Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:16

Florence :j We hebben een redelijke biervoorraad in huis, waaronder ook Chouffe. Ik denk dat de Cherry maar tijdelijk is ivm de feestdagen. Wij zijn in de brasserie geweest en nadien even de shop in, meer niet. Ik vond de Cherry niet zo denderend... omdat de brasserie best druk was werden we met Nog een kleine groep in hun vergaderzaal gezet. Vriendelijkheid was bwoah. Idd al beter ontvangen op andere plekken.

Jammer van Mechelen maar er zijn nog jaren die volgen :) Rijdt je vriend zelf niet die week?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:52

Wij hadden gisteren een fantastisch leuk dagje 'wedstrijd' met de dochter!!!
Pony was heel fel, die was blij om eens buiten te komen, dus moest in het parcoursje wel wat stevig vasthouden, maar alles is goed verlopen, dochter was héél blij en ze heeft ook een prijsje gewonnen als best verklede combinatie, dus helemaal gelukkig. Ze heeft al 20x gezegd wat een leuke dag ze had, dus dan smelt je toch wel even <3
Mijn vriendin (hobbyfotografe) heeft hele mooie foto's genomen vind ik, heb er een stuk of 15 op FB gezet, hier ook enkele voor wie ik niet op fb heb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hopen dat ze hiermee nu ook een beetje de smaak te pakken heeft om wat meer te oefenen, maar ik vrees dat het voorlopig nog geen echt ruitertje word... Ze vond het hele gebeuren supertof, maar dat was niet 100% pony-gerelateerd vrees ik :P

Wipala: heb je parcoursen bekeken, soms wat weinig controle inderdaad en niet altijd de beste afstanden. Gewoon blijven oefenen!!! Paard kan je op deze hoogte nog genoeg redden, dus zolang je niet hoger gaat, kan je niet veel 'fout' doen.

Florence: supergoed van iskander opnieuw, bummer voor Colo, was idd wel te verwachten aan je verhaal te lezen. Maar Mechelen is zodanig kijkerig/rumoerig, als ze dan niet 100% klaar zijn, gaat het daar toch niet vlot gaan vrees ik. Hopelijk volgend jaar een nieuwe kans.

Winnie ai, alweer gevallen :+ bekijk het positief, Aruba is alweer soepel genoeg om u eraf te krijgen :Y)

Mila: idd serieuze beer u veulen!!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:11

Top van Iskander Florence!

Hier wat minder nieuws. -O- Dierenarts is terug gekomen voor Luxor omdat hij weer vocht (en warmte) op alle benen had. Ontstekingsremmers via spuit gegeven (wat de hel was, Luxor moest de praam op).
Nu een supplement gekregen om vocht beter af te drijven (Ekyrenal +). Qua arbeid mag ik niet veel doen en van 0 weer opbouwen. Alsof hij een peesblessure heeft zogezegd maar wel iets sneller opbouwen. Veel stappen en zoveel mogelijk op het harde.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:16

Pfft Hanne het is u ook niet gegund hè. Weten ze al iets waarvan het kan komen?

Antonius, de foto's zijn super! Fijn dat uw dochtertje genoten heeft en ach, wat niet is kan nog komen qua ruitertje worden. Wie weet gaat ze eerder de grooming kant op later. Ook altijd praktisch :))

Morgen laatste controle van shetje zijn tandjes, laatste lesdag jurylid, hopelijk eerste werkdag weer voor Icaro...

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:23

Aah wat zalig Antonius, jullie zien er allebei zo gelukkig uit. Leuk om te zien! En wat een pretkop heeft die pony. <3

Oh Hanne seg, das ook weer niet fijn. Ik hoop dat jullie snel aan de slag kunnen.

