[SGW] SGW Ysselsteyn - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:09

En hoe hebben de bokkers vandaag gereden?

Sim

Re: SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:44

Ik ben ook heel benieuwd! Ben wel in Ysselsteyn geweest om de cross vast te verkennen voor morgen, maar ik heb geen bokkers zien rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:50

Ik vond het een hele leuke cross :) Stond heel fijn gebouwt. Dus volgend jaar gaan we er weer heen

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:26

Nog niemand?
Het weer viel wel mee geloof ik. Althans, hier wel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:29

Daar ook. Beetje miezer hier en daar. Hopelijk is het morgen ook droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:35

Ik vind het zo stom om als 1e mn verslag te posten _O- Dan maar even kort.

Dressuur ging niet zo goed, punten weet ik nog niet
springen ging suuuper fijn! foutloos
Cross ging echt lekker, stop(s?) op de waterbak maar weet niet hoeveel. Ik mocht gewoon doorrijden.. Heb dus wel tijdfouten
al met al super tevreden :j

's ochtends was het heel lekker weer, maar 's middags ging het idd een beetje miezeren.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:45

Dan ook maar even een verslagje van mij.

Dressuur was minder dramatisch dan vorige week, nog lang niet goed maar het ging weer enigszins de betere kant op.

Voor het springen was ze erg vrolijk laten we maar zeggen. Rob kwam al heel droog aan "Is ze heet? Vast wel, anders is ze ziek" :') Nou, ziek was ze niet. Toen ze eenmaal mocht galopperen in het parcours was het goed en foutloos gesprongen.

Daarna de cross, die liep ze eigenlijk super! Foutloos rond met slechts 4 sec. tijdsoverschreiding (komt nog door de waterbak, ze gaat er braaf in maar wil wel eerst even goed kijken), maar was super tevreden! Had ook allemaal 7'ens van de stijljury's :)

Was uiteindelijk met m'n foutloze springparcours en foutloze cross nog opgeklommen tot een 4e plaats en had dus nog prijs :)

En er is een bokker Limburgs kampioen geworden!! *\o/*
Maar dat mag ze mooi zelf vertellen :D

M'n oude pony is trouwens ook Limburg kampioen geworden in de L, was ook wel erg leuk!

Marloes: mooi dat je tevreden was! En fijn dat je de cross lekker hebt kunnen uitrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:48

netjes hoor Jitske! :D Gefeliciteerd!
Jammer van je dressuur, anders had je vast verder vooraan gezeten :)

Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar mijn stijlpunten en punten van de dressuur, we waren naar mijn tante gegaan daarna want die was jarig en die woont daar best in de buurt dusja.. maar er staan helaas nog geen uitslagen op de site

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:08

Marloe, fijn dat je lekker gereden hebt :)

Jitske, Jij gaat lekker, joh! Ga je binnenkort L starten?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:18

Gefeliciteerd Jitske!

Een bokker kampioen... dat kunnen er volgens mij maar 3 zijn, Maddie, Sabine of Scum.
Ben benieuwd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:26

Ik ben ook wel heel benieuwd :j Sabine en Maddie zou wel superknap zijn met hun jonkies, die lopen hun tweede cross geloof ik.

Goed gedaan Jitske, Velvet gaat lekker :j
Marloes, knap dat het water gelukt is :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:07

Lielle schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd :j Sabine en Maddie zou wel superknap zijn met hun jonkies, die lopen hun tweede cross geloof ik.

Dat zou idd heel gaaf zijn als een van hun het is! :j

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:11

Netjes Marloes, fijn dat je zo lekker bent rondgekomen!

Mijn dressuren ging heel fijn, na mijn proefje kwam de jury uit zijn auto dat hij vond dat ik echt een proefje had gereden zoals het hoorde en dat hij er heel erg van gecharmeerd was, dat was wel heel leuk :) Ik stond ook 1e na de dressuur.

Met springen had ik een stomme stop op 1, met zo'n laag parcours wil ik soms te sukkelig gaan rijden, en dan nept cyr me. Na de stop wel goed het parcours uitgereden en ik was ook nog binnen de tijd.

