[SGW] Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:06

Ik zie dat er nog geen topic is. En dat terwijl de eerste dag al voorbij is. Kom maar op met die verslagen!!

bvw

Re: Verslagen Castenray 5 en 6 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:16

ik zit ook al te wachten! Op fb wel al een aantal gezien

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:18

Ik heb vanmiddag wat "geoefend" met mijn camera op het SGW..
Helaas zijn veel foto's wazig, of heb ik ze verwijdert omdat ze mislukt waren.

Toch wil ik de enkele enigzins nog kunnnen, aan jullie geven.
Ik heb ongeveer rond half 11 en 13:00 daar gestaan, van startnummer 40 tot ongeveer 90 (geloof ik)...

(Zaterdag; Klasse B, startnr: 40-90)
http://www.mijnalbum.nl/Album=MTBIYUST
Hier zijn ze te vinden.
Mocht je de originele willen hebben, stuur me dan even een pb'tje..

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:23

Mijn dochter had vandaag haar L debuut met haar pony. Het ging goed in de dressuur, was ze ergens in het midden geeindigd met 59 strafpunten. Bij het springen had ze twee weigeringen (zit tussen de oren van de ruiter). Bij de cross had ze twee weigeringen (hindernis 8 en hindernis 11), maar verder wel uitgereden. We zijn tevreden met dit debuut.

Maar wat een vreselijk weer, we waren beiden doorweekt. Heel erg jammer. Wat een mooi parcours en het terrein zag er perfect uit, heel professioneel. Het parcours was niet glad en was goed nagestrooid met van die houtsnippers. We zijn na de cross weg gegaan omdat we zo nat waren en het nog steeds regende dus ik weet niet hoeveelste ze geworden is.

Mijn complimenten aan de organisatie, was allemaal goed geregeld. Kregen nog een gratis vlaaipunt (was heel erg lekker) en een bakje champignons.

Volgend jaar gaan we zeker weer.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:30

Benita fijn dat ze rond is gekomen op haar debuut

Ik vond het ook een fijn georganiseerde cross. Ook ideaal dat je op vrijdag je nummer al kon ophalen. Ik heb vandaag niet naar het secretariaat gehoeven en dat is echt handig als je vroeg moet

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:36

Benita goed dat ze rond is gekomen! Volgende keer beter!

Is het parkeerterrein nu echt zo slecht?
Mijn zusje heeft net de dressuur gehad in het Z met haar pony, en morgen de rest.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:38

Ik ben ook weer thuis, heb de prijsuitreiking enz niet afgewacht, dus weet mijn uiteindelijke resultaat niet eens (chauffeur moest weg)

Dressuur ging wel aardig, volgens eigenaar paard een nette proef, mijn eigen gevoel was wat minder.
Springen 1 balk op de laatste, paard word ontzettend heet en ik heb nog wat moeite om dat te beteugelen...
Cross foutloos, paar keer een misafstand door het wederom hete paard maar voor de 2e cross die ze eigenlijk pas loopt dik tevreden!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:40

klinkt goed benita!

Dressuur begon bij mij opzich niet heel verkeerd. maar ik had 167 punten. Jammer maar toch voldoende voor winst in de cross.
tussendoor snel met Barbara (Joki@bokt) parcours verkend met de fiets, toen zelf nog een rondje gefietst. Eerste rondje 20 minuten, 2e rondje 10 minuten :=
Toen klaar gemaakt voor het springen, inspringen deed hij braaf en was aardig rustig, totdat er iemand te dicht langs komt en meneer is weer crazy bij elk paard wat dicht in de buurt komt (trauma van andere wedstrijden, paar keer geslagen door pony's). in springring werd hij best fel, raakte op 6 de balken maar bleven liggen en dus foutloos rond gekomen, alleen beetje te ontstuimig.
Op naar de cross, hartslag 64 van te voren. Alle hindernissen gingen zonder problemen, voor het water terug genomen in draf en erop aangereden en flink aangemoedigd, en hij deed het in 1 keer *\o/* in een vlotte draf ging hij erin en in volle galop eruit.
na de cross was zijn hartslag 56, nog nooit zo laag geweest na een cross, ademhaling was gelijk al heel erg goed. Hij vond de heuvels erg leuk en was juist goed voor hem, is hij gewend en bovenaan de heuvel stopt hij thuis altijd, dus ideaal als je een steile heuvel hebt en dan af kunt remmen.
voor stijl had ik 7,5,6 en 7,7,6. Bij de een moest ik mijn beugels korter, de ander vond te weinig controle en die zat bij de wijnvaten en het water, en ja het is niet zo netjes als je in draf er op af rijdt. Maar was dik tevreden en dus 2 winstpuntjes :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:42