Hier ook weer een merde. Pony met een verdwenen ijzer en superwarm achterbeen van de wei gehaald. Ik heb nog nooit zon warm been gevoeld. Het zit heel laag en vooral in de hoef. Mijne tikker slaat weer aan 100 per uur, verdorie, diene pony. Morgenochtend komt direct de hoefsmid, hoera voor mijn super hoefsmid. _/-\o_ Maar bah seg, en mijn ouders hun eerste reactie was dat het kwam doordat ik gisteren meer dan een uur was gaan wandelen, maar dat moest op da voorschrift, minimaal een uur bewegen elke dag. Jupla, direct een schuldgevoel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:27

Een ijzer aftrappen kan ook door op een lompe manier de stal uit te struikelen bij wijze van spreken. Hoeft niet aan dat stappen gelinkt te worden. Maar dat niet iedereen buiten de "paardenwereld" dat snapt is ergens te verwachten.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:33

Het ijzer is vooraan afgetrapt, en aan dezelfde kant staat zijn achterbeen dik. Ja misschien ben ik nu even onverdraagzaam, ze bleven er redelijk over doordrammen, niet fijn op dit moment. Stalgenootjes gaan nog eens koelen nu want ze vinden het ook zeer warm, had nog eens gevraagd om te voelen. Hij mankt er gelukkig niet op.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:02

zalige foto's antonius! Jullie zien er schitterd uit :D Ze is ook nog jong he uw dochtertje om nu al zo zot te zijn gelijk ons :p dat zal wel komen en vooral niks foreceren :) alles met zijn tijd.

oei hanne je hebt ook niet veel geluk :( hopelijk snel alles onder controle!

florence: leuk van iskander dat hij zo nuchter is en zo mee werkt! Nu terug wat vertrouwen winnen en kilometers maken met colorado en je bent weer vertrokken. Het is ook een kwestie van die hoogtes vaak of af en toe te kunnen rijden.
Ik zelf heb na mijn spring paard veel verschillende jonge paarden gereden en altijd maar tot 90 cm uitgebracht op jumping waardoor ik niet meer zo op mijn gemak ben als ik hoger ( lees 10 cm hoger) moet springen. Mijn "comfort zone" is 90 zeg maar daar gaat alles fijn. Zet het zelfde parcours als die 90 cm op 1 m en sta ik stil op de 1 en mijn paard voelt dat ook echt. Ze profiteert daar dan van dan wordt ik nijdig en lukt het plots wel :p story of my life :p en zeggen dat ik ooit nog 1m20 gesprongen heb :)

jessoll: oh jammer van zijn ijzer. Kan je niet gaan stappen met springschoenen aan als je denk dat het daar van komt? been goed koelen zou ik zeggen en mss toch laten controleren als het na een paar dagen niet over is.

varekaj: zo te zijn heb je wel een leuk weekend gehad met vooral veel drank haha :) leuk! Hopelijk kan je het rijden snel terug opnemen.

Hier is de osteo gisteren langs geweest. Zoals gedacht zat haar bekken serieus vast aan beide kanten maar vooral ook haar kaak gewricht aan de rechterkant en haar knie aan de rechterkant. Waarschijnlijk daardoor dat ze links zo moeilijk deed. Nu 3 dagen rust en dan rustig terug beginnen.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:44

Antonius: die foto's zijn echt héérlijk om te zien. En inderdaad, het is nog te vroeg om uit te maken of ze een echte ruiter wordt of niet. ik heb ook een periode gehad als klein meisje dat ik niet meer wou rijden en kijk nu :P Die pony ziet er wel een tof beestje uit.

Hanne: je hebt geen chance! Als het stevige einchuss is kan dat inderdaad wel eens terugkomen.

Jessol: als je ouders je niet steunen is dat niet evident lijkt me. Ik zou me er dood aan ergeren. Maar gewoon even afwachten, een warm been wil niet altijd zeggen dat het ernstig is.

Varekaj: nee mijn vriend rijdt zelf niet in Mechelen, het rijden staat bij hem op een laag pitje. Hij moet zich nog enkele maanden focussen op zijn Unief.

