[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:01

Ik geef dat ook niet uit voor mijn licentie punten hoor. De cursus was al duur zat. Ook zonder zulke dure punten kun je leuk lesgeven :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:35

Zijn die punten eigenlijk verplicht? Dat je er binnen een bepaalde tijd een X aantal moet halen bijvoorbeeld?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:30

Nee zijn niet verplicht. Je bent alleen niet te vinden in het grote systeem als trainer/ instructeur.
Wat voor vele ook niet nodig is natuurlijk.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:29

Ga je weer bouwen dit jaar Elke?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:26

Lekkere late reactie van mij, maar ik zit nu weer op bijna volledig 40 uur werken. Ben dus al wel een paar maanden onder de pannen geweest door mijn val in Norg. Kan ook nog niet zeggen dat het helemaal goed is, vooral whiplash gerelateerde klachten nu nog.

Was al wel weer fanatiek bezig met de planning voor volgend jaar. Zouden jullie dit willen beantwoorden voor mij?
SusanH @ [SGW] Jaarplanning Allround/Eventingpaard: hoe maken jullie keuzes

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:14

Hele fijne jaarwisseling en een goed 2018!! Ik hoop dat al jullie Eventing dromen uit mogen komen!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:20

Jullie ook allemaal een fijn uiteinde en een goed begin. Het voorjaar komt er weer aan, de dagen worden langer. Nieuwe seizoen komt steeds dichter bij :D

Chaplin is weer aardig op niveau. Eerste springwedstrijd voor mijn man zit er op, wint hij gelijk de B :') . Heeft er ook weer een oefenrondje L op zitten, netjes gelopen, 1 balk. Volgende week weer dressuur prikken. Hoop ik ook eindelijk wat puntjes mee te pakken. In de training heb ik hem fijn voor elkaar maar op wedstrijd zit ik mezelf in de weg :+

Iriswolf

Berichten: 200
Geregistreerd: 26-04-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:24

Fijne jaarwisseling!

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:27

Ik wilde ook naar rondje instructie. Was voor mij ook voor licentie van zowel (dressuur) jury als instructeur, maar voor dat geld echt no way.
Als jurylid ben je verplicht 110 licentiepunten te halen en onlangs grote bijeenkomst gehad voor 60punten, maar ben jaarlijks gewoon heel veel geld kwijt voor verplicht bijscholen als vrijwilliger.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:51

Fijne jaarwisseling!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:03

Een super 2018 en dat we maar allemaal zo goed als mogelijk uit de lappenmand blijven! /3 /3

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:43

Happy new year allemaal!
Op naar een mooi, gezond en succesvol eventingjaar!

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:21

Nou ik heb redelijk mijn begin planning gemaakt.
Wil in eind februari een training rijden, weekje rust en dan de indoor/outdoor derby in Dalerveen rijden. Lijkt me een goede voorbereiding op Alphen Chaam de week erna. En de week daarna wil ik naar Exloo/Buinen. Ik denk dat we dan een leuk ritme te pakken hebben. Dus even 2 weekjes rust en dan naar Maarsberger en dan 4 weken rust en Hulsberg, 2 weken rust en dan Vinkega, 3 weken rust en dan Renswoude. Daarna is het een anderhalve maand rust.

Zit nog wel te kijken naar Kronenberg, dus mijn planning is nog steeds niet helemaal rond. Vind het zo lastig om te plannen. Maar Alphen Chaam, Hulsberg en Maarsbergen staan vast. Waarvan de laatst 2 nieuwen zijn voor ons. Erg leuk! Heb veel nieuwe crossen op de planning.

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:42

Hé leuk Cioccolato, die crossen wil ik ook gaan rijden. Alphen Chaam, Hulsberg en Maarsbergen ook allemaal nieuw voor mij. :)

Heb mijn planning ook zo goed als klaar, met een gepland M debuut in Ede/Putten.

Ik ga m'n eerste indoor eventing wedstrijd rijden in Ambt Delden

Daarna Alphen Chaam, Maarsbergen, Winterswijk, Kronenberg, Vinkega, Ede/Putten, Renswoude (L), Vrouwenpolder, Norg, Den Burg (misschien), Gelselaar, Varsseveld, Hattem, Diepenheim, Bathmen.
Dit komt neer op 2 crossen per maand, uiteraard allemaal onder voorbehoud, worden er eerder minder dan meer ;-)
Ik wil ook nog graag naar de KNHS instructieweek, dus afhankelijk wanneer deze valt zal er nog wel 1 of 2 crossen uitvallen.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:08

Mooie planning! I wil ook op 2 per maand gaan zitten.
Den burg is altijd leuk, een weekendje met strandrit Vooral! :))

Welke instructie week wil je gaan doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:27

Ik vind Maarsbergen een geweldig mooie wedstrijd. Dat terrein is echt prachtig. Als ik daar loop dan weet ik dat het seizoen weer is begonnen :D of nou ja loop, door Maarsbergen weten we dat een fiets mee echt geen overbodige luxe is. De afstanden tussen vooral het parkeren en de dressuur, en het parkeren en het hoofdterrein zijn behoorlijk groot.

