[SGW] SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 12:44

De eersten zullen het er inmiddels op hebben zitten! Ik ben erg benieuwd hoe het de bokkers is vergaan.

Zelf moet ik maandag rijden.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:13

ik ben net terug!
had met de dressuur 193 punten en stond daarmee 4e, springen was ik foutloos en toen de cross, 1 t/m 5 ging goed maar toen kwam ik bij 6 die wou ze absoluut niet, dus ik gewacht op de volgende na 2 weigeringen.
heb uiteindelijk de cross wel uitgereden ik dacht ik wacht gewoon ik wil wel graag het eind halen zodat ze misschien vertrouwen krijgt door een ander!
maar echt wat een verhaal zat achter 49 maar die werd uitgebeld op 9 helaas, echt zonde! toen nam ik 9 maar wou ze natuurlijk niet verder omdat er een paard achter haar zat, zat daarna achter 51 toen weer 50 dan wou 50 niet ging ik voor enz maar moest haar daarna er natuurlijk weer langs laten! zou jullie verder niet vermoeien met het verhaal het is heel lang haha! :P

hopelijk heeft de rest heerlijk kunnen crossen :D ben benieuwd!

NicoleRomeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:02

Ik ben er ook al weer van de cross. Dressuur ging aardig netjes! was de eerste keer met hem dat ik een proef moest rijden. maar had 192 punten en stond dus 5e, net achter Lotte :(
springen had ik een langsloper. zat er zelf niet goed genoeg bij volgens mij. Had ook nog 1 tijdfout, dus totaal 5 strafpunten in het springen. Toen meost ik nog crossen. Was echt heel erg zenuwachtig want het was mijn eerste cross met hem. Toen ik naar het starthok wou begon hij nog eerst weer eens te protesteren. Gelukkig ging hij na een kort gevecht er wel heen. In de cross liep hij echt super :D nam alles heel simpel mee! had ook wel het geluk dat mijn broer de afgelopen 2 jaar daar ook al had gereden, dus eigenlijk kende hij de cross al! Ik had alleen verwacht dat hij op die bulten af zou remmen, maar dat deed hij niet! Hij vond het juist leuk en sprong over de toppen van de bultjes heen! daardoor ben ik er 2x bijna af gevallen! :( maar niet gebeurt! dus was foutloos en ruim binnen de tijd :D dacht eerst nog dat ik te vroeg was maar dat was gelukkig niet zo :D
nu is het nog wachten op de uitslag! wanneer ik het weet zal ik wel weer even een berichtje plaatsen.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:42

Ik ben ook net terug uit Markelo :D . Ik ben erg tevreden al ging het niet helemaal vlekkeloos. Het was voor mij en de pony de eerste keer in het L en met de dressuur hadden we 182 pnt, springen 1 weigering en de cross ook 1 weigering op de paddestoelen. Ook was ik erg buiten de tijd, ze was gewoon niet vooruit te branden.. Maar verder erg tevreden :D .

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:58

Nou bij mij ging het niet helemaaal super :+
Dressuur was ze wat heet, eerst schoot ze ervandoor door de ring ernaast (Viel mee dat ze geen sprint nam het hele terrein even over) , maar gelukkig was diegene's proefje nog niet begonnen.
Ik heb Goldy heel erg bij me gereden, want het was een tijdbommetje, met aanspringen in galop was het ook aanbokken in galop geworden, beetje energie teveel :P
Nou 182 punten, best beschamend maar het ging ook niet zo lekker.

Daarna kwam het springparcours, inspringen ging fijn, ze sprong prima. Hindernis 1,2, en 3 gingen ook prima, toen stuurde ik naar links.. En ik zat te kijken waar is die 4 nou ik zie hem nergens, sjiips ik moest naar rechts! Dus ik draaien (''Weigering 1'') , toen kwam hindernis 4, daarachter stond een speaker met muziek (En ze heeft het al niet zo op speakers) en een heeul eng reclamebord (Alsof ze nog nooit heeft gesprongen ofzo :+ ) . Weigering 1 (Nouja 2 met de volte dus), en smijt er nog wat af.. Dus de hindernis moest weer worden opgebouwd (Ik dacht echt wat krijgen we nou; Weigeren?!) , daarna er weer op af, nou toen gooide ze in haar weigering met sliding echt alles eraf.. Uitgebeld dus.. Ik helemaal teleurgesteld want ik wou zo graag de cross rijden..
Maarja, met een weigering stop ik niet dus ik ga weer even springen op het inspringterrein, eerst ging het prima, maar toen weigerde ze weer, daarna nog een x aangereden, want ze moest erover, nou ze leek te springen.. Toch niet, steekt zo haar hoofd tussen haar benen en ik was al mee omdat ze al ''ging'', dus *boem*(Mijn allereerste val van Goldy, en mijn 2e val in totaal :+ Had het even niet verwacht, maar toch gebeurde het :P ). Ik had wel wat pijn aan mijn onderrug en aan mijn nek, maar ben maar weer opgestapt en heb weer gesprongen.

