Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:16

Als ik de hele week niks kan en het vriest zaterdag ga ik niet op een bevroren buitenpiste inrijden. Moest alles binnen zijn was het geen probleem :)

Ben benieuwd hoe ik ze straks ga aantreffen haha.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 20:58

Ohh das jammer dat het buiten inrijden is...

Wat hebben we hier toch een luxe in Limburg! Ik raad jullie aan allemaal te verhuizen hoor!
Minstens 3jummings op een weekend met binnen pisten voor in te rijden, op 1plek zelfs 4 binnenpistes dus zijn altijd 2 proeven bezig.
En dan zijn er ook nog ieder weekend dressuur wedstrijd..

This zelfs zo erg dat wij enkel naar de wedstrijd gaan waar we in grote pistes kunnen rijden

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:54

En dan ook nog eens een hoop crossterreinen in de buurt :') misschien inderdaad verhuis overwegen haha.

Had 2 heul vrolijke apen op stal. De piste ligt fiks verzopen dus ze alleen maar even losgegooid.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 21:59

Haha ja die zijn er ook nog!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:11

Wij kunnen ook niet klagen van de accomodatie hier in de buurt. 3-4 manege/stallen waar ze wedstrijden geven met telkens minimum 2 binnen pistes. Altijd binnen kunnen inrijden. Wij hebben ook de luxe om de betere pistes uit te kiezen

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 23:24

Ohh en van waar ben jij weer ergens in de buurt?

Ik had vandaag weer springles, tging weer goed!
Ik ben echt blij dat het de goede kant uit gaat met blits! Happy me!
Vrijdag nog eens op jumping, hopelijk blijft het goed

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:05

Vorig weekend is de lrv ook afgeschaft ivm slecht weer. Komend weekend blijkbaar weinig starts. Proef start half uur vroeger en duurt maar uurtje ipv 2u. Mss toch overwegen om te gaan, geeft meer kans op goede klassering als de toppers er niet bij zijn :')

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 00:10

En als ge toch niet buiten wilt rijden fan rijdt ge gewoon zo binnen .... hebben ze toch even gelopen Haha alle ik zou dat toch zo doen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:37

Bij de E heb ik dat nog gedaan vorig jaar, toen stonden die nog in de voormiddag en vroege namiddag. Op stal opstappen, 3km via het veld naar ginder, eventjes losrijden, piste binnen voor de proef en weer naar stal. Nu zijn die proeven in de vroege avond en is het al potdonker. Jammer, vond het ideaal zo te voet. Paard was opgewarmd en fris in het hoofd en mocht na de proef eens goed sjezen op het pad naar huis. En dan laatste stuk uitstappen. Was zelfs sneller heen en terug dan met transport.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:39

Zelfde buurt van ons. (Harelbeke, Moorsele, Waregem, ...)

Maar de accommodatie is wel zotter bij Daaphh denk ik. :P Welke was 't weer allemaal? Sentower Park dat herinner ik me nog.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 00:45

Ja sentower is een hele grote! Die zouden eigenlijk een super leuke/grote indoorcross kunnen houden, want ge kunt de 4 pistes met elkaar verbinden.
We hebben ook nog de warre dat groot is, dan iets minder groot is de paardenschool in Bilzen, dat is echt 3min met de auto. We hebben er nog ene in Hasselt, Kortessem , Genk, Diepenbeek ... allemaal op minder dan 20 min rijden, maar ik ga meestal naar Sentower, de warre of Bilzen.

Ik mag men beide pollekes kussen met de ruimtes hier, al is dat niet zo goed voor de organisaties, want zoveel keuzes per weekend verspreidt het deelnemersveld natuurlijk enorm...
Bij de lrv zijt ge ne hele dag kwijt als ge ne jonge hebt en ene van M. Bij sentower ne halve dag als het goed uitkomt met de proeven vd 2 pistes

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:54

Kom ik aankakken met lrv en vlp waarbij ik meestal een uur onderweg ben, zowel winter als zomer :+ gewoon omdat bijna alles tijd eerder richting Antwerpen zit: Sint-Gillis-Waas, Waarschoot, Beveren, Hulsterlo... enige dichtbij is Destelbergen (Llyda stables) en dan die van komend weekend. Maar dan nog is binnen inrijden lang niet altijd mogelijk.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:59

'k Had pas heel laat door van waar de naam Sentower Park kwam. :+ Wel leuk gevonden.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:33

Vanwaar komt die naam :P?