SM zie je wel dat mijn gebrekkige conditie je ophield :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:51

haha nee hoor :+ Ik wist de weg en heb niet meer staan kijken en het is minder gezellig in je eentje dus had ik haast :P
viel alleen naar voren op de stang, dus stond toen toch een tijdje stil, men wat deed dat pijn :')
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 05-05-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:52

Hier dan mijn verslag.

Vandaag ons cross debuut gemaakt. Het begon al dramatisch toen we om 7 uur paard wilden uitladen. Op de 1 of andere mysterieuze manier schoot er een knoop in het touw en bleef die in de trailer hangen. Paard stond naast de klep te dansen en de panieksluiting schoot niet los. Na een minuut of wat sprong ze de trailer weer op. Gevolg, stuk van 5 bij 3 cm op haar hals ontveld en naast/onder haar voorpluk de kop een gat en ook een lap kale huid over. Ook wat schrammen op haar linke rvoorbeen en een snee.
Ze was wel direct weer rustig, dus toch maar opgezadeld en gaan losrijden voor de dressuur. Ze liep erg fijn en we mochten als derde de ring in. Proef ging goed, tot de galop, richting het hekje ging de versnelling erop. Ze dacht dat ze eroverheen mocht springen. Ik vond een ophouding noodzakelijk, maar drama queen als het is stond direct stil met de kop in de lucht. Verder echt een onwijs fijne proef, was pas haar derde proefje, mag echt niet klagen. Jury kwam na afloop uit de auto, vond het een gaaf dier met geweldige bewegingen. We gaan volgens haar ver komen in de dressuur. Wie had dat gedacht toen ik haar een half jaar geleden kocht kon ze alleen hard en met de kop erop lopen. Wel kreeg ik enorm op mijn donder voor de ophouding, dat mocht ik nooit meer doen en ze zou me er flink op afstraffen.
Dat heeft ze ook echt gedaan. Ik was 1 na laatste van mijn ring na de dressuur met 192 punten.... Wel 64% en dus daar naar het springen.

Losspringen ging goed, paard was wakker, maar goed te controleren. Foutloos en heel erg fijn parcours als resultaat!
Direct door naar de vet check. Paard snapte er niets van.
Nog even paar keer over het boompje losgesprongen en het starthok in. Ik was bloednerveus!!!!
Van start en in een handgalopje naar 1, toen we voorbij 3 waren durfde ik wat meer te gaan rijden. Super fijn rond gereden. Ze heeft nergens naar gekeken, we hebben overal lekker door gegaloppeerd en hebben een foutloze cross neergezet. Helaas 20 seconden te langzaam, maar dat maakt niet uit.
Nu duimen dat de stijl voldoende is, dan hebben we de eerste twee winstpuntjes al binnen!

Voor de eerste keer ben ik echt onwijs tevreden!!! Op naar de volgende.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 17:56

Mooi gereden allemaal. Toppie.
SM: ik vind in draf op het water af helemaal niet "niet netjes". Sterker nog: ik vind het in de B alleen maar positief als je in draf op het water af gaat.
Kan zijn dat je bedoelt dat je in draf op de wijnvaten af ging, dat is dan weer minder 8-) .

Kris: dat is schrikken met het uitladen!
Maar verder helemaal super! Fijn dat je zo lekker gecrosst hebt.

Hmm, met 192 1-na laatste in de ring: waar gaat dat heen met punten geven 8)7 8)7 . (of is dat een typefout van je?)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:58

nee naar de wijnvaten zette ik het gas erop en toen weer terug genomen stukje ervoor, dus geen idee wat er dan bedoeld werd.

