[SGW] SGW Markelo - Nabespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:47

Aangezien sommigen al weer terug zijn, hierbij het nabesprekingstopic!

Ik ben benieuwd hoe iedereen heeft gereden! Hopelijk goede resultaten en fijne gevoelens over gehouden aan de cross!

manic

Re: SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:50

Nou ik kan heel kort zijn... Ik lag er en in het inspringterrein naast en vervolgens in het springparcours nog een keer, volgens mij met een balk tussen zijn benen, dus heb niet mogen crossen (was ook niet verstandig geweest)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:53

Dressuur ging niet echt zoals we normaal lekker kunnen rijden, ze was wat traag maar liep verder wel fijn. Punten waren 188 (hihi voor ons doen best laag helaas) en daarmee 7e geloof ik.
Springen ging fijn en daar was ik foutloos :)
Ook de cross ging erg fijn, ze twijfelde op het huisje wel wat en kwam voor sommige sprongen iets terug maar sprong mooi door! Was heerlijk foutloos en als het goed is precies binnen de tijd.

Helaas een onvoldoende voor de stijl :( (5,5) De opsprong ging echt niet mooi, we gingen te vroeg en klapten er een beetje op. Ik viel voorover en gingen zo de afsprong af. Helaas zat daar net een hindernisjury. Die kon dus niks anders als een onvoldoende geven. Maar ik baal we flink ervan :(

Prijsuitreiking duurde erg lang dus op een gegevenmoment naar huis gegaan. Morgen even kijken of ik er nog bij zat.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:55

Manic wat vervelend zeg :(:) Dat is echt niet leuk.. Wat gebeurde er?
Geen pijn aan over gehouden?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:32

Bij het inspringen zat ik te mutsen en vond hij volgens mij de oxer eng... Hij sprong mega groot en ik zweerde erachteraan. Wat er precies mis ging in het parcours zelf weet ik eigenlijk niet... Ik denk dat we alletwee twijfelden op 8 en toen lagen we er midden in. Ik dacht nog even dat als ik maar stil bleef zitten dat we wel weer samen op zouden krabbelen, maar hij lag echt plat op zijn bakkes met een balk boven zijn hoofd.

Gewoon stom en slecht gereden van mij... Ik ga dus voorlopig eerst maar weer trainen tot er weer wat meer vertrouwen is.

De fotograaf waar we even mee op liepen zag ik een foto van jou maken op het pad tussen 2 en 3 geloof ik.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:34

En nog speciale dank aan Canter voor het wisselen van mijn CO2 patroon haha.

Niets beschadigd behalve mijn ego en een paar blauwe plekken...

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 14:59

Manic ik zag idd al een man een foto maken bij de eerste hindernissen ;) Weet je of hij een site heeft?

Oh echt balen van het springparcours :(:) Het vertrouwen is idd heel belangrijk dus probeer dat lekker weer te vinden samen, dan komt het helemaal goed :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:02

Hoi allemaal,

@ Manic dan heb ik voor jou de oxer verlaagd denk ik, was je nr 47?
@ Valyra :D :D :D Gefeliciteerd met je prijs :D :D :D !

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:02

En ik denk dat de man die jullie foto's hebben zien maken een clubgenoot was van mij :D
Hij zag bij jou, Valyra voor de opsprong op de piano hindernis :)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 15:04

Marijke weet jij of ik erbij zat? :) Wel balen van mijn stijl hè.. Maarja zoals je al zei, dat kon ook niet anders op de afsprong. Op naar de volgende x en dan wel fijn uitkomen..

Nogmaals gaaf dat Geert zo fijn ging! :) Leuke toekomstige topper erbij :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:06

Volgens mij was je 4e of 5e. Echt wel balen van je stijl!
Maar ik snap het niet meer, als je toch een onvoldoende hebt voor je stijl heb je toch met de nieuwe regeling geen recht meer op je prijs?