Hulsberg is ook heel mooi, maar wat ik daar jammer vind is dat er zoveel om heen gebeurt en dat ook storend kan zijn voor de wedstrijd. Een demo met westernpaarden waarbij het geluid zo hard stond dat de omroeper van het springen niet te horen was bijvoorbeeld, terwijl ik bij de springring stond. Het gaf ook spanning bij sommige paarden met losrijden en springen. En een grote feesttent vol met mensen die aardig kachel waren. Wel leuke inkomsten voor de organisatie natuurlijk. Maar als je als ruiter en groom daar komt en gewoon even snel iets wil drinken en eten voor je weer op pad gaat (want het is een beste afstand als je zelf niet in het zuiden van het land woont) niet echt fijn.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:25

Oh wat heerlijk om te lezen dat iedereen alweer zo lekker fanatiek is!
Ik kan ook niet wachten tot het seizoen begint. Ik heb mijn planning nog niet helemaal rond want ik wil graag de overstap naar het L maken, maar ben er nog niet uit hoe/wat/waar.
In ieder geval gaan wij volgende week naar de training indoor Bathmen.

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:18

Ik heb nog geen idee wat ik ga doen dit jaar. Mijn oudje heeft een super seizoen gelopen afgelopen jaar, maar weet niet of hij dit jaar weer zo oppakt. We zijn wel op zoek naar een opvolger, maar door omstandigheden is deze er nog niet. Wat ik wel jammer vind want het seizoen komt steeds dichterbij. Dus wellicht geen eventing voor mij dit seizoen

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:18

Cioccolato schreef:
Mooie planning! I wil ook op 2 per maand gaan zitten.
Den burg is altijd leuk, een weekendje met strandrit Vooral! :))

Welke instructie week wil je gaan doen?


Ik wil graag naar de eventing week, gezien mijn leeftijd naar de 25+ week. ;-)
En Den Burg lijkt me ook super, maar is onder voorbehoud met werk helaas..

Heb ook weer helemaal zin! Goed om te lezen dat bij Maarsbergen een fiets handig is, moet ik nog even achteraan om te regelen. :-)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:23

Sabertje schreef:
Ik heb nog geen idee wat ik ga doen dit jaar. Mijn oudje heeft een super seizoen gelopen afgelopen jaar, maar weet niet of hij dit jaar weer zo oppakt. We zijn wel op zoek naar een opvolger, maar door omstandigheden is deze er nog niet. Wat ik wel jammer vind want het seizoen komt steeds dichterbij. Dus wellicht geen eventing voor mij dit seizoen


Ik heb nog een leuke te koop! _O-


Ooh leuk ja Stephanie. Schrijf ik je naam nou zo Goed? Ik heb ook vroegah een keer de eventing week gedaan met de pony haha

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:33

@Cioccolato, ja zo istie goed! :-j

Niets meer voor jou momenteel? :) Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, echt super leuk gehad!

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:40

Ik vind het niks meer. Veel geld voor weinig interessants de laatste tijd. Vooral een gezellige tijd, maar daar werd het mij te duur voor.
Neem dan vaak jong spul mee, dat leert er wel super veel van.
Ben ook al heeeeel veel jaren geweest. Vanaf klein meisje al. Ook al een keer als begeleiding.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:46

Goede les van een fijne vaste instructeur of een cyclus met regiotrainingen heb je denk ik meer aan als je echt veel wil opsteken. Maar voor de gezelligheid kan ik me voorstellen dat zo'n week erg leuk kan zijn. Terrein van Ermelo is ook niet zo geweldig (meer), althans dat vinden wij.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:00

SusanH schreef:
Goede les van een fijne vaste instructeur of een cyclus met regiotrainingen heb je denk ik meer aan als je echt veel wil opsteken. Maar voor de gezelligheid kan ik me voorstellen dat zo'n week erg leuk kan zijn. Terrein van Ermelo is ook niet zo geweldig (meer), althans dat vinden wij.


Ja zo denk ik idd ook! Leer er veel met jong spul, voornamelijk ander terrein en wat meer trainen. Maar idd voor mijn L paard vind een vaste instructeur prettiger. En leerzamer.
Al is af en toe nieuwe input ook heel leuk, maar daar vind ik die week ook weer te duur voor eigenlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34656
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:17

Dan kun je ook op een ander terrein gaan trainen :j . Mijn man vindt dat niet fijn, wel geprobeerd (oa in Biddinghuizen, en in Ede) maar een instructeur of instructrice die precies weet waar jij en je paard op dat moment zijn vindt hij het meest prettig. Die van ons is nooit moeilijk op vreemd terrein en wij hebben het geluk dat we staan op een plek waar je zo fijn kan trainen (en ook veel afwisseling is) dat een ander terrein vaak toch tegenvalt.