[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:31

Dat ken ik dat ik niet op tijd weer ontspan voor de hindernis. Soms wil ze wel es stoppen als ik niet genoeg been erbij heb.

Ik heb volgende week weer cross training in Lelystad! Nu al zin in!! :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:35

Ik ontspande juist iets teveel, ik kreeg de instructie mee dat ik een lang stuk rechtuit gas moest geven en daarna opvangen. Dat gas geven ging super, dat opvangen was ietsje te. Chap stopt bijna nooit, maar hij springt wel veel fijner als hij goed in het ritme zit. Dat juiste ritme aanvoelen vind ik nog moeilijk. Als hij voor mijn gevoel hard gaat, ziet het er op video heel sloom uit en is het een gewoon handgalopje. Maar heb het gisteren wel goed kunnen voelen tijdens de les.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:52

Suzan je ging super gister
Doutz is inderdaad afgekoeld. Op alle andere terreinen is ze niet zo. Snap nog niet zo goed waarom ze daar zo hyper is ze gaat zo vaak op pad en is daar al 10x geweest

Maar ben trots op dat lijntje achter. Zijn toch best hoge sprongen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:04

Dank je :D jij ook hoor, vond het knap hoe je gereden hebt. Ze was niet makkelijk.

jeaninedow

Berichten: 284
Geregistreerd: 22-11-12
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:35

Hoi iedereen! Ik klets ook graag mee in dit topic. Heb mijn tinker sinds 1.5 jaar en ze is gek op crossen. Tijdens de tinkerdagen zijn we hiermee in aanraking gekomen. We hebben aardig wat crosslessen in Leusden achter de rug. Zijn zelfs een keer eerste geworden tijdens de cross ! Nu heb ik ook een les in Renswoude gepland bij Marijke de Geus.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 19:40

Welkom :-)

Crossen is verslavend hè haha

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:13

Welkom Jeanine!

Iemand nog gecrossd dit weekend?

Ik ben in Brugge wezen kijken naar de l paarden... Die trakhener stond flink aan de maat!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:25

Geen wedstrijd gehad maar wel een fijne training in Hernen.
Lekker kunnen oefenen op trakehners en slootjes. Ook dikke insprong het water in gedaan.

Is L paarden in belgie vergelijkbaar met L paarden in Nederland?

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:35

Klinkt goed bar! Van wie had je les? Rob?

Nee ik dacht meer vergelijkbaar met de M..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:49

Ik was alleen groom en supporter. Mijn zoon rijdt mijn paard☺️
Geen les van Rob. Mark rijdt mee met de trainingen van SGW Oost. Zijn meerdere instructeurs. Deze les was van Bert Wagenvoort. Wij vinden dat altijd fijne trainingen.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:41

Bar fijn dat ze zo lekker getraind hebben. Volgend jaar wil ik kijken of er ook wat trainingen van regio Oost in mijn planning past

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:49

Ik moet beter volgen! Klinkt wel goed die regiotrainingen, helaas allemaal nogal ver vanuit Zeeland!

Heeft er iemand ervaring met Belgische vrije crossen? Ik doe mee in Deurle en Heusden de 80cm maar hoop niet dat dit te hoog / zwaar is...

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:54

Zou leuk zijn Joki!

Vanuit Zeeland is alles ver Avi, behalve Belgie
Maar dat is voor ons weer erg ver. Ik weer helemaal niets van de crossen in Belgie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:40

Ook geen ervaring met Belgie. Crossen is idd verslavend. Nooit gedacht dat ik het ooit zou durven of zelfs leuk zou vinden.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:54

Ik heb me al 2x opgegeven voor een cross in België maar twee keer af moeten melden :+ Hopelijk komt het er volgend jaar dan toch echt van.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:18

Hallo allemaal,

Ben al een tijd niet meer hier geweest. In mei liep Zucchero niet goed en ben ik met hem naar de DA gegaan. Oordeel: Synovitis aan alle 4 de kogels; Maatregel: inspuiten, rust en heel voorzichtig opbouwen en .... iig een jaar niet springen of crossen... Bij herbeoordeling na 8 a 10 weken was de DA erg positief over zijn hestel, dus de vooruitzichten zijn goed, maar voorlopig blijven wij met Zuc zijn voetjes aan de grond. Heb hier dan dus ook weinig wat ik kan delen.

