[SGW] Seizoen zit er weer op - doelen voor dit jaar gehaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Seizoen zit er weer op - doelen voor dit jaar gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:30

Idd, het seizoen zit er sinds vandaag weer op, helaas!

Hebben jullie de gestelde doelen voor dit jaar allemaal gehaald?

Brand los!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:40

Leuk!!

Ik zal het topic met de doelen voor 2009 er even bijzetten, kan iedereen makkelijk zijn doelen terugvinden!

[SGW] Wat wil jij bereiken in het SGW-seizoen van 2009?

Ik quote mezelf even uit dat topic:

martinev schreef:
Ik heb vooral ontzettend veel zin in het seizoen van 2009!
Dit jaar heb ik met Nikay, mijn eigen paard, niet kunnen crossen. Ze had een langdurige peesblessure en is daar 2 maanden geleden ook aan geopereerd. Met Try Me, een paard van een vriendin van mij, heb ik een aantal trainingen en oefencrossen gereden.

Voor volgend jaar:

Met Nikay wil ik in de tweede helft van het seizoen weer gaan beginnen in de B sgw, als ze helemaal goed herstelt tenminste.
Met Try Me ga ik een startkaart aanvragen en begin ik ook in het B sgw, maar eerst in januari of februari met hem een springwinstpunt halen.

Mijn doel is om met beide paarden lekker te kunnen gaan crossen!

Mijn doelen zijn deels gehaald. Met Try Me heb ik heerlijk kunnen crossen, paar keer in de prijzen gereden, paar keer een weigering in de cross, maar over het algemeen heel erg tevreden. Erg leuk seizoen gehad!

Met Nikay is het wat anders gelopen, het herstel verliep heel traag, ze verstapte zich een paar keer waardoor we weer maanden langer moesten stappen. Aan crossen met haar heb ik dit jaar niet eens gedacht. Over drie weken start ik voor het eerst weer een dressuurwedstrijd met haar, wie weet kunnen we ooit weer gaan crossen! Toch ben ik al dolgelukkig met haar uberhaupt weer te kunnen rijden, heb lang gedacht dat ze een decoratieve grasmaaier zou worden...

mistid

Re: Seizoen zit er weer op - doelen voor dit jaar gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:43

Ik was al aan het zoeken, maar kan het topic nog niet vinden. Wellicht heb ik er gewoon weer overheen gekeken, zal ook wel weer niet zo zijn.
Heb het topic van 2008 wel al gevonden :+ .

Fijn dat Nikay weer wedstrijdklaar voor de dressuur is, en van je fijne seizoen met Try Me :D !

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:53

jipje_niekje schreef:
Voor volgend jaar wil ik allereerst mijn paarden en mezelf gezond en heel houden.

De doelen met Jipje zijn: In de dressuur zal ik toch M2 moeten gaan starten, misschien wil ik dan zelfs de punten voor het Z1 bij elkaar hebben. In het springen moet ik weer vertrouwen krijgen, zit erover te denken om weer B te gaan starten in plaats van L. En met de cross heb ik geen echt doel meer, zolang hij het leuk blijft vinden en goed in conditie is mag hij mee.
Met Nika heb ik geen ambities in de dressuur, misschien soms eens een B-proefje rijden. Met springen lekker fijne B parcoursen rijden. En volgend seizoen zal ik L met haar gaan starten in de cross, aangezien de winstpunten vol zijn.

Met de 2-jarige(wordt nu 3) ga ik in het voorjaar beginnen met longeren denk ik, ligt er ook aan hoe hij zich de komende maanden gaat ontwikkelen.

Dus er ligt veel open en ik laat het wel weer over me heen komen.

