[SGW] Verslagen SGW Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Verslagen SGW Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:10

Nou, brand maar los, ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.

We kijken als organisatie terug op een topdag!! In de cross maar weinig hindernissen waar geen enkele stop op geweest is, en geen enkele hindernis waar het aantal stops heel veel was.
Morgen weer een dag, we hebben er weer zin in!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:26

Nou de bodem was prima... En ik ben zoals beloofd niet bij hindernis 1 ernaast gaan liggen....

Wel bij hindernis 2 :(

texelse

Re: Verslagen SGW Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:56

hahahahaha, bij 2?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:00

Yep *\o/*

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 20:02

hahahahahahaaaa

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:03

Nou zeg!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:10

Alleen een beetje pijnlijke schouder en lichtelijk dizzy, thanks for asking ;)

Nou ja, paard voelde super, kreeg hindernis 1 in het vizier en heeft daar als een debiel staan steigeren. Uiteindelijk met heel veel overtuiging erover heen gekregen en echt overtuigend naar 2 gereden, maar hij draaide in de afzet onder me vandaag, dus tsja...

Lichtelijk teleurgesteld, want de cross was zeker goed te rijden... Alles had prima gekund en de bodem was echt perfect!

Echt jammer... Ik moet onze cross carrière maar eens in heroverweging gaan nemen.... En misschien me er maar bij neer leggen dat het paard echt het hart niet heeft.

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:18

ah wat zonde zeg manic ! zo gaat de lol en het vertrouwen wel achteruit !!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 20:34

jammer manic, hopelijk heb je van de rest wel genoten, en zijn je blessures snel weer over.

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:42

hier mijn verslag :) wij hebben een jaar niet meer gesprongen en gecrossd, ze is nog zo jong en zo groot,dat we meer op de dressuur zijn gaan richten..
vandaag dus weer voor het eerst gecrossd, en ik kan zeggen dat we beide ontzettend hebben genoten, het was wat warm, maar zeker goed te doen. de dressuur liep uit, waardoor ik nog maar 25 minuten had voor het ombouwen en rijden van het springparcours, maar bij het springparcours hielden ze rekening met de uitloop, toppie, daardoor rustig kunnen inspringen en dat resulteerde in een wat rommelig kwa rechte lijnen rijden, maar wel foutloos spring parcours.
bij de arts was de hartslag 52 prima dus, daarna rustig even gestapt bij het inrijveld van de cross..3,2,1, en daar gingen we, super hoe ze naar alle sprongen toe trok, maar toch heel fijn gecontroleerd bleef in het terrein, daar was ik al heel blij mee ! bij het alternatief ( greppel) besloten om die ook mee te nemen, en dat ging voortreffelijk, alsof ze het meer had gedaan, het gevoel was goed, uit een gecontroleerde verzamelde maar wel met afdruk gereden galop deze sprong genomen.we waren wat snel, dus de laatste 3 hindernissen rustig in een mooi basis/grond tempo gereden, en uiteindelijk 2 seconden voor de ideaale tijd binnen :) daarna naar de arts en een hartslag van 54, weer goed :) paardje lekker afgespoeld, en slobber gegeven, en daarna wijzelf nog even in de relax modus gezet. dressuur punten werden opgehangen, en daar stond ik gedeeld 2e.
na een uurtje werden de definitieve uitslagen opgehangen en belinda en ik mochten de 2e prijs in ontvangst nemen, ontzettend blij natuurlijk ! ik heb de cross als typisch klasse L ervaren, technische sprongen, ook richting het M (waaronder de greppels, het smalletje voor de katapult) maar wel eerlijk gebouwd met ook de nodige zogenaamde "vertrouwens sprongen"gewoon hindernissen als tussen doortje. kortom ik heb genoten !

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:25

Ik heb wel genoten hoor :-) het is een voorrecht om op zo een schitterende dag lekker op Texel te zijn.

Ik heb wel echt alles gehad hoor... Eerst coupon weg toen kwam er een loslopend paard langs tijdens mijn dressuur proefje... Kan er wel om lachen. En schouder is ren kneuzinkje.... Komt wel goed :D

Fijn gereden dus dm!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:35

Texelse wat fijn dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben!! En morgen weer zulk heerlijk weer. Geniet er van!!
dm: gefeliciteerd!!
Manic: wat jammer van je valpartij :(:) .

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:53

Balen Manic!

Ik heb de gehele zondag foto's staan maken bij de waterbak van hindernis 8.
Een link is te vinden in het fotografen topic en op mijn website, onderschrift

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:12

Leuk Bonnie!! Ga zo even kijken

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:17

Zooo... ik voel echt ieder spiertje in mijn lichaam vandaag, maar heb toch echt een top weekend gehad. Qua weer echt fantastisch en het ochtendritje in de auto naar stal met de koeien in de mist en de opkomende zon en de paarden lekker op het strand en 's middags lekker nog met de hond gewzommen in de zee. Echt toppie!

