[SGW] Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 13:44

Ik ben benieuwd! Het is iig super weer!

annikavolder

Re: Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:57

Dressuur 200 punten, springen foutloos, cross foutloos maar wel 45 tijdstrafpunten. Helaas een 5 voor stijl dus geen winstpunten. Maar ben super tevreden met mijn debuut in de sgw! Had niet verwacht foutloos rond te komen. Volgende keer mooier en sneller rijden! Op de 13e plaats geeindigd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:30

Ik ben vanmorgen wezen kijken bij de B paarden. Ik heb me werkelijk verbaasd over het niveau. Ruiters die gewoon totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Allerlei paden inschieten waar de cross niet heenloopt en ruiters in onbalans en hele lange beugels. Maar daarnaast natuurlijk ook nog een aantal goeie gezien.

Motje11 nog zien langskomen, die ging als een speer met Otto. En ook BWV nog gezien met het paard met de heeeele grote bles op hindernis 4. Die ging nog niet helemaal vanzelf en ging ontzettend vroeg af. We hebben onze harten vast gehouden, maar hij landde netjes aan de andere kant van de hindernis, om zijn weg weer te vervolgen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:43

Volgens mij heeft BVW wel vaker van die acties :D :D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:54

Ik ben ook weer terug, paard was erg braaf met inrijden voor de dressuur. Proefje ging ook best goed (voor Adin dan) daar was ik echt heel blij mee. Helaas maar 173 punten, was wel iets meer waard vond ik maarja. Moet niet zeuren, van te voren had ik hier zo voor getekend haha.
Met springen was ze erg enthousiast, ging een beetje hard soms, wel foutloos. Cross heb ik lekker rustig aan gereden, bulten uit draf omdat ik niet wist hoe ze ging reageren. Ze pakte erg fijn aan en we waren simpel foutloos :j
Alleen tussen 7 en 8 een volte gereden omdat ze na 7 uur rechtdoor schoot ipv naar links. Dus even afwachten hoe ze dat aanrekenen. Uitslag en stijlpunten hebben we niet op gewacht, beide doodop van de vroege morgen en weinig slaap haha :))

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:57

tientjeh schreef:
ruiters in onbalans en hele lange beugels.

Even een stukje gequote. Dat viel mij bij sommigen namelijk ook op, vooral de lange beugels (1 iemand had beugels die ik zelfs nog niet met de dressuur zou gebruiken ;))
Verder was het echt heerlijk weer en lag de cross er mooi bij en heb ik ook echt heel veel mooie combinatie's gezien!
Ben benieuwd hoe alle bokkers hebben gereden :) Hopelijk komen er nog wat mooie resultaten bij!
Heb sowieso BVW met het eerste paard in het lime groene setje voorbij zien komen :)

@ Siep, bijna iedereen reed daar een volte zag ik en vervolgens riepen ze dan wel om dat 7 en 8 foutloos genomen waren! ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:03

Dat werd inderdaad niet gerekend als weigering. Dat was voorgaande jaren ook altijd zo, omdat de meeste mensen daar toch wat te weinig controle hadden om gelijk naar beneden te rijden en dus rechtdoor schoten.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:10

ik ben ook weer terug.

ik heb bvw ook gezien, bij de trailer maar ik was te haastig om even aan te spreken.
verder niet zo veel bokkers gezien (het was ook veel haasten ik had in 90 min alles gehad)

dresuur had ik 181 pt. springen en cros bijde foutloos. alleen met de cross 40 sec te langzaam. toch een 5e prijs.

ben benieuwt naar wat de andere bokkers hebben gedaan.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:12

@ Annike: nette uitslag. Jammer van de stijlpunten van de cross. Heb je nog wat om aan te werken ;)
@siep: Wat goed. Fijn dat de dressuur nu ook lekker ging en dat ze voor de rest het springparcours en de cross foutloos uitliep. Is er nog iemand die de uitslag voor je in de gaten houdt?
Birte: gefeliciteerd, wat een goed resultaat!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:13

weet iemand eigenlijk wie de fotograaf was? (neem aan dat er wel iemand stond)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:32

@Corien: Ja Mirthe zou nog even kijken of ze wat zag liggen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de fotograven. Waar zat de stijljury eigenijk in de B paarden?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:33

Anika, Siep en Birte, mooie resulaten hoor!!

Bij mij ging het niet helemaal zoals het moest. Dressuur ging nog redelijk, 178 punten. Heb wel eens een beter proef laten zien. Springen waardeloos, allemaal balken. Ik heb zelf gewoon heel slecht gereden, want mijn paard wilde wel. Ik kwam telkens slecht uit waardoor het van die noodsprongen werden. Ik vond het parcours ook aardig aan de maat staan trouwens, dat gaf mij ook niet zoveel zelfvertrouwen...

