[SGW] SGW Barchem - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

SGW Barchem - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 10:57

Ik ben heel benieuwd hoe iedereen gereden heeft! :)

xxitsmexx

Re: SGW Barchem - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:59

whaha ben weer blij.. wat een lekkere afsluiter voor het jaar..
vanmorgen 7 uur richting barchem.. 8 uur daar cross gelopen/springparcours gelopen 9 uur weer bij de trailer.. opzadelen en dressuur..meneer was heel vervelend maarja beetje hyper misschien.. bokken in de galop staat er als commetaar probeer meer verschil te laten zien in je midden galop en meer verruimen..nou bokken deed ie dus verruimen was eigenlijk te ver :P haha.. nouja 177 punten. losspringen ging ook super slecht dacht echt van wa ben ik aan begonnen had ik deze maar overgeslagen... was echt super sjagie geworden.. nouja parcours in.. echt super fijn te rijden opeens.. en foutloos .. toen na 20 min de cross in.. alles ging super..puntjes/smalletjes een hindernis waar water door stroomde en allebei de waterbakken super .. toen nog laatste hindernis over de brug heen ging die zo hard.. en net heel iets buiten de tijd binnen.. dus weer 2 puntjes erbij :D niet gewacht op prijsuitreiking maarja hoor ik vanavond of morgen wel..

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:22

Hier een tevreden verslag :D

Na ons mislukte M debuut in Diepenheim waar we 3 weigeringen kregen op de watercombinatie, vandaag een nieuw ''M-debuut''. Vanmorgen dressuur gereden, erg lekker gereden maar teleurstellende 194 punten maar wel een 2e plaats. Toen ik mn springparcours inreed kwam er net een paard langs in de cross waar Fredje behoorlijk hyper van werd en ik dus nauwelijks rem had. Parcours met 2 balken, ook absoluut niet fijn gereden. Daarna de cross is, bij 5 het alternatief gepakt want vond hem wel errug ruig voor het M. Puntjes rechtdoor en gingen super. Eerste waterbak ging ook goed, passage de route ging eerste gedeelte goed, tweede gedeelte te weinig druk maar lukte nog net :+. Voor de tweede waterbak een weigering op de boom voor het water omdat ik teveel bleef afwachten ipv aan het rijden was. Daarna opnieuw aangereden en ging braaf over de boom en ook super van de afsprong het water in. Daarna nog een paar hindernissen en we waren thuis :D. Al met al dus met 1 weigering rondgekomen, maar absoluut tevreden was hij was errug pittig :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:43

Mandy, je was 3e!
Ik heb je rozet en envelop maar meegenomen, als je me even je adres doorpbt stuur ik ze even op, gefeliciteerd :D

Bij mij ging het helaas weer niet, even heel snel samengevat: ben eraf gepleurd en loop op krukken want mn hele been is dik en blauw/rood.

Zal vanavond even beter uitleggen, ik baal zo. Ik moet nu weg.

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:47

@ MelanieB

dat is balen :(:)
ging de dressuur en het springen wel goed dan?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:17

xxitsmexx Proficiat! en indiansummer ook! Toch het fijnste als je er zelf een goed gevoel aan over hebt gehouden.
MelanieB beterschap! :(:)

Ik had gisterenavond te horen gekregen dat ik mocht rijden met 2 paarden in `t L, dus terug naar stal en 2 knollen wassen en vlechten.
Vanmorgen om 5 uur op stal weg gereden :Z. :O

Na arriveren in Barchem snel opzadelen en dressuren met Stippie. Was best tevreden, ik had eigenlijk te kort losgereden en hij liep toch een nette proef. Daarna snel omkleden en vlug ff cross verkennen met m'n quadje, toen had ik nog 5 minuten voordat ik de springring in moest, toch super foutloos gesprongen. Om 8.07 dressuren en om 08.50 springen is best krap aan, ik was dus erg blij dat ik de quad bij had om te verkennen! De cross ging eigenlijk super! Foutloos en 7 seconden buiten de tijd (dacht ik >;) ) Toen bleek dat ik bij hindernis 4 de vlag aan de verkeerde kant had gepasseerd, uitgesloten dus :\

Toen moest ik eigenlijk 25 minuten na het starten van de cross met Stippie, met Zazoe dressuren. Dat ging dus never nooit niet lukken (die problemen heb je wel eens als bijschrijving :o ) Toen we terug bij de wagen kwamen bleek hij ook nog z'n ijzer er af te hebben! Gelukkig dacht de organisatie fijn met me mee en mocht ik als laatste starten (crossen zelfs na de M-ponies, dank daarvoor an de organisatie) Dressuur nog wel ff zonder ijzer moeten rijden, maar dat was gelukkig geen probleem, fijne proef gereden. Nog maar een keer goed de cross bekeken en daarna foutloos gesprongen. De cross ging geweldig met Zazoe! +:)+ Hij had er zo veel zin in! Foutloos en binnen de tijd! Er was naast mij maar 1 combinatie meer in `t L nul binnen de tijd. Uiteindelijk bleek dat we de groep gewonnen hadden! 10 punten los van de 2e *\o/* Ben echt super blij!