Nu was ik eigenwijs en moest Wolder ook nog gereden, en heb toen door de pijn heen gereden.. Nu zit ik met een paar kussentjes in mijn rug, want m'n hele rug doet nogal pijn, mijn nek nog een beetje, en af en toe mijn schouders en borst ook een beetje.
Fijne 1e cross, heb de cross niet eens kunnen rijden..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:04

@nessie: jeej balen meid! echt vervelend dat je de cross niet kon starten :(:) dat is waar iedereen voor komt! wel goed dat je hem daarna nog hebt laten springen! edit: en beterschap met je rug!

@dyon: netjes hoor voor je 1e L cross! :D wat jammer dat die nog net op de paddenstoelen ging staan!

Sim

Re: SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:13

Wat jammer Nessie! Ik ken het gevoel (helaas).
Dyon, toch een net L-debuut!

Valyra, jammer dat niet wilde. Even een aandachtspuntje nog: je mag na totaal 4 weigeringen in de cross niet meer verder rijden hoor!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:21

Balen Nessie, maar het troost mij wel wat. Je was niet de enige namelijk...
Netjes Dyon!
Valyra, ik had het hele verhaal al van je gehoord :')

Ik ben met springen uitgebeld -O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:22

Ook voor jou balen mirthe. Watskeburt?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:26

@ simmie! klopt weet ik maar ik had volgens mij ook geen 4 weigeringen :P ze kunnen me hoogstens er 3 hebben aangerekend de rest heb ik gewacht of achter een ander aangesprongen :)

@mistid: ja klopt je had mijn gezeur al aangehoord haha! wat zonde zeg dat je bent uitgebeld met springen! wat is er gebeurd :(:)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:27

Hij ging op 1 nogal groot (hij had zelfs nog 2 galopssprongen kunnen maken) en toen kon ik niet helemaal meekomen. Op 2 stopte hij 2x, en daarna nog een keer op 8. Onder 2&8 zaten allebei ook planken.
Nu uitzoeken hoe het zit met verlies, want heb Westerbork in de M opgegeven, want de cross pakt hij wel altijd super aan. Hij zou hier ook zonder problemen rondlopen, durf ik met zekerheid te zeggen, maarja, das toch achteraf praten.
Westerbork springparcours stelt ook niets voor, alleen maar balken en niet hoog. Dus even uitzoeken, en anders toch maar even met de hele planning gaan zitten kijken.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:30

echt rot! hopelijk heb je geen verlies! wanneer is westenbork? hopelijk gaat het daar idd wel fijn! alvast heel veel succes :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:31

Westerbork is volgend weekend.
Ik vind het echt jammer, was een leuke cross. Maarja, andere keer maar weer

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:40

Wat balen Mirthe. Over verlies: dat kan je alleen halen in de cross. Dus dat heb je niet.

Nicoleromeo: Netjes hoor!

Valyra: Wat een verhaal .. :+

Wat balen Nessie :(:)

Dyon: Netjes hoor, voor de eerste keer L :j !

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:41

Balen Mirthe! Volgende week gaat het vast beter :).

Nessie: jammer dat je de cross niet ik mocht.

Dyon: Zeker niet slecht voor de eerste keer L ;)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:59

Zoooo mijn debuut is gemaakt, en ik ben écht tevreden!

Wars was echt heel erg ontspannen en kon hem echt goed rijden.
Dressuur hadden we 191 punten en stonden daarmee 4e in onze ring!!
Ik moest nog parcours lopen, maar wij dachten da we dat wel tussen door mochten doen, niet dus ^)
Dus vanaf de kant mijn parcours bekeken, en toen gaan inspringen.
Foutlooooooooooooooossss *\o/*
Toen laten keuren met een hartslag van 40 :oo (gelijk na het springen)

Toen de cross, hij pakte onwijs goed aan behalve het water en het huisje, daar een weigering op, daarna ook nog de paddenstoelen die vond ie ook erg eng.
Daarna fijn de cross af kunnen maken!

