Ik ben erg benieuwd naar wat jullie beroepen zijn, en hoe jullie dit combineren met onze zeer geliefde sport. Aangezien SGW best een sport is waar je intensief mee bezig bent, gezien de trainingen, de hele dagen weg, de verzorging van je viervoeter...
Maar ook zeker, financieel (lees: vaak twee zadels, beenbescherming, vervoer, de trainingen..).
Ik doe zelf Verpleegkunde opleiding in Leiden, ik ga eind maart over naar mijn 4e jaar, deze opleiding wordt volledig gefinancieerd door het LUMC, waar ik mijn opleiding doe. Ook krijg ik een aardig salaris, ik betaal mijn toekomstige crosspeerd (
) helemaal zelf.Ik ga vandezomer crosstrainingen volgen en moet alle data's, van de trainingen en van de crosses waarop ik groom, vrij aanvragen... In mijn beroep heb ik onregelmatige dienst-tijden, dus het is vaak passen en schuiven. Bovendien ben ik ook nog afhankelijk van mensen die mij vervoeren, gezien ik nog geen rijbewijs heb.
Ik vind dat deze sport meer vraagt, dan dat je bijvoorbeeld dressuurwedstrijden rijdt (niks ten nadelen aan de dressuurruiters hoor
, maar crossen is gewoon leuker
). Ik heb het er absoluut 100% voor over
, maar ik ben nu al aan het plannen voor eind 2009.. en ik ben ook aan het rondkijken voor straks een tweede zadel.. en schoot mij het ineens te binnen:"Wat voor beroepen zouden de andere SGW'ers hebben en.. hoe combineren zij het?" Vandaar mijn interesse
. Ben wel benieuwd! 
(Uhm... ben vergeten eerst nog de zoekfunctie te gebruiken
)
)
Klinkt stoer hoor! 
), die me overigens geweldig steunt in wedstrijden