Mijn doelen zijn gedeeltelijk behaald.
Eerst veel tegenslagen met Jipje gehad, waardoor vaak de gedachte door mijn hoofd ging dat ik Jipje zou moeten gaan missen. Gelukkig bleek hij toch echt een oude taaie te zijn :P en knapte weer op. We zijn ondertussen M2 gestart met wisselende resultaten maar wel enkele winstpunten rijker en het Z is in zicht. Met springen hebben we een aantal fijne B-parcoursen kunnen rijden. Wat betrefd het crossen heb ik niks meer met Jipje kunnen doen vanwege mijn eigen blessures.
Met Nika heb ik een paar hele fijne L-crossen kunnen rijden, waarmee ik erg blij ben :D Van de dressuur is niks gekomen en ook met haar heb ik een paar fijne B-parcoursen kunnen springen.
De 3-jarige is nog niet zadelmak, vanwege blessures van mijn kant helaas.

Maar toch ben ik erg tevreden over het jaar gezien, al heb ik wel een paar keer flink gebaald van mezelf met mijn blessure. Hopelijk kunnen we volgend seizoen in goede gezondheid weer lekker er tegenaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:59

Mijn eigen is heel erg veranderd :))

mistid schreef:
Ik wil volgend jaar volgens de planning van nu met Kino rond augustus ZZ springen starten, moet haalbaar zijn aangezien we volgend weekend Z starten. We zijn binnen een jaar Z dus moet kunnen.
Dan SGW, ik hoop dat ik volgend jaar meteen L kan starten (promotie bij KNHS aanvragen deze winter) en aan het einde van crossseizoen een wp in de M heb, aangezien volgend jaar wss mijn laatste jaar met haar is. Ook hoop ik dat ik nog ergens een dressuurwp'tje in de L1 kan halen.

Met Yoeri hoop ik L/M springen te worden. Die gaat in ieder geval mee naar Westerbork voor een B crossje. Daar gaat mijn zusje volgend jaar waarschijnlijk dressuurwedstrijdjes mee doen.

En dan de jonge nog :)
Ik hoop dat ik in het indoorseizoen een paar keer dressuur kan starten, kan ik hem dan verkopen gaat hij weg. Zo niet start ik hem na juni ofzo in het springen, en misschien een crosstraining met hem doen. En die gaat dan als hij nog niet weg is in het najaar weg.

Ook hoop ik volgend jaar ergens een paard te kunnen vinden, en daar wat mee te beginnen. Anders in 2010 :D

Kino ben ik dit jaar niet meer in de SGW gestart (had Westerbork nog wel opgegeven, maar weer vroeg afgemeld), wel nog een training gereden maar dat was niet echt een succes. Mevrouw wilde absoluut niet wachten.
Met springen ben ik in juni al ZZ gestart.
Dressuur is er ook niet meer van gekomen.

Yoeri is M springen geworden. Het vertrouwen is weer helemaal terug.
Die heb ik in Westerbork niet in de B gestart, maar meteen L. Daar namen we een 4e prijs en 2 winst mee naar huis.
Verder heb ik hem in Heino (1 weigering) en Nijeberkoop (foutloos en Noord Nederlands kampioen :D ) gestart, inmiddels hebben we de punten voor de M.
We hebben ons voor het HTC SGW geselecteerd, waardoor we goede begeleiding krijgen.
Ook is mijn zusje in de dressuur met hem gestart, en de winstpunten en prijzen vlogen binnen. Inmiddels L1 gestart maar daar is nog teveel spanning.

Met de jonge (Meno) is het ook allemaal goed gegaan, L1+1 dressuur geworden en hem ook 2 keer in het springen gestart waar we beide keren prijzen+winst mee mochten nemen.

En we hebben een paard gekocht, waar ik L1 dressuur mee ben en donderdag L springen mee start.

Volgend jaar rijden we in ieder geval een aantal meer crossen heeft mam al toegezegd.
Ik kijk terug op een mooi seizoen, al waren het maar 3 crossen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:01

Mijn doelen waren ook heel vaag omschreven:

Ik quote:
'Mijn doelen zijn niet zo uitgebreid. Als alles meezit dan ga ik in 2009 wedstrijden starten met Nanea. Hoeveel en wat en hoe is nog de vraag, dus 3x B met winst vind ik een mooie doelstelling .'

