[SGW] wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:47

Kwam deze per toeval tegenen lijkt me wel een leuke afsluiting. Gaan er nog meer bokkers heen op 30 oktober?
www.eik.nl

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: wie doen er 30 oktober ook mee aan de oefencross in Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:56

*check*

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:48

Was eerst wel het idee. Nu gaan we aanstaande week naar Smilde. Dat is een stuk dichterbij(en goedkoper :))

Heel misschien dat we nog met een klein groepje komen. Was vorig jaar wel erug leuk, alleen jammer dat het zoveel inschrijfgeld kost...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:47

Is bij ons op stal! Altijd bere gezellig :D!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:04

lotte_2 schreef:
Was vorig jaar wel erug leuk, alleen jammer dat het zoveel inschrijfgeld kost...

17,50 valt toch nog wel mee? Zag ook een tripalon voorbij komen waar ze 30,= durven te vragen! :oo

Ik ben er misschien bij als groompie...

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:09

Ik vind inschrijf geld wel mee vallen ik ga altijd bij michiel in moordrecht daar kost het 22.50 en is niet echt een baan,dit is een stuk verder weg maar ben zeker weten van de partij! Het lijk mij echt super leuk!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:11

lotte_2 schreef:
Was eerst wel het idee. Nu gaan we aanstaande week naar Smilde. Dat is een stuk dichterbij(en goedkoper :))

Heel misschien dat we nog met een klein groepje komen. Was vorig jaar wel erug leuk, alleen jammer dat het zoveel inschrijfgeld kost...

Wat is er in Smilde dan? Of ga je daar gewoon op vakantie?

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:57

Ben ook weer van de partij :)) Altijd bere gezellig en gewoon een leuke cross :D
Doe al aardig wat jaartjes trouw mee en het is altijd even leuk! :))

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:33

Chantal doe je met hartje mee ?:D

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:24

Mariska_D schreef:
Chantal doe je met hartje mee ?:D

Jep! :)) Doe jij ook mee? Met Awa?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 11:19

Wordt voor ons het eerste jaar hier. Doe met mijn pony de langste cross mee en 70 cm springen.
We gaan eerst van de week in Broekelo starten.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:22

Ik doe ook weer mee!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:07

ik doe ook mee, ik hoop dat ze met orgineele hindernissen komen vorig jaar en dat jaar ervoor zelfde hindernissen beetje saai, maar tog is het wel gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:09

Even de informatie op een rijtje zodat niemand hoeft te zoeken op de site:

29 oktober - Cross plus springen voor beginners junioren
De 'cross' is ongeveer 800 meter met hindernissen op de grond. Meelopers zijn toegestaan.Springen is een parcours van balken,die op de grond liggen.Ook hier zijn begeleiders toegestaan. De resultaten van beide onderdelen worden opgeteld. Inschrijfgeld is 16.50 met eigen pony en 20.00 met een manegepony.
Leerlingen van Stal de Eik kunnen inschrijven op de lijst,die begin september in de kantine komt te hangen.Overigen kunnen mailen met opgave van de volgende gegevens: Naam deelnemer, naam paard/pony, leeftijd deelnemer, woonplaats

30 oktober 2011 - "DE" Cross en springen
Cross en springen voor senioren en junioren in de klasses licht gevorderd en hoger.

Lange cross: Ongeveer 2200 m. met hindernissen van 60 cm met allemaal een lager alternatief, waar ook voor mag worden gekozen.
Middencross: ongeveer 1500 m.Het springen van het alternatief is voor iedereen met een manegepaard verplicht.
Korte cross: ongeveer 800 m. met hindernissen op de grond.

Springen: grondbalkjes - 30 cm. - 50 cm. - 70 cm.

De resultaten van cross en springen worden opgeteld.

Inschrijfgeld is 17.50 met eigen paard/pony en 21.00 met manegepaard/pony

Leerlingen van Stal de Eik moeten inschrijven op de lijst,die begin september in de kantine komt te hangen. Andere deelnemers kunnen inschrijven per mail met vermelding van naam deelnemer - woonplaats - naam paard/pony - junior ( t/m 16 jaar ) - senior ( 17 jaar of ouder ) . Lange cross of middencross en welke hoogte springen. Als we de mail ontvangen hebben krijgt u een bevestiging.

LET OP, vermeld je woonplaats in je mail zodat we geen deelnemers van ver weg als eerste op de startlijst zetten!

