[SGW] Verslagen SGW de Bollert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Verslagen SGW de Bollert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 12:05

Ook al doe ik niet mee, ben wel reuze benieuwd na alle resultaten

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:49

Vanmorgen al ff wezen kijken. Terrein ziet er supermooi uit.
Hindernis 8 (trakhener) hebben ze eruit gehaald.
Ben benieuwd naar alle verslagen ondanks dat ik niet mee rijd. :j

bvw

Re: Verslagen SGW de Bollert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:01

ik ben ook benieuwd naar de verslagen!
Kom maar op :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:56

Fijn dat de trakhener eruit is. Snap ook niet zo goed hoe ze zoiets kunnen bouwen. Heel onfair!

Ik ga zo die kant eens uit met de kleine man om een stukje cross te lopen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:31

Ik heb foto's gezien en ik vraag me nu af of dat dezelfde trakhener is waar ik andere jaren ook bij heb staan te griezelen. Kon dat niet goed inschatten.
Het is mooi weer dus de bodem zal wel fijner zijn dan vorig jaar. Hoe is er gereden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:46

Aangezien het op een ander terrein is, dit is een volledig andere trakehner :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:47

Ben benieuwd naar de andere verslagen, heel veel bokkers gezien en gesproken, ook mensen die ik nog nooit irl had gezien en ben benieuwd hoe het hen vergaan is, ik zal wel het spits afbijten:

Wij zijn net weer thuis, gisteren gedressuurd en dat ging wel aardig, punten waren helaas erg teleurstellend dit keer, vandaag gesprongen, simpel foutloos, de cross ging ook super, de eerste paar hindernissen moesten we even wat ritme krijgen maar daarna eigenlijk heel fijn overal over, veel gelet op wat rustiger en meer terug rijden en dat is goed gelukt, was een paar seconden onder de optimale tijd binnen. Helaas net buiten de prijzen (5de bij 4 prijzen) maar wel super lekker gereden :D !

Vond het een mooie cross met veel afwisseling en leuke combinaties, op de trakhener na ook echt heel goed gebouwd en heel verstandig van de organisatie/parcoursbouwer dat ze die trakhener er uit hebben gehaald.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:14

Ik ben ook weer thuis. Trakhener is er terecht uitgehaald, was vragen om ongelukken.
Fijn dat je tevreden bent Evie. :)

Ik ben ook wel tevreden al ga ik hem in Ysselsteyn hard aanpakken bij het starthok. Draak. Hij wou er weer ineens niet in. Gewoon gezeur van hem. Zo start je dus weer een stuk later.
Dressuur ging redelijk, 191 en 183 punten. Kon ik me wel in vinden, springen foutloos en toen de cross in. Na de problemen bij het starthok ging het wel lekker! Hij ging alleen op de sloot heel groot waardoor ik beugel kwijt raakte en ik die voor de puntjes (9a/ b) nog niet goed terug had. 9a ging nog wel netjes, maar doordat ik teveel naar links hing dacht hij dat hij die kant op moest waardoor het beetje geslinger was. Gelukkig deed hij heel braaf wat ik van hem vroeg en dat was 9b springen. Maar dat verdiende niet de schoonheidsprijs. ;)
Daarna ging het weer lekker, reed alleen nog wel verkeerd na hindernis 10. :+ Stomme gekrioel daar, haha.
Wel tevreden dus. Alleen jammer van de tijdfouten (17,2 strafpunten), zak je toch altijd stuk in het klassement. Maar wel mijn punten voor het NK binnen! *\o/*
Op naar Ysselsteyn volgende week. :)

Hier nog meer mensen die eerst op de verkeerde plek stonden? :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:32

hoe bedoel je verkeerde plek San?
Moet ik bang zijn om te verdwalen?

Goed van je foutloze cross +:)+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:33

Wat een draakje Sann! Maar verder goed gereden!

Locatie was trouwens helemaal super! Heb lekker rondgehobbelt met Sem in de kinderwagen. Die vond het prachtig bij de waterbak.

En Leliaardje nog gesproken! Die had mij maarzo herkend met mijn blonde haar en rode kinderwagen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:39

Locatie was idd super! Gave waterbak ook echt. :)
Door de tomtom kwamen wij heel ergens anders uit en moesten we via zandpad en alles. We hadden nummer 2 ingetoetst zoals op wedstrijdplatform stond, alleen kom je dan heel ergens anders uit als waar de cross is. :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:40

Dat klopt Sannn! Vorig jaar moest je op een gegeven moment links als je in het zandpad reed. daar was vorig jaar parkeren. Toevallig wist ik dat het de verkeerde kant op was. Maar echte duidelijke bewegwijzering was er ook niet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:41

o hoe kan je dan het beste rijden? want dat is het adres wat wij ook ingevoerd hebben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:42

Evony, je kan het beste invullen Aaftinksdijk en daarna kruising Rodedijk. Daar zit je goed.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:43

oke top bedankt! Scheelt weer stress morgen ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:45

Was idd niet duidelijk, er stonden er veel meer daar. Hebben nog even midden op de weg staan overleggen of we nou dat zandpad op moesten.
Ik weet niet zo goed hoe je anders moet rijden, terug weg zijn we via het oude terrein gekomen. Dat ging beter. Maar ben toen ook achter anderen aangereden, dus geen idee hoe dat rijden is.

edit: zie dat tientjeh het al weet. :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:48

Kan me voorstellen Sannn, het was ook erg onduidelijk allemaal. Het is dat ik er de weg weet daar, anders had ik waarschijnlijk ook verkeerd gestaan hoor!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:52

