[SGW] Nabespreking SGW Bathmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Nabespreking SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:58

Kom maar op met alle verslagen! Ben erg benieuwd :D

Wij zijn net geweest en hebben de B paarden gezien.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:00

Hier een kampioen! Mark heeft de L pony's gewonnen met 207 voor dressuur, springen en cross foutloos en goed in de tijd. *\o/* *\o/*

Zometeen nog even terug voor de huldiging. :D

muts_marijke

Re: Nabespreking SGW Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 16:01

WAAAAAAUUUUWWWW Bar! Wat goed! Mark van harte gefeliciteerd!!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:05

Wauw wat goed van Mark! gefeliciteerd!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:38

Wowwww mega goed!!!!!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:40

Wat super van Mark!! Gefeliciteerd!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:12

Toppertjes *\%/* .

MM: gaan wij morgen nog daten?

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:31

Hier een trotse ruiter, heb B paarden gereden.
Ik had 176 punten, bij na telling kwam ik er achter 177.. Zelf had ik een beter gevoel, had rond de 185-190 verwacht. Begreep dat meer ruiters punten hadden gekregen die ze niet hadden verwacht.
Springen had ik 1 balk, ik vond persoonlijk aan de maat staan voor een cross, voor mij juist even goed ik wil namelijk wel weer B gaan springen straks tijdens indoor. En toen mocht ik naar de cross, met een hartslag van 60 de cross ingegaan. Heeerlijk gecrosst, ze pakt het echt super goed aan. Voor de derde keer ben ik tevreden. Vond het terein wel slecht worden door de regen. Toch 1 stop op hindernis 12 (voor het water) Jammer maar even opnieuw aangereden ging prima lekker door het water en het laatste gedeelte ging ook goed!! Ik was zelfs nog binnen de tijd :) hartslag van 64 en stijlpunten van een 6.3 en een 7. Dus toch nog een winstpuntje mee kunnen pakken. Het seizoen goed afgesloten, ik was dit seizoen een debutant evenals mijn paard en wij hebben 3 crossen gereden..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:35

Is het terrein al erg slecht aan het worden Carbus?
Netjes trouwens verder hoor! Heb je wel goed door gereden als je met weigering nog in de tijd bent!
Bar gefeliciteerd!

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:40

Persoonlijk vond ik het in rij terrein van het springen erg slecht, het pacours viel nog redelijk mee. De cross heb ik later tijdens het L paarden nog weer gelopen, er zaten wel slechte stukken tussen. Denk hierbij het stuk naar hindernis 5 en het stukje maisland. Ik hoop voor de gene die morgen moeten starten dat de springenring en losrijterrein verplaatst word. MOet jij morgen nog evony?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:42

Ja ik moet morgen pas om 3 uur de cross in! Dus er zijn ook nog wel wat combinaties voor mij helaas.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 17:52

Leliaardje schreef:
Toppertjes *\%/* .

MM: gaan wij morgen nog daten?

nope helaas niet, ik heb smorgens eerst een dressuurwedstrijd, en daarna nog kraamvisite. Wordt dus helaas niet wat...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:29

Houden we het gewoon op volgend jaar MM :D . Succes met rijden! Tot zover off topic....... :o .

Fijn dat je zo lekker hebt gereden Carbus. Vol vertrouwen naar volgend jaar!
Jammer dat het toch wel glad aan het worden is -O- .

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:38

Evony, sommige stukken werden wel slecht in de cross, maar op sommige plekken kan je ook een andere lijn pakken (bijvoorbeeld na 4 en op het maisland helemaal rechts aanhouden). Vooral de M die een extra lus heeft valt mee, daar zijn nog niet veel paarden over geweest natuurlijk. Gewoon morgen zelf even kijken hoe je het vind :)

Bar: Echt super van Mark!! :D Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Ik had dressuur 189, stond iets van 9e. Kan beter want heb normaal mooiere punten en plaatsing. Maar de punten werden ook niet echt weggeven ;)
Springen stond behoorlijk aan de maat en de ondergrond van het springen was erg heuvelig wat het nog extra lastig maakte. Vaak was de landing een stuk lager als de afzet. Was zelf daardoor een beetje bang maar heb echt heerlijk gereden! Was foutloos :) & volgens mij waren er dat maar een stuk of 5 in de B.
De cross ging niet goed. Een stop op 4, 6 en als toetje ook nog op de laatste. Had die laatste wat overtuigender kunnen aanrijden maar vind nou niet dat je constant veel moeite hoeft te doen om erover te komen.. Ze heeft me best laten zitten op deze hindernissen..

