[SGW] Oefencross Renswoude 7 augustus, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Oefencross Renswoude 7 augustus, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:40

Nou, de eersten moeten inmiddels wel thuis zijn...
Kom maar op met de verslagen!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:44

Dat is echt jammer Mootje, hoe gaat het nu met je paard?

Ik ben inmiddels weer thuis, eerst de boel even uitgepakt en Vero lekker in de wei gezet.

Heb Bianca en Simmie nog gezien. Verder volgens mij geen bokkers gezien..

Maar het ging echt goed, ben dik tevreden. 1e oefencross die we reden en had 2 keer een stop op die punt, hindernis 5. Maar dat was mijn eigen schuld, wil hem dan te scherp aanrijden, vlak langs dat boompje, maar begrens ik rechterkant niet genoeg en ga ik niet zitten. Twijfel dan zelf nog beetje, dus dan schiet ze er langs. Dus eigen schuld, maar uiteindelijk die ook gesprongen. :)

Verder ging het ook goed, bij het hoefijzer kwam ze even terug maar kon d'r netjes doordrukken. Die af en opsprong voor het water deed ze alsof het niets was.. Die dubbel na het water ook. Echt een lekker gevoel er aan over gehouden! Op naar Biddinghuizen zeg ik. :D
Had nog wel bijna snoekduik. Bij hindernis 8, de trakhener. Vero zag boven de sprong pas dat er gat onder zat, ze gooide ineens die kont de lucht in. :')

Vond sommige hindernissen nog best pittig. Gelukkig liep ik parcours met Gert en zei diegene die mij les gaf deze moeilijke kan je wel pakken maar deze niet. Ben ik blij om, heb ik toch wat moeilijkere dingen gedaan en dat geeft me vertrouwen!
Vond het ook leuk dat ze een paar hindernissen van de internationale cross wat verbouwd hadden voor ons. :)

Ben benieuwd hoe het bij de rest is gegaan.

edit: vroeg nog iemand in andere topic wie er foto's maken oyopo ofzo was er. Stond op briefje in de kantine.

doesc003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:13

Ik ben inmiddels ook weer thuis!
Vond het een leuke cross om lekker alles nog eens te oefenen voordat we voor 't echie gaan ;). Mijn paard en ik zijn allebei groentjes dus het was wel fijn om alles wat niet goed ging gewoon nog een paar keer te doen!

Ook vond ik het wel fijn dat ze je bij sommige sprongen echt een beetje coachten. Ik heb nogal moeite met afsprongetjes (zit voornamelijk tussen míjn oren!) en ik ben daar echt super geholpen :D!

Ben benieuwd of er leuke foto's zijn gemaakt!
@Sannn: Bedoel jij Oypo? Is dat niet een soort 'algemene' fotosite?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:23

mijn verslag komt morgen !!! krijg straks visite dus moet een hoop doen.. ;)

_Noor

Re: Oefencross Renswoude 7 augustus, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:27

Ik had je al gemist Mootje, ik speuren en uitkijken naar je paard!Hopelijk knapt hij gauw op!
Heb jou zien rijden Bianca, Bull deed het goed! Lekker bekkie heeft ie ;)

Ik ben ook dik en dik tevreden. Moeilijk en makkelijke sprongen afgewisseld omdat we morgen ook nog een rondje gaan in WW. Overal de tijd voor genomen en als er twijfel was bij Jer of als ik zelf niet helemaal goed aanreed, dan gewoon nog 1 of 2 keer gereden ter bevestiging. Echt fijn dat die mogelijkheid er dan is!

Bij water had ik hem goed in de tang en ging hij er in 1 keer in! :) Even rondgestapt in het water, er weer uit en er weer in. Water aan alle kanten gedaan en ging allemaal braaf. 1 Stop op de afsprong op de heuvel (15a), eigen schuld, nog 2 keer gereden ging super.
Dus: dik tevreden. Morgen een rustig rondje in WW! :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:28

