[SGW] Oefencross (indoor en outdoor) Rijpwetering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_jolijn

Oefencross (indoor en outdoor) Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 15:07

Jaaaa *\o/* *\o/* *\o/* , de inschrijvingen voor de cross zijn weer begonnen!
Ieder jaar organiseren wij oefencrossen, zowel indoor als outdoor. Bovendien is de outdoorcross tijdens de Ripse Paardendagen (1 en 2 juni) waarbij we op zaterdag ook kur op muziek voor alle niveau's organiseren en op zondag ook ponyrennen (ook daar kun je je voor inschrijven)! Tevens zijn er interessante demonstraties op zondag zoals een stoere politiehondenshow, adembenemende vrijheidsdressuur door Eva Roemaat en Jesse Drent, zeer interessante dressuurdemonstratie op PSG/lichte tour niveau (waarbij de ruiter tekst en uitleg geeft op zijn eigen hilarische maar leerzame manier), een springdemonstratie en nog veel meer!! Ook hebben we een strodorp waar kraampjes en catering staan, voor de kinderen is er een stormbaan, luchtkussens, mini-monstertrucks, dierenknuffelweide (met mini ponies, ezeltjes en konijntjes), schmink, sprietlopen, ringsteken en ponyrijden.
Entree en parkeren is GRATIS!! Dus een leuk dagje uit met en zonder kinderen, zo duur als je het zelf wilt maken (leuke ruitersportartikelen etc haha, dat is natuurlijk verleidelijk)

Hieronder meer info over de cross:

PSV de Ripse Ruiters organiseert jaarlijks in samenwerking met stal de Ripse Ruiters een indoor en outdoor oefencross. Zowel in de binnenbakken als op het weiland zal er een parcours uitgezet worden waarbij "andere" hindernissen worden gebruikt. Sprongen opgebouwt uit o.a. boomstammen, strobalen, op en afsprongetjes, wijnvaten en landhekken zullen in het parcours worden verwerkt. In het outdoorparcours is er tevens een waterbak. De oefencrossen zijn niet te vergelijken met een echte cross, maar wel een mooie opstap naar het rijden van een officiële cross of springparcours, als extra training voor jezelf of het paard en natuurlijk ook enorm leuk om te doen!
Bij de beiden crossen krijg je met een klein groepje de tijd om het parcours eigenhandig MET je paard te verkennen, gedurende een bepaalde tijd (afhankelijk van de grootte van de groep van 3 tot 7 combinaties) mag je alle hindernissen oefenen/springen die je wilt, zo kan je je paard alvast laten wennen aan de spannendste dingen. Daarna gaat iedereen individueel voor het 'echie' starten.

Indooroefencross: zondag 19 mei en bij voldoende deelnemers maandag 20 mei (2e pinksterdag)
Begeleid springen indoor:zaterdagavond 18 mei vanaf 18.00, zondagochtend 19 mei vanaf 10.00
Hierbij worden combinaties in groepjes begeleid gedurende een uur door een instructeur bij het springen van de hindernissen van de oefencross.

Outdoor oefencross: 1 & 2 juni oefencross door verschillende weilanden, alleen voor prive paarden en pony's
Begeleid springen outdoor: maandagavond 3 juni voor ruiters met manege en prive paarden
Hierbij worden combinaties in groepjes begeleid gedurende een uur door een
instructeur bij het springen van de hindernissen van de oefencross.

Hoogtes: 40, 60 en 80 cm

Prijzen: Geld en/of cadeaubonnen.

of kijk op www.deripseruiters.nl (onder het kopje activiteiten, Ripse Paardendagen)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:15

Gaaf!! Wat wordt er bedoelt met 'Alleen voor prive paarden en pony's'?
Zou graag mee willen doen met de outdoor cross :)

Marjoleine89

Re: Oefencross (indoor en outdoor) Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:19

Het is op een manege en het is niet de bedoeling dat onze manegepaarden ook meedoen met de cross, daarom staat er alleen voor privé paarden en pony's

Mar, ik kom indoor meedoen :D eerst begeleid en als t goed gaat ook de indoor :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:22

Oh zo! Ik zag net dat het wel een eind is voor ons. Dus moet het even overleggen..

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:25

Aaaahh superleuk! Ik ga vragen of ik mag!

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:51

Oh leuk,
Waar en hoe inschrijven?? Hihi

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:23

Marjoleine89 schreef:
Het is op een manege en het is niet de bedoeling dat onze manegepaarden ook meedoen met de cross, daarom staat er alleen voor privé paarden en pony's

Mar, ik kom indoor meedoen :D eerst begeleid en als t goed gaat ook de indoor :)

Met je nieuwe topper? Doe ook outdoor joh! Leuk!

Voor meer informatie mogen jullie altijd hier vragen stellen (of per pb) of kijk op WWW.deripseruiters.nl aanmelden kan ook als je naar de website gaat en op de activiteiten-knop klikt, en dan ripse paardendagen.

Oja, op de zondag komt er ook een standje met veearts en paardentandarts onder het mom "vraag het de paardenarts" , heel leerzaam en leuk

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:58

Nee, ze staat voor op ijzers maar heb nog geen stiftgaten, en de smid komt pas na de paardendagen weer.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:05

Leuk hoor, ik heb vorig jaar ook meegedaan outdoorcross met mijn toen 4 jarige. Erg leuke oefencross, gezellige stal!
Is het mogelijk met meerdere paarden te starten?
Mag je met een pony meedoenin de 'klasse' 80 cm?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:13

Wat leuk! Is het ook mogelijk om als 18+er laag te starten?

