[SGW] verslagen oefencross enschede.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:33

Hierbij het verslagen topic :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:50

Ik ben vast als een van de eerste thuis vandaar zal ik ook maar beginnen.

Dressuur ging moeizaam. ze had er niet zo'n zin in volgens mij.
uiteindelijk 185 punten, 1e van de E pony's en 3e in de ring, netjes vond ik wel :)

daarna springen. eerst ging het zo langzaam daarna heel snel. dus maar snel met mijn kont op het zadel gaan zitten en even pacourtje gereden.
netjes rondje gereden en foutloos rond. ook tevreden.

toen de cross in. er werd duidelijk gezegd dat het meisje voor mij eruit was. dat was ze dus nog niet.
ging allemaal netjes niet overhaast gewoon lekker gereden. en toen de waterbak. meisje stond daar te klooien. zo jammer heerlijk gereden het hele pacour gaat het op de waterbak fout.
maarja was dus helemaal ongeconcentreerd nadenken over wat te doen beetje slingerend erheen dus en last minut toch maar voor de afsprong/ boompje meteen genomen. maar had mijn schouders niet naar achter en tempo niet goed en toen viel ik eraf. snel weer opgestapt en toen weer het boompje genomen en toen deed ze hem netjes. erg tevreden! maar voelde al dat er iets niet goed zat. deed veel pijn dus snel afgestapt en naar de wc gelopen om te koelen en naar het ziekenhuis. heb mijn ringvinger gebroken. heerlijk :') maar paardje lief deed weer goed haar best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:36

lrm schreef:
Ik ben vast als een van de eerste thuis vandaar zal ik ook maar beginnen.

Dressuur ging moeizaam. ze had er niet zo'n zin in volgens mij.
uiteindelijk 185 punten, 1e van de E pony's en 3e in de ring, netjes vond ik wel :)

daarna springen. eerst ging het zo langzaam daarna heel snel. dus maar snel met mijn kont op het zadel gaan zitten en even pacourtje gereden.
netjes rondje gereden en foutloos rond. ook tevreden.

toen de cross in. er werd duidelijk gezegd dat het meisje voor mij eruit was. dat was ze dus nog niet.
ging allemaal netjes niet overhaast gewoon lekker gereden. en toen de waterbak. meisje stond daar te klooien. zo jammer heerlijk gereden het hele pacour gaat het op de waterbak fout.
maarja was dus helemaal ongeconcentreerd nadenken over wat te doen beetje slingerend erheen dus en last minut toch maar voor de afsprong/ boompje meteen genomen. maar had mijn schouders niet naar achter en tempo niet goed en toen viel ik eraf. snel weer opgestapt en toen weer het boompje genomen en toen deed ze hem netjes. erg tevreden! maar voelde al dat er iets niet goed zat. deed veel pijn dus snel afgestapt en naar de wc gelopen om te koelen en naar het ziekenhuis. heb mijn ringvinger gebroken. heerlijk :') maar paardje lief deed weer goed haar best!

Ooh jaa!! Ik had dat gezien, vond het zo ontzettend sneu voor je! En dat je door iemand anders schuld gewoon nog een weigering hebt en er daardoor af bent gevallen. Er is een aantal keren duidelijk tegen dat meisje gezegd dat jij eraan kwam en dat ze weg moest zijn, maar op alles wat er gezegd werd luisterde ze niet.. Vond het heel naar voor je en zeer onterecht.

MelanieB

Re: verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:45

Jeetje lrm, onwijs klote!
Dat meisje reed ook achterlijk, sorry maar echt niet verantwoord en eerlijk tegenover de pony. Schaam je als je dit leest..!