Ik heb wel even een vraag: welk airjacket hebben jullie? Waarom hebben jullie daarvoor gekozen en wat vinden jullie de voor- en nadelen? Ik (maar vooral mijn zus) zou erg geholpen zijn met alle reacties en tips/adviezen! Dus bedankt alvast :)

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:55

Gelukkig dat je resultaat van de rust ziet, Zucchero! Hopelijk zet het herstel zo mooi verder door.
En met een AJ kan ik je niet helpen, ik heb er geen.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:11

Wat balen zucchero. Veel beterschap voor je beessie.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:12

Zucchero super balen! Beterschap!

Ik heb ook geen AJ, ik ben wel aan het kijken naar een nieuwe bodyprotector.

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:32

Joki, klopt! Maar de afstanden wennen:)
Misschien kom ik je volgend jaar dan wel eens tegen Splashislief!
Zucchero, wat ongelofelijk balen zeg! Kun je nog wel gewoon dressuren/trainen of alles on hold momenteel?
Geen ervaring met een airjacket hier (al lijkt het me een stuk fijner dan een bp)

Gisteren het filmpje van Burghley bekeken met de hindernissen. Respect! Ik zou het nog niet durven hoor _/-\o_

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:30

Hij heeft 2 weken absolute rust gehad na het inspuiten (wel in de wei geweest overigens - hier geen stalrust als ik het kan vermijden), daarna mocht ik 8 weken alleen maar 20 a 30 min stappen en dan ook nog rechtuit, dus niet in de bak. Dat is best lastig als je naast het bos staat met je paard, maar er niet in kunt ivm dazen. Zuc heeft zich dan ook een paar keer ernstig misdragen! Toen terug naar de DA en die was echt heel erg in zijn sas met zijn herstel en ik dus ook :D
Ik mag nu heel langzaam opbouwen (zit nu op 30 min rijden, waarvan 4 min draf). Komende jaar dus iig niet springen of crossen en de rest heel voorzichtig opbouwen. Sowieso aandacht houden voor de bodem waarop ik rijd: niet te zwaar en niet te ongelijk. Voorlopig houd ik moed en kijk ik met buikpijn naar iedereen die wel mag springen en crossen. :o

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:02

Ik heb ook geen airjacket. Ik weet wel dat onder de aj altijd een bodyprotector moet.. dus beetje dubbel op naar mijn idee

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:07

Dat is toch wel een beetje goed nieuws Zucchero. Hopelijk krijg je tzt ook weer groen licht om te springen en te crossen.

Mark heeft wel een airjacket. Nadat we vorig jaar tijdens diverse crossen een aantal ambulances zagen komen en gaan hebben wij er toch maar een aangeschaft.
We hebben een oud model Point Two gekocht die toen met flink wat korting in de aanbieding was bij Canter Equipment.
De aanbieding was wel de belangrijkste reden om voor de Point Two te gaan want die dingen zijn zo gruwelijk duur.
Maar absoluut geen spijt van. Het bevalt prima en zit absoluut niet in de weg met rijden.

muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:57

Ik heb de helite zuchero. Zijn in dezelfde fabriek gemaakt als de point two. Zijn net zo goed. En net zo snel alleen net een slag goedkoper. Ik wou dat ik hem veel eerder had aangeschaft. Ik val altijd als een baksteen en plat op mijn rug en zonder aj heb ik dan echt veel pijn in mijn rug na zo'n val. En serieus met aj 2x plat op mijn rug gevallen en geen pijn gehad. Ik zweer erbij. En vooral voor mijn idee dat ik me vast niet weer zo zeer doe als vroeger maakt het vallen ook minder eng.

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:04

Ik heb een hybrid (bodyprotector en airjacket in 1), maar die beslissing heb ik vooral genomen omdat mijn bodyprotector ook al aardig "op leeftijd" is en eigenlijk wat kort is voor mijn rug. Ik vind het wel prettig dat ik niet nog een los vest over mijn protector aan heb maar als je nog een prima bodyprotector hebt...... Volgens mij zijn de helite's en de point 2 allebei prima en is het vooral zoeken naar een mooie aanbieding ;).