[SGW] Cross wedstrijd in flevoland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariellev89

Cross wedstrijd in flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 12:16

Beste Mensen,
Namens de flevoruiters wil ik een cross wedstrijd organiseren in flevoland, afgelopen weekend zat ik met Marieke van Velzen in de auto en toen hadden we het erover en nu heb ik het voorgelegd aan het bestuur van de Flevoruiters die mij gaan stimuleren en de wedstrijd commissie vind het ook een erg leuk plan. Nu zou ik graag van jullie willen weten wat vinden jullie ervan dat er in flevoland een cross wedstrijd wordt georganiseerd?
De locatie is nog onbekend ik heb al meerdere locaties in mijn hoofd, maar dan moet dat nog wel allemaal geregeld worden natuurlijk.
We hopen in 2011 een cross te kunnen realiseren.
En wat vinden jullie belangrijke punten die jullie nog missen in een cross wedstrijd?
Ik ontvang graag jullie meningen.

Mvg,

Marielle Vogelaar

Sim

Re: Cross wedstrijd in flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:26

Kom maar op met die cross!
Kijk wel naar een geschikte datum, want de meeste crossen hebben al wel zo hun vaste data.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:30

Lijkt me een mooi initiatief.
Ik denk eerlijk gezegd dat een weekend waarin 2 wedsrtijden ver uit elkaar (wat lokatie betreft) prima moet kunnen, aangezien de bekende langer lopende wedstrijden de laatste jaren steeds sneller vol zitten en er vervolgens lange wachtlijsten zijn. Lijkt mij dat er dan best een groot aantal op een andere wedstrijd in dat zelfde weekend zou willen starten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:33

Als dat mogelijk is zou ik ook graag een cross in het voorseizoen (voor de zomer) willen hebben, in het naseizoen zijn er al behoorlijk wat en in het voorseizoen naar verhouding vrij weinig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:38

Nickeltje schreef:
Lijkt me een mooi initiatief.
Ik denk eerlijk gezegd dat een weekend waarin 2 wedsrtijden ver uit elkaar (wat lokatie betreft) prima moet kunnen, aangezien de bekende langer lopende wedstrijden de laatste jaren steeds sneller vol zitten en er vervolgens lange wachtlijsten zijn. Lijkt mij dat er dan best een groot aantal op een andere wedstrijd in dat zelfde weekend zou willen starten.

Hmmm, ik denk dat de meeste mensen in eerste instantie toch voor een bekende cross zullen kiezen.
Men wacht toch een beetje af hoe eea georganiseerd is en hoe de opbouw van de cross is. Voorbeelden zijn bv Markelo en Oudkarspel, daar was in beginsel ook veel minder deelname dan nu. Beetje "kat uit de boom kijken" idee.
Maar aan de andere kant; nu SGW zo populair wordt is de kans op meer inschrijvingen wel veel groter.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 12:44

Wat wel zo is is dat wij een paar redelijk bekende cross ruiters mee hebben die graag willen meedenken met het organiseren. Alice Naber-Lozeman die wilt graag helpen met het organiseren. Maarja het moet eerst natuurlijk altijd een goeie naam krijgen dat ben ik met je eens dus de eerste keer moet je laten zien wat je allemaal in petto hebt en boven de verwachtingen uit groeien.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:47

Als ik in het weekend dat deze nieuwe wedstrijd zou zijn, er op de bekende wedstrijd die dan wellicht ook is, op een wachtlijst zou staan, ik het risico zou nemen en die nieuwe wedstrijd uit zou willen testen.
Zeker als het samen valt met een wedstrijd helemaal aan de andere kant van het land, Vrouwenpolder bijvoorbeeld...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:48

Nickeltje schreef:
Als ik in het weekend dat deze nieuwe wedstrijd zou zijn, er op de bekende wedstrijd die dan wellicht ook is, op een wachtlijst zou staan, ik het risico zou nemen en die nieuwe wedstrijd uit zou willen testen.
Zeker als het samen valt met een wedstrijd helemaal aan de andere kant van het land, Vrouwenpolder bijvoorbeeld...

Dat zeg ik ook in mijn laatste zin, of tenminste zoiets bedoel ik. ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:52

Dan zijn we het eens :))
Maar goed plannen zoals jij al zei is zeer zeker belangrijk!

