[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:04

Dat vind ik zo suf dat je zulke beroerde punten krijgt dat je geen winst kan rijden. Zulke punten hoor je imo pas te krijgen als je er achterstevoren op zit of zo.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:25

Jammer elke!

Ja de cross was korter dan voorgaande jaren. Erg jammer.. Wel andere uitdagingen dan andere crossen :j
Maar leuk crossje om zo tussendoor te doen.

Nog lekker langs 't strand geweest?
Wij hebben echt genoten :j
Afbeelding


Waren er ook maar 8 met winst in de ring _O-
Qua dressuur punten. Boven de 180 zeg Maar

marloes_s

Berichten: 776
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:57

Inderdaad Susan. Vooral gek dat je
zulke punten krijgt als je er zelf wel een fijn gevoel over had elke.

Leuke foto cioccolato

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:03

Was het zo slecht Elke dat je geen winst meer kon rijden?! Volgens mij ligt die grens op 150 punten. Wat heb je in hemelsnaam gedaan dan? Moet je er wel ondersteboven opgezeten hebben.....

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:06

Ze had wel hoger dan 150.
Maar in combinatie met 1 stop? Bedoel je dat misschien elke?
Ik heb de papieren van de anderen niet gezien maar ik weet wel dat er iemand met 135 punten was.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:09

Cioccolato schreef:
Ze had wel hoger dan 150.
Maar in combinatie met 1 stop? Bedoel je dat misschien elke?
Ik heb de papieren van de anderen niet gezien maar ik weet wel dat er iemand met 135 punten was.


Maar ook met 1 stop heb je nog een wp.

135.... was dat niet in het Z dan?

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:11

Oh.. Ik zit niet zo goed in die grenzen.
Nee bij elke en mij in de ring. In de L..

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:12

Cioccolato schreef:
Oh.. Ik zit niet zo goed in die grenzen.
Nee bij elke en mij in de ring. In de L..


Das best erg....

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:13

Het staat nog wel op sgw live. De eerste dag L rubriek.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:14

Cioccolato schreef:
Het staat nog wel op sgw live. De eerste dag L rubriek.


Had idd ff gekeken. Was ook iemand met 137. Wat rot, daar moet echt iets niet goed zijn gegaan.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:17

Ik heb de 135 gezien. Die reed kort voor mij maar ik ken die persoon niet. Dus ik kan er ook niet veel over zeggen..
Has graag willen zien wat er overal op de papieren stond, qua commentaar. Waar die op lette zeg maar

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 00:11

Ik meld me ook weer na veel te lang niks van me gehoord te laten hebben.

Ik lees veel mooie wedstrijdverslagen. Zelfs iemand die met een mooie 1ste plaats naar huis is gegaan!
Ik vindt het ook super fijn dat jullie zoveel over de wedstrijden en de crossen vertellen. Dat helpt mij enorm om keuzes te kunnen maken en om jullie daar om raad te kunnen vragen.

Hoe gaat het met je blessure ondertussen susan?

En met de blessure van het paardje met de strekpees?
Heel frustrerend dat door goede management je je paard blessure vrij houdt en je dan door zoiets stoms en plots alsnog met een geblesseerd paard zit. Gelukkig is de prognose goed!

Ik ben met Tuck, de 5 jarige pony die ik tussen de paarden ga starten naar de oefencross in Renswoude geweest. Eerst de groene route afgelegd met als enkele uitzondering de wateruitsprong niet (had geen ritme om er op aan te kunnen rijden en wilde hem niet voor een oneerlijke taak zetten) en een sprong die ik alvast blauw sprong omdat het vanuit een lange lijn gereden kon worden. We hadden enkel een langslopen op de dubbel. Het B onderdeel was een smallere hindernis en hij trok er niet op aan. Ik had daar me tempo wat langzamer kunnen hebben om hem te helpen de hindernis goed te zien.

Tweede rondje voorgenomen om iig 1 t/m 4 L te pakken en te zien hoe hij dat zou aanpakken en dan per hindernis zou kijken. Zo kon ik elk moment beslissen of hij goed genoeg voelde voor de uitdagendere hindernis of voor een fijn vertrouwd hindernisje. Dit zorgde ervoor dat ik bijna de hele L route heb gereden!! Niet de L dubbel, L waterinsprong, L wateruitsprong (maar i.p.v. daarvan wel de B uitsprong) en nog ergens een hoge hindernis die ik iets te vond gedaan, maar hij voelde zoooo gaaf.
Grote thrakener, diepe afsprong (bij de piano/ het fort) wijde coffin het vond alles prima en wist wat hij ermee moest doen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:18

Maar Elke jij had toch 162.5 punt? Dan kun je nog steeds een wp rijden hoor. Idd de grens ligt bij 135. En dan moet wel haast alles mis gaan wat mis kan gaan, en mag je je afvragen of je wel veilig het springen en de cross in kan. Al is 162.5 punt bij een goed gevoel ook wel heel vreemd.