En in de cross had ik een stop op 7A, we kwamen er net wat dicht onder en cyr verraste me er echt mee, verder wel de cross fijn uitgereden, ik was iets buiten de tijd (met stop), ons tempo word steeds beter :)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:59

Even kort een verslagje, ben echt helemaal kapot. (gisteren ook nog bruiloft gehad)
Het ging heerlijk, ben helemaal verliefd op mijn Zodiack.
Dressuur ging fijn 212 := punten in de dressuur en een vierde plaats. Voor het springen zo gek als een deur waardoor hij met een hartslag van 144 door de eerste keuring kwam... (de tweede netjes 78)
Hij werd vrij snel rustig. Heb foutloos gesprongen en foutloos door de cross gegaan *\o/*
Het was zo'n verschil met Gorssel. Hij wilde lekker door en pakte lekker brutaal aan. (behalve op de boerderij, snapte niet helemaal dat hij nou de springbak uit moest springen waar we normaal rijden)
Ik was 3 seconden buiten de ideale tijd en was naar de eerste plaats geklommen met ruim 8 punten verschil en kampioen dus. Ik hoop dat hij het in Princenhage ook zo doet want dan moet Bathmen in het L daarna...
Laatst bijgewerkt door sfranken op 03-10-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:01

Sabine, wat vind ik dat leuk voor je! Van harte gefeliciteerd het is je van harte gegund, meid!
Toevallig heb ik je wel van start zien gaan in de cross en op hindernis 1 en 2 gezien!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 22:54

Sabine, nogmaals gefeliciteerd. Je hebt het verdient.

Dan ook maar een verslagje van mij. Dressuur ging wel lekker, maar moeilijk te vergelijken met de Z2 proef die ik anders rijd. Toch hadden we 213 punten, zeker niet verkeerd dus en derde plaats net boven Sabine. Ook ik heb het springparcour foutloos afgelegd.
Toen de cross in. En daar werd Ruud pas wakker. een aarzeling op de afsprong, maar wel goed genomen. (moet ik zelf maar iets meer durven te rijden) De tijd was voor mij het grootste struikelblok. Ik was 26 sec. buiten de ideale tijd. Maar ja, dit was de eerste officiele cross, dus nu weet ik wel dat ik de volgende keer gewoon meer door moet rijden, vooral op de stukken waar ik echt voluit kan rijden. Alles moet geleerd worden zeg maar.
Voor mij eindigde deze dag op een mooie 2e plek, achter Sabine. Voor de eerste keer een goed begin.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:01

Gefeliciteerd Sabine!! Leuk op zo'n thuiswedstrijd!
En Sabertje: jij ook gefeliciteerd: klinkt goed!

Vrijdagavond vond ik het lekker dat ik niet aan het wassen en vlechten hoefde en niet zo vroeg op pad hoefde, maar zaterdag had ik toch wel een knoop in m'n maag dat we niet lekker aan het crossen waren :Y) .

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 09:18

Zo ook een verslagje van mij.
Vond er echt een hele mooie cross staan, kreeg er helemaal zin in na het lopen.
Dressuur ging buiten gewoon goed. Had voor het eerst naar mijn idee totale controle, en heb ook geen bordjes en witte hekjes omver gelopen.
Wel kwam er halverwege een pony mijn ring in gestormd vlak voor mijn neus, die wel wat bordjes mee nam, dus weg was de ontspanning :+
Toch nog 177 punten, dus dik tevreden.

Daarna wou mevrouw opeens de trailer niet meer in, echt bizar. Nog nooit mee gemaakt.
Nouja paar keer geprobeert, en uiteindelijk toen de zweep er bij kwam kijken, had ze opeens door dat het spelletje was afgelopen.

Daarna het springen, ging echt totaal niet. Heb bij het inspringen alles omver gegooit. Dus wilde eigenlijk paard inladen en weer naar huis.
Zeker toen ze bij hindernis 1 al stopte. 2e keer ging ze wel en toen tot hindernis 5 weer een stop. Daarna gelukkig rond kunnen rijden.
Dus uiteindelijk maar 2 weigeringen, maar echt niet lekker gereden.
Hartslag 72 dus door naar de cross.

Hindernis 1 en 2 gingen wat twijfelachtig, daarna afsprong even terug genomen maar ze ging eigenlijk na even kijken gelijk.
Daarna ging het eigenlijk wel goed, kreeg alleen geen lekker tempo, alsof ik op een fiets zat zonder wielen.
Hindernis 8 gleed ze bij de afzet een soort weg waardoor we bovenop de hindernis belande.
Gelukkig krabbelde ze er zo uit, en na een korte controle ging de 2e keer wel goed.