Ik ben ook weer thuis.
The Edge was met los rijden erg kijkerig en moeilijker te rijden dan ik van hem gewend ben.
(vooral die hopen zand waren errug spannend, je hoeft er enkelt langs, maar dat was gek zat vond meneer :+ )
Hij blijft wel te sturen gelukkig.
In de cross moesten we echt even in het ritme komen.
Hindernis één ging richting zandhoop, dus daar moest ik flink aan werken om hem eroverheen te krijgen.
Hindernis twee sprong je richting het donker, ook erg spannend.
Toen een lang galop stuk waardoor hij in het ritme kwam. (beetje te }:0 )
Bij het water veel tijd genomen, een paar keer erin en eruit, met zijn 4 jaar vind ik het belangrijk dat hij hier goed vertrouwd mee raakt.
De hoefijzer wilde hij niet springen. (hij had weer die zandhoop in het vizier....)
De afsprong voor het water wel gedaan, erop niet, ook niet geprobeerd.
Echt heerlijk gereden en zeer tevreden over wat hij allemaal al voor me doet!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:33

@ F_E: het viel mij op dat er echt héél veel weigeringen waren op het hoefijzer! Ik had Jer daar goed in de smiezen voor het geval dat, maar hij trok er juist mooi op aan :)!

Heb Benthe trouwens ook nog gezien, na afloop kwamen we erachter dat we al de hele tijd naast elkaar stonden :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:34

Sannn, Leuk dat je instructrice meeliep om te zeggen wat je het beste allemaal kon springen! Super dat het zo goed ging!
Bianca, Succes met de visite :D
Noor, Waterbak-bootcamp heeft dus zijn vruchten afgeworpen!
FE, Balen dat je paard zo spooky was. Leuk dat het uiteindelijk allemaal goed ging.

Hoe het nu met Corion is weet ik niet, stond in de wei en het regent pijpenstelen :o Hopelijk ziet het er morgen ochtend beter uit dan vandaag!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:36

Het heeft zeker geholpen, dit gaan we even doorzetten dus :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:43

Zo, ik ben ook weer terug, en helemaal tevreden! Vond het een mooi opgezette oefencross, erg fijn dat je de keuze had.
Nikay was erg gretig en trok goed aan op alle sprongen, ik heb regelmatig de hogere sprongen genomen en dat ging allemaal soepel en vol vertrouwen, zelfs de trakhener sprongen we in een keer, daar ben ik toch wel het meest blij mee! Nog wel een beetje geëmmer gehad op het water, ze wilde er niet via de piano in, even simone's tip opgevolgd en er via de piano uit, maar ook dat mocht niet baten. Verder wilde ze er op alle andere manieren heel makkelijk in, ook over de dikke boomstam. Later ben ik nog een keer terug gegaan en er achter iemand anders aan ingesprongen, toen was er geen enkel probleem meer, nog even een paar keer zelf gedaan en dat ging prima. En ik had nog een weigering op het hoefijzer, was niet nodig en mijn eigen schuld, ik stopte met rijden. Ik was mijn zweepje vergeten, nogal stom, want meestal helpt het al als ik hem alleen maar tegen haar hals aan leg.

Al met al heel tevreden en we gaan vol goede moed naar WW!

Benthe en Simone heb ik nog zien rijden met hun jonge paarden, zag er bij alletwee heel netjes en beheerst uit, leuk!

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:51

Ik ben ook weer thuis, vond het geweldig vandaag. :D

We waren er als aller eerste.... Ingeschreven, startnummer gekregen en nog even gepoetst. Daarna al naar de trailer van Bianca gestapt, we stonden tegenover elkaar. Volgens mij hebben we de cross gelopen met: Bianca1980, nacho_lein, the Edge en Hilde (vriendin Marjolein) en ik. Heb ik dat goed onthouden?
@ Mootje, ik hoop voor je dat het morgen beter gaat met je knappe buitenlander! :(:)

Gezadeld en losrijden, geweldig dat we het de hele baan konden gebruiken! Netjes optijd gestart.
Hindernis 1, 2 en 3 moesten we nog ff inkomen. Tik Tak kwam erg terug op de sprongen. Hindernis 2 ging het "bosje" aan de rechter kant van de baan in, en via hindernis 3 kwam je er weer uit.

Vanaf hindernis 4 ging het lekker. Hindernis 4 was het bergje op, achterin het terrein, op het gras. Achter de paddestoelen door naar hindernis 5. Hindernis 6 was de op- en afsprong en hindernis 7 een breekboom met een leuk bloemenperkje. Hier had ik helaas 1 stop op.