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:50

monica42 schreef:
Oh leuk,
Waar en hoe inschrijven?? Hihi

:D

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:56

ShadowFax schreef:
Wat leuk! Is het ook mogelijk om als 18+er laag te starten?

Jahoor geen probleem, dan doen er een hoop! Opgeven kan als je naar www.deripseruiters.nl gaat en klikt op het kopje 'activiteiten' en dan "ripse paardendagen"/"oefencross" daar staat precies bij wat wel en niet mag, waar je moet opgeven en hoe alles werkt. Bevestiging van inschrijving kan soms wel een paar dagen duren, we zitten middenin de voorbereidingen van de Ripse Paardendagen dus iedereen is (buiten zijn gewone werkzaamheden) druk met mailen, bellen, vergunningen, sponsors, jury's etc.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:57

Bonita_Bon schreef:
Leuk hoor, ik heb vorig jaar ook meegedaan outdoorcross met mijn toen 4 jarige. Erg leuke oefencross, gezellige stal!
Is het mogelijk met meerdere paarden te starten?
Mag je met een pony meedoenin de 'klasse' 80 cm?

Leuk! En inderdaad, we hebben een hartelijke en gezellige stal waar iedereen welkom is. Hopelijk heb je er positieve ervaringen aan overgehouden? (vast wel, anders kom je niet nog een keer) :D
Het is zeker mogelijk met meerdere paarden te starten, als je dat aangeeft in je mail kunnen ze de starttijden erop aanpassen!
Ja, je mag ook met een pony gewoon 80cm starten, dapper hoor!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:22

Bedankt Mar_Nero! Ik ga me inschrijven!

Hoe groot is het verschil tussen 40 en 60 cm? Is 40cm ook echt 40cm of eerder lager/hoger? Ik sta hier nl met een centimeter naast mn been om te checken hoe hoog het is :D We hebben al wat lesjes gehad in Moordrecht en zo naar de hoogte kijkend zijn die sprongen tussen de 40 en 60cm. Maar om nou meteen een van de eerste wedstrijdjes 60cm te starten vind ik ook wel weer wat :D maar als het weer te laag is zal meneer het waarschijnlijk niet te moeite vinden... dilemma :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:22

ShadowFax schreef:

Hoe groot is het verschil tussen 40 en 60 cm? Is 40cm ook echt 40cm of eerder lager/hoger? Ik sta hier nl met een centimeter naast mn been om te checken hoe hoog het is :D We hebben al wat lesjes gehad in Moordrecht en zo naar de hoogte kijkend zijn die sprongen tussen de 40 en 60cm. Maar om nou meteen een van de eerste wedstrijdjes 60cm te starten vind ik ook wel weer wat :D maar als het weer te laag is zal meneer het waarschijnlijk niet te moeite vinden... dilemma :D

Ik zou dan gewoon 60 proberen, je mag de sprongen die je lastig vind van te voren oefenen hè! Je kan het altijd proberen! En als je op tijd aanwezig bent en je denkt bij de 40 cm ahhhhh das hoog!! Kan je altijd lief vragen of je 40 ipv 60 mag starten.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:25

Marjoleine89 schreef:
Nee, ze staat voor op ijzers maar heb nog geen stiftgaten, en de smid komt pas na de paardendagen weer.

Ah logisch! Wel stoer dat je indoor al meedoet hoor!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:34

Bonita_Bon schreef:
ShadowFax schreef:

Ik zou dan gewoon 60 proberen, je mag de sprongen die je lastig vind van te voren oefenen hè! Je kan het altijd proberen! En als je op tijd aanwezig bent en je denkt bij de 40 cm ahhhhh das hoog!! Kan je altijd lief vragen of je 40 ipv 60 mag starten.

Inderdaad, de 40 staat echt op 40 met enkele sprongen iets lager en dat geld dito voor de 60 en 80. We hebben het vanwege de planning natuurlijk liever niet, maar er wisselen idd wel vaker ruiters van hoogte (volgens mij jij ook vorig jaar bonita_bon? Met je puppypaard)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:43

Jaaaaa Roos, Shaggy en ik zijn er ook bij :D. Nu nog vechten om wie wat doet :P. Shaggy mag crossen en ponyrennen :').

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:02

*\%/*

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:47

evdpanne schreef:
Jaaaaa Roos, Shaggy en ik zijn er ook bij :D. Nu nog vechten om wie wat doet :P. Shaggy mag crossen en ponyrennen :').

Gezellig dat jullie meedoen! Welke dag komen jullie crossen? Je kan jepaard ook bij ons stallen voor een nachtje hè ( of twee), in een loods worden 8 tijdelijke simpele boxen gebouwd..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:37

Ingeschreven :D

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 10:43

Bonita_Bon schreef:
Ingeschreven :D

Leuk! Welke categorie en welke dag? (ik verwerk zelf de inschrijvingen niet)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:44

Mar_Nero schreef:
evdpanne schreef:

Gezellig dat jullie meedoen! Welke dag komen jullie crossen? Je kan jepaard ook bij ons stallen voor een nachtje hè ( of twee), in een loods worden 8 tijdelijke simpele boxen gebouwd..

Roos heeft ingeschreven, dus weet niet welke dag ;). En dat is misschien wel handig maar dan zitten we met twee dagen trailerhuur of Jessie moet ons een keertje weg willen brengen of ophalen ;).

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:54

Op zondag allebei.

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 14:27

Inschrijvingen gaan hard, blij! Er is nog steeds wel plek zowel indoor als outdoor...