Daarna was ze zo onder de indruk van de kippenboederij, dat ze even vergat dat we bezig waren met een cross, kreeg haar aandacht er niet meer echt bij, toen stond opeens de gastank voor haar neus.
Weer een stop, maar na even wakker geschut te zijn ging ze wel.
Daarna weer een stop op het huisje, maar 2e keer ging wel.
Water kwam ze onwijs hard op af met zo'n moeilijk bochtje, dus ben daar vol op de rem gegaan, omdat ik mijn knieeen heel wilde houden.
Maar water was ook niet echt een probleem. Vanaf daar werd ze geloof ik eindelijk wakker, en begon het ritme erin te zitten.
Laatste eind ging dus wel lekker, hartslag na de cross ook 72.

Daarna wilde ze weer de trailer niet in, en ben ik na 2 keer al gelijk boos geworden, toen had ze al snel door dat ze maar moest stoppen.
Dat soort geintjes probeert ze maar bij een ander.

Ben op de uitslagen niet blijven wachten, want we moesten nog 3 uur rijden naar huis :Z
Ben wel blij dat we vrijdag al heen zijn gegaan, was echt kapot.
Volgend jaar maken we er maar een heel weekend van en blijven we zondag ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:04

Sabine wat knap zeg! :D Gefeliciteerd!

Sabertje ook gefeliciteerd, goed gedaan hoor :)
Berdien ook netjes gedaan!
Ingrid; Jammer dat jij pas laat wakker werd, maar alsnog goed gedaan hoor! Balen dat ze niet meer de trailer in wou :(:)

Vinet had voor de cross een hardslag van 44 en na de cross ook, terwijl ik amper 5 minuten had gestapt.. ze stond niet eens nat ofzo. En dat terwijl ik vorige week nog dacht dat ze deze cross nooit ging overleven :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:19

Ik ben alweer op de terugweg en redelijk tevreden. Ojee dressuurde redelijk, punten gingen wel, plaatsing was minder. Er stond een heel dik springparcours en behalve een misser van mij op twee sprong ze heel goed. Cross begon goed op 1 en 2 maar op 3 - weide insprong met diepe landing -stopte ze bijna en kon ik haar net doorduwen. Ik denk dat ze daar wat overbluft is geraakt want de rest ging niet erg soepel. Ik had bij de koeien na de bosuitsprong mijn handen vol om bij de echte hindernis in de buurt te komen en dat leverde dus ook een stop op. De rest ging ook niet echt vloeiend maar hij liep verder wel foutloos rond. Kortom, niet zo'n fijn gevoel als in Gorssel maar wel heel tevreden. Ik vond het een dikke L cross en om dan met een weigering rond te komen vond ik een hele prestatie voor zo'n onervaren paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:23

Lielle; Mooi dat je zelf tevreden was :) Ik vind het heel knap, ook al gaat het niet super maar je paard springt wel even "zomaar" de rest van de cross zonder te weigeren! en dat terwijl het een best zware cross was
Die koeien stonden toch na die weide in?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:39

Daarom ben ik ook tevreden idd, ze sprong wel gewoon rond. Koeien stonden idd ni de wei insprong voor het stekelvarken.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:47

Voor mij een dubbel gevoel gister.

dressuur was hij nog een zoekerig. Hij heeft nog nooit zonder hekjes een dressuur proef gelopen. Dus hij was erg slingerend en liep te diep. Maar toch wel tevreden en 181 punten.

Inspringen heb ik hem nog nooit zo goed voelen springen hij was mooi voorzichtig super afstanden. Heb hem nog nooit zo super gevoelt hij is echt zo aan het voor uit gaan. Daarna parcours in ook super gevoel. Ik had echt zoiets van dit gaan we helemaal foutloos doen springen en cross. Tot ik over sprong 5 sprong inplaats van sprong 2. Fout parcours!

Echt zo de balen er in. Maar goed het voordeel is wel dat hij zo super liep en dat het echt mijn fout was! Dit is ook de eerste keer in mijn SGW carriere dat ik geen cross mocht starten. Nouja eens moet de eerste keer zijn zeggen ze. Over twee weken in Diepenheim proberen we het gewoon op nieuw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:51

Dat is balen zeg! Maar je hebt er een super gevoel aan over gehouden, en dat maakt het weer iets beter. Volgende keer beter :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:09

Oh Chartje, dat is wel zo ontzettend balen. :(:)
Wat zonde!

Succes in Diepenheim!