Ik ben ook weer terug, heerlijk gereden. De Tom tom kon Aaftinksdijk nummer 2 niet vinden dus ik stond ergens anders.. |o had beter geweest om het kruispunt in te voeren, maar dat wist ik niet, nam het over zoals op de startlijsten stond. Nadat ik een auto had aangehouden... :o die voor mij even een kennis ging bellen (die het wel wist.. :P ) ben ik de goede kant opgekomen..... :D
Dressuur hadden Bull en ik wat onenigheid over de afstemming met zijn tweeen dus de punten waren terecht veel minder dan mijn andere wedstrijden. Op de middenmoot met dressuur, dus dat was al niet echt top.
Springen ging goed, maar 1 balk viel wel. De cross kon ik mooi een tijdje inspringen op het hoofdterrein en Bull voelde al niet zo gespannen als in Texel. Rustig van start waarna alles prima gedaan werd, de sloot had ik besloten Bull terug te nemen in draf en dat rustig aan te rijden om Bull niet voor het blok te zetten en dat resulteerde in een hele fijne sprong die hij zelf nam met veel vertrouwen. De puntjes vond ik erg gaaf en gingen ruig. Daarna tempo flink erop en ook de dubbel op het veld ging prima. Toen een of ander raar gepriegel het bos in waarvan ik de clue nog steeds mis.. :? , maar ik nam Bull terug en liep flink te sturen. Toen begreep hij het niet meer en gingen we rechtuit dwars door de berkenbomen om daar vervolgens vast te komen te staan ... :o? want ik kon niet meer voorruit (werd te smal) en links en rechts was het een gekroel van berkenbomen. Voorzichtig in zijn achteruit en dat ging wel, maar dat kostte een berg tijd. Jammer, maar Bull was er niet van streek door geraakt. Daarna vlot naar het einde wat ook allemaal fijn en zonder twijfel ging en bij de waterbak even mooi terug en rustig overal doorheen omdat dat weer hoofdterrein was voor Bull. Heerlijk gereden dus, maar met 22 tijdfouten helaas onder de middenmoot geeindigd.

Locatie was mooi en cross ook leuk. Uitslagen vond ik wel even lang duren, twee uur na de laatste, maar ja...ze heetten niet allemaal Texelse... ;) Strodorpke wa sook leuk gedaan en het inspringen voor de cross vond ik echt top, wat meer keus, net zoals OP texel. Bodem goed en gevarieerd terrein. Ben blij dat ik het nu gelijk zelf heb kunnen ervaren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:54

tientjeh schreef:
Evony, je kan het beste invullen Aaftinksdijk en daarna kruising Rodedijk. Daar zit je goed.

met oude borculose weg, want precies op die 3 wegen waar het kruist zit het parkeren.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:01

Oude borculoseweg kan inderdaad ook. Maakt elkaar niets uit. Je komt uiteindelijk op hetzelfde punt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:19

@bianca: balen zeg. Was dat bij dat stukje van die picknicktafels door het bos naar die opsprong? Daar vrees ik er zelf iig wel voor. :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:28

Wij hadden vandaag ook het zelfde met de weg, volgens mij valt Aaftinksdijk onder Gelselaar en niet onder Neede. Dat hebben wij geloof ik verkeerd ingevuld, uiteindelijk zijn we er via Noordijk gekomen en toen werd het aangegeven met bordjes. :j

Lees goeie verslagen, ik heb er in ieder geval zin in :D

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:37

ik ben net terug.

had D/Z ponys gereden dressuur had ik vrijdag al gedaan en stond 1ste
springen en cross allebei foutloos binnen de tijd! dus gelderskampioenn *\o/*
had ook nog 2 D/L ponys gereden ging ook fijn alleen met de dressuur beide goed alleen de punten niet :z 1 had 1balk met springen ander foutloos maar wel weer allebei foutloos gecrosst binnen de tijd en eentje 7de geworden en waren 6de prijzen wel jammer maarja was voor allebei de 1ste L :D

ben wel tevreden!

vond de waterbak best wel veel water in staan of lag dat aan mij :o?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:39

Waterbak oogde inderdaad vrij vol toen ik was kijken vanmiddag.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:21

Bianca, wel fijn dat Bull vol vertrouwen de sloot sprong!
Evie, netjes hoor en weer 2 punten erbij :)

Mijn verslag; vrijdag gedressuurd en dt ging wel aardig goed, wel een beetje braaf. Had 176 punten, moet zeggen dat ik meer had verwacht en stond 6de.
Zaterdag voelde Caap met inspringen een beetje moe, telkens terugvallen naar draf of stap terwijl hij normaal super heet is. Opzich een fijn rondje gesprongen maar 2 palen :? Hij loopt eigenlijk altijd foutloos. Met inspringen voor de cross kwam ik niet in mijn ritme, eerste paar hindernissen gingen prima maar na 8 was hij echt leeg en ging hij ontzettend in mijn hand hangen wat de afstanden niet ten goede kwam.
Uiteindelijk simpel foutloos maar wel met tijdfouten en een k ut gevoel! Hij is normaal altijd super fit en hij loopt altijd vanzelf. Nu had ik het idee dat ik hem na hindernis 8 echt moest tillen... Daarnaast reed ik zelf ook gewoon slecht.
Na de finish droop hij letterlijk van het zweet en had een hartslag van 88 (!).

Thuis in de wei liep hij weer te rennen en te bokken maar het zit me niet helemaal lekker. Hij wordt zaterdag in ieder geval geschoren, hij heeft niet veel haar maar alle beetjes helpen en dan kan hij net wat makkelijker zijn warmte kwijt.