[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:11

En? Hoe is het de bokkers in Princenhage vergaan?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:23

Nou, dan zal ik maar beginnen... :D
Nick was bij het losrijden meteen al een tikkie heet. Ik heb haar een paar keer flink op de rem moeten trekken, maar uiteindelijk ging het goed... Het springparcours was ik foutloos, maar had ik wel 9 strafpunten voor de tijd. Naja, liever te langzaam en foutloos dan te snel met balken :)
In de oefencross was ik ook foutloos. Een paar keer was Nick even niet te remmen en moest ik haar op een volte trekken, maar over het algemeen was ik wel tevreden :D Ik heb zelfs nog wat sprongen uit draf kunnen nemen, dus de rem was er soms wel ;)
Weet iemand trouwens hoe hoog/laag ik geëindigd was? Ik denk dat ik nl wel kans zou kunnen hebben op een prijs, aangezien veel BB'ers weigeringen hadden... Ik kon alleen niet blijven wachten, want er was niemand thuis voor de vogelopvang... Ik was nr 74 :Y)

Sim

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 16:26

Netjes gedaan Isjtar!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:29

Nou mijn verslag :+

Met schroeven draaien had meneer ineens een harstikke krom ijzer :\ dus naar de smid, die vroeg zich ook al af hoe die dat gedaan zou hebben.
ik had door die smid en al het gedoe nog maar weinig tijd voor opzadelen + losrijden dus al enige stress := ik was al zo zenuwachtig!
''gelukkig'' was er een afmelding en mocht ik later starten!
paard even terug op de wagen en ik even ontstressen :+

Springparcour ging goed! ik had een aantal paarden zien glijden dus reed ietwat voorzichtig! tijdsfoutje helaas!

Cross; pffff we waren allebei mega zenuwachtig denk ik :D
op 4 hindernissen na hebben we op elke hindernis 1 weigering en daarna wel erover :')

Ik heb de finish gehaald en ik ben stik trots op mn baby :))

Ik kan alleen nie zeggen dat ik je heb gezien met je schimmel :o ik mocht op de plaats van nr. 76 starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:51

Aaah ik hyper nog na :):) Ik heb echt een geweldige dag gehad!!!

Dressuur ging écht lekker, alleen de uitslag viel echt tegen.. rond het midden met 190 punten. Springen ging goed, alleen op hindernis 5 een balkje omdat ik der boven de hindernis stuurde, en hindernis 6a reed ik twijfelend maar toen sprong ze toch. Voor de rest echt heel lekker gereden, en ook wat kort gewend wat ook goed ging :)
Toen de cross! :):) Die ging echt super! Overal zonder twijfel maar de waterbak had ik 1 stop. ze ging letterlijk 2 of 3 pasjes naar achter maar toen had ik der beloond en ze liep er zo in :D :D Ik had der 30 seconden gekloot, maar ik ben echt super blij dat ze er zo in liep! ze begint het te leren :+
Verder had ik 12 tijdfouten, dus 32 seconden te sloom, maar dat kwam door de waterbak dus ik had wel een goed tempo gereden :j

Corel ach maar wel goed gedaan hoor :j Ga je in chaam ook BB starten?

Isjtar; goed gedaan zeg +:)+

Brenda, heb je nog last van je been?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:57

Netjes gedaan alletwee!
Corellaa schreef:
Ik kan alleen nie zeggen dat ik je heb gezien met je schimmel :o ik mocht op de plaats van nr. 76 starten :)

Ik reed ook niet op mijn eigen pony, maar op Nick ;) (van Nickeltje op bokt :Y))

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:25

Ook ik ben super tevreden over vandaag. Het springparcours ging fijn. Mooi 0 rondje. De cross vond Zarate erg spannend. In het begin was ze meer aan het gapen naar alles om de hindernissen heen dan dat ze op de hindernissen lette en een overgang naar een andere ondergrond is ook reuzespannend ;) Een stop op 2 en 1 op 3. Daarna was ze beter bij de les en deed de rest super. Bij het water hadden we alleen nog even een helpende hand nodig. Ik ben supertrots op Saar. Een jaar geleden stond ze nog te bibberen als een bang vogeltje als ze op vreemd terrein was en nu deed ze dit toch braaf na slechts 1 crosstraining. Volgend jaar gaan we hier fijn mee verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:27

Altos; super zeg! Zeker zoals ze was :) Knap hoor, als je maar veel geduld hebt komt alles goed!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:30

Ik heb ook een heerlijk ochtendje gehad! Ik dacht zonder stress omdat ik alleen mee was als groom en zelf niet hoefde te rijden, maar langs de kant toe moeten kijken en hopen dat het goed gaat is ook zenuwslopend, haha!

