[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 11:46

Hebben jullie ook zo'n hindernis? Je weet wel, ergens in Nederland in een cross of op een trainingsterrein? Zo'n hindernis waar je misschien al jaren tegenop kijkt. Of vol verwachting naar uitkijkt tot je hem eindelijk mag springen?
Ik hoorde bij de oefencross bij Alice in Biddinghuizen eens een meisje zeggen: O, dat kruis (trakhener) daar kijk ik al jaren tegenop. En nu heb ik hem gewoon gesprongen!!!
Ik heb er in het verleden een paar gehad die we inmiddels gesprongen hebben.(o.a. waterval in Diepenheim) En nu is het bij mij de grote trakhener over de sloot in Neede in de M. Ik sta daar al jaren met open mond naar te kijken. Dit jaar ben ik zover en wil ik erop afrijden. (ik betwijfel ten zeerste of we erover heen komen, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen ;) )
Ik ben benieuwd naar jullie hindernissen, en of je ze al gesprongen hebt of dat je nog even moet wachten... Misschien start je zelfs een bepaalde cross niet vanwege 1 hindernis. Laat maar eens horen.

Lielle

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:54

leuk topic :))

Ik heb het met de holle weg in Bathmen (vanaf het maisveld naar de put zeg maar). Niet omdat die nu zo waanzinnig moeilijk is, maar omdat ik daar het eerste seizoen met open mond naar heb staan kijken, en toen dacht dat B/L crossen mooi genoeg zou zijn :j

En het dak in Minderhout wil ik ooit nog in een wedstrijd doen, die heb ik in de training al eens gesprongen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:11

De greppel met bielzensteil in Ysselstein. Kweet niet waarom, maar ik vind het een eng ding. Moet wel heel zeker van mijn zaak zijn om op die hindernis af te rijden. Met de volbloed had ik het nog wel aangedurfd denk ik. Met Sims op dit moment (nog) niet.

Een hindernis waar ik vol verwachting naar uit kijk om te mogen springen kan ik op het moment niet zo gauw bedenken. Daar kom ik vast later nog wel een keer op.

* edit * Lielle, de " Holleweg" dat is toch in Hattem?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:16

In Dijkgatsbos ligt een betonnen rioolbuis...
Ze zeggen dat'ie makkelijk springt, maar ik vind hem zoooo massief.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:18

Sim, ik noem hem de holle weg, maar dat is denk ik niet de officiele naam. Zal eens een foto zoeken, mara het is die hindernis waar je het pad oversteekt dat uiteindelijk op de piano uitkomt.

moeilijk te zien, maar deze dus
http://img156.imageshack.us/img156/7162/dscf2106wx4.jpg

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:33

Oh die. Nu weet ik welke je bedoelt. Idd een leuke hindernis.

Ik weet niet of het meetelt maar de Punt over de sloot (vlak na de 1e waterbak en de coffin) in Varsseveld (vanaf 2**) zou me wel heel gaaf lijken om te springen. Kijk echt met bewondering naar de combinaties die dat zo makkelijk springen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:47

Simmie schreef:
Oh die. Nu weet ik welke je bedoelt. Idd een leuke hindernis.

Ik weet niet of het meetelt maar de Punt over de sloot (vlak na de 1e waterbak en de coffin) in Varsseveld (vanaf 2**) zou me wel heel gaaf lijken om te springen. Kijk echt met bewondering naar de combinaties die dat zo makkelijk springen.

die vond ik eigenlijk wel meevallen (heb m natuurlijk wel nog niet gesprongen), maar ik herinner me dat we t daar toevallig vorig jaar over hadden in V'veld. Die punt ligt op n mooiere lijn dan die ophaalbrug voor de * :+

Ben eigenlijk aan t bedenken welke hindernis ik echt eng vind... Holle pad had ik vorig jaar wel slechte ervaringen mee :+ maar zou m zo weer aanrijden. Weet t zo verder effe niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:56

Ik vind dat holle pad niet eng, maar het is voor mij een hindernis met een betekenis, omdat ik er toen zo heftig van onder de indruk was.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:00

heb er tot nu toe nog geen.. misschien kom ik er dit seizoen weer wat tegen..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:22

@ Lielle, wat grappig dat je die hindernis aangeeft, Dat is net de hindernis die we dit jaar uit de cross halen... de route loopt weer een beetje anders. Deze hindernis zal je dus voorlopig nog niet kunnen springen.

Die punt in Varsseveld springt echt super hoor! Idd en mooie lijn om naar toe te rijden!

Ik heb zo niet echt hindernissen die ik eng vind :o Als ik weet dat we toe zijn aan het niveau rijd ik met vol vertrouwen de cross in. Ik moet wel zeggen dat ik bij een dikke cross zelf beter rijd dan bij een makkelijkere cross, waarschijnlijk doordat ik dan toch wel erg graag over die lastige sprongen heen wil. Als ze te gemakkelijk zijn rijd je er zelf ook wat gemakkelijker naar toe. Heb ik overigens niet als ik met onervaren beesten in de lage klasses start, dit is ook een enorme uitdaging!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:24

d*mn, daar baal ik echt van :j Al start ik dit jaar toch zeker geen Z, dat wordt op zijn allervroegst 2010, en zelfs dat moeten wel allemaal nog maar zien.
Laatste stuk ben ik helemaal met je eens :j
(hoe is het trouwens met de binnenbak?)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:36

Lielle schreef:
(hoe is het trouwens met de binnenbak?)

Verzekeringswerk is rond dus nu zijn ze begonnen met het opbouwen, we hopen voor de bouwvak de ruwbouw af te hebben (al moet ik het nog eerst zien...) Daarna kantine maken en afwerken. Al met al duurt het wel enorm lang! We rijden nu in een soort van cabrio manege ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:28

De trackener in Neede staat met stip op 1. Daar ga ik echt nooit overheen :oo
Ook die van Chaam, (is dat in Chaam??) zo'n witte berk over een dikke sloot..