Manege Stal de Eik
Oude Diepenveenseweg 11
7451 CK Holten
0548-362833
stal@eik.nl

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 06:19

Oh nu snap ik ook waarom de woonplaats nodig was, wat goed dat daar aan wordt gedacht.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:52

Ik heb er echt zin in! :D (streep de dagen nog net niet af :x )
Ben benieuwd of er nog meer bokkers meedoen! :)

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:02

Loetie84 schreef:
17,50 valt toch nog wel mee? Zag ook een tripalon voorbij komen waar ze 30,= durven te vragen! :oo

Ik ben er misschien bij als groompie...

Oke, als je het daarmee vergelijkt valt het wel mee.
Ik start normaal alleen dressuur en springen en dat inschrijfgeld ligt natuurlijk vele malen lager.
Smilde heeft een iets serieuzere cros qua hindernissen(waterbak, daken, heggen, etc.) en is qua lengte iets langer. Hier betalen we 10,- :))

(en ik ga dan bedenken waar ze toch zoveel inschrijfgeld voor nodig hebben? Zoveel kosten die paar man personeel(Vrijwilligers!) en een paar bekers toch niet? En dan hebben ze ook nog inkomsten van de bar. En de hindernissen maken kost ook niet zoveel. Als je nagaat wat voor deelnemersveld ze (hopelijk)hebben. En daarnaast is het OEFEN en geen oficieel??)

X_spirit_X schreef:
Wat is er in Smilde dan? Of ga je daar gewoon op vakantie?

Daar is aankomend weekend ook een oefencros. Staan wel foto's en informatie op de hyves, moet je in google even zoeken cros smilde hyve.

Ben er zelf nog nooit geweest maar veel positieve verhalen over gehoord.

Ach en wie weet gaan we nog met een klein groepje naar holten :)
(Ligt er maar net aan of ik tegen die tijd weer een wedstrijdpaard voor de dressuur heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:32

Ehhh wat dacht je bijvoorbeeld van een cross die elk jaar helemaal opnieuw opgebouwd en afgebroken moet worden? Kost denk ik iets meer dan jij denkt ;) (een cross bouwen heeft niet alleen te maken met boomstammen stapelen hier en daar, maar ook met tractoren, diesel, vergunningen, goede fles voor alle boeren die hun land beschikbaar stellen, een loonwerker met zwaar materieel die je nodig hebt om de paden te banen over het land etc...) Daarnaast wordt er goed voor de vrijwilligers gezorgd qua natjes en droogjes. Ennnn we hebben onze horecaprijzen uitermate vriendelijk, jaar in jaar uit...

Komt bij dat een manege er ook graag iets aan overhoudt. Rijk worden gaat niemand binnen zo'n bedrijf en dat hoeft ook niet, daar doen we 't niet voor. Maar als je alleen maar quitte zou spelen, dan begin je als commercieel bedrijf écht niet aan zo'n onderneming... Daarvoor zit er heeeeeeeel veel teveel tijd, energie en moeite in.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:55

lotte_2 schreef:
Ik start normaal alleen dressuur en springen en dat inschrijfgeld ligt natuurlijk vele malen lager.

das dan ook maar 1 onderdeel, dit zijn twee wedstrijden in 1 ;) Dus moet je je startgeld eigenlijk al keer 2 doen ten opzicht van een dressuur of springwedstrijd... En dan praat je toch ook al zo over 18,-.
Maar dit soort oefendingetjes zijn gewoon leuk om te doen! Lekker een dagje weg en dan maakt het toch niet zo veel uit wat het kost (ja, voor 30,- zie je mij niet op de startlijst staan hoor!)

En zoals al is opgemerkt: Vergis je niet wat het kost om een cross te organiseren en wat je materialen hiervoor kosten. Ik denk dat je inderdaad nogal schrikt!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:00

ik heb het geld er ook voor over als het maar leuk en gezellig is maar een vraagje komen er nog nieuwe hindernissen bij dan vorig jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:02

Alle veldhindernissen zijn elk jaar nieuw ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:14

Ga helaas niet als groompie mee... Ruiter moet werken die dag -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:21

Kom je toch rijden? :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:14

Nee sorry sonja, ik heb mn wedstrijdplanning al af en daar past een extra cross eigenlijk niet tussen. Ga het weekend erna ook al naar bathmen. Volgend jaar! (tenzij ik het nog ineens in mn bol krijg, dan geef ik me misschien nog wel op)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:40

Ik heb me zojuist opgegeven.