Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:13

Is er risico dat de klonter kan loskomen en doorschieten, als embolie?

Ik heb al weken niks gedaan met de paarden. Erheen, voeren/strookje gras bijgeven, water bijvullen en naar huis. Al genoeg gezeik gehad op werk met kloteschiften, vriend die op zijn buurt weer "dwaas" doet als ik te lang bij paarden ben ivm verveling... Ik heb nu aantal dagen vrijaf, was broodnodig en wil proberen om les weer op te pakken. Of op zijn minst buitenrijden.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 17:54

Nog eens veel sterkte Florence! :(:)

Hier fulltime aan het werk op kantoor. Is een periode enorm druk geweest. Maar ik heb vooral nood aan activiteiten naast het werk. Zoals weekend inzetten met vrienden bvb. Zo'n lege agenda nu pff.

Luxor hield ik gewoon aan de gang :) Loopt heel goed nu, dus inspiratie wat kwijt. Gelukkig volgende week donderdag éindelijk dressuurles *\o/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:44

Intussen 2u les vastgelegd voor volgende week en de lessen op de club mogen ook weer starten. De stok achter de deur is er om eindelijk weer in gang te schieten.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:58

Wat een verschrikkelijk nieuws florence. En die onzekerheid :-( als het wit of zwart is weet je waar je aan toe bent maar nu weet je echt niks. veel sterkte :-(

Hier is alles zijn gang blijven gaan. We zijn blijven werken. Ondertussen bijna een maand op de nieuwe job gestart. Voorlopig bevalt het me nog steeds. Veel afwisseling en leuke collega's.
Bij de paarden is het even rustiger geweest omdat we niet veel konden doen naar vervoer behalve wat longeren en wandelen. Maar nu zijn we sinds enkele weken terug vertrokken. Furrie wordt 3 a 4 keer per week gewerkt en ondertussen hebben we met onze jonge ook niet stil gezeten. Sinds enkele weken loopt hij met zadel en hoofdstel aan de longe. Eigenlijk snapte hij vrij snel links en rechts. In begin is nog vrij onstuimig. Te veel energie waarschijnlijk. Ondertussen had ik er ook al eens in de wasbox voorzichtig opgestapt. En dan gisteren de volgende grote stap. Eerst wat gelongeerd en dan opstapt in de piste en mee rond gestapt weliswaar nog aan de longe met iemand bij maar nog was super braaf. Hopelijk blijft het zo. Voor de mensen die ik niet op fb heb een foto van hoe mijn bink er nu uit ziet.


Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:31

Stoere foto!

Ik heb dinsdag les gehad, was afzien maar deed enorm deugd.

Wel weer miserie gehad met mijn uren op het werk en vandaag kort na opstart van mijn shift na een voorval met een bewoner het besluit gemaakt: dit kan niet meer. Naar de HA geweest en die heeft me ook redelijk resoluut thuis gezet. Mentaal is de energie volledig "opgebruikt" en fysiek schort er wss ook wat. Heb alvast tot einde van de maand maar vermoedelijk zal ik nog niet direct weer aan de slag mogen.

De komende week ga ik gebruiken om veel vitamine P op te doen en hoofd leegmaken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:19

Hoe gaat het hier?

De bubbels worden groter, de draad wordt weer opgepakt en we zijn allemaal waarschijnlijk alweer aan het rijden.

Vlp organiseert terug de sessies start tot cross vanaf volgende week. Heb me aangemeld voor de lesdag zaterdag 13/6 bij Rik G*eirnaert, in Brugge. Ben daar nog niet geweest, beetje locatiekennis gaan opdoen :P Zit in de laagste groep, 80cm. Dan weet ik gelijk hoe het zit als er nog occ's of vrije crossen georganiseerd worden hoeveel werk er nog is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:40

Maandag zou de nieuwe nationale kalender online komen *\o/*

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:29

Eventing is al online

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:10

Ja iets erna is hij al online gekomen :D

Ik twijfel echter of ik direct voor 80 ga om te starten of toch eerst 60.
Het springen gaat intussen super, nieuwe lesgever privé en in de club die beide op dezelfde lijn zitten. Icaro gaat met sprongen vooruit, mensen die hem al even niet gezien hebben staan met regelmaat te kijken hoe hij positief is bijgedraaid.

