[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:22

Geen idee of dit bericht binnen de bokt regels valt, zo niet dan zal het wel verwijderd of aangepast worden.

Zoals velen al gelezen hebben, heeft de organisatie van SGW Barchem besloten om niet meer iedere fotograaf op het terrein toe te laten. Je moet van tevoren accrediteren, met het risico dat je geweigerd wordt, en er wordt zelfs voeding van € 50 per dag per fotograaf gevraagd. Dit is voor de meeste fotografen niet te doen. Wordt verondersteld dat er bakken met geld verdiend wordt, en de organisatie wil daar graag een graantje van mee pikken. Nu ben ik geen fotograaf, maar kan me heel goed voorstellen dat dit absoluut geen winstgevende weekenden zijn voor de betreffende fotograven. Vroeg opstaan, lange dagen , Veel kilometers, noem maar op. Een van de fotograven, Arie de Vroet van eventingphotos heeft na overleg met en namens een heel aantal andere bekende fotograven, een brief aan de organisatie op gesteld en wij als deelnemers kunnen onze steun aan hen betuigen alsmede ons ongenoegen laten blijken door zijn Facebook post te liken.

Je kunt dus niet winnen met deze like actie, maar als je net als ik zo veel van de Cross foto’s houdt en als je niet kunt voorstellen dat er ook een wedstrijd geen meer aanwezig zullen zijn, dan help je wellicht door het geven van een like een beetje mee.

https://www.facebook.com/1756076726/pos ... 227987710/

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 04:33

Dankjewel! :D

De Acavallo Opra beugels zijn tijdens het rijden uit elkaar gevallen waardoor van een net ingereden paard afviel. Mijn gekneusd staartbeentje en ik zijn nu dus een beetje onzeker bij dit merk :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:18

Veiligheidsbeugels weet ik niet of dat echt meerwaarde heeft met crossen. Ik ben er met simpel dressuur rijden af gevallen 22 augustus en ben nog steeds niet in staat om paard te rijden. En ik rijd met standaard beugels. Ik heb in mijn leven toch al een hoop valpartijen meegemaakt. Van mezelf en van anderen. Ik heb nog nooit gezien dat iemand bleef hangen. Dochter rijdt met korfjes, dat is volgens mij het enige wat echt 100 % voorkomt dat je voet door de beugel kan schieten. Maar om daar nou mee te gaan crossen :+

Morniclum: ik had hem al gespot op FB. En geliked. Belachelijk, die 50 euro.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:34

Hier ook al geliked, belachelijk ja :(

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:22

Ik heb ook mijn like gegeven. Mijn misschien wel laatste cross met dit paard wil ui toch wel mooie foto's. En het is het NK.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:45

Ik heb hem ook geliked, is toch wel erg bizar die $50. Als ze echt geld nodig hebben zijn er toch ook wel andere manieren om dat bijelkaar te krijgen.

Tja, of veiligheids beugels echt nuttig zijn hoop ik nooit achter te komen :=
Toch lijkt het mij een eenvoudig risico om te elimineren just in case.

Gisteren een enorm fijne dressuurles gehad. We hadden bijna een botsing met een jong paard, maar daardoor wel een hele fijne en enorm onverwachte werkpirouette gereden. Na 2 maanden samen te zijn is ze duidelijk sterker geworden en ze pakt alles zo lekker op <3

Ik hoop wel dat ze de startlijst vandaag online zetten. Hopelijk moeten we niet allemaal gelijk dressuur. Anders moet ik nog even snel de proef leren :+

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:34

Startlijst staat online.
Moet pas om 3 uur te crossen, dus dan heb ik tijd genoeg om smorgens de cross te lopen. Hoef ik morgen tenminste niet eerder weg op het werk, baas ook weer blij.
Mijn baas zijn vrouw rijdt ook, dus hij "moet" mijn rijden van haar ook supporten :=

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 01:40

Mooie resultaten nog van afgelopen weekend voor de bokkers! Zelfs een aantal met eerste prijzen, erg gaaf!

