[SGW] SGW Norg verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

SGW Norg verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:02

Drop je verslag hier :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:46

Ik ben erg benieuwd!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:36

Tis nog stil hier !!

Margriet_

Re: SGW Norg verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:49

Ik ben ook erg benieuwd!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:58

{had niet gezien dat er een verslagen topic was, dus even vanuit het voorbesprekingstopic geknipt geplakt}

Vond het op zich nog wel meevallen, met de afstand parkeerterrein en hoofdterrein :j De paarden moesten de langere route nemen, als voetganger kon je mooi binnendoor steken langs de voetbalvelden.

Mijn dag ging gister redelijk. Dressuur was ie helemaal knetter, reed in de baan naast laatste hindernis v/d cross. Iedereen die daar langs liep was erg interessant ... de galop was 1 en al kop tussen de voorbenen := 186 viel me nog mee. Springen ging niet echt geweldig, kreeg geen ritme. Was er ook nog bijna zelf af gegaan om een afgevallen balk er weer zelf op te leggen (bedankt voor het waarschuwen nog Saskia), maar toen kwam net de jury zelf uit zijn hok om hem er weer op te leggen :P 1 balkje bij een overkruistvanuitstilstandsprong. Bij de DA 48, zo laag heeft ie nog nooit gehad .. nog praatje met de DA, dat ie het zo'n stoer en leuk paard vond :)) Cross begon mooi voorwaarts, maar na wat mulle stukken was zijn motivatie in 1 klap weg en ging het wat stroever. Was wel foutloos en heb er ca. 4.43 min. over gedaan. Stijl 6 en 6,7. En bij de DA 70, normaal. Hij vond de waterbak wel spannend, maar dan vooral die kanten/eilandjes eromheen :P

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:25

Hier ook nog een verslag. Was onze eerste B cross. Dresuur ging niet zo lekker maar daar moeten we nog mee bezich. Ons doel was rond komen en dat is gelukt. Springen gingen we foutloos en de cross ook. Otto kwam iets terug op de hindernis voor het water maar heb hem even met been bijgeven en toen ging die in een keer ook door water dus de cross ook foutloos. Wij hebben ons doel berijkt

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:00

Celoma heeft ook een topdagje gehad, dressuur niet heel makkelijk, lieve jury kreeg 193 punten. Alleen het halsstrekken ging eigenlijk goed. Rest wat stroef. Springen fijn rondje 0, onderweg beugel nog een keer kwijt, oops. In de cross heeeeeeeeeeeeeeerlijk gereden. Celoma deed eigenlijk het meeste werk! Voor de waterbak lekker de tijd genomen en rustig ingestapt. Met uiteindelijk ook nog een 1e prijs in de BB paarden. Tijd en stijl weet ik nog niet. Verwacht nog een bultje tijdfouten ;)

Super cross in ieder geval en goede organisatie!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:05

Hester: Ik zag het inderdaad op de lijst, super zeg! Gefeliciteerd.
Wilke: Netjes hoor, foutloos rond :)
LL: Netjes dat je foutloos was. Jammer dat de motivatie soms wat weg was.

Hier ook nog maar even mijn verslagje van gister. Dressuur ging fijn, 195 punten. Springen ging ook fijn, behalve 5/6, maar daar heeft Winch me gered, foutloos. Cross gelijk rap van start, twijfel op de dubbel in het strodorp, maar kon gelijk doordrukken. Water fijn terug gereden en achterover gaan zitten op de boom (voor het geval dat haha..) en ging prima, het was alleen zo'n rot lijn. Na het springen had ze een hartslag van 38, na de cross 42. :)) Dierenarts herkende haar nog van Westerbork. Stijl had ik 7 en 6,5 en toen mocht ik een eerste prijs mee naar huis nemen :D