Dit seizoen dus een hoogtepunt bereikt (1e in Neede *\o/* ) en een dieptepunt (laatste in Bathmen ;))
Wel alle crossen dit jaar uit kunnen rijden, maar toch is z'n afsluiter balen..

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:30

Jammer dat het niet beter ging Valyra. Hou dan het gevoel van Neede maar vast!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:56

Hier even een verslag van vandaag van mijn dochter. Ze is met haar "reserve" pony gestart in de B. Dit was de tweede officiele SGW met deze pony. Bij de dressuur had ze 190 punten, was ze heel erg blij mee, we hadden zelf nl. 170 tot 180 punten verwacht. Bij het springen was ze foutloos en binnen de tijd. In de cross was ze foutloos met een tijd van 4 minuten en 2 seconden, met totaal aan stijlpunten 13,5. Ze is in haar ring 4e geworden.

Hartslag was voor de cross 44 en na de cross 40. Zelfs de dierenarts was hier verbaasd over.

Dit was een mooie afsluiting van het cross seizoen. De laatste drie wedstrijden is ze steeds in de prijzen gereden, Diepenheim: 5e in de L, Barchem: 1e in de L en Bathmen 4e in de B.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:25

Bedankt voor de felicitaties! :D

@esje01, welk startnummer had jouw dochter? Hebben wij elkaar gezien? :o

@valyra, wat jammer dat ze je zo liet zitten -O- OP naar volgend jaar dan maar! :(:)

@benita, hardstikke netjes en wat een relaxte pony blijkbaar met zo'n lage hartslag!

Die van Easter was wat aan de hoge kant, er liep net een merrie langs en de veearts voelde meteen zijn hartslag omhoog gaan. :=

@carbus, mooie prestatie!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:37

Gefeliciteerd Bar. Wat een superscores zeg :D Helemaal verdiend dus!!!
Cariene, netjes gedaan hoor! Op naar volgend jaar :)

Mijn verslag:

Heb gister voor het eerst in het L gereden (wel met een ervaren paard). Dressuur ging goed met wel wat aardige fouten, 182 punten. Springen helaas 2 balken, maar was hier zeker niet ontevreden mee. Was echt een slagveld het springen en ben blij dat ik ben blijven zitten (hij maakte 1 keer een gigantische wapper en ging heel vroeg af). De cross was echt supergaaf! Wel pittig maar op dit paard gewoon geweldig om te rijden. Heb het wel een beetje te relaxed aan gedaan :) maar heb alles lekker gecontroleerd kunnen rijden wat ook wel nodig was in deze cross. Was iets van 30 seconden buiten de tijd maar dat is voor mij bijzaak, de L cross gaf echt een kick!
Ben 7e geworden van overijssel :) de eigenaar van dit paard is met zijn andere paard kampioen geworden in het L!! Heel erg leuk!!
In het L is het echt gewonnen op het springen en crossen, dat is toch super met een kampioenschap! *\o/*

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:13

Ha bar mijn dochter reed met nr 67. hoogbenige slanke vosmerrie, jachtmodel geschoren met veel wit.
Dochter rijdt in blauw met wit en heeft opvallende lange rode haren.
Nu al napratend blijft het goede gevoel echt overheersen. De pony vindt dat crossen wel zo verschrikkelijk leuk en dochter is helemaal om. Vond het gisteren ook echt een leuke afwisselende cross met een paar leuke technische lijntjes. jammer alleen van de regen.
Op naar het volgende wedstrijdseizoen, we gaan nog wel naar Deurne in de kerstvakantie.
Nog meer mensen die daar heen gaan als tussendoortje?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:23

Tussendoortje? Kijk er al het hele jaar naar uit! Wij maken er een weekendje weg van!

