[SGW] crosslessen en oefencross Voorhout, wie doen er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

crosslessen en oefencross Voorhout, wie doen er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:26

Vanaf woensdag 8 mei start het cross seizoen weer bij de Voorruiters in Voorhout. Dat betekent dat er tot eind september wekelijks crosslessen plaats vinden op woensdagavond, donderdagavond en zaterdagmiddag. We proberen ieder jaar weer wat nieuwe hindernissen op het terrein te plaatsen, daarom is een groep vrijwilligers al een aantal weken druk aan het werk met het maken van nieuwe hindernissen. Halverwege het seizoen zal de opstelling van de hindernissen op het terrein veranderd worden, dus weer nieuwe uitdagingen! Foto's van het terrein en hindernissen en informatie over de lessen is te vinden op de website: http://www.voorruiters.nl

Daarnaarst organiseren we ook een oefencross op zondag 9 juni. De wedstrijd bestaat uit een springparcours in de bak en een crossparcours op het grasveld. Er zijn vier categorieen:
Pony's laag (40-60 cm)
Pony's hoog (60-80 cm)
Paarden laag (60-80 cm)
Paarden hoog (80-100 cm)
Inschrijven kan via startlijsten.nl

Wie doen er dit jaar mee met de lessen en/of de oefencross?

Ik volg zelf de lessen op de woensdagavond en natuurlijk doe ik ook mee tijdens de oefencross op 9 juni. Daarnaast zit ik ook in de organisatie van de oefencross.

mvmmlj

Re: crosslessen en oefencross Voorhout, wie doen er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:57

Ik doe mee met de oefencross paardenlaag! Vorig jaar was t super!!! Heb er zin in!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:03

Ik heb begrepen dat deze lessen alleen voor leden zijn, klopt dat?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 11:05

Saar, je kunt bij de Voorruiters crosslid worden. Met dat crosslidmaatschap kun je tijdens het seizoen iedere week crossles volgen. Verder zitten er geen andere faciliteiten bij, zoals gebruik van bak buiten lessen, KNHS lidmaatschap en dat soort dingen. Je betaalt puur en alleen om aan de crosslessen deel te nemen.
Ook is het mogelijk om af en toe een losse les te nemen. Wanneer vaste mensen zich afmelden, dan kun je op die plek meedoen. Je bent dan dus afhankelijk van de afmeldingen, waardoor er niet altijd plek is.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:33

Hmm, 140 euro voor die week dat ik er ben vind ik toch wat overdreven :). Dan hopen dat er tegen die tijd ergens een afmelding is! Dankje voor de info!

nicole_sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:02

Hoihoi,

Mag je ook op eigen gelegenheid gebruik maken van het terrein voor een terreinvergoeding? Voorhout is een van de weinige terreinen hier in de buurt en zou het fijn vinden af en toe even te oefenen zonder daar uren voor in de trailer te staan. In de lessen heb ik geen interesse, want heb zelf een fijne instructrice.

Groetjes!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:07

Ik ben er ook weer op de woensdagavond. Het is altijd erg gezellig! Wel vind ik het enorm jammer dat de niveaus in de groepen gemixt worden. Paardlief is niet altijd gediend van het lange wachten. :o
De Oefencross rij ik ook weer mee.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 15:38

Nicole, dat kan ook. Als het goed is staan de contact gegevens hiervoor op de website, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zal het zelf ook nog even nakijken.
Freggle edge dat vind ik ook jammer! Zag het al op de les indeling inderdaad. Naast het niveau wordt ook rekening gehouden met voorkeuren van mensen. Vroeg thuis of juist een late les vanwege werk. Ik vind het ook nooit zo leuk om veel te moeten wachten. Hopelijk valt het mee. En anders gaan we gewoon vragen of er wat geschoven kan worden!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:39

Marleen, volgens mij vind Erik die mix juist prettig. Dan kunnen de minder ervaren combi's vaak liften achter de andere aan.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:53

Ik ga ook weer op woensdag. Niet elke week denk ik, net hoe het uit komt met school en of het in het schema van m'n paard past :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:40

Ik ben er dit jaar ook vast bij! Op de woensdagavond in de les van FE!
Is de oefencross snel vol?? Geef me de eerste les wel op!