En wat leuk show white dat we jou in Canada kunnen gaan volgen!

Susan, nog steeds zoveel last van je knie na je val? Wat hebben de dokters er over gezegd?

Wat betreft beugels, ik rij met lichtgewicht RvS beugels met zon lichte flexibele/ buigzame verbinding er tussen en heb de beugelblokjes vervangen door beugelplaatsjes met nopjes. Ben daar erg tevreden over. Mijn spaardoel is een andere zadel voor de pony.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:53

Heb een verrekte knieband en vocht in mijn bot. Loop nu bij de fysio. Die zegt dat het heel lang kan gaan duren voor alles weer ok is, en dat er geen tijd op te zetten is. Zo lijkt het in de ochtend heel aardig, maar als ik ga lopen/staan etc of anders knie belast geeft hij meteen reactie en wordt hij dik, warm en stijf. Kan hem gelukkig wel steeds verder buigen en ook auto rijden lukt inmiddels weer. Maar ik loop nog met 1 kruk buiten, voel me net een bejaarde af en toe :+

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:45

SusanH schreef:
Heb een verrekte knieband en vocht in mijn bot. Loop nu bij de fysio. Die zegt dat het heel lang kan gaan duren voor alles weer ok is, en dat er geen tijd op te zetten is. Zo lijkt het in de ochtend heel aardig, maar als ik ga lopen/staan etc of anders knie belast geeft hij meteen reactie en wordt hij dik, warm en stijf. Kan hem gelukkig wel steeds verder buigen en ook auto rijden lukt inmiddels weer. Maar ik loop nog met 1 kruk buiten, voel me net een bejaarde af en toe :+


Welke band heb je verrekt?
Ik heb mijn MPFL gescheurd en de binnenbanden verrekt in Sept 2015 en zelfs na een operatie in Feb 2016 en héél veel fysio merk ik nu nog steeds dat mijn linkerknie zwakker is. Echt een rotblessure -O-


Met welk bit starten jullie trouwens? Ik werd er gisteren op aangesproken dat ze het knap vonden dat ik ook de cross start met een gewoon dubbelgebroken bit :?

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:49

Hier ook gewoon dubbelgebroken. Als zou ik soms wel net iets sterkers kunnen gebruiken, maar ik houd het hier prima mee vol.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:50

Hier ook dubbel gebroken. Prima mee te rijden

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:56

Hier ook gewoon een dubbel gebroken bit(Myler). Paar jaar terug liep ik er wel tegenaan dat ik wat meer controle zou willen hebben (oa door een val omdat ik geen rem meer had)...toen gedacht aan een scherper bitje. Maar ben eerst maar eens heel goed gaan kijken naar mijn algemene controle en hier flink op getraind. Nu kan ik álles met nogsteeds dit 'eenvoudige' bitje.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:07

Ik meende me inderdaad te herinneren dat in NL een dubbel gebroken bit vrij normaal is. Ik denk dat ze er hier misschien gewoon graag grote bitten inhangen...

Ik heb in Nederland wel met een Pelham gestart, maar toen was ik ook pas 14 op een paard van 1.75 :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:21

Hier ook een normaal bit (Trust kneveltrens).
Laatst bijgewerkt door FCSA op 12-10-18 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:25

Ik rij nu nog met een sweet iron Dubbel gebroken bustrens, maar wil graag overstappen op een ongebroken bit met tongboog, daar rij ik ook dressuur mee, paardlief vind het gerommel van een gebroken trens niet zo lekker in haar mond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:35

_Snow_White schreef:
SusanH schreef:
Heb een verrekte knieband en vocht in mijn bot. Loop nu bij de fysio. Die zegt dat het heel lang kan gaan duren voor alles weer ok is, en dat er geen tijd op te zetten is. Zo lijkt het in de ochtend heel aardig, maar als ik ga lopen/staan etc of anders knie belast geeft hij meteen reactie en wordt hij dik, warm en stijf. Kan hem gelukkig wel steeds verder buigen en ook auto rijden lukt inmiddels weer. Maar ik loop nog met 1 kruk buiten, voel me net een bejaarde af en toe :+


Welke band heb je verrekt?
Ik heb mijn MPFL gescheurd en de binnenbanden verrekt in Sept 2015 en zelfs na een operatie in Feb 2016 en héél veel fysio merk ik nu nog steeds dat mijn linkerknie zwakker is. Echt een rotblessure -O-


Met welk bit starten jullie trouwens? Ik werd er gisteren op aangesproken dat ze het knap vonden dat ik ook de cross start met een gewoon dubbelgebroken bit :?