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 12:53

Graag wil ik graag ook een aantal ideeën van jullie horen wat jullie belangrijk vinden dat op een sgw wedstrijd aanwezig is wat jullie bij andere wedstrijden missen. Ik hou jullie ook op de hoogte van de vooruitgangen van deze wedstrijd zoals de mogelijke locaties. enz. enz.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:57

Ik ben zelf in de regio bij mijn ouders een tijd best fanatiek aan het uitzoeken geweest of het mogelijk was om daar een wedstrijd te organiseren.
Waar ik tegenaan liep was dat er niet echt een vereniging stond te springen dit te ondersteunen, een terrein lastig te vinden was en ik uiteindelijk in mijn eentje bezig was met dit idee met maar weinig bijval. Uit tijdgebrek heb ik toen dit idee laten varen.

Maar dingen die wij al tegen kwamen om een nieuwe wedstrijd op de kaart te zetten waren:
-Ruim aandacht voor een BB klasse, eventueel zelfs met cross lopen met een bekende ruiter
-B en L zijn de grote klasses, dus daar mik je zeker je eerste wedstijd op.
-het zoeken van sponsoren is lastig en daar heb je veel tijd voor nodig en een beetje geluk met contacten
-en verder, als je een enthousiaste bouwploeg bij elkaar krijgt met een kundige begeleiding, moet je een heel eind komen...

Dit zijn punten waar ik nu aan denk met waar ik mee bezig was. Anderen hebben vast nog meer tips of andere ideeen.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:10

De waarschijnlijke locatie is flevo on ice.
www.flevonice.nl geweldige parkeergelegenheid er ligt al een waterpartij en er zijn al sgw men wedstrijden gehouden. Ligt tegen het terrein van Alice Naber aan. Wat vinden jullie? lijkt mij ideaal.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:19

Wat leuk Marielle, ik denk dat een extra wedstrijd zeker wel welkom is. En de locatie van Flevo on Ice lijkt me helemaal niet verkeerd.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:45

klinkt goed!

ik denk dat er zeker een SGW bij moet komen, vooral omdat de sport zo populair aan het worden is.

Ik denk dat je eerst naar de mogelijkhied van terrein en vrijwilligers moet kijken, de deelnemers zijn vast geen probleem.

terrein: landeigenaren moeten natuurlijk akkoord zijn, bovendien is het voor een cross mooi als er wat verschil in landschap inzit zoals bijvoorbeeld een deel bos.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:14

Een goed idee Marielle!!! En op het terrein van Flevo on Ice lijkt me zeker een goeie optie!

Ik denk dat je ook goed moet kijken naar de beschikbaarheid van vrijwilligers en terrein.
En ik ben het wel met de punten van Nickeltje eens over de lagere klassen en het idee van crosslopen met een 'ervaren' ruiter lijkt me ook wel een hele goede!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:43

Vind het ook een prima idee, helemaal omdat er in het midden van het land niet veel SGW's zijn! Een datum in mei die eventueel samenvalt met Vrouwenpolder is inderdaad een goeie - dat is voor veel mensen te ver weg, en de Flevopolder is ook goed bereikbaar voor mensen uit het hoge noorden. Verder is er niet zoveel in mei.

Denk dat je het beste bij gerenommeerde en goed georganiseerde wedstrijden in de keuken kunt kijken en vragen hoe ze dingen aanpakken. Hoe meer ervaren mensen in je team, hoe beter. Er zijn altijd dingen waar je niet meteen aan denkt.

Wat ik als ruiter het meest waardeer is een goede website en duidelijke informatie. Op de dag zelf is een gestroomlijnd secretariaat belangrijk, voor een vlotte afhandeling van aanmeldingen en ook het verwerken van de resultaten. Als je 2 uur moet wachten na de laatste start tot er eindelijk een uitslag is, haken er veel ruiters af, en dan wordt de prijsuitreiking nogal ongezellig.

Veel succes!