Dank voor alle moeite en vrijwilligers weer texelse :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:25

Manic, wat balen zeg van je val! Fijn dat je nog wel lekker het strand op kon.

Hier mijn verslag, ik deed zaterdag mee in de klasse M.
Losrijden voor de dressuur ging goed, proefje zelf niet... 170 punten. Hij wordt gewoon per SGW stouter en vergeet al zijn dressuurmanieren ofzo :+ Vanavond dressuurbootcamp. ;)
Springen was ik tevreden over, gaat echt steeds beter! Had 1 balkje op hindernis 3, daar liep hij nog wat teveel weg. Maar hij bleef daarna zijn sprongen wel mooi afmaken, dus daar ben ik erg blij mee.
Cross ben ik ook tevreden over! Hij pakte meteen goed aan, erg gretig. Twee weken geleden ben ik in het Dijkgatbos in het water beland en tijdens een laatste trainingsrondje bleek dat Jer daar toch erg van geschrokken was. Heb de waterbak daarom (denk ik) te afwachtend aangereden, daar had ik een stop. Even naartoe gestapt en laten kijken, en daarna keurig erdoor (wel wat aanmoedigend gebrul erbij maar goed). Was daar echt heel blij mee! Hindernis met de schapenvachten kwam hij wat op terug, maar die rook je ook al van verre haha. Slootje/opsprong ging ook goed. Ik reed alleen rechtsom de paddestoel ipv links. Hoewel ik de paddestoel niet heb aangereden, zelf er niet naar gekeken heb, kon dat voor de hindernisjury misschien een twijfelgeval zijn. Daar dacht ik overigens pas aan toen ik er door Lielle op werd gewezen (die stond daar te kijken). Gelukkig heb ik het voordeel van de twijfel gekregen :) Volgende keer beter mijn lijn pakken!
Maar was dik tevreden, vertrouwen weer hersteld en vol goede moed naar de laatste cross van het seizoen voor ons: Gorssel.

Organisatie, top gedaan! Super dat we de paarden konden koelen bij de DA!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 08:54

@Manic en @Noor: fijn dat jullie het naar het zin gehad hebben.
Zelf voel ik me op het moment alsof ik onder een wals door gegaan ben. Wat een spierpijn, allemachtig, zo erg heb ik dat nog niet gehad geloof ik. Maar ja, heel wat meters gemaakt, van rekenkamer naar secretariaat liggen de meeste meters geloof ik. Dat was wel beter en leuker, het secretariaat bij de "shop", de catering en de fotograaf, maar wel wat verder van de rekenkamer af. Maar goed, morgen is dat wel weet beter. En de meters tussen finish cross, start cross en rekenkamer, doen mij de das om denk ik.
Vandaag kalm aan verder opruimen, in het crosstraject is alles al weg, en dan gaan we weer over naar het gewone leven. Deelnemers tevreden, organisatie tevreden, officials tevreden en landeigenaren tevreden, wat willen we nog meer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:57

Klinkt heel goed Texelse :D

Volgend jaar hoop ik er ook weer bij te zijn :j

Roosjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:57

Weet iemand wanneer de uitslagen van gisteren online komen??

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:02

Dat zal vandaag wel zijn Roosjuh!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 09:11

komt er aan!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 09:16

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:56

korte samenvatting van mijn weekend. Vrijdag (clinic horse event) en zondag (strandrit) was top, zaterdag wil ik liever vergeten.

Ben nl hard van neuroot Ukkie geklapt toen die na de (fijne) dressuurproef aan de haal ging vanwege een tegenligger die voor ons beiden volkomen onverwacht was. Daarna nog wel Ojee gereden die haarfijn aanvoelde dat ik niet scherp was en toen zelf begon te twijfelen. Uiteindelijk maar gestopt in de cross, en Ukkie niet meer gestart. Gisteren nog bij mijn vriendinnetje-sportmasseur langs geweest, en dat scheelt!

Noor, ik stond natuurlijk wel ver weg, kan goed zijn dat het voor de hindernisrechter heel duidelijk was. Tuunwal zag er iig super uit.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:57

Jeetje, Lielle, wat een bagger-dag zo te lezen...
Hoop dat spierpijn en beurse plekken een beetje meevallen...

Wat is je volgende wedstrijd?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:15

Ysselsteyn, en ik heb er echt wel vertrouwen in dat het dan weer goed gaat. Keertje spelen bij Rob.