Cross begon wel goed, alleen het gedeelte in de bulten ging niet zo. Weigering op 7 omdat ik wel direct linksaf wilde slaan en naar beneden, maar daar keek mijn paard zo raar op dus stond ie stil. Bij de bulten was mijn paard echt even de kluts kwijt, waardoor ik geen tempo en ritme meer had. Het 'simpele' afsprongetje (hindernis 9) wilde hij ook niet in één keer doen. Daarna ging het wel weer goed en de rest zonder problemen gedaan.

Hopelijk gaat het in Westerbork beter, zeker het springparcours. Ik schaamde mij gewoon :o

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:33

op het stijl formulier staat het wel, 1tje zat bij de waterbak en voor de andere moet ik even op het formulier kijken

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 17:43

hihi ik zie het hier boven staan dat mensen bij 7 weinig controle hadden.
ik had veel controle en netjes op de achterhand gereden enhet ging nog niet goed..

nou naast alle haast is het toch gelukt.
replay dressuur 178 (viel me iets tegen), springen foutloos, en toen tot 6 super in de cross en 7 buitenkant gepakt en toen links gestuurd alleen replay ging naar rechts dus ik ben vol tegen de boom aangeknalt. ooh deed zoveel pijn.

maar ik had geen tijd om na te denken dus snel erop en naar breezer rijden.

en met breezer ging het erg netjes dressuur 187, springen 2 balkjes en 1 langsloper op 4 maar voor de eerste keer ben ik erg tevreden!!

ik heb zelf met mijn dressuurzadel gereden dus had ook lange beugels (ofja het viel nog mee) maar had gewoon geen tijd om alles om te pakken.

ik had bvw nog gezien met de eerste in de cross en in het blauw met springen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:35

Annika, net resultaat! Jammer van je stijlpunten
Jantine, viel mij ook op! Zaten er echt een paar kamikazepiloten tussen.
Sorry Simoon O:) ik vraag er morgen wel naar, welk startnummer had je ook al weer?
Netjes Birte, gefeliciteerd! Ik heb jou ook nog even gauw gezien en toen ik proppen aan het uitdraaien was ook nog even. Toen was jij volgens mij op weg om naar huis te gaan.
Jammer Rosalie van het springen, maar van de cross is het toch best netjes! Jullie hebben natuurlijk veel blessureleed achter de rug!
Laura!! Super van Breezer in de cross! Wat een topper!

Ik ben ook weer thuis van Markelo part I.
Vossie liep lekker te sjouwen met losrijden dressuur, maar in de proef krijg ik zelf wat spanning (ben immers niet zo'n dressuurprikker) en dan ga ik hem wat tegen zitten werken. Had wel 181 punten.
Springen simpel foutloos, maar vlak voordat ik de ring in moest kreeg ik buikpijn enzo :+ . Was ineens bang dat ik net als vorig jaar, maar dan met een andere pony, uitgebeld zou worden, zeker omdat er zoveel fouten werden gemaakt op die Ariane dubbel en Vossie de dubbels soms wat creatief doet. Natuurlijk dikke aanstellerij en stuurde hem mooi simpel rond.
Cross ging heel lekker foutloos. Nog wel 2 tijdrovende 'incidenten' gehad, bij 7 ook een volte ingelast alvorens ik naar beneden ging door een stuurfoutje, en de bult voor de waterbak viel hij halverwege op stil en liep hij achteruit weer van dat steile ding af :x . Extra gas bij en toen hij boven was wilde hij er in stap af... Prima. Kostte me wel veel tijd en bovenop de bulten viel hij de hele tijd terug naar draf. 34 seconden over tijd dus dat viel me niets niet tegen.
Daarna cross verkend voor morgen en Dienke&Jeroen even gesproken, en toen snel naar huis, rijden en zo wassen en vlechten.

Ik moet trouwens niet weer 2 parcoursen door elkaar heen gaan verkennen ("Heeeee die is voor Ul!" "Mirt, je bent Vos zijn cross aan het verkennen"), want daar maak je fouten van :o :o .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:43

Otto en ik hebben ons super vermaakt vandaag. Het springen was nog even spannend. Het losrijden ging hartstikke fijn, tot de laatste paar sprongen: bijna stoppen en toch nog springen, balk flink raken, ik zag geen afstanden meer. Ik wilde nog even een fijne sprong voor ik de ring in ging maar ze gingen niet meer lekker. Ik dacht: Dat zul je net weer zien, vlak voor ik de ring in ga is zijn vertrouwen weg.
Maar in de ring deed Otto het goed en was ik zelf eigenlijk de zwakke schakel. :o
En de cross ging hij als een speer. Hij wilde lekker rennen, trok op alle hindernissen aan en ook op de waterbak! We waren 3 sec. voor de optimale tijd binnen volgens mijn klokje, met een hartslag van 60 voor en 68 na de cross.
Leuk, voor de eerste cross van het seizoen, meestal moet ie er in het begin even inkomen.
Ik vind dit een erg leuke cross met al die bulten! +:)+

Oja, en we reden HC maar ik zag dat we als 4e zouden zijn geeindigd.