Ja wij waren ook super super blij met het resultaat :D Totaal niet verwacht. Hoop alleen wel dat ie de volgende keer wat braver in het springparcours blijft :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 15:10

Oh dat is gaaf dat ik prijs heb! :) Oh die regeling ken ik niet.. Hoop niet dat dat zo is ;)
Ik vind de stijl altijd heel belangrijk, vooral van die kamikaze piloten. Baal dr dan gewoon van dat ik op 1 sprong totaal verkeerd zat waar dan de jury zit. Tja die kan het toch echt niet mooier maken dan dat het was ;) Maar zou dan wel heel erg zijn als je dan ook geen recht meer hebt op prijs.. Kijk als je nou een 4 hebt dan snap ik het wel.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:13

Oh dank je marijke, dat was ik idd. Heb je me er daar ook af zien zeilen? Hoor mijn gevoel ging hij echt als een raket de lucht in, maar reed ook echt slecht. Jammer genoeg gebeurt dat steeds vaker bij het inspringen en dat is echt een vertrouwens ding. Nou ja...

Was een beetje blonde jongen met een bril geloof ik en een Canon 7d met een 70-200/2.8 erop. Dat weet ik dan weer wel ;)

Hij zou hier een Linkje posten naar zijn foto's.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:37

@ Manic ik heb jou beide keren niet zien vallen, vond het alleen zo sneu voor dat ''meisje'' dat ze er 2x achter elkaar af vloog.. Maar niet wetende dat jij het was :) Komt wel goed, volgende keer beter toch?
@ Valyra ik dacht dat het een regel was maar dat zou dan niet want anders had je geen prijs toch :D Ik vind stijl ook erg belangrijk, maar iedere goeie ruiter heeft wel een keer een mis afstand waardoor je toch een onvoldoende krijgt, en iedere kamikaza - piloot heeft wel eens geluk dat ze ''toevallig'' passend bij een sprong komen en ''netjes'' mee kunnen komen. Ik vind het zelf ook altijd erg als ik een onvoldoende haal maar ja ben ook geen topruiter en heb er vaak genoeg een mis-afstand tussen zitten. Maar denk dat het ook is dat ze willen zien hoe je het dan oplost :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:37

Dat is dan iig niet mijn clubgenootje, die is zeker niet blond :D

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:42

Hoii!
Ik ben ook weer thuis.
@manic: wat balen van je vallen! Hopelijk gaat t volgende x beter!
@valyra: jij had zeker prijs ja! Gefeliciteerd!! Goed bezig!

Nu mijn verslagje...dressung vond ik best okay. Stukken beter als anders iig. Er waren zelfs een aantal stappassen te signaleren :') . Maar goed de jury vond t allemaal niet zoveel waard, 162 punten. Waarna ik van Marijke begreep datik geen wp kreeg :(
Springen ging heel fijn en foutloos.
En toen het mooiste, paard was in alle staten. Kon eigenlijk niet wachten op het aftellen. Hindernis 1 en 2 gingen wat wiebelig, maar daarna alles super! Geen weigeri.gen, lekker tempo en bulten konden hem er niet genoeg inzitten! :') foutloos over de finish, alleen 29 sec te vroeg...oeps :=
Heeerlijk gereden, uiteindelijk nog halverwege de groep geeindigd. Op naar Maarsbergen :-D
Laatst bijgewerkt door Anoukss op 31-03-12 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:45

Ik heb vanmiddag gelopen, en volgens mij de meeste bokkers wel gezien :)
Ik heb nu al zin in morgen :D

Valyra, jammer van je stijl, maar dat houd je idd, die 'geluksfactor' (in dit geval ongeluk :P ) als je niet het hele parcours kunt zien als bij het springen... Gelukkig ging de rest van de cross wel goed :)
Manic, balen van het springen.. Volgende keer beter dan maar :P

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:44

zo ik ben ook weer thuis,

ik heb nog niet alles gelezen wat hier boven staat, hoop dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad.

