[SGW] Verslagen Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:09

Is er dan nog helemaal niemand van Bokt thuis die iets kwijt wil over Etten-Leur?

Ik heb een heerlijke dag gehad.
Waardeloos dressuur gereden en daar ook terecht waardeloze punten voor.
Springen ging deels echt prima, netjes gecontroleerd op snelheid, maar ook een paar kleine miscommunicaties en een balk. Ach, ik ben niet ontevreden.

En de cross, 1 en 2 twijfel, op 2 een tik met de zweep gegeven en meer aanmoedigingen en toen was ze los.
Op een enkele sprong een mega beweging waarbij ik meteen dacht dat ik heel blij ben geen stijlpunten meer te krijgen ;)
Maar verder netjes op de berken-afsprong dinges en de trakhener daarna. Brug zonder enige twijfel, water super. Heel blij paard en ik ben ook echt heel blij met hoe ze oppakte.

Lielle

Re: Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:14

Goed gedaan. Ik ben kapot maar wel heel blij. Ukkie dressuurde en sprong goed, crosste wat groen en had een enorme schIjnbeweging op de veekraal die ik niet kon volgen. Ik lag er dus naast en begin nu aardig brak te worden. dat was echt gebrek aan ervaring, dus ik was toch heel tevreden.

Maar bovenal was het Ojee's dag vandaag!  198 punten en 8e, foutloos gesprongen en gecrosst, een tijdfout: vierde!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:16

Wow, lielle! Wat gaaf van Ojee!! Gefeliciteerd!

Hoop dat de stijfheid en blauwe plekken van je val morgen een beetje meevallen.

Ik dacht dat ik met regelmatige galoptraining op het strand en elke week springles wel wat zou kunnen helpen, maar er zijn wat spiergroepen hier nogal aan het verkrampen. Morgen flinke spierpijn dus vrees ik...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:21

Mooie rentree Nickel!

Lielle, had je al aan de sms, maar echt goed gedaan met Ojee. Jammer van Uk.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:14

Leuk Lielle dat je prijs had, gefeliciteerd! Fijn dat Ukkie ook goede dingen heeft laten zien!
Nickeltje succes met je spierpijn morgen, wel fijn dat ze het weer zo goed oppakte!

Ik heb ook fijn gereden. Dressuur moet hij nog weer even inkomen, springen ging echt heel fijn. Hij liet zich keurig rijden, ben ik echt heel blij mee :D. De cross was ik wel foutloos, maar wel met wat gemengde gevoelens. Hij was wat kijkerig en zoekerig dus nog meer oefenen op het flink galopperen en een fijner ritme zien te vinden (al met al mag ik eigenlijk helemaal niet klagen en ben ik stiekem wel super trots!)

marrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:20

Wat een leuke en fijne wedstrijd weer,
zelf het zonnetje was er volop!!!!!

Naar een waardeloos dressuur, laatste.......mmmh
een fijn gelijkmatig springparcours en een Toppie cross,

rechtdoor door de uitdagende watercombi, in een soepel galopje en royaal binnen de tijd

na 25e na de dressuur nog op gekrabbelt na een 7e plaats op het eindresultaat,
super trots op Master Class!
Benieuwd naar de verhalen van andere hoop dat jullie ook zo genoten hebben ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:40

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:47

Nickeltje: fijn dat je tevreden bent. Ik zie helemaal niets scheef in het filmpje?
Lielle: wat gaaf van Ojee! Knap gedaan hoor! Na je val had ik je al gesproken. Sterkte met de spierpijn en beursheid :(:) .
Broertje: klinkt toch goed hoor.
Marrr: dat heb je nog knap gedaan van de 25e naar de 7e plaats! Fijn dat de cross zo goed ging.

Wij zijn tevreden met ons L-debuut. Na het verkennen gisteren zagen we het best somber in, maar toch maar vol goede moed aan de gang gegaan.
Dressuur ging redelijk. Springen ging super!
Cross ging op de plekken waar we bang voor waren goed, maar op de opsprongen en het water minder. Daar weigeringen op, maar al met al super blij dat ze de finish gehaald hebben. Wie zin heeft in een uitgebreid verslag: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 010412.htm

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:49

Leliaardje, wat jammer van de weigeringen. Maar wel een tevreden gevoel gelukkig.

Ik dacht zelf dat mijn lijn naar het water toe rechter was, maar het is op het filmpje een rustige draf van rechts naar links gereden zeg maar.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:55

leuke verslagen tot nog toe van iedereen ;) , ik hoop dat het voor je meevalt Lielle van de val, dat is nooit echt top natuurlijk. :(:)
Nick @ echt leuk filmpje, EL had een mooie waterbak zo met die wal daarna.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:44

Mooie verslagen +:)+

Leuk filmpje ook Nick :-)

Lielle, sterkte met de spierpijn

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:19

een wat langer verslagje

Samengevat, heel erg tevreden met een val van Ukkie en een persoonlijke topscore van Ojee als diepte- en hoogtepunt.
Ukkie was heel braaf, wel iets gespannen en draaide op de korte zijde een keer om voor een tegenligger maar liep verder een net proefje. Springen ging lekker, nog wel wat ruig op de sprongen en wat sterk maar keurig foutloos. Cross ging wat groen (beetje aarzelend soms en niet zo fijn in het ritme), maar ze pakte wel alles aan. Op de Veekraal gleed ze uit in de wending, was vervolgens overdonderd door de hindernis die een flinke slagschaduw had en draaide dus razendvlug weg. Dat had ik nog kunnen uitzitten, maar daarna ging ze pingpongend tussen de afzetting van de hindernis en het prikkeldraad van de wei door, en toen ging ik er wel af. Leek mij een redelijk simpele val, maar de hindernisrechters kwamen toch wel heel hard aanrennen, dus wsl heeft het er wat enger uitgezien, en dat bleek ook wel toen ik de scheur in mijn capcover en de krassen op mijn helm zag. Maar goed, toch wel heel tevreden, dit was pure onervarenheid van haar.

