[SGW] Dressuur schrappen uit B-SGW?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Dressuur schrappen uit B-SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:39

Omdat er in het wedtrijdkalender topic een beetje een offtopic discussie aan het ontstaan is die op zich wel heel interessant is, open ik dit topic.
Met het verzoek aan de discussie-voerders om het hier verder op te pakken.

Waar het om gaat is dat de SGW in Ermelo een experiment zou hebben om de wedstrijd voor het B-Paarden wel gewoon te verrijden voor prijzen en punten, maar zonder de dressuur.

MargreetW

Re: Dressuur schrappen uit B-SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:42

Ik vind dat een heel slecht idee. Wat de dressuur betreft mogen ze van mij de grens om nog te mogen starten bij het springen wel minimaal 5 punten mogen optrekken. Een SGW is een samengestelde wedstrijd. En als je 1 onderdeel niet beheerst moet je gewoon nog meer oefenen, dat geldt voor alles.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:43

Ik vind het ook 3x niks. Het is een samengestelde wedstrijd, juist door de dressuur erbij is het veelzijdig. Daarnaast is dressuur absoluut de basis voor het springen en de cross.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:44

Ik vind het echt een belachelijk idee dit, zeker in de B :n Het hele idee van een samengestelde wedstrijd valt zo inderdaad weg en het zal mij inderdaad ook benieuwen hoeveel het startgeld dan zal bedragen. Juist het veelzijdige karakter van een SGW maakt het tot zo'n mooie sport.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat zo'n proefje niet voor iedereen een pretje is, maar ik kan me ook werkelijk waar niet voorstellen dat je je paard niet dusdanig kunt africhten dat je geen winstpunt in een B-proefje kunt rijden...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:45

Opzich een slecht idee net wat margreet zegt.

maar de jonge van mij vind de dressuur helemaal niks dus dan zou het wel weer fijn zijn. Maar blijf erbij dat de dressuur er toch echt bij hoort.

Loetie84

Vind ik erg jammer... Dressuur is niet mijn favroriete onderdeel en ook niet mijn sterkste, maar toch vind ik dat het bij SGW hoort! Het leuke aan de SGW is juist dat het de hele dag duurt en dat je er zo veelzijdig voor moet trainen toch?
Ik zie het niet gebeuren dat ik 100+ km van huis ga voor een springparcoursje en een cross waar je met 40 minuten klaar mee bent.

Daarnaast denk ik ook dat de huidige winstpuntenregeling, waarbij je bij minder dan 165 punten voor de dressuur, geen wp krijgt, een hele goede is. Blijkbaar ben je dan niet veelzijdig genoeg om een klasse hoger je geluk te gaan beproeven...

vencedor

Dressuur bij sgw wordt vaak al soepeler gepunt als je daar niet genoeg punten haalt om te starten moet je zeer zeker niet gaan crossen en springen. Hartstikke gevaarlijk..

krijg je dadelijk allemaal van die kamikaze ruiters..beetje krom ook want bij B springen gaan ze meer op stijl en rijden letten en dan zouden ze hierbij de dressuur schrappen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:46

ik vind het idee ook maar niks. Natuurlijk is het niet het leukste onderdeel, dan waren we wel dressuur ruiter geworden. Maar het hoort er gewoon bij en hiermee laat je de beheersing van je paard zien

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:47

MargreetW schreef:
Ik vind dat een heel slecht idee. Wat de dressuur betreft mogen ze van mij de grens om nog te mogen starten bij het springen wel minimaal 5 punten mogen optrekken. Een SGW is een samengestelde wedstrijd. En als je 1 onderdeel niet beheerst moet je gewoon nog meer oefenen, dat geldt voor alles.

Inderdaad. :n

Heel slecht idee als ze dat gaan doen :n

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:47

Dat zou erg jammer zijn. Dan heb je dus dat B-SGW eigenlijk een soort oefencross wordt. Het leuke juist van de SGW is dat je alle drie de onderdelen hebt :-)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:48

Vraag me ook wel echt af wie dit bedacht heeft en wat de motivatie hierachter is....

