[SGW] nabespreking sgw ermelo 16 aug. L paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerizz

nabespreking sgw ermelo 16 aug. L paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 19:27

De cross loopt inmiddels op zijn einde, en menig combinatie is alweer klaar. Ik Ben benieuwd naar de verslagen van ruiters en bezoekers! :)

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 19:55

Dan zal ik mijn verslagje alvast maar plaatsen ;) . Ik denk dat we het over eens kunnen zijn dat het een zware L cross was! Mijn dressuur was nogal gespannen, 180 pt en in de middenmoot, springen een domme balk van mezelf op 1. En toen die uitdagende cross, dat inmiddels al een aardig slachtveld met stops was. Classic ging wat lomphard van start, vanaf 4 een heerlijk ritme. De behoorlijk ruige trakhener ging super, ik in de big smile modus. Maar had toen iets te weinig focus op die haakse 16 ab ( met verkennen had ik al zoiets van , mm hoe gaan we die doen) 2 hekwerken scheef aanrijden blijkt dus goed lastig. Zelf 2 langslopers, ze begreep het echt niet ( he vrouwtje eerst moet ik in een weiland springen, en er dan ook nog uit?! ) de laatste 3 vervolgde ze weer super. Al met al tevreden en genoten:) goed leerpunt tegen gekomen voor in de m. Nu Ben ik wel nieuwsgierig wie met 0 strafpunten de finish heeft gehaald haha

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:55

Cross was absolute scheidsrechter in Ermelo, per ring hebben een kwart maar foutloos gereden, heel veel weigeringen op de boot van het water (en de afsprong ook een deel) en veel weigeringen op de combinatie sprong, die na de brug op de hoek van het weiland was gemaakt. Op een gegeven moment hadden wat mensen het door en gingen ze heel snel eerst het water verkennen alvorens de hindernis te springen, daar was na afloop een hele discussie over met betreft het kruisen van je eigen lijn achter de hindernis,maar het werd wel goedgekeurd allemaal.
1 val in het water en 1 op de hindernis waarmee je van achteren het weiland inkomt soort puntje, stond er ook op het NK. Op de trakhener werd redelijk gesprongen wel wat weigeringen, maar eentje echt uitgesloten bij mij. Wel enorm gekke sprongen op dat ding gezien... :P . veel kropen ook behoorlijk dicht tegen de linkerbuitenkant aan. Zal eens kijken voor wat foto's.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:22

Ik ben ook weer thuis, had de cross toch iets onderschat geloof ik. Dressuur ging prima, jury vond alleen van niet :+ 172 punten, springen ging super jammer genoeg een balkje op de laatste. En de cross heb ik helaas de gave hindernissen niet kunnen springen, lag er bij de boot voor het water al af.. Echt super zonde ik baal ook echt supererg! Ik dacht ik ga nou gewoon alles op alles zetten om een keer geen weigering voor het water te krijgen, en net op het moment dat ik een tik op dr reet geef om dr overheen te gaan schiet madame naar links en lig ik er aan de rechterkant af.. Helaas nu wel wat pijn aan mn rug en nek en vooral mn neus (nou begrijp ik de crosshelmen ;)).

Ga toch nog maar even een watertraining/crosslesje plannen voordat we helemaal naar Texel afreizen en dit soort taferelen gebeuren..

xxitsmexx

Re: nabespreking sgw ermelo 16 aug. L paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:35

hier ook maar verslagje van mij.

dressuur ging dit keer een keer redelijk zonder bokken. maar 176 (had wel iets hoger verwacht)
springen hadden we een balk in de dubbel (iets te hard in)
toen de cross. Ol vertrok echt super 1 en 2 waren dan ook een beetje groot. bij 4 vloog hij iets aan de kant omdat er een nattere plek lag. maar toch simpel over deze sprong. 5 wei in ook super makkelijk. brug over en richting water. Nou water ging ook super afsprong was echt bam en mega spetters. verder naar achteren allemaal super makkelijk. helaas 2 stops op de watertrakhener. maar 16ab gingen ook weer super.
al met al super tevreden en ol voelde ook weer als oud aan dus super :D
hopelijk zijn er nog wat leuke fotos

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:43

Mooi gedaan Aerizz, jammer van de stops :(:)
Marlies; oef.. dat is even balen :(:) Hopelijk hou je er niet teveel aan over met de spierpijn.
Mendy; jammer van je weigeringen maar toch verder mooi gereden :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:50

Ik heb gister heerlijk gereden!

