[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:40

Toch goed gedaan Joki!

Hoe scheert iedereen hier zijn paard? Volledig scheren of toch een jachtmodelletje? Of helemaal niet?

Heb hem vorig jaar gewoon volledig geschoren maar vind jacht misschien toch wel beter. Hij staat volle dagen buiten en soms ook nog 24/7 met goed weer. Zijn vacht is net zo dik als die van een shet en vind het al bijna erg dat ik er Diepenheim mee start hahaha (ivm zweten). Ik ga deze winter trouwens gewoon door met wedstrijden rijden dus het zal er wel echt af moeten.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:59

Tot nu toe nog niet nodig. En anders patroon

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:18

Volledig. Ik vind elk ander patroon geen gezicht, zeker niet bij Diego. Hij is nu echt superdonker bruin, en wordt een soort valk/grijs als ie geschoren is. Dus dan is het alsof je op een half paard rijdt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:29

Volledig. Op zadel plek na dan.

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:02

Volledig op benen na :)

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:25

Ik laat mijn paard volledig scheren, maar laat er een zadeldekje in zitten, het hoofd tot aan de bakstukken en de benen laat ik er in omdat hij ook hele dagen buiten staat.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:27

Hoog streepmodel. Als ze haar warmte maar kwijt kan, doe dit nu een paar jaar en bevalt goed.

Het B element van 18 was inderdaad breder in de L. Heb lekker gereden, 1 weigering en weer veel geleerd.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:03

Ik scheer het lichaam, maar laat de benen/hoofd behaard. Hier kan het goed koud worden en zo kan ze nog gewoon met een deken in de sneeuw spelen. Dit patroon kan ik trouwens ook zonder verdoving scheren, haar hoofd durf ik zonder denk ik niet aan :')

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:01

Die van mij heeft ook de vacht van een shet momenteel -O- Hij is na 10/15 minuten rijden al bezweet. Dinsdag wordt ie geschoren, helemaal kaal :Y) Die van mij is ook donkerbruin en wordt grijs, dus vind het ook niet mooi haha.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:12

DoretteK schreef:
Die van mij heeft ook de vacht van een shet momenteel -O- Hij is na 10/15 minuten rijden al bezweet. Dinsdag wordt ie geschoren, helemaal kaal :Y) Die van mij is ook donkerbruin en wordt grijs, dus vind het ook niet mooi haha.


Lelijk ja ? ik vind dat altijd juist zo stoer ofzo :P

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:37

Vandaag in Diepenheim dacht mijn paard tijdens het springen na de dubbel dat ik een bocht naar rechts wou nemen ipv de geplande links. Doordat ik een beugel kwijt was vloog ik zo er langs hahaha. Belande net niet tegen het hek gelukkig. Stomste miscommunicatie ooit en het lag volledig aan mij, reed als een pannenkoek helaas 8)7 :') Sorry paard <3

Jammergenoeg de cross dus niet kunnen rijden. Achteraf gezien nog niet eens zo erg want de bodem was verschrikkelijk op sommige plekken.

Komend weekend maar weer even op springconcours zodat ik opnieuw kan leren sturen en zitten blijven *\o/* :))

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:57

R_emkee schreef:
DoretteK schreef:
Die van mij heeft ook de vacht van een shet momenteel -O- Hij is na 10/15 minuten rijden al bezweet. Dinsdag wordt ie geschoren, helemaal kaal :Y) Die van mij is ook donkerbruin en wordt grijs, dus vind het ook niet mooi haha.


Lelijk ja ? ik vind dat altijd juist zo stoer ofzo :P


Dat ie grijs wordt niet hoor! Maar als ik bijv. hoofd/benen niet scheer, dat ie dan echt twee verschillende kleuren heeft :=

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:37

Hier opzicht fijn gereden in Diepenheim. We hadden alleen super domme pech, ik kwam er bij het uitladen achter dat de smid vergeten was schroefgaten te draaien. Ze had net die middag ervoor nieuwe ijzers gekregen en hij had er niet aan gedacht dat ik nog drie wedstrijden te crossen had. Gaat normaal eigenlijk ook altijd wel goed, dus had het ook niet gecheckt ;(
Helaas was er ook geen smid aanwezig op het terrein, dit vond ik overigens voor een regiokampioenschap wel heel raar eigenlijk.

