[SGW] Cross met een draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien__

Cross met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:19

Hallo iedereen

Ik rij, nu al 8 maanden ongeveer, met een draver in hart en nieren. Ze is toch al een paar jaar van de baan , maar haar dravertrekjes zitten er toch nog altijd in. Maar ik voel dat het de laatste tijd zeker aan het verbeteren is! We krijgen ook een echte band, ze is nogal eenkennig en heeft ook een harde tijden meegemaakt vroeger, maar ik ben dus al blij met het tot nu toe behaalde resultaat :)
Wel, vrijdag heb ik dus even een sprongetje gewaagd en dat ging goed! Weliswaar uit een rustige draf (met springen uit galop wil ik nog eventjes wachten).
Toen ik keek op bokt zag ik foto's van cross en sgw enzo en ik begon weer eens te dromen, wat ik regelmatig doe :P, en ik dacht, zou dat niet iets voor Loule zijn? :D

Dus vraag ik hier maar even raad, zou het haalbaar zijn?
Ik heb namelijk graag een doel voor ogen ;)

En hoe zou ik daar stilletjes aan kunnen op trainen, beginnen bij de basis dus...

Ik zet er even een foto bij voor de gezelligheid ;)
Ohja, ik rijd haar soms met een thiedemanteugel, omdat de bazin daar nogal op gesteld was voor de eerste keer aan de zee, maar ze was zooo braaf! Het had zeker zonder gekund.
Afbeelding
Oei, sorry, weet niet hoe je hem kan draaien :o

Daantjee12

Re: Cross met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:21

Ze zijn igg veelzijdig genoeg :)
Ik zou zeggen; Ga ervoor :) Begin rustig, neem les en bouw het allemaal uit :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:25

Kom ik weer O:) Soms zijn het net normale paarden :+ Waarom niet? Maar bedenk wel dat SGW uit meer bestaat dan een cross. En een sprongetje is nog geen springparcours.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:27

Ik zeg ook, waarom niet proberen? Niet geschoten is altijd mis en een draver is ook maar een paard.
Maar hoezo heeft dit paard "harde tijden" meegemaakt joh?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:28

Natuurlijk kan dat, maar de kans zit er wel in dat je langer moet trainen dan met een volbloed of warmbloed op de galop en het mooie dressuurplaatje als je draver heeft gekoerst, want ja wendy, op de drafbaan moet een paard in een andere houding lopen dan in de dressuurpiste en ook het galopperen wordt een draver op de baan ontmoedigt, om over het wisselen van de galop boven een sprong nog niet te spreken. Maar TS, als je je paard eenmaal hebt omgeschoold is er niets dat je tegen houdt. Het staat me zelfs bij dat een Franse draver tientallen jaren geleden op internationaal niveau heeft meegelopen! zal even mijn boeken moeten nazoeken wie dat was.

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:36

Ja, denk dat ik ervoor zal gaan ;) Heb gewoon nog wat moed nodig denk ik :p
Wel, Loule liep al op de baan als ze 2 jaar was, wat jong is? (Ben ook niet helemaal thuis in die sporttak) Loule is heeeel slim en ze had door dat, als ze sneller ging lopen, ze ook méér moest lopen, dus dacht ze waarschijnlijk, ik loop gewoon niet meer! Ze had echt alle ambitie verloren en er zat bijna geen greintje leven in. Ze waren van plan om haar te laten slachten en dan heeft Nurit, die nu nog steeds haar baasje is, ze gekocht, ze kende niets van paarden en toen is ze beginnen spelen met Loule en er kwam weer levenslust :) Toen heeft ze Loule laten omscholen, maar dat is later dan weer een beetje verwaterd doordat ze een eindje heeft stil gestaan. En nu rijd ik ermee :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:07

leuke draver :j

en je zou kunnen beginnen met wat les nemen, en dan een keer een oefen cross, en wie weet, ooit een officiele cross, maar dan moet de dressuur ook beter voor elkaar zijn.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:41

Ik ken een paar dravers die aardig meedoen bij de SGW (L-paarden). Marielle123 bijvoorbeeld, die crosst met een draver. Ik zal haar even een berichtje sturen, misschien wil ze er wat over vertellen... :)

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:49

Dankuwel! :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:57

Jolien__ schreef:
Wel, Loule liep al op de baan als ze 2 jaar was, wat jong is?

Mijn Draver ook. Gaan ze niet dood aan hoor :+ Die van mij heeft er inmiddels heel wat km in endurance opzitten en we rijden nu TREC.

Weet je de afstamming ook? Toevallig Naction Soatter of Tap In?

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:00

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:01

Ohja, Zeta Leporis is haar echte naam ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:06

Hmm, ben benieuwd waar de kleur dan vandaan komt. :) Maar ze is pas als driejarige gestart, 9x en als vierjarige 2x? Daar heeft ze dan echt niet onder geleden hoor :+

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:18

Het is elke keer weer fantastisch wat een zogenaamd lijden aan koerspaarden wordt toegeschreven, he Wendy :+
Ik kwam ook niet verder dan het aantal starts waar jij nu mee komt, en dat is heel erg weinig. Daar gaat een paard niet kapot van en slijt er ook niet van.
Kleurtje is wel leuk!

