[SGW] Verslagen topic Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Verslagen topic Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 16:08

Verslagen topic :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 16:13

Mijn Pony, Ilan, deed het goed! Hij was wat onwennig, maar dat is niet gek :D. Grond was echt zwaar, vooral met zijn korte pootjes :P. Paar keer goed gestruikeld, dus veel gestapt en gedraafd. Wel de brug en de water insprong gedaan :))

Afbeelding

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:14

Ik ben ook gestart,

Ging goed, de helft hoge meegepakt dus zeer tevreden!
Nog stuk gestapt waar zo mul was. En mooi rustig gereden.

Ben benieuwd naar de foto's

maj0

Re: Verslagen topic Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:38

Mooi dat je paardje niets heeft Amber. Jammer dat het weer zo veel roet in het eten heeft gegooid. Ik heb mij voor morgen maar afgemeld

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:47

verstandig het was vanmiddag al zwaar
foto;s komen op www.fotowvd.nl

Het paardje wat ik meehad bedacht na hindernis 4 dat het de bedoeling was om over de hindernissen te gaan in plaats van erlangs...dus vanaf toen hebben we alles gesprongen. Heb als begeleiding meegereden met een meisje maar mijn eigen paard was helaas kreupel. Aan de andere kant een geluk bij een ongeluk want omdat deze niet wilde springen moest ze spontaan voorop en het zelf doen...wat super ging want ze heeft alles gesprongen en sommige zelfs op hoog!!!
Top dagje voor ons dus.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:50

Na alle verhalen in het vorige topic gelezen te hebben en het verhaal van Amber hier, heb ik ook besloten dat het verstandiger is om af te melden. Ik wil mijn oudje graag heel houden en kijk dan in Holten wel weer. Vorig jaar ben ik ook gestart in Broekelo en toen was het ook zo slecht. Ik heb toen heel veel gestapt, maar moest als een van de laatste starten. Ik werd toen ingehaald door de "veegploeg" die eigenlijk behoorlijk mopperden omdat ik zo langzaam ging. Ik heb toen op hun aandringen na de trakhener alleen de waterbak nog gedaan. Vond dat wel jammer, maar had toen eigenlijk ook spijt dat ik toch gestart was.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:27

Die van mij wilde vandaag helaas niet in zijn ritme komen.. Iedere keer schrok ze en bleef ze weer staan.. Daarom heb ik de route ook ingekort. Vanaf 6 ben ik verder gegaan naar het stapgedeelte waarna ze daarna nog wel een aantal sprongen heeft gesprongen.. We zullen het maar bekijken als ervaring rijker... Maar sjonge jonge wat was die bodem slecht geworden in een paar uur tijd :n

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:29

Ik heb vandaag ook de cross gereden, het ging echt super goed en heb overal kunnen galopperen (wil in de verlichte zit) het was onze eerste keer naar we hadden geen weigeringen, alleen op de waterbak naar dat wist ik van tevoren al, heb wel bij 8 hindernissen de lage genomen,, naar dat was niet vanwege de bodem, maar ben echt trots op m'n paardje!

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:32

Amber_ schreef:
Mijn Pony, Ilan, deed het goed! Hij was wat onwennig, maar dat is niet gek :D. Grond was echt zwaar, vooral met zijn korte pootjes :P. Paar keer goed gestruikeld, dus veel gestapt en gedraafd. Wel de brug en de water insprong gedaan :))

[ Afbeelding ]

Heee, ik zag jou nog bij je trailer toen je denk ik aan het afzadelen was, ik liep toen ook met m'n pony nar de trailer :)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:38

Ben ook weer thuis, mocht gelukkig vroeg starten! dus de bodem was voor mij nog wel redelijk te doen!
Heb stukken wel gedraafd, maar het meeste was zelfs makkelijker in galop!
Verder ging het super, pony gaaf een goed gevoel en sprong alles eigenlijk met veel vertrouwen,
Wel een stop op de dubbel, maar was eigen foutje dus helemaal tevreden!
uiteindelijk was is nog niet eens veel later binnen dan de ideale tijd!
Had zelfs nog een 5e prijs! :)

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:46

Heb vandaag ook een rondje gedaan. Paard vond het allemaal erg spannend, vooral de hokjes waar de hindernisjurys inzaten. Daardoor telkens wat uit het ritme voor de sprong, maar ze sprong het braaf. Wel alles laag gedaan, ook omdat die lijnen qua bodem vaak beter te doen waren. Ze heeft veel geleerd vandaag!