Ben echt zooooooooo tevreden :):)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:00

Nessie, ik zag jou inderdaad springen of beter gezegd niet springen. Ik moest na jou namelijk.
Voor de dressuur 179, springen 1 balk en cross een weigering op drie, hij vond de bloemetjes erg spannend. Heb zelf niet op de tijd gelet, voor mijn gevoel zat ik wel redelijk goed.

Ik had voor mijn paard kootbeschermers gekocht, omdat hij af en toe zijn benen bezeerd met bochten rijden as hij op snelheid loopt. Hij stond alleen maar te stampen en uit te halen met zijn achterbenen, als hij liep niets te zien en niets aan de hand. Die dierenarts na het springen die vroeg of ik ze niet te strak had zitten enzo, maar hij durfde er niet naar te wijzen hij was bang dat hij zou uithalen ofzo.

Verder was ik heel blij dat mijn paard vanochtend goed bleek te lopen, gister was de hoefsmid geweest maar veel te kort bekapt en toen de ijzers erop. Gister kon mijn hoefsmid niet meer komen om het te herstellen |( , ik een stel andere smeden gebeld en eentje kon komen. Hij heeft nu leren zooltjes ertussen, maar hij liep nu wel helemaal goed, gelukkig.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:03

daandriaan en sammie dat klinkt goed :D super dat het zo fijn ging!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:11

balen zeg, degene die zijn uitgebeld met het springen!
en voor de rest heb ik ook wat goede resultaten gelezen! :)

ik kwam vanmorgen in markelo aan, eerst even naar de manege geweest en daarna opgezadeld voor de dressuur.
hij was nog best braaf toen, met nadruk op wás! we waren bijna bij de manege en toen flipte die, dus in een draf op de plaats kwamen we de inspringbak in, toen heb ik hem nog kunnen doorsturen naar de dressuurbak, en daar ging die los. Dus, als iemand nog een malloot heeft gezien die een rodeo probeerde te doen, dat was ik waarschijnlijk O:)
Toen ging de dressuur wat sloom, maar wel goed opzich, we hadden 200 punten! :D
Springen was ik foutloos! :)
Toen de cross in, ik zag nogal tegen 5 op.. hindernis 1 t/m 4 ging super, hij pakte lekker aan. Nou toen op naar 5, opsprongen gingen goed en ik heb gewoon mn been eraan gehouden en doorgereden en voor we het wisten waren we al beneden :D
Helaas daarna op 7 drie keer een weigering, 2 keer erlangs gelopen en 1 keer echt een weigering. Jammer, maar hindernis 5 was voor ons al een hele overwinning! :)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:18

Daphne ik heb geen rodeo gezien, maar ben blij voor je dat hij zich in de proef wel goed hield. Er waren heel veel mensen die opzagen tegen 5, zelf heb ik daar veel mee getraint(onbewust, kwam nu eenmaal veel aan bod in de lessen) en zolang ik zelf goed zit niets geen problemen. Ik lees hier en hoorde daar veel positieve berichten over de cross.

Verder vond die van mij de verkleedde mensen, de poppen en de vlinders(vooral de vlinders) erg interessant en een beetje eng, gewoon grote ogen, kop erop en een kleine boog eromheen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:38

Ook weer terug uit Markelo, met een redelijk tevreden gevoel.

Vroeg vertrokken en daar eerst de cross verkend. Toen bekroop mij al het gevoel dat Jer de afdalingen nog wel eens een beetje eng zou kunnen vinden. En eerlijk gezegd vond ik de afdaling naar waterbak zelf behoorlijk steil :o .

Maar goed, eerst de dressuur. Jer had blijkbaar door wat er aan zat te komen deze dag, want meneer deed zijn hoofd tussen zijn benen en ging er piepend vandoor. Wat krijgen we nou? Dat doet ie anders noooit ;). Na een paar keer zo'n rondje, heb ik eerst maar eens een tijdje gegaloppeerd. Hij bleef erg druk. 193 punten, dankzij een fijne bok bij het aangalopperen. Dit deed hij zelfs niet met het beleren!

