[SGW] Butet of Luc Childeric (sgw)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Butet of Luc Childeric (sgw)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 18:50

Hai! Ik wil, wanneer mijn paardje iets ouder is, graag een eventingzadel aanschaffen. Ik rij regelmatig op een Butet en vind die geweldig zitten, maar ik neig ook naar Luc Childeric ivm close contact en memory foam. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze twee merken!

Revanches

Re: Butet of Luc Childeric (sgw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:24

HAR-->SGW

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:36

Ik heb op een luc childeric gereden maar vond mijn eigen prestige dx eventing toch echt fijner. Een childeric is fijn als je superlange benen hebt maar ik had helemaal geen steun van die 'blokken' tijdens verlichte zit en sprongen (ik ben 1.78). Daarnaast vind ik de devoucoux een heel fijn eventing zadel maar ik vond die van prestige net iets sjieker! Succes met je zoektocht! Deze twee zadels hebben beide close contact, memory foam weet ik eerlijk gezegd niet!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:04

Thanks voor je reactie! Ik heb behoorlijk lange benen (ben 1.81m), dus misschien zou dat wel werken met Childeric. Butet zit sowieso goed. Komt die prestige ook in cognackleur?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:39

Devoucoux is het meeste gebruikte eventingzadel. Persoonlijk zou ik nooit meer een zadel met foam nemen omdat het heel lastig aa te passen is. Daarom heb ik al mijn Devoucoux zadels de deur uit gedaan en een wol gevuld eventingzadel gekocht. Devoucoux zit wel heerlijk maar de service is k lote, net zoals bij alle Franse zadel merken en de zadels zijn niet simpel aan te passen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:40

Welke heb jij nu?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:45

Symbion Conquest www.symbion-saddles.nl
Het fijne aan de zadels is dat ze geheel op maat gemaakt kunnen worden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:48

Ziet er goed uit! Die hou ik zeker in gedachten. Kost dat? ;) Childeric wordt trouwens ook op maat gemaakt, geloof ik.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:52

Butet en Childeric hebben trouwens ook lange singelstoten.. Dus enige (door hen genoemde) verschil is dan rundleer ipv kalfsleer?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:59

Butet, Devoucoux en LC hebben maar 1 boomvorm (iets anders dan boommaat) daardoor is het maar goed passend te krijgen op een soort type paard. Maar dat zullen ze zelf natuurlijk nooit zeggen ;)

Geloof dat er ook wel wat op de site staat over boomvormen, geloof dat het zadel op 12 verschillende boomvormen opgebouwd kan worden en daarbinnen heb je nog een hoop boommaten (medium, medium/wide, wide etc)

Edit: geloof rond de 220O euro

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:03

Ja, heb het stukje gevonden. Thanks! En hij's een stuk goedkoper dan de Franse zadels.. Wat is dat multi cell soft latex? Zit er een laagje kunststof over de zitting?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 07:57

Ja, maar wel onder het leer natuurlijk. Daardoor is het zadel zacht, Stubben en Passier doen dat bijvoorbeeld niet en daarom zijn die zadels ook zo knetterhard.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:10

Net zo goed al de meeste eventingzadels is mijn prestige ook niet te vermaken of heel minimaal. Ik heb het geluk dat hij op mijn tweede paard ook netjes ligt. Nu maken ze het zadel van prestige wel gewoon exact naar de rug van je paard aan de hand van een grafiek. Daarmee ligt het super op Jou paard maar altijd minder op andere. Dus dat heeft voor en nadelen. De prestige is ook in cognackleur. Volgens mij kan je zelfs de kleur kiezen. Maar get is al een tijd geleden dat ik dat zadel heb gekocht. Ik zou ook kijken voor een zadel dat goed te vermaken is. Wellicht is de nieuwe prestige dat al.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 08:39

Dank voor jullie antwoorden! Dat wordt nog lastig kiezen, straks..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 08:48

Is die Symbion makkelijk te vermaken/aan te passen aan veranderende rug? Mijn paard moet nog vier worden. Ik doe het voorlopig nog met een Wintec (da's het enige wat goed lag maar rijdt verschrikkelijk), maar wil over een halfjaar oid wel graag over naar een fijner zadel. Zijn rug/romp zal daarna nog flink veranderen, dus.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:55

Ik heb sinds 2 jaar een Luc Childeric zadel en hij bevalt super. Ik gebruik hem voor 1 paard, dus over het aanpassen/vermaken weet ik niks. Ik vind hem heerlijk zitten, en hij geeft mij perfect steun bij mijn bovenbenen en kuiten en ik zit fijn in balans. Ik ben vrij kort ( 1.64) dus misschien zit hij anders als je lang bent..... Hij ziet er ook nog tiptop uit na 2 jaar gebruik. Ik ben er natuurlijk wel zuinig op en maak hem na het crossen meteen schoon!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 22:46

Goed om te horen! Ik hou het allemaal in gedachten, straks. Misschien handig om al die zadels sowieso eerst eens uit te proberen..

Frenchie155

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:05

Ik woon in Frankrijk en hier is de Macel Derby absoluut favoriet. Volgens mij ook hun meest verkochte model en tweedehands nauwelijks te krijgen
Wel pittig aan de prijs maar wordt helemaal op maat gemaakt.
Ik heb er net 1 besteld voor mijn dochter.

www.macel-sellerie.com/

Ik weet alleen niet of er in Nederland dealers zijn.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:43

Jullie maken me het wel moeilijk! ;) Thanks voor de link. Kan zo snel idd geen dealer in NL vinden.. Hoeveel kost dit zadel ongeveer? (mag per pb)

Frenchie155

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:48

Ongeveer 2900 Euro

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:49

Hoop geld, maar minder dan Butet en Childeric ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:22

FCSA schreef:
Is die Symbion makkelijk te vermaken/aan te passen aan veranderende rug? Mijn paard moet nog vier worden. Ik doe het voorlopig nog met een Wintec (da's het enige wat goed lag maar rijdt verschrikkelijk), maar wil over een halfjaar oid wel graag over naar een fijner zadel. Zijn rug/romp zal daarna nog flink veranderen, dus.

Ja, vulling kan aangepast worden en de boom kan een maat breder of smaller gemaakt worden. Op maat maken is leuk als het aangepast kan worden, een paard blijft nooit hetzelfde in bespiering en daarom moet het zadel toch wel een keer in de zoveel tijd nagekeken worden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 11:06

Ok! Goed om te weten.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:08

En een Antares?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 11:11

Oh, oh, het wordt steeds lastiger ;) Rij jij met een Antares? Bevalt dat goed?