Door naar 8, hier kon je kiezen tussen een groot kruis, trakehner of greppel. Eerst de trakehner aangereden maar hier kwam hij heel erg op terug, toen direct de greppel genomen. 9 het water in, super. 10 en 11 zaten voor de zwemplas en 12 is het hoefijzer. Deze vond ik met lopen zelf eng en die heb ik niet aangereden en direct langs gegaan.

Hindernis 13 en 14 gingen goed, hindernis 15a was een vrij hoge afsprong met op 2 galopsprongen een opsprong. Tik Tak vindt afsprongen helemaal geweldig wat resulteert in enorme wappers. Had me daarom al voorgenomen om een volte te draaien tussen A en B. Toen ik A genomen had voelde het zo goed dat ik A nogmaals heb gesprongen en B erachteraan. Dat is toch wel erg leuk van een oefencross! :))

Hindernis 16 was geloof ik in het water, bij hindernis 17 niet de dubbel genomen maar de linker kant, hindernis 18 was het linker heuveltje achterin het terrein vanaf het zand. Hindernis 19 was op de heuvel het land in, keuze uit een stijl of een sloot. Vooraf al gekozen voor de stijl.

Ik ben heel tevreden, ondanks dat we in het begin geen ritme hadden. Hij werd in de cross steeds fijner en trok echt op de sprongen aan. Voor de volgende keer ga ik proberen een wat hoger grondtempo aan te houden.

Een hele leuke dag gehad, heerlijk parcours en veel geleerd. Ook leuk om een aantal bokkers tegen te komen.

Op naar de training van Martin en Tim op 28 augustus! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:21

Leuk dat Tiktak het zo leuk deed, Guusjuh! Ik hoop echt dat ik met je meeksn naar Ede de 28ste :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:03

Bedankt voor het compliment Martine.

Ik heb een prima rondje achter de rug met mijn stiefpaard. Wat was hij stoer en hoe dapper ging hij door de cross! Hier en daar wat slingerend, maar wel goed aanpakken! 1 langsloper op hindernis 7, die bomen waren hem echt te geel. Even rustig naar laten kijken, strijkje over zijn hals en opnieuw aangereden en Stief ging er braaf over heen. Water was een tikje twijfelachtig maar hij bleef in het voorwaartse. Nu moet hij nog even doorkrijgen dat hij lekker door mag galopperen tussen de hindernissen, maar dat leert hij snel genoeg. Ben heel tevreden met hoe hij zijn best voor me deed. Het zijn toch heel veel indrukken voor een jong paard met relatief weinig ervaring.

Sannn, klinkt als een super rondje van jou en Vero! Goed gedaan.
Jammer dat de piano de eerste keer niet lukte martine, maar fijn dat Nikay het uiteindelijk toch deed!

Goed van TikTak Guusjuh!
Lekker relaxed ritje dus Noor! De vele weigeringen op het hoefijzer vielen mij ook al op. Stief vond het ook een griezelige hindernis, maar ik kon hem mooi tussen het been houden en toen sprong hij 'm toch! Hij had ook eigenlijk geen keus. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:24

Ik heb het water wel overgeslagen ivm d'r been. Vond dat toch geen fijn idee. Maar verder ging het idd top!
Nu alleen al spierpijn, ben echt niets meer gewend. :+

Hoor hier ook goede verhalen.

Fijn dat je bootcamp zin heeft gehad Noor! Succes morgen in WW.

Leuk Kkkaren! Waar heb je foto's gemaakt? Vond je het een fijn terrein?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 20:46

Moderatoropmerking:
Fotografen melden zich vanzelf in het fotografen topic.
Verzoeken en vragen om foto's worden uit dit topic verwijderd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:52

Ik ben onverwachts ook een rondje gaan rijden met Het. Eerste rondje liep hij te zeiken op 3 simpele B hindernissen qua niveau. MOeilijke dingen gingen echter bijzonder simpel, zoals heg met gat ervoor,brug, smalletjes en smalletje in het water.
Dus nog een rondje gedaan. Meneer liep toen echt met 2 hoeven in zijn neusgat rond en heerlijk gevoel gekregen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:57

Klinkt als fijne rondjes voor iedereen :D
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, hopelijk volgend jaar!