Dressuur ging lekker, helaas teleurstellende punten, 189 en daarme 12e.
Springen ging ook fijn, foutloos. :) De cross ging echt heel fijn. :D Foutloos! :D Ze vond de hindernis voor het water wel wat spannend maar ze sprong er zo in, net als de watertrakehner, die ging ook makkelijk! Heerlijk gereden dus, uiteindelijk was ik 7e, net buiten de prijzen.. Zeker geen schande aangezien er in ieder geval vier professionals boven me stonden.
Erg balen van mijn dressuurpunten, maar het is niet anders. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:53

Wauw Hilde +:)+ Super!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:10

Goed gedaan Hilde! Wat had je voor commentaar bij je dressuur?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:12

Vieren op mijn middengalop en middenstap en daardoor een 5 op de stap en de galop. Echt achterlijk, sorry. :o Voor een L1 proef super streng gejureerd, en ik reed echt goed weg in de middengalop en in de middenstap stapte ze ruim over en dat je dan een vijf voor de stap en galop krijgt is natuurlijk ook niet terecht, maarja.... :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:14

Wat stom zeg :(
Naja, je weet zelf wel beter toch? Maar het is dan wel erg jammer van je klassering...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:15

Ja, vooral omdat het waarschijnlijk de laatste cross van Uk en mij is.. Gelukkig weten we wel beter ja. :)
Uk is een kanjer. :+:

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:08

Uitslagen staan erop. :)

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:22

Echt super Hilde_ van je foutloze cross :D , Ik zag je nog gaan ;). De omroepster vermeldde inderdaad al dat het je laatste cross zou zijn, werd daarbij gezegd; 'dus als er nog interesse is voor dit paard, is dit de kans' Er zijn ook echt maar 17 foutlozen. En dan kun je toch wel zien dat de profs zodanig veel ervaring hebben dat ze geen moeite hebben gehad met de technische gedeelten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:33

JAmmer marlies!!! :(
Hilde ach je weet idd wel beter!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:22

Ik heb ook fijn gereden, baal alleen als een stekker van mijn eigen fouten ;(
We zijn wel een hele ervaring rijker en ben super trots op Tinus dat hij met de weinige training en ervaring zo super dapper rondloopt.

Marlies je neus is zeker erg dik en blauw geworden?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:23

zie op de uitslagen dat ik 60 strafpunten heb voor de cross terwijl ik maar 2 weigeringen heb gehad. vriendin ook 2 en die heeft maar 40 strafpunten. nouja maakt verder niks uit qua klassering of winstp. maar vind het een beetje vreemd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:25

itsme, als je een tweede weigering hebt op dezelfde hindernis krijg je voor de 1e 20 strafpunten en voor de 2e 40 strafpunten, dus in totaal 60 strafpunten voor 2 weigeringen op dezelfde hindernis. Je vriendin heeft dan ws op 2 verschillende hindernissen een weigering gehad.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:34

slim van je sim :P heb ik even niet over na gedacht.. komt ook dat ik niet wakker ben ;)

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:38

xxitsmexx jij was toch nr. 30 of 31? zwart paard met grijze muts?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:58

31 ja.. nouja grijs het is eigenlijk blauw.
wie was jij dan?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:18

Mn neus is indd lekker blauw en dik, en daarnaast heb ik écht overal spierpijn, ben toch iets harder gevallen als ik dacht. Gisteren maar de hele dag geslapen, mn hoofd wilde ook niet echt meewerken.. Vandaag maar weer even wat proberen te doen. Volgende keer beter iig!

Hilde echt supergoed dat je foutloos rond bent gekomen, een makkelijke cross was het zeker niet!

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:07

xxitsmexx schreef:
31 ja.. nouja grijs het is eigenlijk blauw.
wie was jij dan?

Ik ben de moeder van "broertje", zij startte na jou. Aangezien ik met camera en fototoestel bewapend was en bij het springen ineens jouw naam (of eigenlijk die van je paard /3 , ben fanatiek meelezer en dacht : dat is volgens mij ook een bokker) hoorde heb ik nog een paar foto's *-:) gemaakt.
Zodra ik ze online heb staan stuur ik je een link :D

:evaw:
corinne

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:12

klinkt als een zware cross! Hilde, gefeliciteerd met je fijne foutloze cross! :j

ik ben wel nieuwsgierig naar foto's nu :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:12

Dankjewel! :D Was ook erg blij met Uk :j
Ik ben ook benieuwd naar foto's! :D