Naja, in 2 disciplines heb ik de winst iig wel gehaald. Dat ik niet zou starten in het springen was al vrij snel duidelijk, dus ik vind het geen ramp dat ik geen B+ winst daarin ben. Helaas heb ik wel onverwachts geen tijd meer gekregen en daardoor maar een cross kunnen rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:05

Mijn post in het vorige topic:
Snoekiej schreef:
Mijn doelen met Vorstin zijn lekker rondkomen tussen de paarden en echt het gevoel hebben dat we in onze klassen thuishoren. Ik hoop volgend jaar M2 dressuur startgerechtigd te zijn, en L startgerechtigd met springen en crossen. Verder hoop ik natuurlijk dat zowel Vorstin als ik gezond blijven. Ik ben benieuwd hoe we het gaan doen volgend jaar 8-)

Persoonlijk doel:
Rijbewijs halen (zijn we aan bezig, theorie heb ik al)
Bedenken wat ik na mijn eindexamen wil doen

Grappig om terug te lezen wat ik zo'n tijd geleden schreef! Het starten tussen de paarden viel uiteindelijk hartstikke mee. Ik heb niet het idee dat ik het moeilijker heb, omdat Vorstin kleiner is dan de gemiddelde KWPN-er. Helaas heb ik de rest van de doelen niet helemaal gehaald. M2 dressuur en L springen startgerechtigd ben ik nog niet, simpelweg omdat ik alleen maar heb gecrosst! Ik heb dit jaar 3 dressuurwedstrijden gereden, en geen een springwedstrijd. Ik hoop dat ik dat volgende jaren wat beter kan combineren. L startgerechtigd met crossen ben ik wel! Dit seizoen ging eigenlijk met een paar uitzonderingen goed. Ik ben 'maar' 1 cross uitgebeld, de eerste van het jaar in Etten-Leur! Daarna heb ik de meeste crossen fijn kunnen rijden! Het tempo bepalen is iets lastigs, waar ik deze winter mee aan de gang wilde, maar helaas heeft een blessure roet in het eten gegooid.

De losse doelen heb ik wel gehaald! Rijbewijs heb ik (en dat is nog steeds heerlijk :D) en ik ben een studie psychologie gaan doen. Volgende 'persoonlijke 'doel: E rijbewijs halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:23

__Marloes schreef:
1 winstpuntje rijden O:)
Het 1e sgw seizoen voor mij en mn pony! Echte sgw dan :Y)

En dat is zeker gelukt, heb er 3 :) En daarbij is dit seizoen echt super gegaan eigenlijk! Ze springt alles in de cross, alleen de waterbak moet ze nog leren en dit ging aan het einde al stukken beter. Dus op naar volgend jaar!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:24

Simmie schreef:
Ik heb mezelf geen doelen gesteld. :P
Bij mij komt er nl 9 van de 10 keer toch niets van terecht, dus ik zie wel wat 2009 voor mij in petto heeft.

Geen doelen gesteld. Wel een fijn seizoen gehad wat crossen betreft.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:01

Ik had mezelf ook geen doelen gesteld ten tijde van dit topic, niet omdat ik niks verwachtte, maar omdat ik nog nooit van crossen had gehoord, ik heb pas een half jaar later voor het eerst een crosstraining gevolgd en ben toen verslaafd geraakt :j !
Toen ik eenmaal had geproefd aan de crosstrainingen was mijn doel om dat jaar succesvol een oefencross uit te rijden, uiteindelijk 1 oefencross in Wieringererf gereden en zo enthousiast geworden dat ik 2 weken later daar de officiele cross heb gereden en ook 1 winstpunt heb gehaald (met heel veel mazzel ivm stijlpunten :o ...), vervolgens nog 3 officiele crossen gereden waarbij 1 eindigde in een bodemonderzoek, 1 foutloos met 2 winst, en 1 zonder winst, dus 3 winst in totaal.

Mijn dressuurdoel om dit jaar winst te hebben in met M1 (ik was toen L1), en dat is gelukt :D !