Springen ging superfijn. Hij trok er goed op aan, mooie afstanden. Behalve op 3, maar toen duwde ik hem zelf weg. Dus 1 balkje.
Toen naar de cross. In de startbox al bijna niet te houden, ik durf wel te zeggen dat onze startproblemen voorbij zijn :D ! T/m 7 alles goed, super afsprong na de piano. Na 6 even op de rem omdat we bijna de bocht uitvlogen en toen een stukje naar beneden over 7. So far so good. Toen de eerste heuvel op en.. boven gekomen schrok Jer zo van de 'afgrond' dat hij de ankers uitgooide. Tijdje pirouettes staan draaien. Kwam iemand me helpen, heel lief, maar het lukte niet. Hij wilde ook niet achter de volgende aan. Dus, ik ben afgestapt, naar beneden gelopen en weer opgestapt. Probleem opgelost, de volgende heuvel ging hij redelijk makkelijk. Dan weer het gas open voor de hindernissen 8 t/m 11, allemaal super. Heuvel op naar de waterbak en weer in de ankers. Daar had ik dus 3 weigeringen te pakken. Ben weer afgestapt en naar beneden gelopen, hij stapte zo het water in dus volgens mij lag het echt aan de helling. Er weer opgeklauterd en onder luid applaus verder gereden :D . "Hij is er toch maar mooi door meissie!" :D Dussss wel uitgesloten, maar vooral de laatste helling heb ik zelf met te weinig overtuiging gereden denk ik. Alle overige hindernissen pakte hij superfijn aan.

Voor degenen die werden uitgesloten :(:) , balen zeg.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:40

ik had dressuur 178 punten. commentaar van de jury: proefje was best netjes.! 8)7 en dan krijg je wel lage punten ahaha
springen 1 balkje, mijn schuld
cross 2 weigeringen op het water verder super gereden..
Ze sprong heel fijn en trok aan op alle hindernissen in de cross. :+: lief paard..
Ik ben heel tevreden..
nog wat meer water oefenen en dan komt het goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:42

Ik ben ook terug.
Trakkie liet zich in de dressuur niet bepaald van zijn charmantste kant zien en was vreselijk heet. Resultaat was een diep beschamende 176 punten :D
Psringen hadden we 2 foutjes, maar hij sprong verder heel fijn.
In de cross ging hij super van start, maar helaas wel wat stopjes gehad, waarna hij gelijk weer super aanpakte. Ben heel tevreden over mijn gevoellige Trakkie.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:43

Noor toch goed dat je door gereden bent! jammer van je uitsluiting!

Mocht je eingelijk wel door rijden na het afstappen?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:45

Ik heb wel een rodeo gezien, geen idee of jij het was, maar ik vond het wel knap dat de amazone bleef zitten haha :+

Mijn verslagje dan maar..

Ik kwam rond half 10 aan in Markelo, ff rustig aangemeld, rondgekeken en weer teruggelopen om paard te pakken. Ik zoeken waar me dressuurhoofdstel was.. je raad het al.. Thuisgelaten... Helemaal in paniek, gelukkig was een familie zo vriendelijk om hun dubbelgebroken bitje lenen en heb die aan mijn springhoofdstel gedaan. Zag er minder mooi uit, maar het was iig iets!
Dressuur maar na 10 minuten inrijden ingegaan, het ging redelijk, maar kon merken dat ie dit bit niet fijn vond. Veel te los in ze hoofd, uiteindelijk nog 190 punten, ergens in de middenmoot.
Toen omgezadeld voor het springen en losrijden. In de ring ging 1-3 geweldig (opeens kon ik afstanden zien, voorheen nog niet gehad), toen naar 4 en daar had ie een rare noodsprong. Lag er bijna naast, nog net mezelf weer in het zadel weten te heisen, MAAR beide beugels bleven haken achter de beugelriem uiteinde. Gevolg: rest van parcour zonder beugels gesprongen _O- . En daardoor kon ik um bij 9 niet op tijd wegdrukken, dus een balk.. helaas. Maar allang blij dat ik nog zat _O-

Cross.. Beetje veel te vroeg op inrijterrein, maar meneer pakte in de cross heeeerlijk aan. Angst was compleet verdwenen, enge hindernissen vond ik nu opeens appeltje eitje :+ waar ik me bijvoorbeeld bij 3 en 5 nou druk om maakte ??? Bulten vond ik wel flink hoog! Dat viel me dan weer een beetje tegen, maar geweldige cross :j foutloos rondgekomen, alleen 30 seconden te laat. Allang tevreden natuurlijk. Hartslag van rond de 70 dus ook prima!

Uiteindelijk was ik in mijn eerst SGW wedstrijd 7de :j (waren 6 prijzen... tref ik weer _O- )

Ik heb overigens HEEEEEEL erg veel fotograven gezien! Weet nu alleen dat bij 4 van leukopdefoto stonden, maar verder???

Jitske! Je was te vroeg weg! Je was nog 5de! Wist eigenlijk niet goed of ik je prijs moest meenemen, dus heb het maar niet gedaan ;)
Laatst bijgewerkt door Roxxiejj op 03-04-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt