[SGW] Beroep combineren met SGW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Beroep combineren met SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 23:11

Hallooooo SGW'ersss :D

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie beroepen zijn, en hoe jullie dit combineren met onze zeer geliefde sport. Aangezien SGW best een sport is waar je intensief mee bezig bent, gezien de trainingen, de hele dagen weg, de verzorging van je viervoeter...
Maar ook zeker, financieel (lees: vaak twee zadels, beenbescherming, vervoer, de trainingen..).

Ik doe zelf Verpleegkunde opleiding in Leiden, ik ga eind maart over naar mijn 4e jaar, deze opleiding wordt volledig gefinancieerd door het LUMC, waar ik mijn opleiding doe. Ook krijg ik een aardig salaris, ik betaal mijn toekomstige crosspeerd ( 8-) ) helemaal zelf.
Ik ga vandezomer crosstrainingen volgen en moet alle data's, van de trainingen en van de crosses waarop ik groom, vrij aanvragen... In mijn beroep heb ik onregelmatige dienst-tijden, dus het is vaak passen en schuiven. Bovendien ben ik ook nog afhankelijk van mensen die mij vervoeren, gezien ik nog geen rijbewijs heb.

Ik vind dat deze sport meer vraagt, dan dat je bijvoorbeeld dressuurwedstrijden rijdt (niks ten nadelen aan de dressuurruiters hoor :o , maar crossen is gewoon leuker :P ). Ik heb het er absoluut 100% voor over :j , maar ik ben nu al aan het plannen voor eind 2009.. en ik ben ook aan het rondkijken voor straks een tweede zadel.. en schoot mij het ineens te binnen:
"Wat voor beroepen zouden de andere SGW'ers hebben en.. hoe combineren zij het?" Vandaar mijn interesse ;) . Ben wel benieuwd! :)

(Uhm... ben vergeten eerst nog de zoekfunctie te gebruiken :o )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:38

Hier is bij mijn weten nog geen topic over.
Ik kan het makkelijk combineren en veel tijd stoppen in de training en verzorging van mijn paard. Op dit moment werk ik even niet dus tijd genoeg. Als ik straks weer werk, werk ik parttime dus ook tijd genoeg over voor mijn paard en andere dingen. Ik zal geen geen werk hebben met onregelmatige diensten of diensten in het weekend (kantoorbaan ws), dus wat dat betreft heb ik het makkelijk qua wedstrijden.
Ook heb ik zelf mijn E, auto en trailer en ben dus niet afhankelijk van een chauffeur. Toen ik mijn E nog niet had reed mijn hubbie de trailer altijd. Hij is tevens mijn groom. Goed geregeld dus!
Qua financiën komt bij ons alles uit 1 pot, dus ook de kosten voor mijn paard.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:52

Ik heb een kantoorbaan van 40 uur in de week. Vanaf volgende maand moet ik ook naar het buitenland. Dit kan varieren van een dagje Oslo tot een week Singapore. Zoals het er nu naar uitziet, ga ik ook dit jaar voor 3 maanden naar Noorwegen. En sinds twee maanden heb ik ook een eigen huis (in mijn eentje). Ik vind het paardrijden ansich steeds meer energie van mij vragen, in combinatie met baan, eigen huis en vriend.

Vorig jaar heb ik de regiotrainingen gevolgd, waar eigelijk mijn vader altijd meeging (Handig, zo'n vader die ook paardrijdt)! Ook heb ik alle wedstrijden tot 130km van mijn huis gereden. Best wel zwaar, maar zeker de moeite waard.

Ik heb ervoor gekozen om dit jaar geen regiotrainingen te rijden, omdat dit een behoorlijke aanslag is op mijn paard (hersteltraining van 6!!!!! dagen) en ik bang ben dat ik het anders niet meer trek met mijn andere hobbies. Ik ben wel van plan meer SGW wedstrijden te rijden en doordat ik de trainingen mis, kan ik ook het buitenseizoen springen meedoen (vorig jaar heb ik namelijk geen enkele springwedstrijd in het SGW seizoen gereden :+ )

Alhoewel een paard (zeker zonder bijrijder) ontzettend veel tijd kost, zou ik het zeker niet willen missen! Mijn paard is wordt dit jaar 16, en ik hoop nog minimaal twee jaar te kunnen crossen met hem.

Voor de nieuwsgierige mensen: ik ontwerp offshore schepen :o

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:26

Leuk, schepen ontwerpen!

Ik ben advocaat en werk meestal zo'n 45 uur in de week. 's Avonds train ik mijn 2 (eigenlijk 3 :o ) paarden, meestal 4 doordeweekse avonden. In het weekend rijd ik de wedstrijden en de trainingen. Ik heb echter wel een hele makkelijke baas, dus als ik een keer 's middags naar Rob wil, dan begin ik wat eerder en dan ga ik ook op tijd weg. Dressuur en springen schiet er wel veel meer bij in dan vroeger toen ik nog studeerde, maar dat komt ook wel omdat ik dat wat minder leuk vind en je af en toe toch concessies moet doen ivm vriendje :o

Voordeel van zo'n baan is wel dat ik genoeg verdien om die toch wel erg dure sport te bekostigen. Verder heb ik ook weinig hobby's, ik hou helemaal niet van shoppen en uitgaan doe ik ook niet (wel uit eten en naar de film maar niet zuipen voor veel geld) dus het meeste geld gaat naar de paarden.

Met verzorging heb ik erg veel mazzel dat de paarden alle 4 bij mijn moeder staan. Zij zet ze voor haar werk buiten en zij is meestal rond een uur of 17.00 thuis zodat ze ze binnen kan halen. Sinds kort heeft ze op woensdag vrij en dan kan dus de smid enz. komen.

Het kost allemaal erg veel tijd, maar ik zou niet anders willen. heb net 2 weken niet kunnen rijden vanwege de vorst en ik werd me toch een potje chagerijnig!

Trouwens wel grappig dat iedereen het volstrekt normaal vindt om 5 of 6 keer in de week te trainen. Mensen die niet paardrijden vinden dat echt achterlijk veel....maar in de paardensport doet iedereen het! Ook al cross je op B nivo, dan kun je toch echt niet volstaan met 2 x oefenen in de week :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:27

Al een aantal jaar is mijn studie geneeskunde prima te combineren met paardrijden. Ik heb dan wel het geluk dat mijn paard nu bij mijn ouders staat, zij haar door de week verzorgen en een hoop kosten dragen.
Ik hoop in december aan het werk te gaan en van dat salaris Nick hier in de buurt te kunnen stallen en dan ook door de weeks iets vaker kan rijden.

Lielle

Re: Beroep combineren met SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:37

gave baan Mo :j

Ik ben kwaliteitsmanager bij een multinational en werk ook 40 uur per week, inclusief een aantal keer per jaar korte reizen (ma-vr) naar het buitenland. De paarden doe ik al jaren samen met mijn moeder, wat me dus qua tijd en zorgen echt een hele hoop scheelt. Op dit moment rijd ik maar 1 paard voor de sgw, dus dat is prima te doen. Twee paarden is wel het maximum, en dan ook alleen te doen omdat ik het samen met mijn moeder (en daarnaast nu de eigenaar van Cobalt) doe. Wedstrijden en trainingen in de zomer zijn vrijwel alleen sgw, dressuur en springen vind ik niet meer te combineren als ik ook mijn relatie nog in stand wil houden ;)

verder heb ik flexibele uren dus ik kan ook makkelijk wat eerder weg als dat nodig is voor les, wedstrijd of wat dan ook.

Financieel is eigenlijk nog het minste probleem, dat valt met deze baan, het delen van de kosten met mijn moeder en een begrijpende partner nog wel te doen allemaal. Hoewel de les van vandaag (Lucinda) toch wel een flinke hap is.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:39

Ik heb t geluk dat mn baas helemaal weg is van SGW :D
Dus als ik hem een uitgebreid verslag doe over een training of les en wat fotos af en toe indien dan wil hij best meedenken.

Ik heb wel een onregelmatige baan, maar kan het tot nu toe makkelijk combineren met mn lessen en trainingen.
Qua prijs heb ik t geluk dat het niet mn eigen paard is, dus die kosten heb ik niet.
Verder vind ik dit leuk en geweldig om te doen, dus ik vind het niet erg om wat minder grote auto te rijden, of om iedere week nieuwe kleren te kopen.
Zeg maar zo: liever iets minder werken, en iets minder op mn rekening maar doen waar ik zin in heb. Dan mezelf te pleuris werken voor later.. Als ik dan morgen tegen een boom rijd heb ik niet eens genoten :n

Ik werk overigens 28 uur en dan nog wat weekenden. Dus mooi te combineren met lessen, wedstrijden, trainingen ed. Zit zonder licht op stal, dus kan zeker in de winterdag savonds niet rijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 08:25

Uiteenlopende beroepen!! :) Leuk om te lezen!!

Ik ben ook blij dat mijn moeder het helemaal geweldig vind en me alle kanten op wil rijden in Nederland, het scheelt wel als je een enthousiast iemand achter je hebt :) .

@Mo: Gave baan idd!! *D Klinkt stoer hoor! 8-)
@CD: Dat ben ik ook met je eens hoor :j !! Het werd mij sterk afgeraden om een paard te kopen, terwijl ik midden in mijn opleiding zat... Ik zet me voor de volle 100% in voor mijn opleiding, maar daarnaast doe ik toch echt wat ík leuk vind en daar heeft mijn opleiding/werk niks mee te maken. Ik meld ook altijd op mijn afdeling dat het wel eens voor zou kunnen komen dat ik er af donder..
Risico van mijn hobby. Wil toch echt niet alleen maar met studie of werk bezig zijn :n .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:19

Ik studeer kunstgeschiedenis en heb 4 paarden. Gelukkig heb ik niet veel college en een moeder die mij volledig steunt (ook in de kosten).
Hoe ik het straks moet doen met werk weet ik nog niet helemaal. Ik ben bang dat met mijn studie ik moeilijk werk ga vinden (zeker in deze periode), dus dat ik op zoek moet gaan naar werk buiten mijn studie. Het belangrijkste is echter voor mij dat ik kan blijven rijden.
Ik ben wel realistisch genoeg om mij te realiseren dat ik misschien wel wat moet minderen, maar ik zou nooit stoppen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:57

Ik ben management secretaresse bij een internationaal bedrijf en werk 36u. Daarnaast geef ik nog ± 10u les en ben net een eigen bedrijfje gestart.
Ik rij met maar 1 paard SGW maar heb nog 2 jonkies die ook gereden moeten worden. Of ik ooit met 2 paarden ga crossen weet ik niet, vind het met 1 paard wel lekker relaxt.

Ik zorg wel helemaal zelf voor de 4 paarden, ga 's morgens voor het werk voeren, 's middags gaat mijn vriend wat lekkers geven en 's avonds voert een van beiden afhakelijk van ons programma.

Financieel is het te doen, hoewel de huur van de stallen en 2 ha grond er wel flink inhakt elke maand. Maarja, nu heb ik 4 paarden voor een bedrag waar iemand anders krap 2 paarden in pension kan zetten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 13:22

Klinkt goed Ibonn!! :j

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:35

Ik ga nu doordeweeks naar school of stage, dat is dan altijd van maandag t/m vrijdag. Schooldagen waren altijd erg lang, kan dan niet zo vaak rijden (zeker bij slecht weer of vorst niet, we hebben wel licht bij onze bak maar onze bodem is niet zo geweldig). Met stage kan ik gemakkelijker iets regelen qua tijden.
Zaterdags werk ik bij een bakker, betekent ook dat ik zaterdag niet iets kan plannen met mijn paard. Wel is het afwisselend halve en hele dagen, dus als ik 's middags vrij ben ga ik meestal wel even trainen. Wedstrijden worden sowieso niks op zaterdagen. Voor SGW vraag ik wel vrij, en dan maar hopen dat ik het krijg.... ze deden laatst wel een beetje moeilijk over W'bork op 11 april, maar ik zal en moet vrij krijgen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:56

Ik ben mijn eigen baas, werk als fysiotherapeut en osteopaat voor paarden. Zo'n 50-60 uur per week.
Mijn man rijdt ook, samen hebben we 2 volwassen paarden en een jaarling. De paarden staan thuis dagelijks in de wei en mijn man doet momenteel hun meeste dagelijkse verzorging. Ik zorg dat de financiele kant in orde blijft.
Het is vaak een heel geplan, mijn leven is paard-paard-paard.
Maar het is goed te doen zo. Ik rij zo'n 5x per week.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:10

Ik studeer diergeneeskunde en ben alleen in de weekeinden in Limburg waar ik de tijd vind om paard te rijden. Afhankelijk van mijn colleges rij ik dus zo'n 2-3x per week. Het is ook moeilijk te combineren met trainingen en wedstrijden. Maar ik weet van mezelf dat ik daar gewoon niet veel tijd voor heb, dus met iets minder neem ik ook genoegen. Verder scheelt het dat de paarden die ik rij en op wedstrijden start(te) allemaal al oudere paarden zijn die wel aardig wat ervaring hebben in de sport.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:29

Kom hier nog al wat behulpzame moeders tegen. Deze moeder is dus zelf nog actief op haar manier, nog niet zolang geleden de SGW (naast de nodige springwedstrijden) ontdekt en vind vooral de trainingen helemaal leuk. :D

Onze hobby is ietwat uit de hand gelopen :+ en wij hebben een stal vol, waarvan 4 volwassen paarden, waarvan ik er 3 zelf rij, 1 waar mijn dochter op rijdt(broertje op bokt) een pony waar mijn man aaangespannen mee rijdt en 2 mini's en dit voorjaar als alles goed gaat 3 mini's. :+:

Wij doen alleszelf want alles is ons eigendom dat is een hoop werk! :j
Ik werk halve dagen (ochtenden) op kantoor (boekhouding) en al mijn vrije tijd gaat dus naar...de paarden.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:07

Ik werk fulltime als begeleidster op een gesloten afdeling in de psychiatrie. Ik vind het op zich fijn te combineren met rijden. Bij late diensten kan ik 's morgens rijden en bij vroege diensten ben ik om 15.30 klaar en kan ik mooi nog voor het eten rijden. Daarnaast door de wisselende diensten nog vaak door de week een dag vrij waardoor ik er nog wat extra tijd aan kan besteden. Ik baal alleen steeds meer dat ik om het weekend moet werken. Het is bij mij dus of wedstrijd rijden of werken. En dan blijft er weinig tijd over voor vriendlief, vriendinnen, familie, verjaardagen en andere verplichtingen die altijd in het weekend vallen.
Ik heb er bewust voor gekozen om maar 1 paard te rijden. Ik vind dat ik mijn paard verplicht ben om veel en serieus te trainen als ik SGW wil rijden en daarnaast heb ik een druk sociaal leven. Daarom heb ik mijn jonge paard voor het komende jaar 'uitgeleend' aan mijn zus. Ik wil het goed doen als ik een paard rij en niet half en dat werkte niet vorig jaar met 2 paarden dus dan maar zo.
Gelukkig kan ik altijd op mijn vader terug vallen als ik even weinig tijd heb om te rijden. Hij gaat ook standaard mee naar wedstrijden en geeft mij crossles. Hij sponsort ook de dieselkosten naar de wedsstrijden. Verder betaal ik alles zelf. Het is een duur geintje maarja ik ben nu eenmaal besmet dus moet dan maar eens andere dingen laten. Mijn vriendje (die echt helemaal niets om paarden geeft) doet de stallen uitmesten :+:

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:11

Ik werk als bedrijfsleider/planner/boekhouder/kwaliteitsmanager op een grasdrogerij in het grasrijke noorden des lands. Zo lang er in het seizoen gras groeit is ons bedrijf actief. In de praktijk betekent dit voor mij in de periode mei t/m half november werkweken van gemiddeld 50 uur. Daarentegen is het in de wintermaanden een stuk rustiger en kan maak ik weer veel overuren op. In de winter kan ik erg makkelijk mijn eigen tijd indelen. In de zomer kan ik iets minder makkelijk vrij plannen, dan moet ik zoveel vooruit regelen... en krijg na die vrije dag weer een dikke berg werk op mn bord. :o

Gelukkig is het zomers lang licht en rij ik naast mn werk 2 paarden (Kees SGW, dressuur, springen en de Cantos vnl springen een soms dressuur) in de wedstrijden (dus elk ook zo'n 4-6 x pw) en vaak nog een paar keer een jonkie.
In de winter heb ik ook 2 paarden in de wedstrijden en maak nog wat jonkies zadelmak en rij ze wat door. en natuurlijk iets meer tijd voor mezelf en weer even werken aan mn sociale contacten :o

Ik heb mn paard (Kees) niet thuis staan, maar bij de eigenaar van de Cantos. Deze heeft nog ca 20 andere paarden (deels fokmerries en jonkies), dus genoeg te doen.

Als je echt gemotiveerd bent dan is een fulltime baan met SGW op een of andere manier dus best te combineren.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 20:56

Vind ik ook hoor ReesKees :) , zoals ik het hier lees gaat het jullie prima af :j !!
@Sfranken: Dat is wel heel lief van jouw vriendje, dat hij dat wil doen!! :+:

Ik ben mijn moeder dan ook erg dankbaar dat ze voor me klaar staat en mijn enthousiasme deelt :D , dat maakt het mogelijk dat ik dit jaar de crosstrainingen kan doen en nog zoveel meer!! :):)
Maar uiteraard.. als je zelf écht wil, lukt het wel. Ben blij dat ik zelf over die 'drive' beschik om er hard voor te werken en te gaan voor wat ik uiteindelijk wil bereiken.
Ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen het regelt en bezig is, naast een intensieve hobby. Toont toch maar weer dat er hart voor de zaak (SGW) is ;) !!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:27

Hier geen ruiter maar een groom.
Toch heb ik ook mijn werk aangepast aan de wedstrijden.
Ik werkte eerst op een reisbureau waar ik soms tot 19.00 uur 's avonds zat, koopavonden moest werken en (bijna) iedere zaterdag. Dit was heel lastig te combineren en het begon mij echt tegen te werken.
Nu werk ik als receptioniste/telefoniste en werk ik 90 %. Om de week ben ik vrijdags vrij, perfect dus voor (meerdaagse) crosswedstrijden, trainingen en om thuis alles op orde te krijgen :P
Ik werk van 8.00 tot 17.00 uur dus stel dat ik zelf zou rijden zou dat goed te doen zijn. Nu ga ik iedere avond naar de sportschool.
Vriend haat paarden maar weet dat het mijn absolute passie is en zal nooit klagen dat ik veel weg ben. En zo wel, dan is mijn keuze al gemaakt..... :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:33

Ik werk 33 uur in de week als kapster. Daarnaast ga ik nog 1 dag in de week naar school. Het is niet altijd even makkelijk om vrij te krijgen. Ik werk de vrijdag altijd van 9.00 to 20.00 uur en de zaterdag ook nog. Met het crossen moet ik die dagen nog wel eens vrij hebben. Het rijden thuis lukt altijd nog wel aardig, trainingen moeten we wat meer plannen en ook zondagen gebruiken. Financieel, mijn ouders hebben de auto en trailer die ik in overleg altijd mee mag nemen. Voor de rest betaal ik alles zelf.

Vriendje plaagt me nog wel eens dat ik meer tijd aan de paarden besteed dan aan hem :P

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:11

WOW HEY ...verplegers, advocaten....!!!!! goed hoor...mooie dingen allemaal te lezen.

Ik ben dus beroeps brandweervrouw en werk in 24 uursdiensten. het kan dus zo maar zijn dat ik zaterdag werk 24 uur, maar dan werk ik wel tot 8 uur sochtends de volgende dag (ik slaap dan wel op de kazerne tenzij het alarm gaat dan ren je je bed uit), dan rijd ik van amsterdam terug naar lelystad en dan zou ik dus pas om 9 uur op stal zijn en weg kunnen naar een wedstrijd, dit geeft weleens wat problemen. Ik heb weleens gehad dat ik maarsbergen en vlietlanden als laatste mocht starten en dan red ik het net aan allemaal, dan ben ik zeg maar 11 uur op het terrein, HEEL snel cross verkennen, maar de meeste routes begin je wel te kennen en dan snel proefje rijden ( die ik dan al uit mijn hoofd kende ) en dan verder. Het is voor mij onmogelijk vrij te krijgen op voorhand, dat kan niet bij de brandweer, je hebt 3 dagen die je over het hele jaar mag invullen, waarvan 1 dag een weekend mag zijn, de rest van het rooster staat het hele jaar vast. Met collega's onderling ruil je wel maar je kan ook niet verlangen dat jij doordeweeks voor hun werkt en zij altijd een weekend aan je terug geven. Ik moet dat dus best wel plannen en vooraf bij een organsatie weten hoe laat ze de rubriek starten. Dat moet ik nu ook met mijn dressuur wedstrijden. Ik werk dus 1 dag in het weekend of ben weleens een weekend helemaal vrij, dus voor dressuur wedstrijdjes en springen kan ik altijd wel 1 dag weg. Er is genoeg in heel het land om heen te rijden.

Ik ben dan nu overigens al wel dagen aan het sparen om te werken voor collega's :D :D :D en als ik dan 2010 weer kan crossen heb ik een heel tegoed van dagen opgebouwd...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn paard staat gewoon op een pensionstal alwaar ik alle mogelijkheden heb als ik dus op de kazerne ( 24 uur) ben dan hebben mijn paarden rust ( de Fries ook ) zij worden verzorgd door de pensionhouder. Dit varieert van de ene week 1 dag werken tot 2 of maximaal een keer 3 dagen in de week werken waar dan weer een verlofperiode aan vast zit van 7 of 13 dagen, dus de dagen die ik vrij ben, ben ik de hele dag op stal en heb ik alle tijd voor de paarden, desnoods om ze tweemaal te doen sochtends en savonds als ik dat zou willen.
Ik werk hiermee 48 uur per week gemiddeld, waarvan een deel snachts slapen is, maar ben dus ook weer veel vrij. Op de kazerne doe ik savonds vaak startlijsten checken, bokt bijhouden :D etc. en uiteraard altijd trainen en zo, dat hoort er ook bij.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 22:38

Wauw Bianca, stoer zeg!! Brandweervrouw 8-) ..
Wel lekker als je dan zoveel vrije dagen hebt straks met Bullie ;)

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:34

Dit is wel heel leuk om allemaal te weten zeg! :)

ik doe 2 studies tegelijkertijd: biomedische wetenschappen (3e jaars) en geneeskunde (1e jaars) in Leiden. Ik loop nu voor mijn studie BW 16 weken stage op maandag t/m vrijdag van 9 tot 5, en volg tussendoor de werkgroepen van geneeskunde. In de avond en het weekend moet ik dan thuis studeren voor geneeskunde. Daarnaast werk ik in de supermarkt, zit ik bij een (kleine) studentenvereniging en heb ik dus een paard :)
ik rijd meestal 4 keer in de week: 1 dressuurles, 1 springles, en in het seizoen 1 keer in de week crosstraining. En op zondag maken we altijd een buitenrit. Mijn paard staat het hele jaar buiten, dus hoeft niet elke dag bereden te worden.
Ik rijd geen officiele SGW wedstrijden, omdat ik dus 21 ben en met mijn fjord tussen de paarden moet starten, dit vind ik niet leuk en ook teveel van hem gevraagd. Daarom gaan we gewoon gezellig alle oefencrossen af! Dat is meestal op een zondag, en dan ben ik dus vrij, als het op een zaterdag is kan ik meestal wel vrij krijgen van mijn baantje in de supermarkt :)

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:43

Wat leuk om te lezen dat er zoveel verschillende beroepen voorbij komen :D . En iedereen op zijn manier de tijd vrijmaakt voor die ontzettend leuke sport!!

Ik ben full-time student. Op dit moment studeer ik fysiotherapie. Daarnaast sta ik op de invallijst voor docent bewegingsonderwijs(gym). Echter komt dat niet zo vaak voor. Verder zijn mijn lessen nu nog gesitueerd op donderdag en vrijdag wat er voor zorgt dat ik de andere dagen tijdens het studeren zelf kan bepalen wanneer ik ga rijden. Ik rijdt meestal 5 keer per week. En daarnaast rijdt er nu iemand anders één keer per week op. Ik probeer het zo te reelen dat het vaak is 1x springen, 3 x dressuur 1x naar buitenrit. En die laatste keer is verschillend longeren, buitenrit, springen, vrij of dressuur. Afhankelijk van het weer en de bodemgesteldheid in bijvoorbeeld het bos.

Financieel gezien heb ik mijn ouders die mijn goed ondersteunen en eigenlijk het meeste betalen :o . Ik betaal eigelijk alleen inschrijfgeld van wedstrijden en harnachement zelf. Maar daar staat tegenover dat de winst van wedstrijden ook naar hun gaat en er bijvoorbeeld eten voor het paard van gekocht wordt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:58

Ik meld me ook hier :)
Ik werk thuis bij de pensionstalling van ons, dus verzorg niet alleen mijn eigen pony's maar ook nog een stuk of 10 van anderen :) . Doe ik niet alleen hoor :P
Naast school (Havo 3 _O-), die me overigens geweldig steunt in wedstrijden ;) , bestaat verder ook alles uit paard :) .
SGW's doet mijn moeder af en toe best moeilijk over, omdat er maar 2 redelijk in de buurt zijn, er een paar op 1,5/2 uur, en de rest is meer als 2 uur te rijden.

Verder rijd ik 2 van de 3 zo'n 5 keer per week, en de andere 1 tot 3 keer in de week, die ik nu op ga bouwen (wordt dit jaar 4)

Mijn ouders betalen verder eigelijk alles, en mijn prijzengelden zorgen nogal eens voor nieuwe spulletjes :)