[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 10:41

Hier kun je vertellen hoe je hebt gereden in Wieringerwerf.
Ik ben benieuwd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:49

Ha ha! Jij dacht "laat ik op tijd zijn"! :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:02

Nou, zeker op tijd :D . Maar ik kan al verslag uitbrengen van de dressuur van gisteren :P
Dat ging wel goed, alleen liep het wel heel erg in, daardoor maar 5 min. los gereden. Niet echt eerlijk voor het paard. Maar Olivier was braaf, geen fouten gemaakt.
Achteraf was ik er wel blij om, hoefijzer zat er na de dressuurproef los onder.
Op de terugweg zijn we gelijk langs de smid gereden, dus we zijn klaar voor de cross morgen!

Ik ben benieuwd naar alle verslagen van vandaag.

bvw

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:38

hoeveel punten had je uiteindelijk??

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:43

Geen idee, stonden er gisteren nog niet op. Ben ook wel nieuwsgierig :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:44

nou dan horen we het nog wel!
Is eigenlijk wel grappig dat je het resultaat van je dressuur een dag later hoort :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 11:50

Of 2 dagen later, want ze moet toch pas zondag crossen?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:17

ik dacht dat heleen vandaag nog kwam kijken oid, ik neem aan dat er dan wel punten bekend zouden zijn.
Maar kan natuurlijk ook dat ze wachten tot morgen, dan is inderdaad het springen en de cross!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:25

Ik kom niet kijken vandaag, ben de rest van de middag op een draver-bijeenkomst. Ik ga vanmiddag proberen of ik een behendigheidsparcours kan afleggen op een net ingereden draver :D
(nee, Olivier is geen draver, ik behandel veel dravers, vandaar)

Maar even on-topic, ik zie mijn punten dus pas morgen (spannend)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:02

Vervelend dat je al zo snel moest Heleen. Gelukkig maar dat je ijzer weer goed vast zit!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:46

Zo hier dan het eerste verslag! Vroeg opgestaan want om 8.54 zou ik moeten dressuren. Tja dat liep wat uit(beetje door mezelf :o ). Ik wist niet of ik wel het goede proefje had want het was de eerste keer in de Z. Dus moeders eens bij startnummer één informeren. Die had dus een andere proef! Dus jury gevraagd, en wij dachten de goede te hebben van 2009. De ene jury had de ene proef en de andere de andere proef. Na een lange overleg sessie werd gelukkig besloten dat we de juiste proef gingen rijden en daardoor hadden de eerste twee ruiters 'pech' want die kenden die proef niet. Maar het was wel de proef die aan de beurt was volgens het reglement.
Mijn dressuur proef ging verder aardig. De draf stukken waren oke, de galop niet zo. Ik stond vierde na de dressuur.

Het springen stond weer errug laag. Gelukkig bleef wel alles liggen en waren we foutloos. De cross was vooral veel bomen en niet zoveel gekleurde dingen aan het begin. De spoorbomen vielen nogal op maar had ze geen probleem mee. Aan het eind kwamen er smallere hindernissen die ze gelukkig ook goed nam. Verder ging de cross best lekker. Aan het begin kwamen we niet altijd even lekker uit maar gelukkig hielp Mindy me dan. De cross was foutloos en 3 seconden buiten de tijd.

Uiteindelijk een 1e plaats! :D
Ben super trots op mijn paardje voor de eerste keer in't Z

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:48

WAUW Kylyco, dat noem je nog es een Z-debuut! Gefeliciteerd met je eerste plek!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:50

Wat gaan Kylyco! Gefeliciteerd!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:24

|( |( |( 3 x geweigerd in het springparcours ;(
Ik weet ook niet meer waar het aan ligt hoor… Hij liep super bij het inspringen, ik had er een goed gevoel over en mooi mijn hand eraan gehouden (kreeg voorheen vaak commentaar dat hij vaak weigert doordat ik hem teveel losgooi). Misschien toch te kort na mijn vakantie? Maar ja, zo kun je elke keer wel wat verzinnen, het is elke keer anders. Het lag echt niet aan het parcours, het was niet hoog gebouwd. Veel springwedstrijden rijden lijkt wel te helpen dus daar gaan we maar mee door de komende weken tot Gorssel…
Omdat ik morgen toch met een B-paard start heb ik het secretariaat gevraagd of ik morgen met Otto ook HC in de B mag doen, en dat mag! Zo kunnen we hopelijk toch nog een crossje rijden. :):) Ik hoop dat de anderen meer geluk hebben gehad.

@ Kylyco: gefeliciteerd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:31

Jammer Motje11! Hopen dat ie morgen dan wel zin heeft in de cross!
@ Kylyco: gefeliciteerd!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:01

@ Motje: Jammer. Volgens mij heb ik je het horen vertellen tegen iemand anders toen ik aan het afzadelen was. Hoeplijk wil morgen je B paard wel en kan je met Otto daar wel een fijn rondje rijden.