Meteen daarna alweer dressuren met Ojee. Ze bleef behoorlijk contant in de aanleuning voor haar doen, ik kon ook gewoon doorzitten en we reden gewoon 198 punten (en een 8e plek van de 22)! Punten waren erg hoog, maar het klopt wel dat we echt beter hadden gereden dan vorig jaar. Er is dus hoop. Daarna eindelijk even kunnen bijkomen en rond half twee weer opzadelen voor het springen. Dat zag ik even minder zitten, val was toch harder aangekomen dan ik dacht, en ook het losrijden was nog niet alles. Ik had het gevoel dat ik achter de feiten aanliep, Ojee sprong braaf, maar het voelde niet lekker. In de ring ging ineens bij mij het knopje om, ze liep echt een foutloos parcours uit het boekje, en ik kreeg van meerdere kanten complimenten voor haar. En de cross eigenlijk idem dito, knallend van start en waanzinnig goed aanpakken overal. Er zaten wat lastige dingen in oa greppel met erachter een dikke punt met een haagje erop, en een lastige combinatie van twee opsprongen direct na de waterbak. Maar ze trok er prima aan, knalde overal overheen en kwam alleen 1 seconde te laat binnen. Resultaat was uiteindelijk een vierde plaats! Ik heb echt genoten, ze was zo ontzettend stoer en dat zei de ruiter na mij ook al: “wat een geweldig paard, je ziet gewoon hoeveel hart ze heeft!”
Laatst bijgewerkt door Lielle op 02-04-12 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:22

Wat heerlijk dat je zo lekker met Ojee hebt kunnen springen en crossen! Gaaf hoor!!
Gelukkig dat je heelhuids uit de val gekomen bent :(:) . Sterkte met de spierpijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:28

Nick, filmpje ziet er goed uit. Je rijdt idd je lijn wat schuin, maar dat gaat wel heel erg soepel.
Broertje, dat ritmeprobleem heb ik van meer mensen gehoord.
Marrr, mooi opgeklommen!
Leli, leuk verslag! Het verhaal van 5 en 6 herken ik heel goed, ik had met beide paarden dezelfde ervaring. Ze kwamen erg terug op 5 en op 6 kreeg ik geen afstand. Wsl toch lastig om de grondlijn te zien. Ik heb trouwens met Uk ook de bosuitsprong niet gedaan, ze sprong te veel omhoog en te weinig naar voren naar mijn zin.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:32

Mooi verslag Lielle.
Gaat het vandaag een beetje met beursheid en spierpijn? Je verslag van Ojee is leuk geschreven. Zo een gaaf paard. Dat had ik een paar jaar geleden toen je haar mee had naar Renswoude eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Ze zag er wat slomig uit enzo. Maar ze is zo gegroeid. Hoop dat ze een voorbeeld voor Nick is en dat ik ook eens M zal starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:37

Nou, echt lekker gaat het allemaal nog niet. Beursheid valt mee, maar wel zo'n algeheel brak gevoel.
Wb Ojee, die verrast me ook echt enorm. Dat had niemand verwacht dat ze het zo goed zou aanpakken, ze is gegroeid in het werk en is zo bloedjefanatiek geworden, dat ze bij de startbox al net zo debiel wordt als Raimaer. Ongelooflijk hoe ze het is gaan doen, ik ben waanzinnig trots op haar :+:

En Nick komt ook goed, ging toch prima gisteren?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:45

Ging inderdaad erg lekker. Maar er zaten wel wat dingen in het M, zoals die greppel met haag daarachter, waar ik nog wel even tegenop zie hoor...
Maar goed, als ze zo doorpakt en trainingen goed gaan wie weet wat we dan aan het eind van het seizoen lopen.

Sterkte met je brakke gevoel en geniet vooral na van het goede gevoel van Ojee.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:13

Zouden de uitslagen nog op de site komen? Qua site lijkt het er wel op, maar ik ontdek nog niet echt iets wat opent. Jullie wel?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:17

Komt vast wel Lelie. Ze zullen nu wel druk zijn met de wedstrijd van komend weekend.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:19

Gewoon doen alsof je geduld hebt ...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:31

Paul_H schreef:

_/-\o_

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:59

Uitslagen komen er zeker nog op! Maar door omstandigheden op het secretariaat is dit nog niet gebeurd.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:17

Paul_H schreef:

Daar heb ik dan wel een dagtaak aan hoor :+ .

@Manon89: dank je wel!
Ik ga geduld hebben. Succes met alle drukte!! En bedankt voor een gave cross <3 .

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:38

Ik zal het doorgeven (mijn beide ouders zitten in de organisatie). Ik vond het zelf ook een mooie cross! Mochten jullie nog tips, op- of aanmerkingen hebben horen we dat uiteraard graag, dan nemen ze dat mee in de volgende vergadering!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:40

Wat een stoere verslagen weer hier.
Nick: ik heb jou nog gezien in de cross. Je was wat tegen nick aan het mompelen over een rare springtechniek op de voederplaats (h7?)
Lielle: inderdaad stoere Ojee. Dat had ik inderdaad ook niet meteen in haar gezien van de eerste foto's maar jullie zijn er wel echt samen in gegroeid. Heb eigenlijk alleen nog positioeve verhalen over haar gehoord.