Ik krijg al de kriebels als ik er aan denk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:35

Ik heb nog steeds ontzag voor die wal aan het einde van de cross in Hattem. Als ik daarop aan moet rijden klopt het hart in mijn keel en neemt het paard me mee naar beneden. :o

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:38

Leuk topic!

De hindernissen die jullie noemen ken ik niet, behalve die boom over de sloot bij Chaam, die ken ik wel en lijkt me heeeel spannend.

De eerste hindernis die mij te binnen schoot is de sky-jump in Etten-leur. Diegene waar je vanuit het bos het open veld in springt. Heb daar vorig jaar met bewondering naar staan kijken, weet niet of ik die ooit ga durven... (en volgens mij zit hij er zelfs voor het L al in...)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:20

Een hindernis die je "eng" vind dat klinkt ook wel heel mieperig, zullen we zeggen waar je "gezond respect" voor hebt? (of vroeger had) _/-\o_

Of misschien wil je hem juist al heel lang springen maar mocht dat nog niet.

Die waterval in Diepenheim vind ik ook niet eng, er gaat denk ik niet zo gauw iets op mis, maar ik vind hem prachtig indrukwekkend en natuurlijk wel heel spannend voor je paard en daarom ook voor jou want het kan wel einde cross betekenen.

Die buis in Wieringerwerf, daar heb ik het inderdaad ook mee. Zie hem al zolang liggen, en langzaamaan groei je ernaartoe. Heb nu waarschijnlijk al veel hogere hindernissen gesprongen maar omdat hij vroeger zo'n indruk op me gemaakt heeft blijft dat toch wel een beetje hangen.

En wat vinden jullie dan de leukste hindernis van Nederland?

En als jullie foto's erbij hebben is dat natuurlijk helemaal mooi. Ik moet eerlijk zeggen dat ik "de greppel met bielzenstijl in IJsselstein" me niet direct voor de geest kan halen... En welke wal in Hattem ookalweer?

@ xxitsmexx: ik weet niet op welk niveau je rijdt. Is er dan geen hindernis op een hoger niveau waar je tegen op ziet/naar uit kijkt?

Als ik moest wachten tot ik het gevoel had dat ik er klaar voor was dan zou ik nu alleen nog dressuur rijden, en waarschijnlijk niet eens op wedstrijd, hahaha.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:32

Het huisje in Minderhout,
heb er al bovenop gestaan maar zou er echt graag eens afspringen. :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:39

Leuk topic.

Weet nog dat ik de eerste keer in Vasse over de picknicktafel moest, ogen dicht. :')

Daarna de picknicktafel in Ambt-Delden, die stelde niks meer voor. ;)
De schaapskooi had ik een weigering op, dacht dat ze hem nooit zou springen, maar ging er de 2e keer vloeiend doorheen.

Heb daar ook mijn eerste trakehner gesprongen.

Weet nog wel van de ponytijd dat ik altijd ontzag had voor heksenogen. :Y)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:50

Die grote trakheners op het terrein van Alice, zien er idd nog erg indrukwekkend uit.

En de eerste keer door een hindernis heen springen leek me wat vreemd, maar we waren er doorheen voor ik er erg in had.
Maar verder heb ik nu zoiets dat de hindernissen op m'n eigen niveau (B) geen grote problemen mogen opleveren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:56

Ik moet zeggen dat ik de hindernis op de bult bij de crosstraining wel redelijk indrukwekkend vond, heb um al wel gesprongen en dat ging super!
Waar ik ook echt ontzag voor heb is de trakhener in Neede, zou ik echt niet zo 1,2,3 naar toe sturen :n

Maar zoals gezegd, je groeit als combinatie natuurlijk in het hogere werk, dus groei je ook naar dikkere sprongen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:16

De hindernis waar ik 'gezond respect' voor heb ik de Skyjump in Etten-Leur.
Welke ik ook wel even spannend vond waren beide hagen (een coniferen en een ander) in Baarle-Nassau, maar daar gingen we dezelfde training al moeiteloos overheen :)
http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... 08_009.jpg
Oja, en in Renswoude de haag over de sloot. Die zou ik nu nog niet durven. Ben verder niet echt bang voor greppels, maar dat is nog te hoog gegrepen.
(Op de achtergrond van deze foto) http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... oude21.jpg

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:26

Die sky jump is idd ontzagwekkend als je er naast staat of als je er op staat. Het fijne is dat als je 'm aanrijdt eigenlijk 'm ziet als een normale steilsprong. Als je naar voren blijft kijken valt ie echt reuze mee en ben je geland voor je er erg in hebt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:28

Wat een leuke dingen om zo na te lezen...

Ik heb vorig jaar omdat dak heen gereden in Minderhout en zie er enorm tegen op om daar een keer op training van Rob te horen "en dan neem je dat dakje daarna even mee..."

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:31

Nickeltje schreef:
Wat een leuke dingen om zo na te lezen...

Ik heb vorig jaar omdat dak heen gereden in Minderhout en zie er enorm tegen op om daar een keer op training van Rob te horen "en dan neem je dat dakje daarna even mee..."

_O- Ja idd, Rob zou het een dakJE noemen.
Terwijl het toch echt een DAK is. Ik zie het al helemaal voor me hoe hij dat terloops zegt.....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:32

Ik rijd eigenlijk nooit SGW, maar heb een aantal jaar geleden er veel voor getraind.
En daar lag ook een betonnen rioolbuis, ik keek daar erg tegenop.
Maar heb hem nu 1 keer gesprongen, en dat vond ik een hele vooruitgang van mezelf. :)