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:06

Wij zijn ook weer helemaal heel thuis. Voor de 3e keer in het M. Had 196 in de dressuur, balkje het springen en foutloze cross en dat alles was goed voor een 2e plek dus een super dag!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:10

Hartstikke gefeliciteerd Kylyco! Echt heel knap hoor, eerste keer Z en foutloos, en dan ook nog 1e :D!
Balen Motje :(:) Vervelend zeg, en dan te bedenken dat ie het zelfs bitloos doet! Wel lekker dat je morgen nog B HC mag :)
Gefeliciteerd Steef20!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:18

Balen Marieke! Welke hindernissen had je weigeringen? Gefeliciteerd Kylyco! En jij ook steef20. En ik wil Ilse ook alvast feliciteren, maar de rest mag ze zelf vertellen :P

Zo nu mijn verslag:

Dressuur ging met inrijden, mwoah, wel redelijk alleen ze was erg snel afgeleid en liep er niet echt lekker doorheen, ze was ook vrij sterk. Ik liep de ring in en madam ging meteen galopperen: weg proef. Ik heb bijna alleen maar gegaloppeerd.. Ik ging al niet meer uit van winstpunten in mn cross (lager dan 165 pnt) Maar uiteindelijk (pfhew) nog 166 punten! :)

Springen ging best goed, had op hindernis 2 een balkje, daarop reageerde ze nu wel heel goed, alleen op hindernis 8 (half wit half blauw in de lengte) weer een balkje, maar het wit lag bovenop, dus ik denk dat ze t gewoon niet helemaal goed gezien/ingeschat heeft, maar ik was erg tevreden :)

Crossen ging súper! Echt heel fijn gereden, sommige stukken wel echt flink gas gegeven. Jan stond op t moment dat ik over de finish kwam bij de finish auto en die zei dat ik EXACT op de tijd binnen gekomen was, dus dat vond ik wel extra punten waard (zonder horloge) maar helaas :P Haha..

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:54

Kylyco gefelciteerd had niet beter kunnen zijn!!
jammer marieke! volgende keer beter!

bij ons ging het ook wel heel goed!!!
Na de dressuur stond ik eerste met 213 punt (had zelf nooit verwacht ben niet zn dressuur miep:P)
springen foutloos
cross ging ook echt super kon niet beter eigelijk alleen dat kronkelstukje tussen die bomen naar die wijnvaten ging het miss knalde kei hard tegen boom aan toen was ik er af gesprongen omdat het gewoon niet goed zou komen ben ik door me enkel gegaan:S ben daarna meteen opgestapt en verder gereden.
moet nog drie hindernissen was echt zonde maar heb het wel uit gereden wat officieel niet mag:P
daarna pony na verzorgd en enkel gekoeld zijn we naar ehbo gegaan moest nog half uur daar gekoeld worden ofzo en daarna hebben ze het in druk verband gedaan omdat ik morgen weer moet rijden en omdat het ook al aardig dik werd.
mag vanavond niks doen alleen maar op de bank en been omhoog houde (kan bijna nie meer lopen nu:S doet kei pijn:S) maar morge ga ik rijden!! hoef gelukkig alleen nog maar te springen en te crosse:P

maar viefje liep echt super goed en ben ook super tevreden!!:D want ze deed het echt goed!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:58

Mooie verslagen :-) .

Kylyco, gefeliciteerd +:)+

Lekker dat je morgen nog HC kunt meestarten Motje :-)

Wij zijn even gaan kijken bij de M-paarden :-) Springparcours stond idd niet heel erg hoog leek wel. Cross zag er mooi uit, mooie afwisseling tussen de wat simpelere sprongen en de meer dikke of technischere combinaties :-)

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:23

Kylyco; Nogmaals gefeliciteerd!

Motje; Balen dat het springen niet wou, maar gelukkig morgen een herkansing, succes alvast!

Jolien; Super gegaan dus! Ga je binnenkort naar het M?

Ik had ook een top dag, voor het eerst in de Z.

Dressuur ging voor m'n gevoel wel aardig maar meer ook niet, toch was het goed genoeg voor een 1e plek.

Springen foutloos, en de cross ook foutloos.
Wel flinke tijdfouten waardoor ik zakte naar een 2e plek, maar dik tevreden!
En daardoor was ik Kampioen van N-H, dus ook nog een mooie deken gewonnen!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:28

Gefeliciteerd Ilse!!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:28

Bedankt voor jullie medeleven. :D Gelukkig ben ik er niet erg van ondersteboven, volgende keer beter inderdaad.

Jolienn schreef:
Balen Marieke! Welke hindernissen had je weigeringen?

2, 4 en 6 (misschien houdt ie niet van even getallen :+ )

Volgens mij had ik nog mazzel dat ze me door lieten rijden want ik dacht dat je er in de M al bij de tweede weigering uit moest. Weet iemand dat?

@ Nicole_Ros: zolang je val niet op een hindernis was mag je wel verder rijden. Staat een beetje onduidelijk in het reglement maar het staat er wel. Of was je “val” wel op een hindernis?
Verzwikte enkel doet zeer hè? Sterkte ermee!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:01

Gefeliciteerd Ilse!

Wij waren vandaag super tevreden. Dressuur liep niet lekker, Ventje liep niet lekker ontspannen en ik weet niet zeker of Mikel al goed wakker was....hahaha. 173 punten, jammer maar het was niet anders!
Springen peechbalkje, cross foutloos.
Geen idee wat de tijd was, maakte voor ons niet uit!
De laatste cross was oudkarspel en daar kwam ie met verekte kniebanden uit, dus we waren superblij dat ie goed en heel door de cross is gekomen!!!
Op naar Gorssel