22marf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:31

ik heb heerlijk gereden gisteren.
er is een leuke cross uitgezet!
dressuur ging goed (189 punten), springen ging goed tot dat wij in de bocht van H6 naar H7 uitgegleden zijn :( daarna kwam de Blitzer weer in zijn vervelende stop modus :( bij het opnieuw aanrijden van H7 gleed hij weer uit maar hij nam hem nog wel toen begon hij bij H8 weer :( uiteindelijk wel rond gekomen en we mochten naar de cross *\o/*
hartslag van 60 (hij was nog al aan het stressen). cross ging super! foutloos, stijl van beide jury`s een 7 en 9 tijdfoutjes /3 !
bij de na keuring had hij een harslag van 80 (Blitzer was nog steeds aan het stressen, hij wil zijn Big Bro weer zien /3 )

ik stond met het dressuur op plaats 3 na het springen op plaats 11 en na de cross weer op plaats 3 (bij de BB paarden) *\o/*
ik had niet meer op een prijs gerekend maar het cross rondje heeft de foutjes bij het springparcours weer goed gemaakt :)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:19

Gefeliciteerd met de prijzen!

Ik was een beetje sloom s'ochtends met opzadelen geloof ik haha, kwam 5min voor ik moest starten bij de ring aan. Opzich geen foutjes gemaakt in de profe, maar overgangen terug waren iets tegen de hand en het kon allemaal wat netter. Had nog 183. Daarna een heeeeele tijd gewacht en toen springen. Ging heel fijn rond, foutloos. Toen rustig gestapt voor de cross, in cross ging ze super! Was m'n doel om (eindelijk) 's binnen de tijd te rijden, daar had ik goed op geoefend, maar had helaas geen stopwatch oid mee, dat was achteraf wat dom :+ Ook het water pakte ze goed aan, merkte alleen dat ze het wel wat diep vond, volgens mij was het ook zo'n 15cm dieper dan normaal is toegestaan (40 ipv 25cm). Daarna snel door geraced, resultaat: 1 minuut te snel binnen. Oeps :+ Maar snelheid is dus gelukt haha, nog 1x B en dan L en dan zorg ik voor een stopwatch, volgens mij komt het dan helemaal goed. Door m'n 16 tijdfouten, op plaats 8 beland.
Ik vond het een leuke, vriendelijke (maar ook qua hindernissen wel wat makkelijke) cross :) Ik heb mezelf als doel gesteld om hier volgend jaar in 't M te starten haha, misschien wat te fanatiek, maar dan heb ik genoeg te doen komende 12 maanden :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:27

@ Rosa ... jullie vroegen mij nog hoe het was gegaan, toen ik met paard na de cross weer naar de trailer stapte (jullie waren zelf bezig met naverzorging bij de trailer), maar toen antwoordde ik niet heel enthousiast ... en erg aso helemaal niet terug gevraagd hoe het met jullie was gegaan, sorry! :o Was nog wat aan het evalueren, en klein beetje teleurgesteld.
@ Marije ... ik vind jouw vos zo'n leukerd :D
@ Hester ... maar gauw B starten volgend jaar, dat kunnen jij en sloompje zat :j
@ Wilke ... super debuut!
@ Mirthe ... had helemaal niet door dat jij bij het heksenoog zat, stom! Wij kwamen langs lopen toen jullie in het Drents de dingen via de porto gingen doorgeven :))
@ Margriet ... heb je tijdens m'n rit niet meer gezien :o
@ Hilde ... zat jij bij je moeder te schrijven?
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 09-09-12 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:30

Haha dankje LL :D Kwam ik jou toevallig tegen toen ik net klaar was met cross (toen liep jij al op het zandpad en ik met m'n vosje aan de hand)?

@Rosa: Denk dat jij net een paar voor mij startte, vind dat je een mooi paard hebt!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:31

Winch vind ik ook een stoertje :j
Volgens mij val ik op knappe vossies, mag ook knap wat wit hebben :+

@ Marije ... idd, toen oa. Hij wilde erg graag weer naar de trailer, naar z'n broertje ... al stuiterend zo nu en dan :')
Tssss, en in de cross voelde die op het laatst nogal loom ... kan die die energie dan niet hebben ofzo, pfff.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:42

Lappie_Lap schreef:
Winch vind ik ook een stoertje :j
Volgens mij val ik op knappe vossies, mag ook knap wat wit hebben :+

@ Marije ... idd, toen oa. Hij wilde erg graag weer naar de trailer, naar z'n broertje ... al stuiterend zo nu en dan :')
Tssss, en in de cross voelde die op het laatst nogal loom ... kan die die energie dan niet hebben ofzo, pfff.

