Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miranda was er twee jaar uit geweest, maar ze pakte vandaag weer zo ongelofelijk lekker aan!
Ik had vanmorgen in de dressuur 195 punten, springen was foutloos (hartslag 60) en cross was ook foutloos met 12.8 strafpunten voor de tijd (Hartslag 52). We gingen gelukkig precies tussen de buien door. Net lekker het paard naar huis gebracht en gedouched. Ik sta voorlopig nog tweede, we gaan zo weer die kant op als de volledige uitslag bekend is

omdat ik hem echt niet meer zo scherp ineens het water in kon trekken en toen stonden we voor het alternatief. Maarja inplaats van het alternatief dom genoeg weer omgedraaid om door de waterbak te gaan dus 20 strafpunten aangerekend gekregen
. Uiteindelijk nog bijna binnen de tijd binnen (2.8 strafpunten) dus baal enorm want zonder weigering dik eerste geweest...... Maargoed verder wel heel teverden over pony die voor de eerste keer tussen de paarden moest crossen en verder perfect sprong. En eerste winstpuntje is binnen

Nog 173, dat viel mij niet eens tegen eigenlijk. Nou toen moest ik dus ook al direct omzadelen voor het springen en cross. Maar een paar hindernisjes ingesprongen, maar ze pakte goed aan dus dat was voldoende. Had 1 balkje op de 2e van de dubbel helaas. We kwamen al niet goed over de 1e, maar de 2e werd helemaal niks. Bij de DA was ze lekker relaxed en was haar hartslag 56. Incrossen pakte ze lekker aan, dus vol vertrouwen richting starthok. Zat ik nog klem met mijn been tussen de paal en haar, de doorgang vond ze maar spannend aangezien die natuurlijk niet heel breed was. Nou ja vertrekken snapte ze niet heel erg, maar daar gingen we. Veel aanmoedigingen nodig, maar wel goed over h1. Hindernis 2 vond ze toch wat raar dus daar1 weigering. De rest ging helemaal foutloos.
Sprongetje voor de waterbak uit draf genomen omdat ik wist dat ze het water goed wilde bekijken. Nou dat deed ze mooi en ze stapte netjes door en erin. Ik ben echt heel blij! Wel te langzaam natuurlijk, maar ik ben heel tevreden voor de 1e keer.
en tweede van heel noord nederland. Super trots op m'n toppertje.