Tientjeh, waar stond je? Sorry dat ik niets gezegd heb. :=
Hoop dat jullie allemaal fijn gereden hebben!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:49

Lekker hoor Marieke! Wanneer ga je weer L/M?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:52

@Motje11: hoelang duurde het nou voor de uitslag/stijlpunten bekend was?
(had je btw wel door dat ik degene was die voor jou startte :P)

@Rosalie: Jammer van je springen, maar kan een keer gebeuren toch. Wel mooi dat de cross verder fijn ging! Al met al best netjes toch voor de eerste keer weer crossen?
Laatst bijgewerkt door xSiep op 02-04-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:53

Motje11 schreef:
Otto en ik hebben ons super vermaakt vandaag. Het springen was nog even spannend. Het losrijden ging hartstikke fijn, tot de laatste paar sprongen: bijna stoppen en toch nog springen, balk flink raken, ik zag geen afstanden meer. Ik wilde nog even een fijne sprong voor ik de ring in ging maar ze gingen niet meer lekker. Ik dacht: Dat zul je net weer zien, vlak voor ik de ring in ga is zijn vertrouwen weg.
Maar in de ring deed Otto het goed en was ik zelf eigenlijk de zwakke schakel. :o
En de cross ging hij als een speer. Hij wilde lekker rennen, trok op alle hindernissen aan en ook op de waterbak! We waren 3 sec. voor de optimale tijd binnen volgens mijn klokje, met een hartslag van 60 voor en 68 na de cross.
Leuk, voor de eerste cross van het seizoen, meestal moet ie er in het begin even inkomen.
Ik vind dit een erg leuke cross met al die bulten! +:)+

Oja, en we reden HC maar ik zag dat we als 4e zouden zijn geeindigd.

Tientjeh, waar stond je? Sorry dat ik niets gezegd heb. :=
Hoop dat jullie allemaal fijn gereden hebben!

ah dan heb ik jou ook nog gesproken (Komt door de naam van je paard dat ik het nu zo zie)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:00

Ohja Mirthe als je morgen even wil kijken, graag! Was startnummer 60. Kom ik het wel een keer ophalen!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:10

Hee Motje, stond ik niet naast jou met de auto/trailer? Helemaal niet doorgehad dat je ook een bokker was!
Mirthe, ook niet slecht gereden! Succes nog morgen met Ultra.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:11

Ik ben ook weer terug :)
Dressuur was weer zoals altijd :P De afgelopen week liep hij super, lekker ontspannen enzo. En ik stap er vandaag op en hij is helemaal niet ontspannen geweest.. Ik was alweer bang voor een "Heino-proef" (terecht 150 punten), maar het ging wel ietsjes beter. M'n vader zei al, misschien net 160 punten. Had ik 176 punten :D
Verder springen 1 balkje, en de cross foutloos :D Ook ik had op 7 wat problemen met de bocht. Heb geen volte gedraaid, maar de bocht was wel iets te groot, ik kwam bij de bosjes uit. Dus toen stond ik heel even stil en ging weer verder. Ook heb ik de bulten rustig aan gedaan, omdat ik niet wist hoe hij erop zou reageren. Daardoor ongeveer een halve minuut te laat binnen..
Helaas kwam ik dankzij dat balkje nét buiten de prijzen terecht.
Al met al ben ik super tevreden :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:16

Netjes Astrid!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:18

Ik zag je nog langsfietsen trouwens Mirthe, toen waren wij net onderweg van het springen naar de cross en toen ging jij geloof ik net de cross voor morgen lopen..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:39

Motje11, je had ook geen tijd van praten. Was bij hindernis 14. Je ging daar echt als een speer, Otto had er enorm veel zin aan!
Haha Mirthe, buikpijn enzo :+ nog net geen enkele richting wc? :P

Voor de mensen die fijn hebben gereden, super! En voor de mensen die wat minder tevreden waren, jammer, volgende keer weer beter!

Morgen mag zusje aan start komen met mijn Uk in de B paarden.