[SGW] Verslagen SGW Vasse 7 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Verslagen SGW Vasse 7 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 16:46

Nou, ook even een topic om het af te maken!
Hoe is het bij jullie gegaan? :)

Ik zit weer op de bank, m'n benen liggen eraf van het vele lopen. :')

CaKa

Re: Verslagen SGW Vasse 7 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:32

Mijn dressuur ging niet zo goed (heet en dribbelen), MarrieLeen jij schreef bij mij ofnie (ik was degene waar de jury dacht dat ze onregelmatig liep)... Heb je trouwens nog foto's gemaakt?

Springen ging super, foutloos!

Cross ging ook super. 1 stop op de watercombinatie (ik verraste haar een beetje, kwam uit de bocht en toen zag ze ineens de best massieve insprong... Verder erg fijn gereden. Ik had goede stiften gedraaid en mijn tempo een beetje aangepast. Hierdoor absoluut geen last gehad van slechte/gladde bodem...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:41

Fijn dat het goed te doen was CaKa! Hopelijk komen er nog meer positieve verhalen.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:54

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:22

Ik ben thuis en heb inderdaad ook lamme benen..
Dressuur ging fijn, maar wat ie nou in de stap deed :? Hij krulde helemaal op en wat ik ook probeerde, hij kwam er niet uit. Heel vreemd, terwijl ik juist zo getraind had op zijn stap :=
Maar goed, jury kende ik wel, rij ik wel vaker bij. Hoewel ik heel erg veel mensen ken die niet bij hem kunnen rijden, zit ik altijd wel gelijk met mijn gevoel en zijn manier van punten. Had uiteindelijk 204 met 4en voor alle stap onderdelen, maar ook 8en voor ondere andere overgangen naar draf. Stond hier 1ste mee, met redelijk verschil met de nummer 2.
Toen maar cross verkend met de fiets, daar was ik compleet bekaf van toen ik terugkwam :') daarna nog een keer gelopen met moeders ('eigenlijk wil ik allemaal niet zien wat je allemaal wel niet springt, want dan bijt ik helemaal mijn nagels aan gort van de spanning' aldus mijn ma :') ) en Anouk en Rianne.
Daarna snel opgezadelt voor springen, want dat liep dik in. Redelijk snel los gereden en de ring maar in. Hierdoor was ie wat onstuimig, maar wel lekker wakker (lees: al snurkend gingen we door het parcours :') ). Hier foutloos.
Daarna lang moeten wachten voor de cross en daar heeft Nitro het niet zo op. Starthok uit ging dan ook met een behoorlijke noodvaart _O- . 1,2,3 had Nitro dus flink haast, 2 trok ie me bijna voor weg, want trailers en springkastelen zijn interessanter >;) . Na 3 ff rustig de bocht door willen gaan maar Nitro had nog steeds haast ('Starthok eet me op, help!').
Lijntje 4,5 ging als uit het boekje. Daarna toch echt teruggenomen in tempo, daar vond ik gelukkig de rem weer terug. Op en afsprong ging ruig. 8 vond ik een dikke picknicktafel, Nitro vond vooral het brood interessant :')
Smalletje opsprong coffin lijntje ging ook mooi, coffin dacht ik even dat ie die niet zag maar hij ging er mooi laag overheen. Vanaf het kruisje tot de hindernis voor de waterbak rustig aan gedaan, rustig handgalopje, hier was de bodem echt blub. Waterbak ook in een rustig galoptempo gereden, mijn moeder verbaasde zich hier vooral dat ik zelf niet luidruchtig deed, zoals gewoonlijk :')
Net voor de zadelhindernis wat meer tempo gemaakt en met 5.05 over de finish.

Uiteindelijk heb ik mijn eerste plek weten te behouden en omdat ik het laagste strafounten totaal had van alle deelnemers, mocht ik tevens de wisselbokaal, het zilveren paard, mee naar huis nemen :)
Helemaal happy dus hier! :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:05

CaKa, ik schreef daar idd bij. :j Mn vriendin heeft bij dressuur foto's gemaakt, ik bij springen en cross. :)

Echt goed Roxann, nogmaals gefeliciteerd! :D Zag er ook fijn uit. :j

Ik ga morgen de foto's even uitzoeken!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:19

Ben heeeeel erg benieuwd naar de foto's, want cross rondje ging net niet helemaal fijn ;) springrondje idd wel :j

Nog even hulde aan Joolien, voor het correct uitspreken van mijn paard zijn naam :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:20

Dus je hebt gewonnen Roxanne, leuk!! :D :D Gefeliciteerd!!! De jury was ook erg te spreken over je rit en over Nijtro :D ;)
Hahaha _O-

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:23

Ja echt? Ha grappig :D en ik maar doorrijden om die tijd te halen! Laarhuis had nogal lange lijnen gebouwd, dus ik heb maar gewoon het gas open gezet :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:24

Haha vond dat je sowieso leuk om riep Jolien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:26

Met je groene gewaad haha! Je had wel bekijks _O- Leuk om je een keer in t eggie te zien Rox want ik kom je zo vaak tegen op bokt :D

En dat arme meisje bij de pony's met dr oranje outfit. Wordt ze uitgesloten bij het springen omdat ze niet door de finishlijn rijdt maar wel foutloos is, daardoor mag ze HC de cross rijden. Stopt dr pony op hindernis 1, wilt ze een volte draaien, glijdt ie onderuit...
Ik vond het zo sneu!!