Haha wit lukt bij die van mij ook wel :D Ik dacht eerder idd ook al, twijfelde, spreek me maar aan volgende keer hoor haha ;)
Hij verdeelt z'n energie ''goed'' begrijp ik wel ;) Kan je z'n broertje volgende keer niet bij de finish zetten? :p

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:47

Ik vind Winch zelf ook heel knap haha :D En dat terwijl ik echt geen vos en al zeker geen merrie wou :+
22marf: Gefeliciteerd.
Marije: Netjes gereden!
LL: Haha, maakt niks uit hoor! Snap ik wel :)
Mirthe: Ik hoorde jou nog toen ik voorbij kwam, 'zet 'm op Rosa' haha, vet leuk.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:30

Ik ben ook weer thuis. Enigszins gesloopt door de lange dag, maar het (nog net) zonder kleerscheuren overleefd.
Dressuur ging naar mijn idee te lauw en hij was vreselijk zeurderig. Voetbal heeft ie altijd leuk gevonden, dus de gedachten van Nitro lagen op het veld ernaast. Door de hoeken ging dus gewoon niet.
Na het groeten stapte de jury direct uit de auto (zelfde als in Maarsbergen, dus ik werd alweer bang := ) of ik SGW voor de leuk deed. Schrok al, was het zo slecht?? := Maar nee, ze kon zien dat ie hoger was in de africhting. Ja want daar kwamen alle 8en vandaan. Stond blijkbaar met 23 punten los van nummer 2 :=
Toen snel ff bij Canter de beschermers gepast en omgezadeld voor het springen. Kon net 3 keer losspringen en toen mocht ik de ring al in :')
Springen ging, al zeg ik het zelf, erg mooi. Goeie fijne afstanden, geen glijpartijen en ik kon fijn mee rijden. Foutloos en binnen de tijd.
Cross start liet lang op zich wachten, maar mooi rustig van start gegaan. Had een vreselijk afstand op die 2de haag, die oxer, daar landde hij ook half op. Gelukkig herstelt ie heel snel weer, ik lag nog wat achter :') beugels kwijt, zelfvertrouwens ff kwijt, maar volgende hindernis weer simpel en normaal.
Waterbak wilde ik rustig doen, maar Nitro hield het tempo mooi vol, dus met een mooi galopje erdoor. Net voor de laatste hindernis kwam ik erachter dat ik nog niet 1 keer op mijn horloge had gekeken en was tot mijn grote verbazing bijna 40 seconden te vroeg. Ietsje teruggenomen in tempo, maar dacht laat maar, ga het nu ook niet meer veranderen. Uiteindelijk met 3.38 binnen (3.46 was minimum), dus viel met 3.2 strafpunt nog mee. Heb naar mijn idee echt rustig gereden, slechts 20 meter wat meer aangezet, dus wist niet waar het nou door kwam.

Uiteindelijk mocht ik weer een 1ste prijs in ontvangst nemen :D

Rosa: jij nog gefeliciteerd! :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:39

Heel kort verslagje, super leuke dag gehad :D tussen dressuur en springen heeft paard nog 2 uur in de wei thuis gestaan en ik een middagdutje :D
Dressuur ging fijn 194, maar blijkbaar had de rest nog veel beter gereden := Springen te hektisch maar foutloos :) Cross ging echt heel fijn, wou nu eens met wat meer tempo rijden om eindelijk eens een keer binnen de tijd te finishen. Maar daardoor iets te enthousiast op de smalletjes combi aangereden, waardoor ze erbij de tweede bijlangsschoot. En een wat rare sprong op de waterinsprong, verloor mijn beugel en lag er net niet naast gelukkig :P

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:40

Roxx: Super van jou en Nitro!! Ik had ook al problemen met de tijd := Voor waterbak en na waterbak terug gereden en kwam 19 seconden te vroeg binnen (timing he :') )
Siep: Klinkt goed!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:47