MF: ja dat klopt! Je moet gewoon voldoende ervaring opdoen zodat je allebei comfortabel bent op de hoogte, nu alleen beetje jammer dat we een domme miscommunicatie kregen die roet in het eten gooide. Hier is de osteopaat ook geweest vorige week, ik merkte gisteren wel dat hij fijner over de rug liep. Ik ga binnen 2 weken zelf naar de osteo, want ik zit zelf ook vast in mijn bekken :+ En zo blijven we bezig... *geld vliegt weg :$ *

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:07

Zo zalige foto's! Als ze klein zijn willen ze vooral spelen he ;).

Spijtig dat Mechelen niet doorgaat Florence, maar volgend jaar nieuwe kans.

MF: hopelijk zijn de problemen nu opgelost

Jessol: hopelijk niet te erg en een blein ofzo?

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:00

@florence: spijtig van Mechelen, maar er komen sowieso nog leuke kansen! Forceren als het niet goed voelt is niet goed he!

@MF: ik heb dat ook altijd als ik een hoger parcour als anders moet springen, zelfs als het maar 5 cm hoger is! Dat zit echt zo in je hoofd he, en je paard voelt alles!

@jessol: als het niet snel wegtrekt zou ik het ook wel eens laten controleren! Ik denk niet dat dat van het stappen kan zijn toch?

@Hanne: veel beterschap aan Luxor! Komt wel weer goed!

Hier goed nieuws van de dierenarts vandaag. Laatste controleecho gemaakt en alles ziet er super uit! De pees heeft gelukkige niets overgehouden aan 'de gracht'.
Mag van de dierenarts verder opbouwen met galop erbij en wat zwaarder beginnen werken! Hij zegt dat als alles goed aanvoelt ik binnen een maandje al wel weer mag beginnen met een sprongetje!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:33

Goed nieuws Winnie!!! Fijn ook dat de pees niet geleden heeft onder je gracht accidentje.

Jessol, jouw hoefsmid is sinds kort ook mijn hoefsmid. Of beter gezegd, is al jaren een vriend van mij maar sinds kort ook mijn hoefsmid :+ Je pony kwam toevallig ter sprake bij het beslaan en ik dacht "ik herken dit verhaal". En toen wist ik dus dat ik het hier al gelezen had :Y) Zou ook denken als het één been is dat plots zo warm staat dat het eerder een blein is? Zo schiet het ook niet op hé -O- zorgenkindjes zijn het soms toch.

Lief Hanne dat je dat opgepikt hebt van mijn vriend. Hij heeft inderdaad een levenslang loopverbod gekregen. Een aangeboren afwijking aan zijn heupen die nu pas aan het licht gekomen is. Hij wordt er op 8 januari ook al meteen aan geopereerd, in de hoop van nog iets te redden. En de kans is heel groot dat hij binnen dit en een jaar of 5 twee nieuwe heupen nodig heeft ;( Dikke streep door heel wat van onze wilde plannen... maar we proberen ons zo goed mogelijk aan te passen :(:)

Voor de rest lees ik vooral een beetje mee maar reageer niet altijd. Zelf niet veel te vertellen. Rijden staat op een héél laag pitje door het rotte weer van de laatste weken en veel drukte op het werk :o al vindt pony dat allemaal wel ok. Die scharrelt rustig rond.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:34

Goed nieuws Winnie! ik heb 21 januari mijn eerste jumping met Ferro op de planning staan (80cm haha :P ).
Verschillende DA adviseren wel om toch 5-6 maanden dressuurmatig werk te doen alvorens te springen, incl. de periode met enkel drafwerk.

Dat is slecht nieuws voor je vriend lene! Jullie deden toch heel veel loopwedstrijden/evenementen samen?

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:18

Oh zo leuk! Verlang ook al naar m'n eerste jumping!
Oei 6maanden :o dan zou ik nog 4 maanden moeten wachten... m'n dierenarts zei dat dat niet echt een probleem was, zolang ik niet te hoog zou gaan en als de piste goed ligt! Ik ben wel van plan om nog niet direct te springen hoor, maar nog 4 maand wachten, vind ik wel niet nodig denkik

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:01

oh lene had ik helemaal niet gezien. Jullie zijn zo een avontuurlijk koppel. Das wel echt kl*te. Hoe heeft hij dat ondervonden? En mag hij dan nog andere sporten doen? bv fietsen of zwemmen?