Vandaag had ik start to cross met Rik G*eirnaert en dacht, die 80, dat komt wel in orde. Ook omdat we vorig jaar zo vlot door de crossen van aspiranten gingen.
Ik heb mij daar toch een aantal venijnige stops op mijn dak gekregen... Was precies alsof hij van zijn leven nog nooit een boom had gezien en Godzilla er vanachter zou springen.
Was nu wel niet de enige met dat probleem en eerlijk, ik vond het toch wel vrij pittig waar we mee moesten beginnen. Is hij daar nu van overdonderd geweest, ik weet het niet. Hoop alleen dat we nu niet weer helemaal bij af staan.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:51

Ik heb ook getraind bij Rik vandaag, ik heb me echt geamuseerd!! Ik vond het een hele fijne opbouw, beginnend van laag maar zeer technisch naar een volledig crossrondje waarbij ik alles dat er stond van M kon springen. Dat hele rustige rijden vindt Ny wel wat verwarrend, ze heeft wel graag dat ik meer heft in handen neem, was wel duidelijk toen ze op gewone snelheid mocht gaan, standje tijger <3
Had niemand mee maar was toevallig iemand die fotootje gemaakt heeft

Afbeelding
Afbeelding

Ik ken Rik wel, hij geeft wel altijd mooie uitdagingen en idd sneller te moeilijk dan te makkelijk, maar in mijn ogen wel eerlijk. Voor zo losse trainingen vind ik hem ideaal, durft ook wel zeggen waar het op staat, ik heb dat wel graag }>

Verder nog eens goed naar de kalender kijken, op telefoon is dat niet echt handig. Ik ben blij dat we nog wat kunnen doen dit jaar maar ben wel zo goed als zeker dat ik enkel L zal rijden dit jaar. Voor Corona droomde ik stiekem van meedoen aan BK maar met de korte tijd die er nu is, zal dat niet op een verantwoorde manier kunnen voor ons. Ik denk dat enkel de profs eraan te pas zullen komen met goede accomodatie thuis die stevig aan de gang konden blijven tijdens Corona.
Hopelijk dit jaar nog wat ervaring in L opdoen en dan uitkijken naar M volgend jaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:19

Qua les vond ik het ook super, heb veel geleerd :D
Wij moesten eerst met achtjes losrijden in galop in die put aan de waterbak, ging heel vlot en mocht snel pauze pakken omdat de mijne er direct mee weg was. Dan water in, na even koekeloeren ging hij er goed in en door. Dan direct die uitsprong... Die hoogte hadden wij nog nooit gedaan maar hij pakte hem direct prima. Vandaar doorrijden naar die boomstam met "Eventing Brugge" op, ging ook 2x prima en mocht rusten van Rik.
Dan moesten we aan die put een dikke boom pakken met die afsprong in die put, daarop heb ik toch eventjes no go aangegeven en dus niet geprobeerd. We hebben zoiets nog niet gedaan en dat was wel direct een fikse stap. Nu lukte dat bij de rest ook niet dus ok, rij de boomstam nog maar eens zegt hij.
Ik rij vol vertrouwen aan, perfect ritme en dan geeft die van mij daar een stop zeg, zat in zijn nek en half ernaast. Compleet niet zien aankomen.
En vanaf dan op alles kijken en stoppen, zo kl*te. Uiteindelijk wel dingen kunnen rijden maar hij begon rond te springen, teugels los te trekken, ik verloor controle omdat hij vol gas wou. Dat fokte hem zo enorm op dat hij dermate stond te pompen... Een groot rondje en die had zichzelf kapot gelopen (en ik er wss naast gelegen). Dus wel positief geëindigd en veel geleerd maar dat stoppen? Miljaarde. Dat had ik écht niet verwacht.

Op ons Oefenplein staan wat lagere sprongen, ik ga die denk ik eens wat beginnen rijden en misschien eens naar Puyenbroeck. Hij zat zo goed eind vorig jaar, zou zo zonde zijn als hij dat kwijt is.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:36

Wat fijn dat jullie terug in gang geschoten zijn :D. In brugge staan er niet veel erg lage sprongetjes (vroeger toch) dus kan me inbeelden dat het pittig was!

@antonius mocht ik een veulen willen kopen dan was de uwe al verkocht aan mij :D. Grote fan van heartbeat en met zo een merrie moet dat wel iets leuks geven! Wrm hou je ze zelf niet?

Toch nog een aardig volle kalender echter veel jump crossen en voor de 80 is er bijna niets (ik ga wel niet meer crossen maar vindt het wel jammer vr degene die wel die reeksen wilden rijden)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:26

Idd veel jumpcrossen, communautaire is wat minder maar bon, wou het combineren met de kalender van LRV. Ik rij toch niet voor klassement en als dit goed ging had ik mss overstap naar B gemaakt dit najaar. Denk dat ik het allemaal nog maar eventjes afwacht.

Springen gaat wel goed, deze week 1m parcours gereden in de les en hij ging als een speer.

@ PP ja dat veulen is wel de moeite. Maar ik heb net een nieuwe pony erbij en denk niet dat ik nog een rijpaard mag bijkopen van mijn wederhelft + tzou onrust geven in mijn mannengroep.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:58

Goh er stonden wel wat sprongen van 80, maar wel allemaal beetje in combinaties, of in hoogteverschillen.