Lekker dat het zo goed ging Sannn
Leuk dat jullie 'groentjes' het zo goed afging Doesc
Mooi dat Jer het zo fijn oppakte Noor :D En super van het water!
Klinkt als een goede ervaring voor je jonkie Freggle
Lekker dat Nikay zo gretig was Martine!
Netjes rondje gereden dus Guusjuh!
Leuk dat Stief het zo goed deed Simmie! Klinkt als een topper in spe :D
Heerlijk dat Het het na die paar hindernissen weer goed door had PB! Genieten dus :D

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:44

Ik heb gister ook heerlijk gereden :D

Wel wat stops maar dat was meer omdat mijn conditie te wensen overliet. Paard heeft er eindelijk weer schik in, ze trekt weer op de hindernissen aan en rent er niet heel hard voor weg.

Nice dat iedereen lekker heeft gereden! heb er leuke paarden voorbij zien komen, oa van een paar bokkers ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:55

Gisteren ook aardig wat bokkers gespot en hun rondjes gezien.
Simmie en haar stiefpaard ging heel netjes beheerst in de rondte.
Noortje en Jer hadden geen last van watervrees en gingen strak in de rondte (en Jer is inderdaad een flinke bodybuilder :o )
Martine ging ook strak overal overheen, zelfs de trakhener! Geloof dat jullie nu wel over jullie 'angst' heen zijn!
En Bianca en Bullie gingen ook lekker!

Ik heb eerst Jipje gereden, hij was zo blij toen hij doorhad dat hij weer even heerlijk mocht spelen :P Resulteerde wel in een te stoere en sterke Jip, maar ok. Hem vooral geprobeerd op zijn dooie akkie te laten lopen en gewoon fijn rond te rijden. De trakhener liet ik hem zo met zijn kop inlopen, na nog 2 keer te hebben geprobeerd maar het greppeltje genomen. Had niet zo'n zin om dat 'gevecht' met hem aan te gaan :o het is voor hem alleen maar gewoon voor de lol een rondje. Nog even wat gemier op het hoefijzer, dat vond hij maar een vreemd ding, maar toch eroverheen uiteindelijk. En de rest ging hij weer mooi verder, hij was dus weer de koning te rijk en helemaal happy :D
Daarna Anoes opgezadeld, met losspringen bleef ze asociaal hoog over de boom heen springen. Het heggetje vond ze niet erg grappig, ze is van mening dat ze niks mag aanraken en springt dan dus erg hoog. Gelukkig ging er even iemand voor en toen tufte ze er wel achteraan. Daarna rustig van start gegaan en ze pakte het boven verwachting aan. Bij hindernis 5 snapte ze niet helemaal de bedoeling en liep ze er 1 keer langs, daarna ging ze er keurig overheen. Ze bleef ondertussen wel mega sprongen houden tussendoor, maar sprong wel superbraaf door. Ook het water ging met een megasprong de eerste keer :o Het hoefijzer was de eerste keer ook een beetje eng, maar daarna ook niet meer. Ze pakte gewoon superfijn aan en sommige dingen heb ik gewoon 2 keer gedaan om haar net dat beetje meer vertrouwen te geven.

Kortom ik heb een lekker dagje gehad met de knolletjes en ben weer trots op ze :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:16

Ik heb jou niet gezien Simmie.. Laura wel en Benthe ook, dus dan had ik je eigenlijk wel tegen moeten komen volgens mij..
@ Benthe: wat een buffel hè :D Ik had gister ook nog mijn handen vol aan hem tijdens het losrijden dus dan maakt ie zich nog even extra groot.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:21

Ik zag hem met losrijden inderdaad nog even flink stout doen :o Wou je toen al aanspreken, maar 'durfde' dat toen niet omdat hij even beetje stout was.... Datzelfde deed Jipje trouwens ook op dat heggetje hoor :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:23

Bij het losrijden is Jer idd vaak nog een beetje stout. Maar had gemogen hoor ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:59

_Noor schreef:
Ik heb jou niet gezien Simmie.. Laura wel en Benthe ook, dus dan had ik je eigenlijk wel tegen moeten komen volgens mij..

Ik jou ook niet (bewust). Ik had een knalblauwe BP aan en zat op een kastanjebruin paard met witte bles.