Mijn springdoel was om winstpunten te halen in het B (ik was slechts 1x in het springen gestart met heel veel balken), uiteindelijk 12 winstpunten gehaald in de B, al gestart in het L maar nog geen winstpunten.

Al met al toch behoorlijk geboerd op mijn bruine reus, ik heb meer dan mijn verwachtingen gehaald.
Ik zie hem nog voor me, iets minder dan 2 jaar geleden ( januari), bijna 5-jarig mager beest dat een jaar op het land had gestaan en daarvoor alleen zadelmak was gemaakt, springen had hij nog nooit van zijn leven gedaan.
Als ik hem nu zie als 6-jarig Dressuur/Spring/Eventing-paard voel ik me ontzettend trots *D !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:07

Ik heb mijn doelen bij lange na niet gehaald, omdat ik bijna niet heb kunnen starten.

Mijn doel van volgend jaar is dus zoveel mogelijks starten :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:56

Ik maak geen doelen meer, heb al lang geleerd dat dat toch altijd weer anders loopt dan je hoopt.
Ik hoop gewoon weer lekker te crossen volgend jaar met een stel fijne paarden :j

/add (uit het topic van vorig jaar)
Lielle schreef:
ik maak geen plannen meer en ik durf geen ambities meer te hebben. Ik hoop gewoon te kunnen starten volgend jaar, dan ben ik al heel erg blij.

en dat is dus gelukt, met dank aan Saskia en Ojee :j

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:02

Citaat:
Ik wil in 2009 weer lekker mee kunnen doen met alle wedstrijden, dressuur, springen en sgw. Dit jaar is helaas niet gelukt vanwege de blessure. Laat ik ook maar meteen niet te hoge doelen stellen, als ik gewoon weer mee kan rijden ben ik alweer blij! (al hoop ik wel stiekem L te kunnen starten, want voor de blessure zaten we net in de overgang van de B-L)

Ik heb mijn doelen deels gehaald. L1 dressuur is gelukt, wel wat leuke wedstrijden kunnen meedoen. Helaas dit najaar weer even een dipje.. maar dat gaat gelukkig ook alweer de goede kant op :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:09

MelanieB schreef:
Met Bonny:

Einde 2009:

M1 dressuur startgerechtigd (Dus veel meer dressuur doen ookalhaat ik het... maar als ik in de L2 zit vind ik het fijner en loopt bon veel lekkerder.)
Minstens 8 wp in het springen hebben

Foutloze crossen rijden :+

En hopelijk met een nieuwe pony ook lekker een jaar rijden.

Foutloze crossen met Bonny is gelukt. :+
M1 gerechtigd niet, want ik ben gestopt met dressuur
Springen op 1 puntje na niet maar heb veel minder gestart dan gewild, en misschien komt dat nog dit jaar. :)

En heb niet met een nieuwe pony, maar een nieuw paard een lekker jaar gereden (afgezien van de cross barchem en texel maarja.) Wel altijd super dressuur 9 vd 10 keer en springen ook. En buitenrijden enzo.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:10

En mijn nieuwe doelen?
Ik hoop voordat ik volgend jaar een jaar wegben nog een crossje te rijden met Bon en/of Peps. :j

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:32

Mijn doel was om oefencrossen te gaan rijden en deze zomer nog B te starten.

Dat is gelukt :D
Heb officieel gestart en nu al 7 winstpunten. Bijna elke sgw prijs gehad, en zelfs Overijssels kampioen geworden :D Helemaal tevreden dus!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:02

Citaat:
Ik meld me hier ook maar, aangezien ik met Fari wil gaan crossen in het voorjaar Ik hoop dat ze aan het eind van het seizoen fijn een B-cross doorkomt. Verder zou ik graag met haar M2 willen starten en evt. punten voor het Z1 verzamelen. In het springen wil ik alleen maar fijn rijden en vertrouwen kweken. Heel misschien M starten.
Met Zappa doe ik lekker rustig aan, die moet gewoon fijn opgeleid worden. Hij gaat in het nieuwe jaar sowieso over naar de L1 dressuur en hoop met springen in het L te starten aan het eind van het jaar. Nog geen crossambities met deze..