dressuur ging echt voor geen meter, paard dacht dat die lollig was maar ik vond van niet, 177 pnt (stonden 14e na de dressuur)

springen ging foutloos en de cross ook, helaas ook een onvoldoende voor de stijl (6 en een 4,7) bij de piano vond mijn paard het blijkbaar nodig om met 4 benen te gelijk er af te springen (daar had ik een 6)

en bij de andere styl jury, die lauwrier struik, heb ik de hindernis bijna gesloopt, dus dat scoorde al helemaal niet,

van bijde jury's stond er ook nog op papier dat ik mijn beugels te lang zou hebben, echter kan ik ze gewoon weg niet hoger hangen (gaatjes maken kan natuurlijk wel) omdat ik dan met mijn knieen niet meer in het zadel kom (dan zit ik op de knie wrongen)

rest van het parcours ging echt super, ik was 4 sec. te laat binnen dus dat vond ik goed genoeg.

en ik ben ook nog 5e geworden dus prima dagje zo.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:55

Prijswinnaars gefeliciteerd! :)
balen van je val manic ;(

Ik ben helemaal happy :D Het was de 2e cross voor mijn paard en de eerste van dit seizoen. Dressuur ligt mij nooit zo, maar inrijden ging wel heel fijn, proefje helaas niet, 166 :P
Springen foutloos en binnen de tijd, cross voor mijn gevoel rustig aan gedaan en foutloos met maar 4,8 tijdstrafpunten dus 12 seconden buiten de tijd :) Voldoende op stijl en nog netjes geeindigd in de uitslag ondanks de dressuur.
Had weer camera op mijn cap, filmpje zet ik zsm wel op youtube :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:01

Wat vervelend van je val Manic!
Rest tevreden zie ik, mooi :)

Ik ben ook net weer thuis. Vanochtend vroeg de cross gelopen, had er goed vertrouwen in. Dressuur ging fijn, wel wat puntjes waarvan ik zelf dacht hmm kon beter, maar dan bekijk ik het puur vanuit hoe de M1 gejureert wordt. Snel omgezadeld, springen foutloos en fijn rondje. Kon haar mooi controleren. Hartslag 60 dus op naar de cross. We vertrokken als een speer en ik merkte gelijk al dat Winch super goed meedenkt. Alle bochten zag ze al aankomen. Heerlijk gereden, mini twijfeltje op het boerderijtje maar een x been en ze was het alweer vergeten. Kwam over de finish met nog 2 seconden op m'n horloge dus top. Hartslag weer 60 haha, topconditie. Stijlcijfers een 8 en een 6.7 (beugels te lang, dat stond haast bij iedereen). Toen afgezadeld en gekeken naar m'n dressuurpunten, 206 :) winch en ik mochten dus op ons debuut een eerste prijs mee naar huis nemen! :D

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:03

@ manic, balen, maar we trainen gewoon lekker verder!
@ rosa: TOP!! je hebt ook zo'n onwijs leuk paard!! mocht je haar ooit willen verkopen.... ;)

iedereen die fijn heeft gereden: super!
iedereen die minder fij ging: volgende keer beter!!

Mijn verslagje:

dressuur: veel te kort losgereden, het liep 10 min in , met als gevolg een super heet paard, dat het hele profje onder me vandaan probeerde te lopen en niet nageeflijk was, hij wilde alleen om zich heen kijken. Zelfs m'n moeder vond het slecht, dat dat voor een Z dressuur paard toch zo niet kon..... had 172 punten (ik schaam me diep....) :o :o :o

springen: super fijn gevoel, en foutloos.

cross: iets twijfelend begonnen. Onderweg rustig aan gedaan, wilde m n voor mezelf weer vertrouwen opdoen zo aan het begin van het seizoen. 1 tm 11 super. Ik vond de afsprong eng, maar paard deed het super. Alleen na nr 8 wilde hij links naar de M hindernis, moest flink bijsturen om hem terug richting nr 9 te krijgen, daardoor een gekke sprong op 9.
Helaas op het huisje (12) 3 weigeringen.... 1e keer was hij echt verrast, daarna gewoon stout, niet vooruit te krijgen, steigeren, heb meerdere keren de hindernisjury heel snel uit haar stoel doen springen.... dus helaas na enige tijd klooien gediskwalificeerd met 3 weigeringen. Heb uiteindelijk paard weer voorwaarts gekregen en toch het huisje nog gesprongen: 1-0 voor mij, :P op naar MB!!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:11

Annika: oooh jij mocht nog wel weer een x aanrijden? Ik mocht dat helaas niet..