Heb mijn binnenband (MCL?) verrekt. En vocht in het bot onder mijn knie.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:10

Je bent er maar mooi klaar mee susan.. Wat een rot blessure na een rot val..

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:08

:(:)

Veel success met de revalidatie!

Het is een rot gevoel, maar zorg dat je de tijd neemt om te herstellen. De fysio zal dit jouw waarschijnlijk ook al verteld hebben, maar probeer om vooral jouw gluten & heupflexoren aan te sterken. Hierdoor komt er wat minder belasting op het knie en iets meer op de grotere spieren/banden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:20

Geen idee wat dat zijn, maar ik krijg oefeningen mee die ik moet doen. Tot nu toe knie soepel houden en been heffen als ik zit/lig. Oja en fietsen. Maar dat is nog niet zo'n succes. Ik heb de pech dat het lopen best goed gaat (met 1 kruk buiten, dat wel). Door paardrijden krijg je een goede rompbalans en sterke beenspieren. Daardoor denkt iedereen dat het best goed gaat. Mijn knie vertelt me andere dingen als ik teveel heb gedaan. Maar besef dat ik de tijd moet nemen heb ik inmiddels voldoende. Net alleen niet zo handig, normaal doet mijn man Hocus nu helemaal. Maar vandaag kon hij echt niet ivm overwerk. Dus heb ik net een paard staan longeren :+ . Nu de rest van de dag rustig aan.

Ja die val was echt rot. Vooral omdat we nog zo aan het wennen waren aan elkaar. Ik weet nog niet of ik er straks zo weer op durf. Ik was vroeger al geen held maar nu helemaal niet meer. Terwijl Chaplin ook best kon schrikken. Alleen vond ik dat op de een of andere manier veel minder eng.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:21

Als ze schrikken en je kent het paard weet je vaak wat je kan verwachten, ook al komt een schrik onverwacht. Zo'n nieuw paard schrikt toch weer anders.
Is mijn ervaring altijd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:23

Ja dat is het precies.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:55

_Snow_White schreef:
Welke band heb je verrekt?
Ik heb mijn MPFL gescheurd en de binnenbanden verrekt in Sept 2015 en zelfs na een operatie in Feb 2016 en héél veel fysio merk ik nu nog steeds dat mijn linkerknie zwakker is. Echt een rotblessure -O-


Met welk bit starten jullie trouwens? Ik werd er gisteren op aangesproken dat ze het knap vonden dat ik ook de cross start met een gewoon dubbelgebroken bit :?


RVS enkel gebroken bustrens. Dressuur, springen en cross. Al zit ik al maanden te denken aan een trust enkel gebroken locked bustrens of ongebroken trens. Budget is het er alleen nog niet mee eens en dan nog zien of paardlief er tevreden mee is. Is vrij sterk in de springring als ze enthousiast wordt, terwijl ze in de dressuur bijna op dit bed gaat stilstaan als ik per ongeluk iets meer druk erop zet. Om gek van te worden.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:15

Wat heftig dat het zó lang duurt, Susan. Het zal inderdaad best moeilijk zijn om straks weer op te stappen...

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:51

Balen Susan, sterkte met het herstel.

_snow_white: ik start ook gewoon met precies hetzelfde simpele bitje. Enkelgebroken d trens.


Ik heb vandaag fame maar weer geschoren. Anders heb ik d'r zeiknat na de crosstraining as zondag ben ik bang.