Ik zal als ik thuis ben ff uitgebreid verslag doen; kort samengevat, heel trots op paard! :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 16:55

tja of het haar schuld echt is weet ik natuurlijk niet. misschien zou ik er ook wel af zijn gevallen als ze er niet was. maar ik denk dat het toch wel een groot punt is geweest. maar verder ben ik zeer tevreden. geen twijfel sprongen ertussen gehad en heerlijk door gereden. en de waterbak toch afgemaakt. dus behalve mijn vinger niets te klagen..

maar hoorde van veel mensen dat ze het meisje eruit wouden hebben en dat ze oneerlijk was tegen over de pony. maarja dat heb ik verder niet gezien.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:07

Ja vond het asociaal hoe ze reed, blijven trekken en inhouden, wel schoppen en boos worden dat iestopt, ja wat denk je dan. Bij springen idem dito. Zaten wel een paar tussendie echt jakkerden, maar ook een stel die fijn en eerlijk reden :) heb genoten zowel rijdend als kijkend. :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 17:29

wat vond je van mijn pacourtje dan? :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:00

Heel makkelijk en netjes zag het eruit haha, heb alleen je springen gezien :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:14

Oh was jij dat LRM, met die val? We vonden het zó sneu (en ook toch eigenlijk best wel stom van de andere deelnemer...)
Sterkte met je hand!!

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:38

En ook weer thuis :wave:

Dressuur ging makkelijk met 223 dik bovenaan in de BB paarden. Parcoursje ging ook erg makkelijk en nul. Cross 1 en 2 hield ze nog iets in maar daarna ging ze vollepolle, mocht wel iets minder hard eigenlijk :o. Bij de waterbak lag ik er alleen ook naast. Wou gewoon voor de insprong gaan, wie niet waagt wie niet wint. Niet gewonnen dus :+. kwam vanuit een goed tempo aan alleen toen ing ze op het laatst in de stop met haar hoofd naar beneden en had ik nites meer aan de voorkant, dus gleed er mooi af! Daarna via alternatief erin gegaan wat makkelijk ging. Daarna nog een volte gereden weer naar de insprong en toen sprong ze hem wel in een keer. Wie niet waagt wie niet wint, ik nam risico. Anderzijds wel jammer anders was ik volgens mij dik 1 geweest.

Supertevreden dus voor de 1e keer in een cross, ga me geen enkele zorgen maken voor gorssel.

Laura: wat ku.t van je vinger :\. Was dat zon schimmel voor jou?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:01

jup schimmeltje zat voor mij. en ik had dat rode pakkie aan.
ik heb jullie volgens mij (ik weet sowieso mandy en marloes en volgens mij stond jij erbij) 2x gepasseerd naar hindernis 3 en 6..:P schreeuwde nog wel joehooeee..

mamamiesje: jup dat was ik. bedankt. :) ja het was wel even een domper.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:09

Ja klopt, je ging als een speer :). En dat schimmeltje was volgens mij nog zo groen als gras. Want op 1 weigerde die echt al zon 10 keer, en zij de pony maar afslaan. Terwijl je de pony gewoon echt zag kijken ik wil wel maar durf niet. Toen ze daarna langs ons heen galoppeerde zat ze nog te mopperen en te slaan. Marloes en ik hebben de pony maar even beloond door een paar keer braaaaaaf te roepen :+. echt oneelijk tegenover de prony hoe ze reed.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:10

Ik vond het ook heel typerend hoe weinig 'gezichts'uitdrukking die pony had; hij keek niet echt angstig, keek niet blij (uiteraard), ook niet boos... Al dat gemep drong totaal niet door. Hij was meer verward denk ik.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:15

Ha! Hier geen deelnemer, maar een toeschouwer! Heb een leuke middag gehad en doe misschien volgende keer wel mee met mijn gup!
Dat grietje op dat schimmeltje hadden ze van dr pony moeten trekken. Meppen en trekken op die eerste hindernis, schandalig.