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:49

Ik vind het ook geen goede regeling. Hoewel ik zelf zo'n B proefje verschrikkelijk vind (en het dus niet zo erg vind om dat te missen :P) mis je zo toch wel echt de eerste selectie.
Wanneer iemand niet in staat staat is om z'n paard enigzins fatsoenlijk door de dressuur te loodsen, vind ik dat zo iemand niet mag starten in het springen of de cross

Ik ben wel heel erg benieuwd trouwens hoe ze dit in de praktijk gaan brengen en hoe de uitslag dan wordt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:49

Voor sommige paarden zou het een uitkomst zijn, maar de dressuur is 1 van de drie onderdelen van de cross, en hoort er gewoon bij. Wegparcours is ook geschrapt, dat vind ik niet zo erg, omdat het springen nu voor de cross is, maar de dressuur hoort er gewoon bij.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:50

Kan iemand me vertellen wat nu het startgeld is van de B in Ermelo? Kan dat VP niet openen, heb geen silverlight :(
Ik ben namelijk heel benieuwd! Als dat 27,50 is, weet ik het motief namelijk wel...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:50

viefdepief schreef:
Vraag me ook wel echt af wie dit bedacht heeft en wat de motivatie hierachter is....

bezuinigen :j :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:51

Wat een idioot idee! Ik kan me echt niet voorstellen dat het er dan veiliger op wordt.
Als je niet in de dressuur aan bod komt en dus niet verder mag moet je ook geen cross willen rijden. Veel te gevaarlijk. En we hebben allemaal wel eens een rot dag en dan gaat het minder. Maar je moet wel heel beroerd dressuren wil je niet door mogen.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:52

Loetie84 schreef:
Kan iemand me vertellen wat nu het startgeld is van de B in Ermelo? Kan dat VP niet openen, heb geen silverlight :(
Ik ben namelijk heel benieuwd! Als dat 27,50 is, weet ik het motief namelijk wel...

Startgeld is 20 euro

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:53

Ok... Dan is bezuinigingen dus geen motief.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:56

Alle sgw wedstrijden kosten toch rond dat bedrag? En dan hebben ze toch ook jury's nodig waarom zou dit een voordeel zijn?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:58

Nee, een SGW kost sinds april 27,50 (tenminste dat is de maximale prijs die gevraagd mag worden) En voor 7,50 kun je toch wel een dressuurproefje regelen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:59

Net als Margreet al oppert, mogen ze wat mij betreft de B SGW eisen alleen nog maar meer optrekken ipv een veredelde oefencross uitschrijven....
Wat mij betreft 180 voor een winstpunt, 10 WP om door te mogen naar de volgende klasse :+

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:02

Dat zou ik super jammer vinden, het lijkt dan inderdaad meer op een oefencross en niet op een veelzijdige sport. En dressuur is toch de basis van alles wat je doet, dus ik vind dat het er op een SGW echt bijhoort.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:03

Mootje schreef:
Net als Margreet al oppert, mogen ze wat mij betreft de B SGW eisen alleen nog maar meer optrekken ipv een veredelde oefencross uitschrijven....
Wat mij betreft 180 voor een winstpunt, 10 WP om door te mogen naar de volgende klasse :+

Mootje, idd! Die 180 punten hoeft van mij dan niet perse, maar ze mogen de winstpunten grens idd wel optrekken! Was van het weekend hindernisjury in W'bork en heb toch echt een paar verschrikkelijke kamikaze piloten voorbij zien vliegen in het L en M! Die hadden van mij wel wat langer in de B mogen blijven. Ook dat je al L sgw mag starten als je zoveel wp-en hebt in het gewone springen (weet niet meer precies wat de eis was?) vind ik geen goede regeling

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:03

Heel erg vind ik het niet, maar dan mist er wel wat. Denk dat je ook veel exequo's gaat krijgen.
Dan moeten ze iets erbij verzinnen met stijlbeoordeling in het springen erbij ofzo...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:05

nou die 180 vind ik wel wat hoog mootje.
moet zeggen dat ik dat vaak niet haal terwijl ol dan niet eens slecht loopt.

10wp voor volgende klasse vind ik wel goed want van de B naar de L kun je veel te snel door.