Hier kunnen we ook niet klagen, maar het is idd niet zoals bij u daphne :P. Betaal je daar dan per keer dat je gaat gaan rijden?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:23

Hoe Centaur (menspaard) wordt uitgesproken. :P

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:39

Voor de jumping? Ja dat moet hè :P

Maar als ik binnen in de school ga rijden voor de trainen moet ik dat niet omdat ik iemand ken. Ma ik rij meestal buiten als het weer het toelaat

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 16:51

Iemand enige raad voor Jomo wat vetter te krijgen?
Ik vind hem echt mager.. ge voelt heel goed zijn ribben en in zen flanken is hem ook al ingevallen... Alleen valt het niet zo op omdat het een dikke teddybeer is in zen vacht

Ik heb hem pas 2weken terug ontwormd en er is ook pas bloedgetrokken maar daar was niets op aan te merken...
Hij krijgt smorgens een volle schep Juniorrix van Cavalor en een schep zemelen ( niet dat dat veel doet) voldoende hooi tot de volgende voer beurt en wortels
In de avond krijgt hij net hetzelfde maar dan met bieten ipv wortels...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:38

Ik denk dat hij gwoon volop in groei is, je zal hem niet dikker krijger momenteel. Gewoon veel veel hooi, en mss wat extra olie.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:26

Ik heb hier hetzelfde probleem met eentje.

Die krijgt nu 4 scheppen geweekte bietenpulp, 50ml lijnzaadolie, een schep kruidenmengeling, schep zemelen en pak luzerne door elkaar als slobber. Verder 2x/dag hooi (al mag het nog iets meer zijn maarja) en 2x 1,5 schep basic fiber van lannoo.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:32

Luxor is hier nu ook niet van de dikste. Maar heb bloed laten afnemen en nog niet alle resultaten binnen. Enkel 1 iets dat afwijkt tot nu toe en dat is zink. Nu wachten we nog selenium en Vit E af. Hij ziet er niet slecht uit en heeft energie maar niet echt heel veel reserve. ;) Maar ben zo ene die rap DA inschakelt. :P

Qua voeren idd veel ruwvoer aanbieden. Hier krijgt Luxor 2 x per dag een schep Cavalor Fiberforce en 20ml lijnzaadolie.

Denk ook hetzelfde als PP over Jomo, volop in de groei, 't is ook geen kleintje hé. :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:33

Nuja Luxor was wel heel mager toen ik hem voor het eerst zag. Nu deze zomer is hij veel bijgekomen door de grasjes maar de winter is nog iets anders. En zo te zien spelen er kleine tekortjes mee. :) Supplement geven en tzou in orde zijn. Ma 'k hooooop dat hij het supplement gaat opeten ze, medicatie moet al gemengd met appelmoes met een mondspuit gegeven worden. :P

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:19

Even snel tussen eten maken door :P : merriebrok bijgeven!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:44

Nog even grondiger gelezen, ik vind 2 scheppen krachtvoer wel weinig voor zo een groot paard in de groei en dan met deze kou... zou hem toch half schepje s morgens en s avonds meer geven. En een deken opleggen, al mijn paarden hebben een deken aan, ook de 2 jaarse die even oud is als de jouwe.
Mijne krijgt per dag 2 afgestreken scheppen krachtvoer, 2 scheppen geweekte bietenpulp en onbeperkt hooi. Maar hij is maar 1m55 ofzo dus wel stuk kleiner dan de jouwe.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 22:12

Ja hij krijgt nu een schep meer smorgens en in de avond.

Hier lopen ze allemaal zonder deken, ook de 3j die even veel krijgt en 163 is... Mja die is natuurlijk een jaar ouder.

Achja, komt wel weer goed, wat extra geven en als het niet beter wordt toch ma eens de DA erbij halen.. zal hem nu ook een deken opleggen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:35

Hier ook 2 met deken, bij Wolk sinds maandag ook een fleece eronder gelegd. De pony's staan "bloot" maar die hebben een immens dikke wintervacht en daar wordt toch niks mee gedaan.