PP: ik vind mijn veulentje ook weer leuk maar we willen elk jaar fokken omdat we het leuk vinden om hengsten te zoeken en bekijken, de geboorte hier thuis is wel moment om naar uit te kijken en dan veulentje op de wei zien lopen vanuit onze zetel :+: fi is intussen alweer vol bij 1e poging van Colorit Z dit keer. Elk jaar fokken en niets verkopen, dat wordt op de duur wel wat veel om stallen te kuisen ;)
Maar we hebben onze prijs, volgens mij geen fantasieprijs maar nu ook geen weggevertje dus als we dat niet krijgen, dan blijft ze nog enkele jaren en verkoop ik wel als ze opgeleerd is. Er is nu wel wat interesse voor dus we zullen het zien...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:19

Ja als ze zich ontwikkeld zoals Ny is dat wel een 2e crosstijger in wording! En is ook mooie dame om te zien, Fi geeft fotogenieke beestjes.

En je hebt gelijk dat je ze niet cadeau geeft. Een goed paard wordt altijd graag voor betaald door iemand die het naar waarde kan schatten. Op de weide kosten ze geen geld (of toch minder dan op stal).

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:12

Fijn dat iedereen weer vertrokken is :-) heb ook getwijfeld voor die stage maar Brugge ligt me niet _O- . Kom daar altijd iets tegen.

Ja super leuk veulen zou zo iets voor je zijn(opvolging voor jerko) maar is boven budget voor wat we willen geven voor een jong paard. Toch veel succes met de verkoop.

Ik heb me ingeschreven voor het oefencross parcours in bloso voor de 80. Zelf heb ik nog niet veel geoefend op cross hindernissen. Wel al terug een maandje aan het springen. Wij gaan sms naar orps. We zijn er nog nooit geweest. Is de 90 daar te doen ( voor mij dan) Of toch beter de 80? Iemand soms ook filmpjes?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:23

Ik heb geen flauw idee welk budget eraan vasthangt en ik ga het ook niet vragen :') Misschien maar best dat het geen hengst is want ik heb als het goed is binnenkort een weide verkocht dus best wel budget... Maar alweer, vriend gaat niet akkoord zijn. Want die verkoop is eigenlijk om geld te kunnen inleggen voor een huis met oftewel grond aan, oftewel dichter bij mijn andere weides.

Jaja, die lockdown was toch voor iets goed, 't heeft mijn vriend overtuigd dat paarden aan huis en/of rustiger wonen nabij mijn grond een hoop voordelen heeft :)) Iets gepast vinden gaat echter andere koek zijn...

Ik kende Brugge totaal niet qua terrein, vond het een prima gelegenheid om er al eens te gaan "verkennen". Voor een herstart inderdaad misschien niet de beste locatie... Maar ik ben en blijf wel content dat ik geweest ben.
Was een meisje bij met een paard wat zulke hindernissen nog nooit gedaan had bij ons, die was wel meer teleurgesteld. En iemand anders had zelf al jaren niet meer gecrost, die vond het ook direct een gigantische stap. Zij gaat echter ook naar de start to cross met Giel en heb haar gerustgesteld dat in Minderhout iets kleinschaliger zaken te vinden zijn en ook top begeleiding.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:34

Zijn er die zaterdag de jumpcross rijden in Waregem? Ik ga terug groomen. Ik zal er weer moeten in komen, al bijna 2 jaar geleden :P. Zo blijf ik toch nog beetje actief in de eventing :P.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:01

Ik doe mee :-) om 11u jumping daarna cross

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:18

Ik ga het wss net niet zien. Ga ervoor met canch gaan rijden en erna terug dan mr zal wss net dan zijn dat ik canch terug ben.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:58

Ik ook van de partij! 15u42 mag ik springen, helemaal zin in, en zal volgens mij ook ideaal weer zijn.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:48

Ik zal waarschijnlijk al weg zijn. Veel succes in elk geval. Gaat er iemand naar orps?

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:30

Ook daar ben ik present *D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:36

Ik ga me morgen eens zetten om mijn planning op te maken :Y) wil er toch een aantal meedoen dit jaar, al zal het voor mij vooral communautaire zijn en/of jumpcross.

Voor mij geen Waregem dit weekend. Wel stage bij Giel in Ternat. Had me op reservelijst gezet en er was een plekje vrijgekomen, heb de kans gegrepen. Ik merkte dinsdag met springen in het begin dat hij toch wel wat vertrouwen kwijt was na die les bij Rik. Maar na goeie 10 minuten had hij de smaak weer te pakken en zonder problemen over een oxer van 1m geknald 8-) Had me dat 6 maanden geleden gezegd en ik had alleman zot verklaard.
Dus nu de stage om hem daar ook weer op de rit te krijgen zodat we 80 kunnen proberen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 07:31

Als alles vandaag goed verloopt ga ik ook naar orps. Er heeft nog niet veel gedaan van cross dit jaar dus ben benieuwd:-)

Veel succes varekaj zal je zeker dat aan hebben aan die stage van giel :-)