[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:20

Aangezien ik toch wil weten hoe het met iedereen verlopen is in Ysselstein, maak ik maar even het verslagentopic aan. Ik ben benieuwd!

MissMiekjee

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:40

Ik zal even een verslagje plaatsen :) .

Vanmorgen gewoon té vroeg de wekker, is niet grappig meer, maar dat hebben we voor de cross wel over :P , eenmaal aangekomen hadden we veel ruimte om te parkeren, voor de vrachtwagens was er meer plek dan voor de trailers, maar gód wat was dat ver lopen van de dressuur - springen - cross zeg! Maar afijn, pony was niet in haar beste doen vandaag, erg nukkig en wilde totaal niet stilstaan. Ondanks wat druk en nerveus gedrag toch heel fijn gedressuurd, met het losrijden ging het super, ondanks dat er een beetje weinig plek was vergeleken met het aantal combinaties die los moesten rijden, maar dat is maar een klein dingetje natuurlijk.
In de ring iets of wat spanning, maar heb er fijn aan kunnen rijden, pony was heel alert op me, en de proef ging eigenlijk vlekkeloos op een dribbel in de middenstap na. Toch uiteindelijk de dressuurproef beloond met 230 punten (35 stp) en veruit een eerste plaats :) .
Met het springen was ze wat hectisch, waardoor dat een beetje stuiterend ging, en helaas door mijn eigen fout had ik een pechbalkje meegenomen, kan gebeuren.
Toen de cross, het was echt een hele mooie cross om te zien, netjes gebouwd, maar voor de B vond ik het nog vrij technisch, ben normaal in de B wat lager gewend, maar ze waren zeker niet terughoudend met bouwen! Stond wel echt een fijn parcours.
Uiteindelijk een geslaagde dag, door wat tijdfoutjes helaas de eerste plaats uit handen gegeven (uiteindelijk 2e geworden), maar zeker niet ontevreden met het resultaat en zeker voor herhaling vatbaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:41

Ikke dus tevreden. 198 punten, een balk, foutloos met twee seconden onder de optimale tijd en zesde. Trots op Uk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:47

Netjes gedaan Lielle, wanneer gaat Ukkie naar het L ?? of wacht je daar nog even mee?? Volgend jaar....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:50

MM: 230 punten :wow: , dat is wel heel veel zeg. Fijn dat je zo lekker gereden hebt en jammer dat je de 1e plek niet vast kon houden.
Nogmaals Lielle: +:)+

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:52

Wow 230 punten!!!

Ik heb ook fijn gereden, had 1 punt meer dan Lielle bij dressuur 199 pt. Had ook een balk met springen, en had foutloos gereden in de cross, 12 seconde voor de optimale tijd..
Dus ik was 5e!! Knappe Venga :+:
Eindelijk mn debuut, en dan zo is wel helemaal geweldig *\o/*

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:07

Super gedaan, missmiekje, Lielle en Angela! Wat een punten zeg, :wow: proficiat!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:35

Tot nu toe allemaal mooie verslagen en wat hebben jullie allemaal goede dressuurpunten _/-\o_ !

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:38

Wat een fijne verhalen van iedereen! Wij hebben ook weer een heerlijk dagje SWG achter de rug, dressuur 190, springen en cross foutloos :)
Lielle, als Sas 1 seconde eerder binnen was, hadden we ex equo gehad := Maar, jij hebt je 6e plekkie eerlijk verdiend, gefeliciteerd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:07

Lielle gefeliciteerd +:)+ Ik heb nou eindelijk een gezicht bij je (Je startte een paar combinaties voor mij en ik zag een foto op fb :+ )

MissMiekje, gefeliciteerd met je 2de plaats!

CD ook gefeliciteerd!

Dresuur ging hier wel redelijk, 180 punten. Daarna Nuut in de paddock gezet (Ja ik was die gek op de hoek van het terrein) en de cross gelopen. Met wat spanning (door wat negatieve ervaringen de afgelopen tijd), ze stopte op 5A en ik was bang dat de knop weer om zou gaan maar ze bleef alert en sprong verder foutloos (Maar toch 4+16 strafpunten). En toen een foutloze cross gereden.
Ik ben super blij en tevreden +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:36

Hier ook moe, warm en tevreden. Punten in de dressuur zaten in de middenmoot. 1 balkje doordat hij iets te veel toeliep op 4 en een kapotte springschoen door gehops. Cross foutloos en 6 seconden binnen de tijd. Plek wet ik niet precies.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:44

Pol, jij was 7e!
Uitslagen staan al op de site!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:12

Lielle, Angela en Heleen jullie gingen alledrie superstrak door het lijntje 5a en b, in tegenstelling tot heel veel anderen....