AnkyVivaldi: top de je lekker gereden hebt in de L. Wat gaaf om zo je seizoen af te sluiten.
Valyra, wat balen zeg... Ben het er mee eens dat het op zich ook vanuit het paard moet komen dat ze willen. Zeker op makkelijke hindernissen. De laatste (als die t zelfde was als vorig jaar) moet toch niet echt aansporing nodig hebben... Aan de andere kant heb ik ook geleerd om er toch ook oo makkelijke hindernissen er bovenop te blijven zitten. Letterlijk en figuurlijk :P
Bar, gefeliciteerd met het kampioenschap! Super!!
Verder ook overwegend fijne verslagen gelukkig, maar wat een gedoe om sporen zeg! Las het in het voorbesprekingstopic... Ben bang dat die van mij ook te lang zijn. Anderhalve cm is natuurlijk helemaal niets! Gelukkig heb ik ook nog kortere, moet ik die maar weer afpakken van mijn man :=

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:38

Loetie volgens mij geld dat van de sporen voor pony ruiters!! Die werden namelijk alleen aangesproken daarop. Heb ze zelf denk ik ook wel wat langer. Ik werd aangesproken op mijn zweep van 1m. Of ik bij de paarden startte? Misschien dat hij dacht dat de zweep 1.10 was? Nou met deze zweep reed ik ook altijd bij de pony's eerder! En fijn dat die man dacht dat ik misschien nog 17 was haha! :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:39

Zusje en mijn paardje winnen de B paarden rubriek (ring 2). Echt super!!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:54

Wat super tientjeh!!

Dressuur ging wel fijn vanochtend, 190 punten.
Het inspringterrein vond ik slecht, de springring zelf iets beter, maar wel glad en hobbelig. Stond ook redelijk aan de maat. Had twee balkjes, een keer te groot en een keer te klejn.

Hartslag 52, dus lekker crossen! We gingen als een speer van start en alles ging toppie, tot mijn beugelriem afknapte vlak na hindernis 7!! Ben maar gewoon doorgereden en was foutloos :D super paard. Had een 7 en 6.3 op stijl. Ben negende geworden in ring een dus mag zeker niet klagen! :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:01

Had me nog niet gemeld, maar hier alsnog een verslagje. Dressuur 189 (ons persoonlijk record :P, beste van alle 4 de proeven tot nu toe), springen een balkje. Cross ging ook super, hij zat er gelijk vanaf de start lekker in het ritme en alles super gesprongen. Helaas knapte mijn beugelriem tussen 9 en 10 -O- Toen wat rustiger verder gereden, alles ging wat moeilijker, maar nog wel goed. Helaas na de een na laatste hindernis er zelf af geknikkerd ;( want dat rijd toch wel erg lastig..
Anders waren we als 4e geëindigd :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:17

Oh ik zat nog in het verkeerde topic :+

Wij zijn vandaag in het L paarden gestart.
Dressuur ging niet zo fijn. Uit mijn hoofd gereden omdat mijn moeder ziek is en daardoor meer spanning. Dus ik was bang voor mijn punten. Toch nog 175 en onderaan de middenmoot (maar niet onderaan de hele lijst yeeh)
Tussendoor in de auto een half uur geslapen. Ik voelde me echt beroerd :o
Springen; wat een bodem bij het losrijden.. (Overigens viel de rest me alles mee!). In het parcours ging ze steeds hoger springen. Foutloos rond.
Cross; Nuut was gretig en dacht mee. Mijn lijn van 5 naar 6 (punt) was eh.. Heel slecht maar Nuut redde zich eruit en dat op het breedste punt. Bij 9 een weigering (nuut was bezig met mensen bij het huis er naast :+ Super van de piano af en verder. En toen de laatste bocht richting het water, mensen op mijn pad. Ik moest vol in de ankers en daardoor onvoldoende ritme en een weigering op de sprong voor het water. Maar daarna super het water in *trots. En lekker het parcours uitgereden.

En dan zit het seizoen erop. -O-

Reageren en lezen doe ik op de laptop.