Die timing had in Markelo bij Snorrewind (20 sec te vroeg). Maar hier kon ik er niets meer aan redden. Ook geen extra grote bocht rijden zoals bij Snorrewind. Och, maakte niet heel veel uit. Had anders wel maar 24.5 strafpunt gehad := maar goed, nu nog maar 27.7 :')

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:54

Haha, dat zijn echt weinig strafpunten, geweldig! Wie hebben de andere B ringen gewonnen? Ben te ongeduldig om te wachten op die uitslagen op startlijsten hehe. Nouja, onze paarden kunnen het L tempo iig aan :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:02

Mijn helmcamera deed het eindelijk, het filmpje is, voor mij, echt extreem grappig geworden :')
Heb vooral veel bomen gefilmd en mijn stem is toch wel erger dan ik dacht :')

Rosa, ik kende de 2 andere prijswinnaars niet, sorry.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:27

:wave:

LL, netjes gedaan! Dat Drentse was niet helemaal de bedoeling, ik praatte steeds heel beschaafd door die portofoon, en toen wilde dat meisje het eens doorgeven. Na de Drentse keer ging ze op z'n Belgisch en daarna normaal. Later ging ze juist extreem enthousiast juichen door dat ding :x :+
Wilke, top! Je ging ook super bij ons langs.
Hester, gefeliciteerd! Leuk paard heb je!
Rosa, gefeliciteerd! Super
22marf, jammer van je springparcours, fijn van je cross!
Marije was een beetje vlug door de cross gegaan :+ netjes hoor!
Super Rox *\o/*
Jammer van je stop Simone!

Heb heel fijn gecrosst! Ze hebben me alleen wel een weigering op de waterbak aangerekend, maar voor winst rijden lukte toch al niet meer door een slechte dressuurproef. Springen foutloos, maar kan wel vernemen dat we niet zo vaak op concours zijn geweest afgelopen tijd. Was echt heel tevreden over de cross, Beau deed de lastige dingen juist het best. Was de eerste keer L voor 'r.
Had verder wel een typische Mirthdag, door m'n wekker heen geslapen, spullen kwijt, spullen vergeten, scooter gesloopt (gingen even snel met de scooter cross verkennen, rijd ik niet net op een boomstronk :') uitlaat doormidden :o ) airjacket vergeten vast te koppelen, dus dat heb ik tussen hindernis 3 en 4 maar even gedaan.
Heb ook nog een mooi voortuig voor Beau gekocht bij Canter, een mooie bruine 5punts!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:50

Gefeliciteerd allemaal!!! Ik lees veel mooie resultaten.

Mijn oudje deed het ook weer waanzinnig goed. Dressuur was hij iets drammerig, maar onze overgang van stap naar galop (moest naar draf) werd gewaardeerd met een 6! Die punten vielen dus goed uit, 199. De cross was hij op de eerste hindernissen weer iets terughoudend, gelukkig kwam na een reuze sprong over de berkenoxer (veel te vroege afzet) het ritme er lekker in. Bij de waterbak heb ik flink gas terug genomen, en na de boomstam zijn we in stap, met heel veel been van mij, het water in gestapt en prima doorgekomen. Foutloos gefinisht!!! Ook nog eens allemaal 7-ens voor de stijl. We zijn dus thuis gekomen met een derde prijs!!! Zo gaaf :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:56

TessaB, ben jij dan degene die samen met 'r paard 50 is? :))

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:20

Zit ook weer gedoucht op de bank en dat was wel nodig.
Ik heb 2 dagen in de rekenkamer/secretariaat gezeten en het was heul warm in de rekenkamer.

Na wat opstartproblemen de 1e dag, ging het vandaag gelukkig heel goed en hadden we zelfs nog even tijd om een rondje cross te doen. En ook nog de M-paarden bij de waterbak te zien..prachtig..23 jaar geleden was ik er ook bij en het leek voor ons wel een reunie...allemaal bekenden..

Blij dat iedereen positief was over de wedstrijd...tips en opmerkingen zijn welkom..we moeten nog evalueren.