Klinkt erg goed van Anous Jipje! Goed dat je meerdere sprongen 2x hebt gedaan. Zo leid je je paard netjes op en kweek je vertrouwen. +:)+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:09

Sann @ leuk dat ik je ook nog tegen kwam.
NOOR @ heeft ook heel fijn gereden. Ik heb jou dan niet gezien of wel ??
FREGGEL @ leuk je ontmoet te hebben en zo horen pakte hij het allemaal ook goed op.
MOOTJE @ ik hoop dat je er de volgende keer wel weer bij bent.. :(:)
MARTINEV @ lekker dat jou rondje ook een goed gevoel gaf.
GUUSJU @ het was gezellig zo met zijn allen lopen !!! veel plezier op je volgende training.
SIMMIE @ heeft ook een dappere goede ronde gereden.
PB @ wist niet dat je nog een rondje mocht ??
NACHO LEIN @ twas heel gezellig ;)
JIPJE @ jou heb ik gesproken, leuk paard anous, jammer dat ik haar niet heb zien lopen.

Ik heb dus een heerlijke dag gehad ook, met een groep bokkers heel gezellig de cross gelopen en bijna gezamenlijk losgereden erg leuk.. :D Met inspringen is Bull altijd wat aan het klooien dat valt me al vaker op. Hij vind het niks dat andere paarden toch ook vlak in zijn beurt galloperen en springen, hij word daar toch nog erg gespannen van, maar dat zal nog wel wennen.

Ik heb her en der wat varianten genomen van makkelijk iets moeilijker. Bij 5 nam ik dus niet het puntje maar reed ik er als het ware in via de linkerzijde, 6 heb ik gewoon een recht lijntje genomen op en af, skyjump en brug waren TE voor ons. Bij 7 kwam hij wel iets terug, omdat hij de vorm een beetje gek leek te vinden maar hij ging wel door met een beetje been erbij. 8 trakhener wilde ik dus wel springen, ik reed er mooi recht op af, had voor mijn gevoel de kop er goed op, maar toch een stop, de tweede keer reed ik hetzelfde dus weer een stop, de derde keer kwam hij terug en kwam ik met te weinig been, dus toen wilde ik hem al niet meer laten doorgaan. Toen heb ik hem er even aan laten snuffelen en kijken, kleine volte kop erop en met een beetje stemgeluid nam hij hem super, uitgebruid beloond natuurlijk <3 . Daarna het water ging hij ook goed 10 en 11 waren ook geen punt. het Hoefijzer gingen we al zigzaggend naar toe, hij schoot van links naar rechts en kwam heel erg terug, hij vond het een heel raar ding en begon te snurken, ik wist dat dat hem al niet ging worden maar kreeg hem er wel voor. Ik liet hem wederom snuffelen en kijken en na wat geknor ontspande hij zich tegen de hindernis, waarna hij hem dus keurig nam.
Bij 13 nam ik het plateautje dat deed hij super, wel wat scheef eraf maar dat geeft niet. 14 ging goed en 15 twijfelde hij heel even bij eraf, maar met been ging hij er ook gelijk verder af en erop ging heel goed. Daarna het steiltje in het water ook heel goed en bij 17 heb ik alleen het rechter A element gedaan dat pakte hij super. De bult als einde ging ook goed, daar lette ik even niet op waardoor ik het gat had maar daar heb ik hem gelijk weggehaald om vervolgens de steil aan te rijden.

Bull's pianovrees is in ieder geval helemaal weg.. :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:31

Ik vond het samen parcours lopen en losrijden ook erg geslaagd.
Al had ik met losrijden wel mijn handen vol en moest al snel wat actie ondernemen. Als The Edge te heet wordt, kreeg hij eerder nogal de neiging om te gaan steigeren en/of te bokken. :+
Dat is er aardig uit, maar om het voor beide leuk te houden, moet ik met losrijden wel een beetje actie ondernemen. ;)
Maar na het rijden ook nog gezellig wat bokkers gesproken en nog een paar zien rijden.
The Edge was op de wagen ook weer super braaf, het was echt een super leerzame dag voor hem.
Toppertje in de dop! :D
Maar ik heb veel errug leuke paarden voorbij zien komen!