Ik heb mijn doelen toch wel ruimschootsgehaald.
Met Fari heb ik alleen Barchem niet fijn gereden maar alle andere crossen wel heel fijn, foutloos en ook nog eens regiokampioen geworden. Met dressuur ben ik inmiddels al Z1 met winst. En in het springen heb ik weer wat vertrouwen terug maar de M is nog niet in zicht. We trainen iig lekker door, nu in de winter vooral dressuur en springen en gaan volgend jaar vol goede moed in de L sgw starten.
Zappa heeft een paar keer L1 dressuur en L springen gelopen, beide met winst. Helaas is Zappa een hele tijd niet fit geweest en heb ik dus weinig gestart. Hij is nu weer licht in training en hoop mijn doelen nog wat verder uit te kunnen werken.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:40

Ik heb in het vorige topic niets gepost. Als ik het wel had gedaan was het wss geweest: winstpuntje halen in het springen en eens foutloos een (oefen)cross rijden. Want ja op dat niveau zaten Bam en ik begin dit jaar nog.

Maar 2009 was een goed jaar voor ons. De springwinstpunten vlogen opeens binnen en zelfs tijdens onze eerste officiële SGW (vol verbazing van mijn kant :+ ) foutloos gecrosst!

Lasko kwam begin mei erbij. Met hem verliep het alles voorspoedig. In 6 springwedstrijden zijn nu L+6. En in de 4 SGW's die we nu hebben gestart waren we alle keren foutloos :)

Voor volgend jaar: Lekker veel springwedstrijden en SGW's rijden! En weer eens wat dressuurwedstrijdjes mee pakken.
En verdere, duidelijkere doelen: M1 dressuurstartgerechtigd worden, M springen startgerechtigd worden en ergens verderop in het volgend seizoen L SGW starten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:51

Oh, moesten we hier ook weer de nieuwe doelen posten :=

Doelen voor volgend jaar:
Vorstin gezond krijgen.
Als ze eenmaal gezond is, wil ik misschien nog 1x een B crossje rijden, en daarna naar de L overstappen.
Mijn dressuur en springdoelen blijven hetzelfde, startgerechtigd worden in de klasse M2 dressuur en L springen. Ik hoop dat ik wat vaker spring en dressuurwedstrijdjes mee kan pakken volgend jaar.
Maar ik durf er eigenlijk nog niet te hard aan te denken, eerst maar zien hoe de blessure herstelt :\

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:53

Snoekiej schreef:
Oh, moesten we hier ook weer de nieuwe doelen posten :=

Daar ging ik klakkeloos vanuit, maar of het ook de bedoeling was .. O:) ?!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:13

Het lijkt mij leuker/overzichtelijker om "doelen voor 2009 behaald" en "doelen voor 2010" gescheiden te houden, dus een apart topic voor je doelen voor komend seizoen. Maar als jullie een andere mening zijn toegedaan en alles in 1 topic willen houden vind ik dat ook prima hoor! Roep maar.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:18

Ik ga voor jouw idee!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:19

Ik vind het ook leuker om het gescheiden te houden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:24

Nou dan meld ik me ook maar :)

Heb jackson begin dit jaar gekocht, en zijn begonnen met oefenspringen om elkaar te leren kennen.
We zijn pas in de zomer officeel gegaan en met reslutaat!!

Mijn doellen voor dit jaar waren!

Wp halen in het springen = gelukt we zijn nu L startgerechtigd

Dressuur wil ik graag nog aan het eind van dit jaar L startgerechtigd worden, dus nu nog 3 puntjes score :)

Sgw wou ik graag rond komen, dat is zeker gelukt!!! heb ook me stijl willen verbeteren ook dat is gelukt!! en de wp's ja ach die komen volgend seizoen wel!!

Dus mijn doelen zijn eigenlijk wel meer dan gehaalt :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:34