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:17

pol..goed gedaan!
splash..fijn dat je een goed gevoel hebt..heel goed
doriss..heeft een heerlijke dag gehad
carpe..proficiat met je 5de plek!! dat is een super debuut, waar menigeen van kan dromen!!
Lielle..super gefeliciteerd met je 6de plek..steady as she goes!!!
missmiekjee..wow wat een goede punten zeg!! daar kan ik alleen maar van dromen, maar gefeliciteerd met je 2de plaats!!
voor alle goede resultaten die nog gaan komen..super proficiat *\o/* !! en voor alle mindere resultaten :(:)

ik ben er klaar voor..alles staat klaar voor morgen..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:32

maddie: veel plezier morgen. Geniet van het weer en de cross.
Sim: Thanks.Heb ook gewoon een fijn paard op de afsprong.

Lielle: ook een heel mooi resultaat. Morgen met Ojee?
CD: al even gesproken maar hier nog een keer gefeliciteerd met een super debuut. Dat er nog veel leuke crossen mogen volgen. Te beginnen met Princenhage.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:37

Iedereen proficiat met de goede resultaten!

Ik had vandaag m'n eerste cross wedstrijd in de B pony's
Met de dressuur wat minder 176 punten
Springen 1 balkje
En de cross foutloos iets buiten de tijd

Was dus dik tevreden voor zo'n eerste cross wedstrijd :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:12

Kan iemand me vertellen waar de uitslagen staan? Iig niet op www.wedstrijdplatform.nl en ben benieuwd hoe een oud clubgenootje heeft gedaan voor haar 2e cross. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:13

venga schreef:
Pol, jij was 7e!
Uitslagen staan al op de site!

ElineThera, de sgw ysselsteyn site dus.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:14

Wou net editten dat ik niet goed gelezen had en ik het gevonden had. Toch bedankt :)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:19

Goede berichten hier. Ik voeg daar ook maar wat leuks aan toe: met mijn Rosé heb ik een fijn rondje gereden, één weigering omdat ik haar voor de afsprong iets te hard op de handrem zette; daarvoor een balk in het springen en een matige dressuurproef. Allemaal HC. Met Costa weer een betere dressuurproef dan vorige week, foutloos gesprongen (wel tot mijn verbazing tijdfouten) en foutloos maar wat traag door de cross. Met de geweldige hulp van mijn groom van vandaag, pssst (kan een s-je van de juiste lengte verwijderd zijn). En met aardige commentaren plus een vriendelijke beoordeling van de stijljury's.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:53

lielle en paul heb ik bij hind 5-6-7ab herkend. lielle: je kwam wel dicht onder 6, we schrokken ervan maar de schimmel loste het fijn op. Paul, ook jij had met Costa een mindere sprong bij ons, viel teveel terug en toen was het ritme en balans weg. ook hier fijngeholpen door paard. wel goede resultaten voor jullie beiden :j

we hadden bij 6 van Bpa en Lpo heel wisselende sprongen, van kamikazepiloten tot echt goed gereden. bij de Mpo was er geen enkel probleem, afstand staat op een mooie 3 galopsprongen voor Lpa morgen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:45