Vond het echt een super gave cross! heel mooi en ruig gebouwd!

Het was voor allebei de paarden de 2e cross. Ze pakte zo goed aan weer! Zazoe heeft nu allebei de sgw's gewonnen die hij gelopen heeft! superknol! :+:

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:49

Gefeliciteerd Itsme en schoentje! :D
Joyce: Mooi dat je tevreden bent, een mooie afsluiting lijkt me zo :)
Melanie: He wat naar zeg... :\
Jori: Er is een topic waarin wordt aangegeven wie er foto's hebben gemaakt ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:56

Oh dankje mel..heb je gepbt..

super afsluiter van dit seizoen :D

evenementenfoto is als het goed is geweest.. en een fotograaf maar daar kon je ze alleen in de tent kopen want die komen niet op int

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:58

jori_X schreef:
Weet iemand wie foto's heeft gemaakt? :) Ik heb sowieso iemand gezien bij hindernis 5

Ik heb foto's gemaakt. Die zal ik morgen uploaden, maar ik ben zelf niet erg tevreden over het resultaat. Heb wat ruzie met mijn camera en weet nog niet precies waar het em in zit. Sommigen zijn wel goed gelukt, maar anderen totaal niet. Ik heb foto's gemaakt tussen 15.00 en 16.30 uur bij de waterbak en brug, de ereboog (nummer 3 denk ik?) bij het poeltje en bij de opsprong die erna kwam. Heb o.a. nummer 182 en wat tussenliggende ruiters t/m de haflinger. Morgen zal ik de link hier plaatsen.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:24

It's me; Gefeliciteerd, mooie afsluiter van het seizoen!
Schoentje; Gefeliciteerd, helemaal top!!
Een :(:) voor Melanie.
Jori_x; Ik heb idd ook een fotograaf op 5 gezien, maar zou niet weten wie het was. Evenementenfoto was er zeker!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:29

Ik heb vandaag de B cross gelopen en ook de M en Z cross. Ik vond het echt een super mooie cross, met erg veel uitdagingen. Er werd niet door iedereen al te best gecrossed, maar doe echt mijn petje af voor degenen die foutloos rondkwamen :j

@ melanie: jeetje wat balen! Wat is er gebeurd? In de trainingen gaat het zo goed toch?

@ xxitsme: je was 3e! Ik hoorde dat ze het omriepen!

En de fotograaf in de tent was MDH fotografie!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:49

Gelopen vanmiddag met Rowo en een aantal M-combinaties gezien. Gave cross, als ik er ooit rond zou komen in de M dan is geloof ik mijn droom uitgekomen, wat ruig :D Maar morgen eerst in de B..

Joyce; met een beeetje hulp rondgekomen :D
Melanie; :(:)
Schoentje; gefeliciteerd, super :j

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:54

Marloes; Ja, was goed dat je daar ff schreeuwde! :))
Voor de rest echt wel heel fijn gereden, passage de route was ook erg pittig voor het M! Ben wel beetje trots op
Fredje :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:02

ja was een pittige cross, maar erg gaaf, veel uitdagingen,..
hoop echt dat het slechte weer morgen pas savonds komt,.. zo jammer, dit weer is zo ideaal met een cross,..
hmm zo'n zin in morgen,..
(hoopte eigenlijk op nog wat meer verhalen over de B) :-)
kom maar: schrijf maar :-)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:06

Nou ik ben weer thuis. :D

Dressuur ging fijn, helaas maar 189.. Vond ik erg laag.

Springen was Uk erg heet, crosskriebels geloof ik. :Y) Foutloos, maar niet echt een fijn rondje.

Cross ging fijn. :D Ze was wel wat twijfelachtig hier en daar, maar ze ging als een speer. 8-) Erg fijn gereden, en wat een onwijs gave cross! Ze vond de sprongen voor de waterbak wel spannend. :D
Maar super tevreden want ik ben 3e geworden! Wel een beetje jammer van de dressuur want daar heb ik het nu op verloren. O:)

Ben echt trots op Uk. :j Wat een topseizoen hebben we gehad. Volgende keer lekker L.