LuffB leuke pony, lekker enthousiast!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:30

*meelezer uit de kast* er worden twee dingen door elkaar gehaald.
De grens om een wp te kunnen halen ligt op 55% = 165, de grens om te mogen starten in de cross ligt op 45% = 135 punten.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:38

Voor een winstpunt heb je 165 nodig. Om door te mogen naar het springen en de cross heb je 135 nodig.
Bij het springen is het max 12 springstrafpunten voor een winstpunt en max 20 om te mogen crossen.
(Van het weekend nog even opgezocht, toen ik stond te praten met iemand die mee was met iemand die 16 strafpunten in het springen had )

<edit> Lielle was sneller
Laatst bijgewerkt door Kelan op 11-09-18 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:39

O ja....nog niet helemaal wakker hier :O

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:04

Paard van 135 liep z'n rondje wel alleen met z'n neus in de wolken. Was wel te sturen en deed de oefeningen en juiste gangen. Maar dus met z'n neus helemaal om hoog de hele proef.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:05

Ziet er goed uit LuffB!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:18

Lielle schreef:
*meelezer uit de kast* er worden twee dingen door elkaar gehaald.
De grens om een wp te kunnen halen ligt op 55% = 165, de grens om te mogen starten in de cross ligt op 45% = 135 punten.


Ah, dan was ik daar mee in de war en het juiste aantal punten had ik ook niet helemaal helder.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:59

Leuk dier LuffB!
Wat een enorm laag gepunt dan op Texel. Dat lijkt me erg demotiverend.
Nu had een meisje dat ik ken in Gorssel 212 en 177,5 in dezelfde proef. Dat vind ik zo'n bizar verschil.. Niet wp waardig vs 3 wp.

Hier een wat mindere Gorssel ervaring. Na een bizar slecht springparcours ging de cross best lekker, tot ik er dom afviel. Ging te vroeg naar voren op een hindernis die ik spannend vond. Zij kwam of iets terug of struikelde (dacht de hindernisjury) en ik kiepte er voorover af.

Nu wilde ik persé nog een B cross voor Gelselaar waar ik L heb opgegeven en dan val je.
Morgen nog even half uurtje springles en dan zien we wel wat we gaan doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:19

Laag gepunt valt wel mee hoor als je de rest van de ring ziet. Wat mij opvalt is dat er zo weinig deelnemers waren. In mijn beleving waren er eerdere jaren meer ringen in het L. Maar ik kan me vergissen.

kamsel das jammer -O-

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:00

Ik heb niet iedereeen zien rijden maar er waren er 8 in de ring op zaterdag met 180 punt of hoger. Ik had 211 en stond 14 punt los ofzo iets geloof ik. De zondag heb ik niet naar gekeken.
Niet heel gek dat er weinig deelname is natuurlijk. Als Gorssel gelijk is en op vaste land. Ze hadden eerder wel meerdere ringen ja per klasse.

Balen van je bak zo op een generale repetitie. Ik ben volgende week ook in Gelselaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:07

Maar Gorssel is toch al jaren tegelijk met Texel?

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:09

Volgens mij wel ja.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:06

Balen van je val kansel! Zeker als je juist voor een vertrouwensrondje ging voor je debuut in de L. Maar het zit vaker vast in ons hoofd dan in die van de paarden, dus blijf je paard lekker positief rijden en dan komt het vast alsnog goed!

Texel zou mij door de afstand en de boot idd niet zo trekken als cross als er ook een dichterbij is. Tenzij de cross op Texel dan weer veel gunstiger zou zijn icm de africhtingsgraad.

Bedankt voor de complimentjes over Tuck. Hij is echt geweldig! Ben in mijn enthousiasme en zijn manier van aanpakken wel iets te enthousiast geweest op Renswoude voor me gevoel. Zijn pezen zijn hard zoals altijd, maar hij lijkt sinds die dag licht wat gallen te ontwikkelen (ze trekken gelukkig nog wel droog nadat hij in het land is geweest en worden niet warmen/ dikker/ gevulder na training). Hij bood het wel allemaal aan, maar het is mijn taak om hem te beschermen tegen teveel belasting en realiseer me nu dat sommige L sprongen met een pony van 1.44 misschien iets te vroeg is geweest. Dus dat ga ik in de volgende training zeker meenemen om mezelf daar ook in te remmen.