Hoi allemaal. Ik ga er maar een gewoonte van maken om eerst blindelings mijn eigen verslagje erop te knallen en daarna bij te lezen. Dus ik hoop dat het bij jullie goed gegaan is en hierbij mijn verslag:
Ik was alleen met Otto op pad en we reden HC in de B. We waren een beetje laat omdat ik niet kon geloven dat het echt 2,5 uur rijden zou zijn. :o
We mochten parkeren op het terrein van de vrachtwagens. Dat was wel een eind lopen naar het wedstrijdterrein. Ik heb hardgelopen naar het secretariaat om te betalen, en weer terug naar de trailer. Héél snel opgezadeld en in een drafje naar de dressuurring toe waar ik er door Paul_H op geattendeerd werd dat mijn nummer ondersteboven zat. 8)7 Snel goedgedaan en na even kort losrijden de ring in. Ging nog best redelijk, en daarna hadden we álle tijd voor we moesten springen. In de tussentijd heb ik twee keer de cross gelopen. Tijdens de eerste ronde waren de B-pony’s bezig en liep ik achterin waar een paar hindernissen stonden die niet meededen in deze klasse. Daar stond een rijtje paaltjes met lint ertussen om het crosspad van een zandweg af te scheiden. Toen ik daar liep passeerde net een pony die het laatste paaltje aantikte en daardoor viel het hele rijtje paaltjes om, zo op het crosspad. Samen met een paar andere verkenners hebben we de paaltjes weer overeind gezet, maar ik maakte me wel zorgen omdat er niemand bij zat. Als wij ze niet overeind gezet hadden dan hadden ze er nog gelegen als de volgende pony kwam. Ik maakte me zorgen dat het nog een keer zou gebeuren terwijl er niemand in de buurt was. Daarom heb ik het maar even aan de organisatie gemeld. Daar werd gelukkig heel goed op gereageerd (ik voel me al snel een zeur om iets te gaan melden, maar hierover maakte ik me echt zorgen). Ze zouden er meteen iemand heensturen. En toen ik de tweede ronde crossverkende zaten er al mensen bij. +:)+
Toen heb ik nog even lekker bij de trailer gezeten en Otto in zijn weitje. En toen was het alweer tijd om ons klaar te maken voor het springen. Bij het losrijden hebben we maar een paar sprongetjes gemaakt omdat het zo warm was, en het ging lekker. Het parcours ook en we waren foutloos! Meteen door naar de dierenarts en zijn hartslag was 52! Door naar de cross. Otto ging als een speer en we gingen zonder problemen super rond. We hebben nog een paar leuke dingen meegenomen zoals de afsprong en de bult voor het water. De afsprong deed Ot super en bij het water kwam hij wel terug maar ging door en galoppeerde in het water weer aan. Leuk en leerzaam allemaal. Ik kwam met een goed gevoel over de finish en was ook nog heel tevreden over mijn eigen rijden. := Maar toen hoorde ik van de omroeper dat we hindernis 6 gemist hadden. Ik snapte eerst helemaal niet welke hindernis dat dan moest zijn… :o? Maar toen viel het kwartje. :)* Ik was zo bezig met zorgen maken om de route van de pony’s dat ik alleen nog maar aan die route dacht en niet in de gaten had dat de B-paarden daar bij die paaltjes wèl een hindernis moesten springen. Jammer, maar ja… De cross zelf was lekker gegaan en ik reed toch HC. Bij de dierenarts had hij weer hartslag 52!
Tot zover mijn verslagje. Ik hoop dat jullie allemaal gezond en tevreden weer thuis zijn.
Succes voor degenen die morgen van start gaan! En voor wie dit vanavond nog leest: snel gaan slapen jij! ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 00:02

Motje11 schreef:
En voor wie dit vanavond nog leest: snel gaan slapen jij! ;)

Goed plan _O-
Zonde dat je de hindernis gemist hebt, maar toch een lekker gevoel +:)+

Iedereen veel succes en plezier morgen!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 00:10

@ MissMiekjee: Gefeliciteerd met je goede resultaat en wat een hoge dressuurpunten!
@ Lielle: Goed gedaan! Ik zag je nog even voorbijflitsen toen je de springring inging.
@ CarpeDiem: Wat een goed resultaat, helemaal voor de eerste keer!
@ Paul_H: Bedankt voor je opmerkzaamheid en het lenen van je groom! +:)+
@ doriss, SplashIsLief, pol013 en ulaantje: Goed gedaan! Allemaal een foutloze cross! En ik vond het zeker geen makkelijke cross.

En Sim, leuk om je nog even gesproken te hebben! Jullie hadden er mooi weer bij. *\o/*

Wat een mooie cross was het trouwens! Mooi terrein ook. :j

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 01:17

Nou mijn verslag. Dressuur ging erg fijn. Had zelf meer punten verwacht maar goed, omdat het mijn eerste cross was, ging ik toch niet voor de prijzen maar voor fijn rondkomen. Het springen, tja helaas 2 x gestopt op de dubbel. Erg kijkerig op die rood-wit-blauwe planken. Rest foutloos. En de cross, ik was heel zenuwachtig. Maar het ging heel fijn. Alles foutloos dus mijn eerste 2 winstpunten zijn binnen. Ik dacht alleen dat ik zeker een halve minuut of zo te vroeg zou zijn, was echt kapot en vond dat we hard gereden hadden. Bleek bij de uitslagen dat ik 48 seconden boven de ideale tijd zat......snap ik dus echt niks van.

Al met al een super dag gehad. Mooi weer, mooi parcours en niet gek voor een SGW debuut van zowel ruiter als paard.