De tijd staat wel superkrap. Niemand in mijn baan was binnen de tijd, ik was ook 42 seconden buiten de tijd.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:39

Mooie en minder mooie verhalen weer. Leuk om te lezen (jammer dat ik er zelf niet bij was).
Melanie: beterschap!!
Hilde, toch gefeliciteerd hoor!! Mooi gedaan.

Ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:14

Ik ben ook alweer een hele tijd terug.

Alle verslagen even gelezen en de meeste toch wel blije ritten :D
Melanie sterkte met je been!

Ik heb ook heerlijk gereden :) Dressuur niet zo, toch nog een zesde plaats. Springen en cross foutloos, cross 3 seconden buiten de tijd.
Ik was echt super tevreden over Sunny, ze pakte echt goed aan.
Uiteindelijk de eerste geworden :D

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:22

Haast haast ik heb echt haast. Morgen moet ik om 10 voor 9 dressuur rijden, alleen one problem. Ik heb wel een dressuurzadel alleen de singel is veelste lang! Ik heb een singel nodig voor een erg slanke tinker (formaat Bonny van MelanieB). Ik rijd Lpony's en moet 10 voor 9 dus de dressuur in en wil kwart over 8 op het paard zitten. Wie is er rond deze tijd ook mét een dressuursingel ong maat 55 of 60 (schat ik zo?). Kijk anders even in m'n profiel! Heb echt haast! Alvast bedankt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 04:09

ik zal een singel in de auto gooien, ik ben om 8 uur bij de dressuurringen, groom van een knap schimmeltje.

eigen verslag is trouwens snel klaar, het ging bagger. Slecht gedressuurd (181 en 11e vond ik zwaar overgewaardeerd), matig gesprongen (2 balken) en vier weigeringen in de cross. Ze wilde absoluut niet gisteren, gaspedaal deed het niet.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 06:18

Lielle, dankje. Heb er 1 gevonden! Echt bedankt dat je aan me wilde denken.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 08:41

Lielle, jammer dat het niet ging. Wat een lekker tijdstip om op het forum te zitten :P .

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 08:50

Was ik gisteren bijna klaar met het verslag: *POEF*, foetsie...
In de herkansing dus maar:

Ook hier een heel tevereden combo. De dressuur ging weer lekker, 197. Dacht nog: een beetje voorsprong kon wel eens handig zijn. En ja hoor: ondanks of juist dankzij dat het springparcours érg laag stond, gooien we er een balkje af! :+ Slordigheid ten top. Voor de cross besloten om overal de korte route te rijden. We willen tenslotte volgend jaar L starten. Een goede trainig, want er stonden genoeg dingen in die we allebei niet eerder hebben gezien. Ook de brug over het water leek me al moeilijk genoeg. Maar daar juist verder geen enkel probleem tegengekomen, en heerlijk foutloos rond kunnen rijden. De tijd weet ik niet, ik rijd zonder klok. Maar als ik Hilde zo hoor zal dat van mij niet veel beter zijn. We eindigden direct daarachter, als vierde.... :P

Ik duim voor iedereen die vandaag nog moet. Hopelijk laat het slechte weer nog even iets langer op zich wachten. Iedereen héél veel plezier!

Ps. Melanie, heel veel sterkte.
Het meisje die op het inspringterrein met haar paard onderuit ging is alleen wat bont en blauw. Wel vervelend, maar niet ernstig dus.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 08:54

Lielle, wat vervelend! Ojee ging juist zo lekker... Op naar volgend jaar dan maar!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 09:34

goedemorgen!
Het is nog droog! ik hoop dat het mooi weer blijft vandaag!

he lielle wat rot zeg.
joyce super meid! gaat helemaal goedkomen volgend jaar!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:43

Melanie, ben je al wakker? Hoe is het me je? En wat is er gebeurd? Je bent vast bont en blauw en helemaal stijf, oeffff, niet lekker dus, maar ik benieuwd naar je verhaal.

Vrijdag voor het vertrek vond ik het jammer dat ik "alleen maar" als groom mee was, maar tijdens het verkennen was ik oozoo blij dat ik niet op een paard dat rondje hoefde te doen.
Wat zijn er veel uitgesloten in de cross in de L. Pfff het was dus echt pittig, en bijna niemand binnen de tijd. Een echte scherprechter!
Gelukkig kon ik tijdens de cross na iedere hindernis weer opgelucht ademhalen als er omgeroepen werd dat ze een hindernis goed gepasseerd was. Dat bleef zo tot de finish!! Dus met een lekker gevoel het sgw-jaar afgesloten.