernissen in de cross. Merel had nergens twijfel en ging zelf zo fijn door na iedere hindernis.
Helaas na deze fijne rit, toch een flinke domper. Mijn merrie had last van haar been na de cross. Gelukkig niet stokkreupel, maar wel wat gevoelig en onregelmatig. De veearts kon haar niet goedkeuren. Ze reageert niet op haar pees en ik denk persoonlijk dat het een beetje in de kogel zit. Hopelijk met een paar dagen rust weer beter.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:10

@MC: vervelend zeg! hoop dat het snel weer beter met haar gaat!

ik heb al in voorbesprekingstopic gepost (beetje dom van mij natuurlijk!), maar hier een verslagje: met springen hadden we een balkje. B. wilde stoppen op de dubbel, ik kon hem wel doorduwen, maar hij was zo van zijn a propos dat we een balkje op 6 hadden. desalniettemin supertevreden. ben paar weken geleden gevallen en mijn hartslag schiet nog steeds richting 180 van zo'n parcours, was fijn dat hij zich goed liet rijden.

het was pas onze tweede cross, dus echt vergelijksmateriaal heb ik niet. hoewel ik de cross had gelopen en goed had bestudeerd, was mijn paardje wel een beetje overdonderd. daardoor reed ik slordig en moest ik hem paar keer goed doorduwen (hindernis 2 de bezembak, en op hindernis 5 de spoorbomen). bij de koeientank schoten we erlangs, maar dat kwam meer doordat hij in paniek opzij schoot omdat hij dacht dat we het water in zouden gaan :D. opnieuw aangereden en toen ging het prima.
bij trakhener vervolgens een enorme noodsprong omdat ik op het laatste moment toch in het gat keek (en hij dus ook, maar wel sprong), vervolgens over op- en afsprong. bij nr. 11 twijfelde B. ook een beetje, met name vanwege dat zwarte zand erachter. maar ja, boompje was niet zo hoog en kon hem weer doordrukken. na nr. 12 wel scheef de bult af, toch om tractorbanden heen kunnen rijden naar waterbak. en ja, toen we die hadden gehad, was dat hoefijzer natuurlijk ook peanuts. uiteindelijk volgens mij 1 weigering, maar ik heb de uitslagen niet afgewacht ivm andere verplichtingen. wel 6 en 6.5 op stijl (had briefjes opgevraagd)

ik vond de cross heel erg leuk gebouwd, maar door het open veld komen er nog wel aardig stuurkunsten aan te pas. daarnaast lag het tempo bij ons veel te laag, maar aangezien B. al gauw verandert in een niet te houden racemonster, vond ik dat voor nu wel best (het is pas de 2e keer, gas geven doen we straks wel wanneer we meer ervaring hebben). ik moet alleen wel echt duidelijker mijn been eraan houden voor de sprong. denk dat het rijden uiteindelijk wel beter wordt, maar dat het een kwestie van oefenen en gewenning is. in onze eerste B-parcoursen waren ook niet om aan te zien (zwabberend), maar dat gaat nu ook steeds netter. en ik ben trots dat mijn paardje er uiteindelijk wel vol voor ging toen het moest :) (ook omdat we allebei groen zijn op dit gebied, en pas sinds een jaartje ook springles hebben, en het allebei nog moeten leren)
Laatst bijgewerkt door MissBay op 27-04-13 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:14

Dank je MB!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:31

Ben je in de grote waterbak terecht gekomen Lielle? Hoe dat dan??
Ik zag het gebeuren Muriel en Dyon, jammer!

Hier even een kort verslagje want vriendinnetje is er en gaan zo gezellig Ede in. :) Maar ik ben tevreden! Goede 6 weken terug kreeg ik haar pas na een kwartier het water in en weg bij andere paarden en alles was een groot probleem. Staken, staken en staken was het zo af en toe. Vandaag was het even lastig om het pad naar het springparcours op te komen en de start was lastig. Toen ik voorbij de muur was ging ze wel lekker aantrekken en gaf ze me een fijn gevoel. :) Het water in deed ze nu in 1 keer maar op de tonnetjes stond ze stil. Ze sloeg gewoon af, heb het op film staan. Toen even een rondje door het water gestapt en de 2e keer sprong ze zo. Goede 6 weken terug wou ik eigenlijk nog niet gaan crossen met haar want ik had geen zin om elke keer eruit te moeten en nu pakt ze zo aan. <3

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:09

Super dus Sannn! Heb je straks 2 super fijne paarden in de cross!
@ Merel_Claire wat naar! Hopelijk is het een simpel iets wat zo weer goed is.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:50

Ik heb een filmpje van vandaag. Let even niet op het af en toe wat zeeziek-makende beeld en het feit dat mijn moeder mij af en toe kwijt was onderweg........

http://youtu.be/PXXhmxhhbYI

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:55

Wow, net als in Chaam en Etten-Leur had zeph weer onwijs veel zin! Het springparcours ging nog nooit eerder zo fijn en was ook netjes foutloos. Voor de cross stuiterde Zeph alle kanten op (heel fijn met gekneusde ribben) maar dat was alleen maar om te laten weten hoeveel zin hij had! De cross ging echt heerlijk en we hadden zelfs prijs! Hij is soms nog wel wat kijkerig en vandaag ook naar andere paarden, maar dit was pas cross nr 7 in totaal! Weer enorm trots en een gave ervaring rijker!

Lielle: Echt vervelend zeg! Ik hoop dat je er niets aan over hebt gehouden!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:56

Hoop goeie verslagen! Iedereen gefeliciteerd!

@ MC jeetje sterkte! Hopelijk valt het mee!
@ Lielle niet bezeerd??
@ Sann geweldig dat ze niet gestaakt heeft!!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:03

Leuk zo om te lezen!
Vorige keer Markelo wilde hij niet het water door.. hij vindt het gewoon hee eng, dus ik was al blij dat het vandaag niet als hindernis er stond. Het springparcours ging erg fijn, mooi rustig en daardoor helaas een tijdfout :+ Beetje jammer, wel lekker gesprongen. Toen naar de cross. Ik had verwacht dat hij erg lang zou staan bij de waterbak, dus heb daar van te voren al rekening mee willen houden door wat meer tempo te rijden. Ik kan die van mij erg fijn terugrijden en hij blijft goed te houden. Uiteindelijk in 3.37min binnen(oeps). Ik hoop dat mn stopwatch snel binnen komt!

Mijn trouwe groom heeft het gefilmd.. ze was ook erg enthousiast en mn vriend probeerde nog te roepen bij het water dat ik pas drie minuten onderweg was, ik was alleen druk met het in de hemel prijzen van mn paard! Dat hij de waterbak toch zo ineens doorging, had niemand verwacht(dat kun je ook wel horen op het filmpje) :P

Uiteindelijk nog een mooie achtste prijs meegenomen en paard lekker beloond. Hij heeft het super gedaan!

Hier het filmpje:

Voor mij was nummer 152? er afgevallen en is het paard inderdaad in de zwemvijver gesprongen. Volgens mij is het wel goed afgelopen, zag haar later nog bij de dierenarts..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:08

@ Annika wat leuk om te zien! Jou paard loopt lekker zeg. Netjes gereden ook :j

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:10

Ziet er goed uit zeg Annika!! Na dit filmpje gezien te hebben ga ik zeker de oefencross rijden in juli!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:11

niet mee doen in Augustus MAX?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:16

Ze hebben helaas alleen B MM! Oefencross staat verschillende hoogtes wat ik begrepen had!