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 07:37

Oke, ben dan blij voor haar dat ze op de baan helemaal niet "geleden" heeft. Maar hoe komt het dan dat er geen greintje leven meer inzat en dat ze haar afsloot van de buitenwereld en in het donkerste hoekje van haar stal kroop? En ze verschrikkelijk bang is voor witte paarden? Misschien heeft ze en ongeluk gehad op de baan?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 07:49

Iemand die haar te weinig aandacht heeft gegeven? Is absoluut niet draver-gerelateerd. En die van mij houdt ook niet van witte paarden, niet van haflingers, fjorden en andere lichte kleuren. Ze is opgegroeid tussen de bruine en zwarte. Maar ook dat is echt niet iets alleen voor dravers hoor :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:24

mijn e pony is bang voor bruine pony's omdat hij op wedstrijd en 2 dagen later op les 2x is geslagen, daarvan kan dat dus ook komen.
Ze heeft zo te zien niet veel gekoerst daar heeft ze niet van geleden hoor :)
sommige paarden hebben er niet zoveel talent voor zou alleen geen idee hebben waarom ze niet meer wilde lopen

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:21

Dat weet ik wel hoor, dat heeft ook niet te maken met dat ze een draver is, maar dat ze waarschijnlijk niet altijd even goed is behandeld dan. Nuja, het ging over de cross?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:50

ik bedoelde in mijn laatste post, niet zoveel talent voor draven, maar gewoon crossen gaan proberen, heel erg leuk!

Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:54

Zal woensdag nog eens springen :) En ik had het meer op Wendy in mijn laatste post ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:55

oohw okee :o
dacht al :P

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:19

Ja daar ben ik dan.!

crossen met een draver gaat prima! :D
Die van mij is een ras echte en heeft 35 x gekoerst!

toen ik mijn draver kocht kon ik nog niet goed rijden en mijn paard kende ook nog niks. Behalve hard rennen en rechtdoor.
We zijn samen op dressuurles gegaan bij de club en dat ging al snel beter.
Ik ben begonnen met wedstrijd rijden in de B al konden we nog niet eens bij B-E-B een grote volte in galop rijden.
We gingen gewoon in draf ahah.
Maar goed oefening baart kunst en na heel veel wedstrijden en oefenen en lessen zijn we nu L1 met de winstpunten voor het L2.

Toen springen, ik had nog nooit gesprongen dus maar eens voorzichtig wat drafbalkjes neergelegd en erover gedraafd. Toen een klein kruisje en wat huppeltjes. die huppeltjes hebben we in een beginners springles bij de club verder geoefend.
totdat ik al een meter sprong in de les.
Toen zijn we BB gaan oefenspringen op de club en op wedstrijden. daarna heb ik me eens voorzichtig opgegeven voor een simpel B parcour en die kwamen we rond.
Vlinder springt eigenlijk alles en heeft nog nooit gestopt in het parcour.!
Na veel oefenen en veel wedstrijden zijn we nu B springen met de winstpunten voor het L.
Thuis springt ze een losse stijl van 1.40 m !!

Toen voor de lol eens een terrein rit gereden bij de club zonder hindernissen. Dat ging prima.
Dan tog maar eens een huppeltje over een boompje geprobeert en vlinder vond dat geweldig.
Dus hebben we besloten om bij de KNHS de regio cross trainingen te gaan volgen.
We vonden dat geweldig en we hebben alle lessen met succes gevolgd.
Je leert alles over hoe je moet rijden met een cross wedstrijd en hoe je de natuurlijke hindernissen het beste kan springen.
alleen de waterbak vind vlinder nog steeds spannend.!
Mijn instructeur van de trainingen zei dat ik lkaar was voor een B cross en we zijn begonnen met Gorssel!

Ik vond het heel spannend maar ook heel gaaf.!! Daar hadden we 1 weigering op de waterbak en verder gingen we voor de eerste keer gelijk foutloos rond.!
Ik was zo trots. :D

Na veel crosstrainingen en springlessen zijn we B cross met de punten voor het L. Alleen dat hoeft voor mij nog niet zo nodig. ik vind een B cross leuk genoeg. Het moet ook leuk voor je paard blijven.

kijk maar eens in mijn profiel voor foto's en ik heb een filmpje op you tube staan die ik heb gefilmd met een camera op mijn helm.

http://youtu.be/s6iz17_34nI SGW Ysselsteyn 1-10-2011

Dan kun je zien hoe je met een echte draver kan crossen :P

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.! En veel succes met trainen.!!

Grapig feit: die van mij was ook heel bang voor witte paarden.
Jappeloup van Pierre Durand was een halve draver (liep ook mee op de Olympics)
op youtube staan filmpjes google maar eens.!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:27

marielle123 schreef:
Ja daar ben ik dan.!
Hèhè, was je in winterslaap of zo? :P

Grapje hoor, leuk dat je nog een berichtje schrijft.

marielle123 schreef:
... Toen zijn we BB gaan oefenspringen op de club en op wedstrijden. daarna heb ik me eens voorzichtig opgegeven voor een simpel B parcour en die kwamen we rond.
En toen kwam ik je tegen, op oefenparcours in Wezep! :j

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:36

Wat een super mooi paardje!!! Mare nu weer ff on-topic.
Het zal heel veel tijd en werk kosten! Maar ik denk dat als jullie er voor gaan het zeker kan! dit is ook het doel van mijn draver en mij....
Succes ermee!!!!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:47

Superleuk filmpje trouwens! Die oortjes... <3