De dressuur ging zozo, hier moeten we echt nog wel even goed aan gaan werken en durfde de verruimingen ook niet echt op maximaal te rijden dus dan kost het sowieso al punten. Dat wordt komende indoor dressuurwedstrijdjes rijden :n. Springen 1 balkje door een fout van mij en de cross foutloos en zonder alternatieven, maar wel met heeel veeel tijdsoverschrijding. Heb er maar een soort buitenrit van gemaakt met crosshindernissen, want kon gewoon echt niet op tijd rijden zonder punten en op deze bodem. Ze moet nog kilometers maken en zou het oneerlijk vinden als ze onzeker zou worden door de bodem.

Vond het wel echt een prachtige cross, echt mooi gebouwd. Ik vond het wel L waardig overigens, maar misschien niet kampioenschapswaardig, dan mag het misschien wel iets forser gebouwd staan. Opzicht had de combinatie 19ab in de M ook prima voor de L gekund en 8ab (de twee punten) ook.

Nog twee crossen te gaan en dan is het seizoen al weer ten einde |(

Overigens scheer ik die van mij helemaal niet, nooit gedaan ook. Begin op tijd met dekens en ze blijft super dun in haar vacht.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:15

Poeh, dat je uberhaupt van start bent gegaan... Had ik niet gedurfd :o

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:50

Nee ik ook niet! Zeker niet met al dat water en die drekbodem. En knap dat je paard blijft gaan! Die van mij haakt echt af als hij onzeker wordt van de ondergrond, ik kom er zonder punten echt niet door denk ik.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:03

Ik twijfelde ook heel erg hoor en ook overlegd met het secretariaat. Ze voelde geen enkel moment onzeker over de ondergrond gelukkig, ik moest ook zaterdag starten tegen het middaguur. Denk dat ik wat dat betreft nog geluk heb gehad met de bodem en het weer. Hij was daarna en zondag nog veel slechter... Maar zou het niet nog een keer doen. Was puur dat ze nog km's moest maken, als ik echt voor het kampioenschap had gereden en op tijd dan was ik niet gestart. Ben er nu meer in gegaan met kijken hoe ze voelt en anders vrijwillig verlaten. Maar ze voelde goed, heb alleen mega veel tijdfouten maar niet teveel om uitgesloten te worden. Alleen het bruggetje bij de verplichte doorgang vond ik wel tricky en dat stukje voor de ophaalbrug dat was ook erg glad door de modder. Volgende keer weer met een hoger tempo en punten dan maar ;)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:36

Ah zaterdag heeft wel flink wat gescheeld ja. Zondag was wel echt erg... Er waren stukken echt enorm diep, na hindernis 9/hindernis 15/bocht tussen 1&2. De kleivegen zaten in ieder geval tot bovenaan mijn beschermers haha.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:54

Wie starten er aankomend weekend allemaal in Barchem? Mooie cross?

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:32

Ik ga meedoen in de B. Hoe zou de bodem daar nu zijn?

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:59

@nummie, mijn (en jouw!) smid vertelde vandaag dat hij bij een klant vergeten was stiftgaten te maken en dat zij hem belde toen ze op de sgw stond :D Bekend verhaal!

Ik ga niet naar Barchem, wel naar Bathmen. De bodem droogt bij ons op stal best aan nu het zonnetje schijnt! Hoop dat donderdag (19 graden!) gaat helpen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:59

Ik heb afgezegd. Heb m’n knie denk ik wat overbelast de laatste tijd.. Hopelijk met een week ertussen kan ik Rekken nog wel rijden.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:05

Wij gaan naar Barchem :D

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:56

shirleyp schreef:
@nummie, mijn (en jouw!) smid vertelde vandaag dat hij bij een klant vergeten was stiftgaten te maken en dat zij hem belde toen ze op de sgw stond :D Bekend verhaal!

Ik ga niet naar Barchem, wel naar Bathmen. De bodem droogt bij ons op stal best aan nu het zonnetje schijnt! Hoop dat donderdag (19 graden!) gaat helpen.


Haha grappig, ben altijd super tevreden over hem en had zelf gewoon ook even eerder moeten checken :+

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:06

Ik ga ook naar Barchem en Bathmen!

B zonder dressuur.
Coco is aardig wat afgevallen dus daarom even geen L. Lekker genieten.

Vrijdag uitslag van bloedonderzoek.

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:53

Ik heb alleen de oefencross bij Jacobs nog dit weekend, rest komt volgend jaar allemaal wel :D!