Mijn dierenarts heeft ook geadviseert om de eerste 6 maand zeker niet te springen. maar ik denk dat het ook te zien is hoe erg het is zeker? ik had al een revalidatie van 3 maand zonder galop en daarna galop en moeilijkheid geleidelijk aan opbouwen.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:26

Ik ben direct begonnen met stappen zo'n 3,5 maand en dan nu al 1,5 maand aan het draven, hij zegt dat ik nu het normale werk weer mag beginnen opbouwen en ik vertrouw hem wel daarin. En hij zegt dat ze tegen het crossseizoen begint weer helemaal klaar gaat zijn ervoor.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:12

Als je twijfelt kan je altijd wat rustiger aan doen en voelen hoe het gaat? Denk niet dat een DA voor zoiets gaat zeggen "doe maar" als het risico geeft.

Ik ga kijken of ik in het weekend kan beginnen lessen vanaf komende week. Nu is er een lamp om zeep en die gaat niet direct gemaakt worden. Dat houdt dus in dat rijden 's avonds compleet uitgesloten is, je ziet amper wat. Longeren zou heel misschien wel lukken maar dan ben ik beperkt tot 1 hoek/zijde.

En ik word kierewiet van de wegenwerken, omleidingen én alle adere kafka in het dorp. Moest het kunnen, ik zou stante pede verhuizen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:30

Varekaj: mag ik eens zo onbeleefd zijn en vragen hoeveel je betaalt op die stal?
Je moet zelf 1x per dag eten geven en uitmesten hé?

Winnie: die blessure is nu al 5 maand geleden toch? Als je zegt dat je nu al 3,5 maand aan het stappen bent en 1,5 maand draven?
winnie10 schreef:
Oei 6maanden :o dan zou ik nog 4 maanden moeten wachten... m'n dierenarts zei dat dat niet echt een probleem was, zolang ik niet te hoog zou gaan en als de piste goed ligt! Ik ben wel van plan om nog niet direct te springen hoor, maar nog 4 maand wachten, vind ik wel niet nodig denkik

want hier spreek je dat je nog 4 maand zou moeten wachten?
In ieder geval, die 6 maand niet springen bij een peesblessure is ook bij mij zo bekend. Het effectieve herstel van peesweefsel (enfin, aangroei van littekenweefsel want pees zelf herstelt niet) gebeurt binnen de eerste 3 maanden. Nadien is het idd stilaan opbouw, maar ik zou er ook niet te snel mee gaan. Het littekenweefsel is sterker dan pees, dus hier krijg je normaliter geen problemen meer mee, maar de aanhechting van gezond stuk pees naar littekenweefsel is wel gevoeliger dan gewone gezonde pezen en hier zit dus het stukje verhoogd risico op 'herval'.

Lene: dit had ik ook helemaal niet zien passeren, is idd héél erg voor T.om. Das zowat hetzelfde als tegen ons zeggen dat we niet meer kunnen paardrijden... Hoe gaat hij ermee om? En idd, mag hij nog andere sporten doen?

Hanne en Jessol: hoe is het nu met jullie beestjes?
Hanne: wat zou dan de oorzaak zijn van die vochtophopingen? Kan dat geen oorzaak zijn van iets aan de organen, lever ofzo?
Jessol: ben je nog 'afhankelijk' van je ouders dat ze zo over de kosten van je pony drammen? Zoniet, zou ik toch al eens feller van mij afbijten.