Een vriendin van mij reed vandaag voor het eerst een BB-cross en ik was heel benieuwd hoe het zou gaan, nou, super dus!
Springen reed ze heel netjes foutloos binnen de tijd rond. Ook de cross ging helemaal super, alles foutloos en zelfs het water zonder twijfel in. Helaas was ze bij de berkensprong even kwijt welke hindernis ze moest springen en reed ze er langs. Verder nog wat tijdfouten, maar vind het alleen maar goed als je in het begin het paard rustig de tijd geeft om te kijken en vertrouwen te krijgen.

Weet trouwens niet of het aan mij ligt, maar vond het niveau in de BB cross echt bedroevend. Heb een hele tijd bij het losrijden van het springen staan kijken en schrok echt van wat ik zag. Ook in de cross werden er meer paarden over de hindernissen geslagen en geschreeuwd dan dat er vertrouwen werd gewonnen. Maargoed, het kan ook zijn dat ik op een verkeerd moment heb staan kijken...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 17:30

Hardstikke lekker Altos!
Zarate kan nu even alles verwerken en volgend jaar weer lekker aan de slag!

Goed gedaan van Mariska dus, martine. Enne wat het niveau betreft, daar heb je gelijk in.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:31

Trouwens, fijn dat de rest zo lekker gereden heeft, de verhalen klinken goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:42

Goed gedaan van je vriendin hoor Martine :j
Ik zelf vind het wel jammer als mensen een paard over een hindernis slaan ipv met vertrouwen.. ik kan dat echt niet aanzien..

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:57

Het toppunt van de dag vond ik een woordenwisseling tussen een moeder (?) en een ringmeester. De ringmeester sprak haar aan omdat het meisje toch was gaan crossen na 3 weigeringen op hindernis 1 in het springparcours. De vrouw reageerde hierop door te zeggen dat het meisje anders helemaal niks had kunnen springen... Tja lampie, da's nou juist de reden dat ze niet had moeten gaan crossen!

Dank je wel _Marloes, zal het doorgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:59

:n dat gaat idd te ver.. pff soms vraag ik me af of mensen weten waar ze mee bezig zijn..

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:27

als ik sommige voor de BB zag losrijden/springen kreeg ik ook de bibbers... dan had ik t idee dat een cross rijden zo'n verstandige keuze is/was :=

maargoed, zelf was ik in de cross ook constant tege mn baby aan t praten :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:44

Al weer even thuis van een leuk dagje p'hagen.
Wat een super weer zeg! Op een kleine bui in het begin na alleen maar mooi weer gehad. Met losrijden even wat kleine haperingen maar na een paar sprongen had hij er weer zin in en ging de knop om.
Mijn springparcours ging goed. Heb rustig gereden aangezien mijn paard achter geen ijzers heeft en het nét geregend had. Foutloos en 6 sec buiten de tijd.

Cross ging super fijn. Wel wat aarzelingen maar bijna overal zelf willen springen dus met minimale overtuigingen van mij gewoon naar de overkant. Op de maissprong na de bos-uit hadden we een weigering. Even niet opletten daar en hij was wat verbaasd dat daar weer een sprong stond. Water netjes vloeiend in vanuit stap. Bij de laatste sprong koos ik (bewust) voor de linker optie, die voor de L paarden. Die vond ik veel leuker. Tsja, daar ben ik dus op uitgesloten. Jammer dan. jij voelde goed aan, dan kies ik liever voor wat meer uitdaging.
Wilde graag nog een rondje doen...

Nog wat bokkers gesproken. Gezellig ochtendje p'hagen vond ik het.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:50

Positieve verslagjes gelezen: super iedereen!

Wij hebben ook even bij het springen van de BB gekeken. Ik ben het eens wat betreft het niveau ...

Mijn eigen verslagje.
Dressuur ging wel oke. 194 punten. Met springen foutloos en de cross ging echt geweldig :+: Foutloos en 2 sec buiten de tijd. Maar hij liep en sprong heerlijk. En nog 3e geworden.

Helemaal blij :D :D

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:52

Wat een leuke verslagjes allemaal!

Goed gedaan Jetske, was je met Bambi of Lasko?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:52

Met Lasko :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:01

Nou hier ook mijn verslagje

Dresuur 174 :+ beetje jammer maar goed ( vond het zelf wel lekker gaan)
Springen 1 balkje op 6a
Cross in stop op 6a en op 9 en toen ik bij hindernis 10 aan kwam rond de 6 a 7 meter vond meneer een stuk net geharkt zand eng en vol in de remmen en ik kukelde er af, dus helaas niet verder mogen rijden :(

Al met al toch te vreden over de rest van het parcour!!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:02

Bij de BB springen pony's ging het ook niet al te best heel veel werden bij het springen al uitgebeld op de eerste hindernis..