@marsmars, die van jou deed het top! De Special D, toch? Gaaf dier!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:17

nouja ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de BB pony's ook wel een paar keer had van. uuh en nu?
nummer 1 die haflinger. die wou helemaal niet ergens overheen. tja dan stel je jezelf alleen maar teleur als je dan hier gaat komen. maar dat was ook bij een clubgenootje. die kwam het springpacour al nauwelijks door. tja dan moet ik eerlijk zeggen dat ik eerder een tripalon had uitgekozen voor mijn dochter of zoon. en wat gaat er dan in zo'n beestje om hé.

haha replay vind crossen gewoon mooi. ook al let ik even niet op en sta ik te lachen of schreeuwen tegen iemand anders. ze gaat toch wel..:P dus ik had even de tijd om met jullie te communiceren. hihi.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:18

Idd de special d! Sprak jou en degene die met je was bij de trailer en even later nog een keer toch? Ja ze deed het echt super. Haar hoofd sprak boekdelen :D

Laura: ook met het springen dacht ik er al bij een paar, als dat goed moet gaan in de cross :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:20

dat schimmeltje is al erg ervaren weet ik. heeft vroeger M1 dressuur gelopen en springt ook gewoon officieel L geloof ik?
vond het wel echt heeel sneu voor je dat je er door haar afviel :=
meisje bleef maar meppen op die pony en ging inderdaad niet weg voor de waterplas ondanks meerdere mensen die het haar toeriepen :n

Hier ook weer lekker thuis van een dagje crossen met m'n Tinkertje ( met de lange manen, paarden BB springen)
dressuur was ook hier peanuts, whuhahaha ben de L2 met d'r gewend, en dan ineens een B proefje, erg relaxed dus!
uiteindelijk 213 punten en een derde plaats
springen ging goed, alleen op de paarse hindernis een stop,omdat die voor mij net te hoog stond ( stress!!!) en Lowara het schijnbaar ook niet zag zitten ofzo :+
nog een keertje op af gereden en voila.. verder foutloos.
Cross ging ook onwijs gaaf. van tevoren kotsmisselijk van de zenuwen ( WAAROM gaf ik mij op? :? ),maar eenmaal op gang dikke pret gehad, en alle hindernissen in het bos prima gesprongen.
"helaas" op de boomstam voor de plas 1 weigeering, en een keertje op het water gestopt,maar we gingen er eigenlijk erg snel en gemakkelijk doorheen, dus ben totally tevreden er erover.

uiteindelijk een mooie 4e plaats, geld en brokken gewonnen, dus woehoe.. had een gratis dagje crossen eigenlijk :+

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:22

Ik ben ook weer thuis deed mee met de fries:P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:25

lizaliza schreef:

nummer 30 *\o/*

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:28

Wie had de bb paarden gewonnen?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:28

Ik was er ook vanmiddag als toeschouwer bij de cross vanaf Cynthia (Lowara) die echt super ging.
Vond het leuk om te kijken en goed te horen dat het bij de meesten soepel verliep.

Dat meisje van die pony die zo aso reed heb ik niet gezien maar ik ken haar wel. Rijd voor onze vereniging. Ik sta er niet van te kijken dat ze zo reed helaas :n .

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:30

lizaliza schreef:

Ik heb je gezien bij die open plek in het bos. Zag er super uit!! Je fries zag er uit alsof ze het met veel plezier deed.

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:33

heeft ze zeker. super fijn gereden en dat werd beloont met de eerste plaats!!! *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:37

Goed gedaan Liza! Was ook een leuk beestje :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:44

Lizaliza: dan willen van jou ook wel even een uitgebreid verslag hoor. Even eerste worden met je SUPER-friesje. Van harte gefeliciteerd hoor. En wat ga je nu doen? verder met crossen of gewoon weer je dressuurwedstrijden afwerken? je kan ook nog lekker wedstrijden gaan springen. Dat doet je friesje gewoon. Leuk hoor. Had helaas niet zoveel tijd om te komen kijken. Wel jammer, maar helaas. Volgende keer dan maar weer.