Gisteren weer een verhaal gehoord, er bestaan toch kwakzalvers van veeartsen ook zenne...
Iemand die al tijdje sukkelt met een paard, eerst 'gewoon' stijf, dan toch eens mank gevallen, de veearts heeft die voet geïnfiltreerd en paard mocht na 2 weken weer gewoon werken. Paar weken later de schouder uit de kom (uit het niets, paard was aan het stappen). Veearts erbij, die vermoedt een scheur van ligament, spuit ontstekingsremmer in en laat ruiter het werk hervatten na 2 weken rust. Paard uiteraard kreupel...
Sè, daar komt mijn haar van recht, veearts heeft zelf niet de apparatuur om te scannen, in plaats van door te sturen, nee, gewoon 'een vermoeden'. En hoe kan je nu een vermoeden van gescheurd ligament rijmen met werkhervatten na 2 weken???
Heb ze nu maar de naam van M.ichel H.oegaerts doorgegeven, maar weet niet of ze er iets mee gaan doen.

En ik heb zaterdag Ny en mijn projectje ingeschreven voor jumping bij VM.
Projectje doet het intussen heel goed, loopt nu op dubbelgebroken watertrens en laat al heel wat beter los. Ben benieuwd, hij is nog nooit op jumping geweest, en hij is best onzeker in vreemde situaties wat zich uit in stoerdoenerij, dus wordt een verrassing!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:03

Ik dacht dat Florence bedoelde met die 6maand, de maanden waarin je al terug aan het werken bent. Dus bijvoorbeeld 2maand stappen en dan nog 6maand 'werken' en dan pas springen.

Heb me vergist bij m'n laatste post: tis 2,5 maand stappen en 1,5 maand draven. Dus nu is het al 4maand geleden

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:04

Oh nee, zoals ik het las (en ik het ook altijd gehoord heb), is in totaal 6-tal maand wachten met springen, dus na nieuwjaar ongeveer ben je daar al hé!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:06

Februari dan zeker? Blessure is van 20 augustus

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:14

Mila_Furrie: Zo'n osteo kan toch soms echt wel duidelijkheid scheppen hé in bepaalde problemen. Hopelijk loopt ze nu als een zonnetje!

Winnie: Hoera voor de goeie controle! Laten we hopen dat ze nu de rare streken achterwege laat als jullie terug wat zwaarder aan het werk mogen!

Iene: Wat grappig! Hij heeft toch enkel goeie dingen gezegd over mijn dikkietje? :D Ik draag hem momenteel op handen, hij doet heel veel voor dikkie, en komt altijd zo snel mogelijk als er een probleem is en denkt ook mee.
Wat erg voor je vriend. Hoe gaat hij er zelf mee om? Ik denk dat het zwaar onderschat word als je 'passie' wegvalt, bij mij begin ik het te accepteren, maar als ik mensen zo écht dressuurmatig zie trainen dan steekt het mij toch nog altijd een beetje.

Spannend Florence, moet goed voelen om terug je eerste rondje te rijden! Ik hoop écht dat licht dressuurwerk nog kan voor Shadow, dan zou ik heel graag eens zo een keisimpel dressuurproefje rijden, ik wou dat altijd al eens doen, ik denk dat ik dan gans mijn ritje jank als dat nog kan. :')

Varekaj: Ik zou ook wel compleet zot worden seg, op die manier is het niet meer plezant.

Antonius: Oeh spannend! Ben benieuwd naar hoe je projectje het zal doen, het is toch al een goed gevoel dat ze toch al zoveel verbeterd is.

Dikkie-update:
Het warme been is even snel weggegaan als het gekomen is. De ochtend nadien is mijn smid al geweest, hij voelde ook niets met de tang etc, we hebben er wel terug ijzers achteraan op gezet, want ze slijten gewoon echt veel te veel af achteraan, misschien was het daardoor? Ik weet het niet, ik hoop dat het niet meer voorkomt, want ik was echt niet aan het overdrijven, mijn stalgenoten vonden het ook écht griezelig warm.