Manic: ik reed bij je in de inrijbak.. Zag je vallen in de springring.. Verder alles goed afgelopen? Je BP blies wel mooi op ;) haha..

Lotte: nogmaals gefeliciteerd!

Rosa: ook super zeg! Wauwie! GEfeliciteerd!!

Bij mij was het minder vandaag.. Dressuur liep ze wel goed alleen 1 staking.. Denk dat ze bakspoken zag maar alsnog 189 punten en 6e in mijn ring.. Springen was drie keer niets.. had twee weigeringen.. :n en met de cross ben ik niet eens over hindernis 1 heen gekomen.. dat vind ik wel een beetje zuur.. Maargoed ze was behoorlijk overdonderd door dat plantenbakje ervoor en al die mensen erbij.. Achjaa oefening baart kunst zeggen ze ;) haha..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 17:38

Anouk: Echt jammer van de dressuur :(:) Gewoon vergeten en op naar Maarsbergen! :) Fijn dat je zo lekker gecrosst hebt!

Birte: Ook jij jammer van je stijl, toch nog mooi een prijsje! Gefeliciteerd :D

Rianne: Lekker weer gereden :) Top dat je schimmel het zo fijn aanpakt! :)
Ben benieuwd naar je filmpje, zag idd dat je hem op had toen je naar het springen ging :j

Rosa: Gefeliciteerd met je 1e prijs! Mooie vos heb je zeg <3 Had je gezien met losrijden voor de dressuur. Geslaag debuut dus :)

Annika: Jammer van het huisje in de cross, had al vernomen dat meer mensen daar problemen mee hadden. Die van mij keek ook van wat is dit maar ging wel toen ik haar aanmoedigde ;)
Wel fijn dat je hem uiteindelijk hebt kunnen doen :)

Sharon: Ik had het al gezegd maar erg jammer zeg :(:) Veel blijven trainen dan komt dat wel goed :)

Ik ben uiteindelijk 4e geworden *\o/* *D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:39

Wat goed!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:43

Ik heb vandaag ook meegedaan. Ik begin dit jaar met een paar HC wedstrijden in de B, en als dat lekker gaat gaan we straks weer een stapje hoger.

De dressuur ging erg lekker. Het was ook heel fijn dat we even de tweede losrijbak voor onszelf hadden en daar lekker konden losrijden. Het proefje liep Otto ook fijn en we hadden 191 ptn. :D
Toen hardlopend de cross verkend omdat ik geen zin had nòg eerder op te staan, haha.
Het losspringen ging ook lekker en het parcours gelukkig ook, alleen een balkje.
De dierenarts duurde een beetje lang waardoor we heel snel doorgingen naar de start van de cross. Daar waren we gelukkig op tijd. Otto ging als een speer door de cross. Wat heeft hij dan toch een fijne mentaliteit. Hij wil keihard gaan en zoekt zelf naar hindernissen, maar laat zich toch goed terugrijden wanneer dat nodig is. Foutloos en heel fijn rond. Wel een beetje een missprong bij één van de jury’s (volgens mij) maar ik weet m’n cijfers nog niet. Volgens mijn klokje zat ik op de optimale tijd, hoewel we voor mijn gevoel sneller waren.
Ik vond het wel een beetje een tegenvaller bij het crosslopen, dat er zoveel heuvels uit waren voor de B (daar kom ik voor :D ) maar gelukkig kon je net voor de finish nog een bultje extra pakken, en zat er na de finish nog één. En die na de waterbak was wel een mooie!

@ annikavolder: Wat goed dat je het huisje uiteindelijk toch nog mocht springen. Zo heb je het toch nog goed kunnen afsluiten en heeft je paard wel wat geleerd!
@ Manic: Vervelend van je vallen…
@ Valyra: Gefeliciteerd!
@ Sha_r0n: Wat jammer, wou hij niet bij de start weg?
@ Rest: Fijn dat jullie ook lekker gereden hebben!