Ik heb me nav dit topic bij laten schrijven, dus dank je wel dat je het onder de aandacht bracht. Ik doe zondag mee bij paarden/60. Zaterdag eerst nog een keer oefenen in Voorhout.
Haha goed zo! Is het topic toch nog ergens goed voor... zijn er geloof ik niet zoveel die heen gaan.
Dan zullen we elkaar vast wel zien. Mijn pony doet 2 maal mee aan de pony's 40 cm.
Veel plezier zaterdag! Wij zijn vandaag weer in Voorhout geweest (zie laatste topic in mijn onderschrift). Erg mooi terrein daar. Doe je ook mee op 12 juni aan de cross in Voorhout?
Nee daar doe ik niet aan mee... Ik kom de dag ervoor net terug van de paardenvierdaagse in Epe en ik vind het niet helemaal eerlijk voor mijn paard om er dan gelijk mee te gaan crossen...
Zo een 20km per dag... Niet het eind van de wereld, maar meestal valt hij toch wat in.
Ik ben heel benieuwd hoe hij het in Rijpwetering doet... het kan nogal eens een paniekzaaier zijn. Over een paar weekjes doe ik mee aan Vlietlanden, dus moet eigenlijk nog iets de hoogte in, maar voor het vertrouwen maar 60cm ipv 80
Hetzelfde hier, pony kan 60 cm wel aan, maar vind dat wel erg spannend, vandaar doen ze voor het vertrouwen zondag mee in de 40 cm.
Leuk dat je de Vlietlandencross gaat doen. De meiden van mijn pony niet, terwijl het op loopafstand is. Helaas... Ik ben zelf dat weekend weg en wil er graag bij zijn als er gecrosst wordt, dus vandaar dat ze niet mee doen.
Wij zijn weer thuis. Leuke dag gehad! Nathalie is met mij pony, Rosalinde, 1e geworden en Jainy is 3e geworden in de cross 40 cm.
manic
Geplaatst: 05-06-11 18:29
Ik had nog braaf gezwaaid naar je
Ik had ook echt een topdag. Ik zag het een beetje zwaarmoedig in met al die regen... maar eenmaal daar viel het gelukkig mee. Ik vond het zelf reuze spannend! Bij het losrijden was hij wat kijkerig en probeerde er een paar keer langs te scheuren. Dus ik heb hem aan alles even laten kijken en snuffelen en daarna ging hij eigenlijk bij alles er in 1x over. Alleen de waterbak was een drama. De inloop was nogal modderig en hij vertrouwde het echt niet en wou steeds omhoog. Ik wou hem eigenlijk niet over de zeik hebben, dus heb maar ter plekke besloten er omheen te rijden.
Starten ging niet echt lekker, want hij wou niet bij de rest weg en dreigde omhoog te komen, maar andere kant op gedraaid en toen was het goed. Toen ik eenmaal in het parcours reed reed ik zelf op hindernis 1 wat klungelig aan en toen heb ik hem maar lekker laten galopperen en dat vond hij wel gaaf. Oren erop en gaan en hij gaf me echt het gevoel dat we op dat moment echt alles konden springen wat we onderweg tegenkwamen.
Op het op en afstapje had ik een weigering, wat eigenlijk best raar is want bij het oefenen stapte hij er zo op, maar ik denk dat het kwam omdat ik hem helemaal terug moet nemen naar stap (en we gingen hard!). Volgens mij had hij daardoor het idee dat er iets mega spannends aankwam, maar gelukkig ging hij er de tweede keer wel over. De gaasbakken vond ik zelf erg spannend, maar hij sprong er echt super over. Waterbak langs gereden, heksenoog maakte hij niks van... Hij was echt fantastisch en hij vond het ook echt supermooi. Hopelijk heeft hij er wat van geleerd
Uiteindelijk waren we derde, was ik erg tevreden mee!
Jij was dan zeker diegene die wij tegen kwamen toen wij net met de wagen aankwamen? Heb het toen niet doorgehad dat jij het was. Mooi paard heb je! Heb je nog zien rijden, zag er goed uit. Hij vond het eerst inderdaad spannend, maar ging uiteindelijk erg goed. He, had ik het geweten, dan had ik je op de foto gezet.... balen.
xMnOn
Geplaatst: 05-06-11 20:28
Margriet ik heb jou paard zien crossen zag er wel lekker relax en ontspannen uit.
Macho eerste met ponyrennen geworden Kanjer dat die is!
Ja prima! Ze was nogal druk dus in het begin twijfelde ik of die cross het uberhaupt wel werd. Kreeg de kalkoenen er niet in en mevrouw kwam alleen maar omhoog. Maar uiteindelijk zaten die dingen er toch in en toen even losgereden, vooral overgangen om de controle te zoeken.Ging allemaal wel goed, toen eerste rondje vondt ze alles wel spannend en sprong ze alles met veel aanmoediging van mij en iemand voor haar. Plateau kreeg ik haar met geen mogelijkheid op, dus die hebben we niet gereden, waterbak vond ze maar vreemd. Ik afgestapt, dacht dat ik wel samen met haar kon. Alleen was ze wat fanatiek waardoor ze dus op mijn rug belandde, gelukkig bp aan en geen pijn ofzo. Daarna er toch maar opgeklommen om hem erop te springen en toen ging ze er met een meter overheen. Maar ben blijven zitten.
Tijdens het parcour ging ze echt heel hard, zonder twijfelen alles gesprongen op het plateau na. Helaas was halverwege me strijklap achter naar beneden gezakt door het water waardoor ik af moest stappen en dediskwalificeerd werd. Maar toch heel netjes me rondje gereden, 8 voor het tempo en de rest allemaal 7ens. En dat tempo had ik nooit verwacht, omdat ik haar toch nog enkele keren terug heb gehaald vanuit de galop. haha.
Nee ben echt trots op mijn paarden, hebben echt hun best gedaan.
Ja klopt, dat was ik, maar zonder wagen herkende ik je zo snel niet meer
Paard vond het inderdaad spannend, maar na de eerste hindernissen ging er een knopje om en werd hij echt gretig naar de volgende hindernis. Dat was erg gaaf om te voelen
Ik vraag me af of de puntentelling correct is gedaan. Bij mijn 2 bijrijders stonden alleen 3 cijfers, geen gemiddeld en totaal cijfers. Ook is er niet gekeken naar de ideale tijd, er zijn geen strafpunten gegeven voor er boven of er onder. Normaal krijg je per seconde 0,4 strafpunt.
Als ik de punten van beide bijrijders op tel, dan heeft bijrijder 1 hogere punten dan bijrijder 2. Maar als ik er de strafpunten voor de tijd af haal dan heeft bijrijder 1 lagere punten dan bijrijder 2.