Dank je Marleen (zat met Marit in mn hoofd, hoe ik daar nou bij kom. Dus als ik je Marit heb genoemd, sorry :') ) :)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:28

@roxxiejj ik heb nog een foto, haha niet zo'n spectaculaire hellaas :P
wou nog wel wat fotos maken bij het inrijden maar moest opschieten om vriendin nog te zien rijden :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:57

Ik moet aan Lingo denken: Groeeeeen!! Groen!!! Ahhhhhhh!!! :')

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:12

Cross was mooi. Alles bij elkaar behalve de finish. Mooi weer zelfs. Bodem vond ik echt meevallen, er was wel modder maar je zakte er niet doorheen zodat t te zwaar werd. Organisatie top en goede verbeterpunten. Vorig jaar was er veel kritiek en werd er gezegt dat de organisatie niets met het commentaar zou doen. Jammer dat er afmeldingen waren vanwege dat t door t weer slecht zou zijn. Begreep dat er een hindernis was uit gehaald vanwege de bodem. Erg goed natuurlijk.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:30

Maisveld misschien lruiter?
Heel goed besluit! +:)+

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:44

Maisveld?? Ik snap hem niet roxxiejj

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:29

Sorry, ik ben vaag ;)
Hindernis die eruit gehaald is bedoelde ik. Of zat daar geen hindernis?
(Kan ook zijn dat dat de foto's van vorig jaar nog zijn maar ook toen was me die niet opgevallen)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 06:11

Normaal gaan ze idd over het maisveld, weet alleen niet of dat door het weer niet zo was. Stond nu al gras op.

Wel was die dubbel een enkel geworden, in het bos net op het begin.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:06

Roxan: gefeliciteerd met je eerste plaats! super goed! :)

De dressuur ging bij mijn 's morgens redelijk, hij liep fijn maar zag onderweg nog wat spoken, toch nog 195 punten. :)
Daarna de cross gaan verkennen en ik vond hem toch wel heftig. Vooral die toch-best-brede picknicktafel, de combinatie smalletje en dan die boom&greppel en dan nog dat 'kruis' over het beekje.
Vervolgens dus het springparcours in, dat ging best fijn en foutloos :)
En dan de cross, hindernis 1 ging goed. Lijntje 2-3 ook en 4 ook. H5 kwamen we wat kort onder waardoor hij de breekboom raakte, maar gelukkig verder niks aan de hand. De op-afsprong combinatie sprong hij in één keer door :D normaal gezien wil hij graag eerst kijken wat hij doet, maar nu ging die gewoon haha. Toen de picknicktafel.. had ik ook nog iets een ruime afstand, maar hij deed het eigenlijk makkelijk :) Vervolgens begon hij een klein beetje te slingeren voor het smalletje, maar ook die ging goed. Daarna over het boompje en met een groooote sprong over de greppel. Vanaf daar ging het eigenlijk allemaal goed, ook goed over het beekje en door het water. En dus foutloos gefinishd in 5.27 :)
We mochten daarmee nog een 3e prijs ophalen :D ik ben echt trots op hem :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 07:08

Ook netjes joh, gefeliciteerd! :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:10

lruiter schreef:
Cross was mooi. Alles bij elkaar behalve de finish. Mooi weer zelfs. Bodem vond ik echt meevallen, er was wel modder maar je zakte er niet doorheen zodat t te zwaar werd. Organisatie top en goede verbeterpunten. Vorig jaar was er veel kritiek en werd er gezegt dat de organisatie niets met het commentaar zou doen. Jammer dat er afmeldingen waren vanwege dat t door t weer slecht zou zijn. Begreep dat er een hindernis was uit gehaald vanwege de bodem. Erg goed natuurlijk.

Dat is natuurlijk altijd jammer, maar ik kan dat wel goed begrijpen aan de hand van de fotos die geplaatst waren. Ik had zelf ook bijna 100 km moeten rijden om mee te doen (en dus ga je niet even zelf polshoogte nemen), en zou dan toch ook op basis van de berichten besloten hebben om niet helemaal die kant op te reizen. Ik vind het juist goed dat mensen voor veiligheid kiezen en het zekere voor het onzekere nemen. Uiteindelijk kosten die afmeldingen de vereniging toch niks, al heb je natuurlijk als organisatie het liefst je wedstrijd helemaal vol. Dat snap ik ook...

Roxxeijj en _Daphne, gefeliciteerd met jullie prijsjes!! Top +:)+ Gelukkig zijn jullie heel gebleven en was de cross beter dan vorig jaar.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:14

Na het verkennen zaterdag heb ik zelf ook besloten om me met mijn beide paarden af te melden.
Ik vond het voor mijn paarden niet verantwoord.

Maar iedereen moet dat zelf beslissen.

Iedereen die wel heeft gereden en goede resultaten heeft behaald, gefeliciteerd!
Roxxiejj wederom gefeliciteerd! Die bonte van jou doet het super!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:07

Och hier, Marissa! :D nooooooooit geweten dat jij achter Sue_ zat!
Zag idd dat je naam was doorgestreept, vond ik aan de ene kant niet heel erg, want jullie zijn toch wel een van mijn grootste concurrenten :+ ik vind die zwarte van je echt een topper :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:08

Gefeliciteerd Daphne, het zag er ook erg netjes uit bij je :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:49

Roxxiejj schreef:
Och hier, Marissa! :D nooooooooit geweten dat jij achter Sue_ zat!
Zag idd dat je naam was doorgestreept, vond ik aan de ene kant niet heel erg, want jullie zijn toch wel een van mijn grootste concurrenten :+ ik vind die zwarte van je echt een topper :j

:') concurrenten..... haha

Die zwarte van mij is erg leuk, maar totaal nog niet safe in de cross hoor. :+