192 punten en dan 1 a laatste :o
ik was 2 na laatste met 167 punten, heel verschil.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:09

Nope,dat is geen tikfout. Geloof dat de eerste in mijn ring zelfs 220 punten had :o
Bij de wijnvaten sprong mijn paard een paar meter ervoor in een overkruisde galop, telt dat mee voor je stijl?
SM,als het kon, dan had ik die van mij ook gewoon terug in draf genomen voor de waterbak. Anders komt ze er onwijs hard en ongecontroleerd uit nl....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:25

suikermeisje schreef:
nee naar de wijnvaten zette ik het gas erop en toen weer terug genomen stukje ervoor, dus geen idee wat er dan bedoeld werd.

Als er stond dat het ongecontroleerd was, dan zal het wel over "het gas er op" gaan 8-) .

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:41

IK lees mooie verslagen tot nu toe!

@kris, geen fijn begin met dat gedoe maar fijn dat je het tot zo`n goed eind gebracht hebt En 192 en 1 na laatste, wow, dat is wel heel royaal gepunt dan.

@joki, volgende keer hopelijk wel helemaal rond

@benita, toch fijn rondgekomen ondanks wat weigeringen!

@suikermeisje, gefeliciteerd met de winstpunten.

Mark had vandaag zijn 2e wedstrijd in de L pony`s met Easter. De dressuur ging heel fijn, geen grote fouten en hij liep lekker. Hij had 50 strafpunen (geen idee hoeveel dressuurpunten dat is :? ) en stond daarmee gedeeld 2e. Na de de dressuur zijn Erwin en Mark de cross gaan verkennen (ik mag niet meer mee.... :o ). Mark vond het wel pittiger staan dan in Westerbork dus ik werd meteen weer lekker nerveus.
We hadden redelijk veel tijd tussen dressuur en springen dus nog even wat gegeten en nog even bij de waterbak gekeken. Daarna Easter weer gezadeld voor het springen en inmiddels regende het lekker door... :( Springen ging mooi foutloos en ook de vetcheck was prima met een pols van 52.

Ik kon Mark de 1e 2 hindernissen zien gaan en toen was het afwachten op de speaker. Ik hoorde een weigering op 8. Ik stond inmiddels bij de waterbak te stressen, kwam daar Ibonn nog tgen. :D Even later kwam Mark alweer in beeld zonder verdere weigeringen over de wijnvaten, met een sprong de waterbak in en zo door naar de finish.
Hij had dus een weigering op 8B, de sprong met het haagje. Easter kwam terug op de 1e en stopte daardoor op de 2e, Mark gaf hem een tikje mee en toen besloot Easter alsnog er maar overheen te krabbelen. Maar ja, dan heb je de weigering al te pakken.
Bij de DA was zijn pols na afloop 56, netjes dus. Ook maar 10 seconden buiten de tijd dus dat was al beter dan de 30 seconden in Westerbork.

Toen alles snel ingeladen en maar naar huis gereden, een prijs zat er toch niet meer in en we waren inmiddels doornat en verkleumd. -O-

Al met al een geslaagde dag, alleen ontzettend jammer van het weer. Verder was het perfect, hele mooie cross, prima georganiseerd en de vlaai was heerlijk en ook nog een grote bak champignons mee gekregen, top!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:04

Ook ik heb vandaag mijn debuut gemaakt. Niet zo n sterke als Kris(top hoor) :j , maar ben wel tevreden.
Het was de eerste cross van mij en paard.
dressuur ging best lekker wel wat spanning maar 212(sorry Kris ;) )zijn best leuke punten.
Springen ging bagger hij was helemaal hyper en stond te stuiteren in het losrijterrein(vond ik trouwens erg krapjes) twee verkeerde afstanden waardoor 2 balken.
Toen de cross, was echt megazenuwachtig dus paard was miss daarom wel zo hyper. Vrouwtje was ook hyper.
Van start ging goed. Wilde wel het bos in komen, zag sommige al stranden op 1 of 2.
Mijn paardje moet ik echt overtuigen> De start ging goed vol overtuiging het bos in maar hij kwam erg terug op de hindernissen iets wat ik niet kende van hem dus moest ernstig rijden. Bij 4 eerste weigering, nam hem teveel terug! vervolgens goed door, tot 8ab, Teveel binnenteugel en weigering wat een k bocht was dat. Na twee keer eindelijk over de eerste, kreeg hem vervolgens niet meer over de tweede dusss, uitsluiting.
Had hem graag uitgereden maar helaas. Heb ook geen sprongen meer genomen, baalde achteraf omdat sommige keken waarom ik niet sprong, had ze gewoon nog mee moeten nemen in het bos.