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:47

O in 2011 pas!
Dat is mooi want dat lijkt mee leuk om mee te doen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:55

Lijkt me super als er in flevoland een sgw komt!
Zijn ook al een aantal goede tips/aandachts punten geweest. Misschien is het ook een idee om in de "keuken" te kijken bij oudkarspel en markelo om te kijken hoe die het van de grond hebben gekregen!
Heel veel succes in elk geval +:)+

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:05

Het lijkt mij echt een goed idee een cross in Flevoland! +:)+

Ik vind ook wat astrid65 zegt, een goede en duidelijke site wel erg handig.

In het voorjaar lijkt mij ook wel een geschikte datum. Ik woon heel dicht bij biddinghuizen en ik kan eigenlijk alleen maar in het najaar naar crossen die nog enigsinds dichtbij zijn.

Ik hoop dat jullie dit voor elkaar krijgen, en heel veel succes ermee! +:)+

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:33

Wat een goed idee! :D
Ik zie ontzettend veel goede ideeën en opmerkingen staan, zorg iig op tijd voor sponsoren en vrijwilligers, zonder hen is het gewoon onmogelijk.
Ik ga helemaal mee dat de cross dan het best kan worden georganiseerd in het voorseizoen :j En zeker in het begin richten op de B/L ruiters, als je later dan ook de hogere klassen laat starten doen de toenmalige B/L deelnemers ook weer mee in de hogere klassen als ze tevreden zijn :j

Probeer ook een manier te vinden om je te onderscheiden van de ander SGW's, bijvoorbeeld inderdaad door de mogelijkheid om met een bekende ruiter de cross te lopen :j

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:46

Heel erg bedankt voor al jullie tips ik hoop er nog meer te verwachten ik print het steeds uit en ik neem het allemaal mee;)
Mei is een hele goed alleen zelf zitten we met een aantal andere wedstrijden bijvoorbeeld hemelvaarts dag organiseren wij al de polder kampioenschappen vlak daar voor waren al de clubkampioenschappen we hebben een club van 300 leden en daarvoor hebben we nog indoor dronten gehad dus ik denk dat mei dan weer net te vroeg is. Omdat ik dan bang bent dat de mensen uit de vereniging denken moeten we nou alweer aan de slag. op flevo on ice hebben we een aantal heuvels en er liggen al meerdere cross hindernissen. Er is ook al een waterpartij aangelegd deze word in juli aangepast voor cross wedstrijden. Ik ben erg benieuwd gelukkig heb ik een team kunnen samenstellen met een aantal ervaren eventing ruiters en een paar goeie organisatoren.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:01

Wat een super idee!

Wat betreft de datum: In het najaar lijkt me juist ook heel leuk. Dan heb je een heleboel crossen die wat verder weg zitten (Barchem, Bathmen, Hattem). Eentje wat dichterbij is dan ook wel fijn. Of misschien in het voorseizoen tussen Chaam en Etten-Leur.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:26

het is net waar je vandaan komt, voor het noorden zijn er in het voorjaar heel weinig geschikte sgw wedstrijden

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:09

Erg leuk idee!!

Heel belangrijk is het vinden van een geschikt terrein, vooral voor de cross is een goede bodem erg belangrijk! Wanneer je namelijk een te losse of te harde bodem hebt zullen de ruiters het jaar er op helaas niet weer komen. Wij evalueren elk jaar na onze SGW waar verbeterpunten liggen, zo proberen wij de route van de cross zo te maken dat de slechte stukken vermeden worden.

Ook een punt van aandacht vind ik het samenstellen van een goede commissie (met mensen die de sport kennen, mensen die voor sponsors zorgen en mensen die de uitslagverwerking kunnen doen) en het vinden van een goede crossbouwer!

Het organiseren van een SGW koste echt heel erg veel tijd! Iets wat je zeker niet moet onderschatten! Je grondeigenaren zijn heilig en ook moet je genoeg draagvlak creeern bij vrijwilligers. Het maken van een cross vergt erg veel tijd (wij zijn hier altijd drie maanden van tevoren al mee bezig) en op de dag van de wedstrijd zelf moet je rekenen op de hulp van 100 tot 10 vrijwilligers!!!

Wanneer je meer informatie wilt hebben over het organiseren van een SGW of eens mee wil kijken bij hoe het er bij ons aan toe gaat, laat het me dan maar even weten, dan kan ik dat regelen!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:10

Erg leuk idee, Ben beginnende Crosser maar ben voor vanalles in, Evt hulp ben ik ook bereid :)