Iemand heeft nog een foto van mij gemaakt toen ik op het maisveld reed tussen hindernis 3 en 4. Toevallig iemand van bokt??! Zou leuk zijn! Ik was nummer 248, op een vos.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:47

Gefeliciteerd mensen met de goede resultaten!

Ik ben trots op mn paard, 3keer geweigerd maar verder ging hij erg goed. Wat opstartproblemen.
Als ik wist dat de bodem zo slecht was was ik niet gegaan. Schrok er echt van en heb rustif aan gedaan, werd nog ingehaald door iemand die in keiharde galop ging en in notime uit zicht was. Onvoorstelbaar!!

voorde mensen die morgen rijden: iedereen eigen keuze maar ik zou absoluut niet starten. Bodem is slecht en nadat ik heb gereden heeft het nog weer eens.nonstop geregend

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:55

Denk dat er morgen geen verslagje van ons gaat komen... Zoals het er nu uit ziet, blijven wij lekker thuis!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:57

Heel verstandig, echt waar!! Zeg het niet voor niks. Heb mn paard echt aan de kop moeten houden hij had het hartstikke zwaar. Draven was ook lastig want met galop komen ze er beter uit dan draf. Maar had hem echt superstrak aan de kop anders was het hier en daar al misgegaan. Wat dat betreft echt spijt van dat ik ben gegaan, nogmaals, als ik wist dat de bodem zo was had ik niet gereden. Gelukkig hem heel gehouden en hij kwam supervrolijk de finish door, thank god!!!

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:08

AnkeVivaldi schreef:
Heel verstandig, echt waar!! Zeg het niet voor niks. Heb mn paard echt aan de kop moeten houden hij had het hartstikke zwaar. Draven was ook lastig want met galop komen ze er beter uit dan draf. Maar had hem echt superstrak aan de kop anders was het hier en daar al misgegaan. Wat dat betreft echt spijt van dat ik ben gegaan, nogmaals, als ik wist dat de bodem zo was had ik niet gereden. Gelukkig hem heel gehouden en hij kwam supervrolijk de finish door, thank god!!!

ik heb juist de hele weg hem wat meer zelf laten lopen met best wel lang teugeltje, en bij mij is er niks gebeurd alleen 1 keer zagen we de bocht te laat en liep hij de bossen in..

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:23

Ik weet dat als ik mijn paard aan een los teugeltje door de blub laat galloperen hij in nood time op de kop licht. Ben blij dat ik hem er zo kort heb aangehouden. Vind dat je je paard juist in die blub goed moet ondersteunen.
Maar ieder kent zn eigen paard ;)

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:34

zo wij hebben het zeer naar onze zin gehad
wij zijn zeer tevreden hoe de de pony en het paard heeft gedaan
somige stukken was zekker zwaar

we zij 6e geworden voor de eerste keer mee doen met de cross ben ik zekker tevreden
ben zekker benieuwt naar de foto's die zijn gemaakt

volgend jaar staat het zekker weer in de agenda

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:35

AnkeVivaldi schreef:
Ik weet dat als ik mijn paard aan een los teugeltje door de blub laat galloperen hij in nood time op de kop licht. Ben blij dat ik hem er zo kort heb aangehouden. Vind dat je je paard juist in die blub goed moet ondersteunen.
Maar ieder kent zn eigen paard ;)

okee, ik heb altijd wanneer ik hem er kort bij hou in de blubber, struikelt hij altijd of glijd hij uit, en dat soort dingen

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:13

Ik heb besloten niet te gaan. Ga geen risico's nemen.

Volgend jaar april/mei ons cross debuut, tot die tijd lekker blijven trainen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:17

maj0 schreef:
Mooi dat je paardje niets heeft Amber. Jammer dat het weer zo veel roet in het eten heeft gegooid. Ik heb mij voor morgen maar afgemeld

Ja gelukkig niet! Eigenaar was ook blij met mijn beslissing om niet op tijd te rijden. Echt zonde ja, want Broekelo is.supet leuk :j

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:25

even een stipje.. ik zet morgen ook verslagje erop :)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:29

Wel een erg leuke pony Amber_ ! Wat een heerlijkheid trouwens dat jij nog op die maatjes past!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:43

Ja,leuk dier :D. Dank je, ik vond mezelf voor mooie te groot. Toch is Fjordy maar 4cm groter haha.

Ook nog stuk of 4 bokkers gezien, erg leuk!

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:52

hebben jullie mij ook gezien
onze orange setje een bruin paard en een vos shetje in het orange

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:53

Maar Fjordy heeft wrs iets meer body?