Verder vandaag super genoten en ben helemaal om hoor wat is dit gaaf zeg!
We hebben nog veel om aan te werken en vooral ervaring op doen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:09

kruimeltje, dat mag niet, als je het wel doet dan krijg je briefje van de KNHS. Dus raad ik het je erg af. Waterbak mocht joki nog wel doen aangezien ze er anders niet uit kwam.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:11

:+ Kris: dan waren wij buren. Niets boktigs aan je ontdekt. gelukkig was het evengoed gezellig.
Je paard zorgde inderdaad voor een spannende start van de dag. Heel spannende scene. Voor het paard het meest! maar mijn trailer en fiets werden ook even getest als rem voor paard-in-paniek. Geluk bij een ongeluk dat ze er zo goed van af kwam (en ook een beetje dat ze op het laatste nippertje mijn auto. ontweek) Daarna heb je wel echt een super debuut gemaakt. Top!

Vond het weer tot in de puntjes verzorgd vandaag. Mooi terein en leuke cross.
Ik ben ook naar huis gegaan voor de prijsuitreiking en voor de voorlopige uitslag. Ik vond het voor ons allen (paard, moeder en mij) echt genoeg geweest. Wat was het vroeg vanmorgen! half 4 ging de wekker en om half 6 was ik pas thuis. Wel genoten vandaag.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:17

suikermeisje schreef:
kruimeltje, dat mag niet, als je het wel doet dan krijg je briefje van de KNHS. Dus raad ik het je erg af. Waterbak mocht joki nog wel doen aangezien ze er anders niet uit kwam.

Ow wist ik niet hihi, thanks voor de tip.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:20

Weten jullie trouwens wat het verband is tussen het aantal strafpunten in de dressuur en de hoeveelheid punten (180 bijvoorbeeld). Ik heb 51,5 strafpunten in de dressuur, maar hoeveel punten is dat dan?

edit: ik ben er al achter ;)
Laatst bijgewerkt door DyonS op 05-05-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:24

Wat ik trouwens wel vreemd vond was dat pas toen ik de hindernisjury vroeg na 3 weigeringen ben ik toch uitgesloten, dat ik daarop een antwoord kreeg van o ja. Voor mijn gevoel (maar misschien ligt dat aan mij) moeten zij toch gewoon zeggen van je bent nu uitgesloten, stap nu maar terug naar het hoofdterrein en ga naar de DA-keuring

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:29

Vandaag ook mijn dagje weer gehad. Ik was vanmorgen de hindernisjury op de waterbak. Weinig problemen gehad gelukkig........

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:37

DyonS schreef:
Weten jullie trouwens wat het verband is tussen het aantal strafpunten in de dressuur en de hoeveelheid punten (180 bijvoorbeeld). Ik heb 51,5 strafpunten in de dressuur, maar hoeveel punten is dat dan?

edit: ik ben er al achter ;)

Je bent er al achter zie ik ;) Maar je kunt het heel simpel terug rekenen;
60 strafpunten is 180
Voor elke punt meer dan 180 haal je er 0,5 strafpunt vanaf, of voor elke punt minder dan doe je 0,5 strafpunt er bij op ;)

sgwullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:45

Hallo,

Nieuw op bokt, maar na 1e SGW kan ik toch ook niet achterblijven....
Was echt een leuke dag en super geregeld!
Dressuur: prima
Springen: op de laatste 1 balk verder ging het fijn.
Cross: Ik was er dus zo 1 die hindernis 1 voorbij schoot....oepsie, daarna tm 7 ging prima, iets te enthousiast begonnen. Volgende keer ga ik toch proberen meer vanuit de rust te rijden.
Maar toen 8 die mega haag!! Ik vond hem met verkennen al pittig, en dat breng je dus over:(
Ik had daar op de 2e haag 3x stop en helaas....
Nog wel de sprongen in het bos gedaan en ik mocht door de waterbak, wat ze trouwens zonder enige twijfel deed, om de cross te verlaten.
D.A voor en na hartslag van 56 en vooraf was ademhaling 36 en na 16 dus met haar conditie zit het ook wel goed.
Heeft er iemand toevallig nog foto's nr 33
Heb nu al zin om weer te gaan trainen! Op naar Ysselsteyn!!