Wat betreft mijn ouders, mijn mama die staat wel nog redelijk achter mij, maar zij kan soms redelijk rare reacties geven, dat is een beetje eigen aan mijn mama. :') Zij is wel 'trots' hoe ik voor hem zorg en mijn uiterste best doe. Mijn papa is vooral een beetje het probleem, hij is al teleurgesteld dat ik Shadow heb gekocht. En begrijp mij niet verkeerd, ik snap hem voor een deel wel, het is een pak geld, maar het is mijn keuze geweest.
Qua afhankelijk, ik ben inderdaad wel nog afhankelijk, alé, mijn situatie is nogal complex. Mijn ouders zijn na 20 jaar scheiding terug bij elkaar gekomen en mijn papa woont eigenlijk bij mijn mama. Ik woon in zijn huis, maar zorg ook wel nog voor zijn honden (hij is fokker). Ik geef ook nog een 'redelijk' bedrag af, maar ik zou er niet van kunnen gaan alleen wonen. Dus voor een deel ben ik wel afhankelijk van hem, maar hij ook een mini beetje van mij. Dat terzijde, ik probeer hem zo weinig mogelijk te vertellen van wat ik 'uitgeef' aan Shadow, en dan valt het wel mee. Maar soms zou ik graag wat meer begrip hebben en eens een steunend woordje. Ik heb ook geen vriend, dus ik moet het allemaal een beetje alleen verwerken, behalve mijn vriendinnen, en soms kan ik wel eens een troostend woordje gebruiken. Mijn mama heeft dit na het dierenkliniek avontuur wel goed gedaan _/-\o_ maar ze denkt wel dat het in 1 2 3 over is, terwijl ik daar wel nog mee zit.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:28

Eventjes snel tussendoor: 5-6 maanden effectief aan het werk (vanaf draf). Stappen is niet echt werken he :)

Toch al van min. 5 dierenartsen gehoord. Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wil! Ferro is geblesseerd sinds half april en ik wacht tot nu vrijdag om te springen :+ Als hij 5 jaar was ben ik eens te snel gegaan met terug springen/crossen en hij is toen hervallen. Ik maak die fout geen 2 keer.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:42

Haha je hoort toch overal verschillende dingen he, maar ook niet elke peesblessure is hetzelfde natuurlijk. Moeilijk moeilijk! wil sws niet overhaasten maar ik denk ook wel niet dat m'n dierenarts dat zou zeggen als het te groot risico zou zijn. Hij is echt wel gespecialiseerd in peesblessures en heeft wel veel ervaring. Pff dilemma Hahha

@jessol: goed dat het zo snel terug weggetrokken is!!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:09

't Was nog geen echte einschuss, wel een voorbode. Een leek zou het niet eens zien. Maarja met Luxor zijn geschoren benen is z'n been sowieso dun maar als je dan op sommige plaatse verschil met de pees niet meer ziet. :/ Nuja 't is echt dag per dag bekijken.
Nu krijgt hij een kuur voor zijn nieren (ekyrenal +) om vocht wat beter helpen te afvoeren.
Als het tegen vrijdag nog niet helemaal ok is, moet ik de dierenarts terug contacteren.
Deze foto is van een voorbeen bvb.
Afbeelding

Gisteren slecht momentje gehad, herinneringen met Shuddy zijn miserie kwamen zo beetje terug. :o Normaal is zo'n voorbode van einschuss snel weg maar het sleept al goed 2 weken aan met ups en downs.
Soms voel ik mij een overdrijver als ik vrij rap dierenarts bel, maarja beter te vroeg dan te laat zeker...
Luxor heeft in 2-3 weken al 7 spuitjes gehad ofzo, hij wordt het kotsbeu. Breekt nog liever dingen af om nog maar een spuit in zijn nek te laten zetten. Als ik de laatste tijd al een praam moet opzetten voor zoiets. :(:) Dat het snel over mag gaan.

@Lene: echt erg :(:) Zag dat jullie inderdaad veel samen deden in de sport en zo van die sportieve challenges enzo wat ik echt zalig vond. Hopelijk kan hij zijn ei nog kwijt in iets anders dan lopen!

@Winnie: Toch al op de goede weg, leuk! :)

@Jessol: Gelukkig dat z'n been niet meer warm heeft! +:)+

@Antonius: Veel succes dit weekend met Ny en je projectje! *\o/*