Hoop dat we Erik zover krijgen Marleen :D

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:49

Indeling wat meer naar niveau lijkt mij ook leuker ja.
Volgens mij kun je je nog wel inschrijven voor de oefencross. Dat gaat via het inschrijfformulier op de site :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:47

Ik zie hier al een leuk groepje om bij elkaar te zetten :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:33

Gaan wij ff roggelen samen FE :P

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:02

Zou wel een leuk groepje worden volgens mij! :j

De inschrijving voor de oefencross is nog niet vol. De inschrijvingen liepen wel aardig door, hoorde ik van de week, dus ik zou niet al te lang wachten met inschrijven als je mee wil doen. Inschrijfformulier staat inderdaad op de site en op startlijsten.nl. Al zag ik dat ie bij startlijsten.nl onder de categorie springen staat ipv SGW.

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:17

klinkt leuk en is toevallig vlakbij !
ik zou heel erg graag met mijn e-pony mee willen doen.
alleen is het heel raar als ik met een e-pony in de klasse 40-60cm wil starten =$
ik ben niet zo'n lefhebber daarom :p

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:39

dan rij je toch lekker mee in de lage rubriek jumbo! plezier staat voorop, niemand die je raar aan zal kijken hoor.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 14:21

Afgelopen woensdag heerlijk gecrosst tijdens de eerste les! Ging nog niet helemaal perfect, maar het begin is er alvast. Wel jammer van de regen. Hopelijk houden we het komende week wel droog!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:24

Was zeker een lekkere les! Viel me reuze mee qua weigeringen enz!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 07:41

Viel mij ook mee qua weigeringen! Degene die in deze les het meeste weigerde was mijn paard, dus eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen :o Maar ook dat viel wel mee, het waren maar 2 weigeringen (op twee hele banketstaaf hindernisjes dus mijn eigen schuld, te makkelijk gedacht).
Maar al met al hebben we wel veel kunnen springen!

Ik heb nog even staan kijken naar jouw les. Volgens mij was jij degene met een blauw paarse outfit met sterren toch?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:49

Dat is idd Max. Ze is nu op vakantie dus reageerd even niet.

Ik heb woensdag niet mee gereden, maar mijn nichtje reed mee op mijn plekkie. Ze deed het weer netjes! As Woensdag ben ik er weer niet, ga parcours springen in De Meern. Maar vanaf volgende week ben ik er weer.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:06

Ik heb vorige week ook lekker gereden! Paard had er weer erg veel zin in :)
Deze week ben ik er niet want we doen even een paar dagen rustig aan, volgende week waarschijnlijk ook niet want dan komt de zadelmaker.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:44

Jaaa was ik indd Marleentje! Was halve set van wedstrijd maar hoor ;)
Max was lekker gretig heh!?

@ FE Cool ik ook!! Deze week nog op vakantie en volgende ben ik er weer! Ff lekker 2X trainen voor MB!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 07:43

Max was inderdaad gretig! Oortjes naar voren en gaan! Ik vind het altijd leuk als paarden zo enthousiast zijn, al kan het als ruiter wel eens lastig zijn.

Gisteravond weer naar les geweest, dit keer wel lekker in het zonnetje :D Veel vaste mensen waren er gisteren niet, wel een aantal anderen erbij in de les, dus uiteindelijk was de les weer goed gevuld.
Paard liep erg fijn! Waar het vorig jaar vaak racen en vechten was, heb ik nu een goede manier gevonden om de ontspanning en controle te houden. In de winter heb ik daar met springen op geoefend en het werkt met het crossen ook. Erg fijn! Het springen zelf ging wel wat minder. Voor iedere hindernis die ie nog niet gesprongen had vorige week, stond ie eerst een keer stil voordat ie er overheen ging. En als hij de hindernis dan gezien heeft, gaat ie er zonder problemen overheen. Dat vind ik zo jammer! Als ie dat op wedstrijd ook doet, zijn we snel klaar. En dat terwijl het niet het eerste seizoen is dat we crossen. Volgens Erik moet ik me er niks van aan trekken en gewoon blijven rijden alsof er niks aan de hand is. Hopelijk gaat het zondag in Oudkarspel beter.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:25

Leuk!! Zeg volgende x ff gedag hoor ;)

Dat is balen zeg! Waarschijnlijk ga je na 3x een stop zelf al zo rijden van ja hoor hij stopt straks weer! Dan gebeurd het ook! Heb ook een X zo'n les gehad! Zodra jij indd blijft rijden van je gaat, gaan ze meestal ook echt!

Ik heb dat vooral op wedstrijd! Denk ik oh dies heftif of eng dan is hij dat ook! Dus volgende x is alles gaan :)