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:09

Ik had vandaag mijn dag niet in Princenhage....
Dressuur ging niet echt lekker. Hij was kijkerig en ik reed er niet genoeg aan in het mulle zand. Stond 8e.
Springen ging op zich niet verkeerd. Alleen het lijntje van 3 naar 4 reed ik te enthousiast waardoor ik onder 4 kwam en Zodiack niet meer genoeg omhoog kon komen. Een balk dus.
In de cross had hij veel aanmoediging nodig op hindernis 2. Hij sprong uit stilstand. Op vijf had ik een weigering die helemaal aan mezelf te wijten was. Ik reed te ruig door en Zodiack pakte het bit vast en liep er gewoon langs.....
Bij de 1 na laatste hindernis ging Zodiack super lekker en ik dacht hem lekker voorwaarts, groot over de sprong te laten gaan. Daar was Zodiack dus nog niet brutaal genoeg voor en hij maakte nog een krabbeltje. Helemaal uit balans gingen we over de hindernis en ik hing er weer langs...... Nu kon ik me niet vasthouden en met de finish in zich viel ik er dus af.
Balen!!! Zodiack liet zich nog niet makkelijk vangen in het open veld dus dat werd een 'leuk' spelletje. Was nog even bang dat hij de weg op zou gaan maar gelukkig kon Kim hem nog vangen. Thanks!!

Nu dikke twijfel of het wel verstandig is om L te gaan starten volgende week. Misschien overvraag ik hem wel, dus hoop dat ik me terug kan schrijven.

Maddy: Ik heb je coupon meegenomen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:20

Zo ook mijn verslagje.
Dressuur ging erg lekker, dat zand vond ik wel wat. Ondanks dat het wat onregelmatig was slofte prie er lekker doorheen.
Toch 177 punten, we gaan steeds iets hoger :+

Springen was ik zelf echt onzeker over, al die stops de laatste tijd hebben het vertrouwen niet echt ten goede gedaan.
Toch maar gewoon goede moed ingesproken, zolang ik druk op de teugels hou gaat ze gewoon.
Nouja met die instelling het parcour in, en uiteindelijk 1 pechbalkje, maar wel zonder weigeringen.
Helemaal happy dus.

Ik zag bij het inlopen van de cross echt onwijs op tegen hindernis 5, ik heb echt gewoon een angst voor dat soort kuilen.
En dan heb ik aan prie het verkeerde paard, want die heeft mijn steun gewoon echt nodig.
Eerste deel ging erg lekker, had gelijk mooi tempo te pakken, dus begon postief te denken over die kuil.
Kwam ook lekker het bos uit, maar hoe dichter ik er bij kwam hoe meer ik zelf ging twijfelen.
En ik durfde haar er eigenlijk niet echt meer naar toe te drukken, wat ze gelijk al voelde.
Dan klapt ze ook dicht en was het einde verhaal. Wel zonde maar gewoon echt eigen schuld.

Wel lekker afgesloten dit seizoen met een voor mij goede dressuurproef en een goed springparcour, dus we gaan van het voorjaar weer lekker trainen.
En dan vooral op de kuilen :o .

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:22

nou hier mijn verslag hijs niet best....helaas

inspringen ging niet en was nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een springparcours .....:-0

het springparcours weigering op sprong 1 ik reed toch niet overtuigend genoeg aan. daarna een foutloos parcours maar zeker niet netjes ik heb hem overal overheen gepraat en hij sprong totaal niet lekker. Geen lekker basistempo. En daarbij ook nog eens een tijdstraf van 26 :-0
dus 30 strafpunten ............

mocht dus wel de cross rijden want die strafpunten dat je niet zou mogen starten zijn niet afhankelijk van tijdfouten

maar de cross was ook weer slecht.
weigering op 1 2 3 en 6
4 ging vanuit draf.
Wel het water ingegaan dus daar ben ik echt super blij mee is de eerste cross dat hij het water inging :D
Na het water kwam mijn stalgenoot lang mij gereden met haar paard dus ben daar achteraan gegaan. dat ging opzich wel.

eingelijk ben ik niet zo heel tevreden er vandaan gekomen maar ben wel super blij met het water. Maar hij vond alles eng een schreef grassprietje was al aanleiding om op de rem te gaan of een rare beweging te maken.

Volgend jaar weer verder proberen ...... :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:25

sfranken: dan heb ik jullie bezig gezien. Heb het even aan staan kijken maar snel daarna ook maar jullie kant op gekomen. Zodiack maakte er een mooi spelletje van zeg. Even een spannend moment toen hij langs de auto het pad op liep.