[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:48

Ik hoop dat we vooral een eerlijke cross hebben gebouwd die mooie uitdagingen heeft zo het eind van het seizoen.

Veel plezier allemaal in ieder geval!!

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:51

We gaan het vanzelf zien.

Het regent vandaag ook weer de hele dag.. Bah

paschester
Berichten: 124
Geregistreerd: 02-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:10

Zijn er nog mensen die in yselsteyn gaan verkennen vandaag of morgen? Ben heel benieuwd hoe de bodem is. Ben er zelf nog nooit geweest en hoop dat het meevalt met de regen daar. Is voor mij bijna 2 uur rijden. Zou mooi zijn als er foto's van de b gemaakt zijn ze hier geplaatst kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:48

paschester schreef:
Zijn er nog mensen die in yselsteyn gaan verkennen vandaag of morgen? Ben heel benieuwd hoe de bodem is. Ben er zelf nog nooit geweest en hoop dat het meevalt met de regen daar. Is voor mij bijna 2 uur rijden. Zou mooi zijn als er foto's van de b gemaakt zijn ze hier geplaatst kunnen worden.


Ben ik ook nieuwsgierig naar.. Zou morgen BB starten maar twijfel..

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:27

Veel succes allemaal komend weekend!!

Mijn seizoen zit er definitief op. gaudi zijn hals is goed hersteld maar nu ook maar meteen het SI gewricht behandeld waar hij wat last van had zodat we over de winter weer helemaal kunnen revalideren en volgend seizoen kunnen knallen

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:33

Ik kom hier even binnenvallen! Iemand ervaring met de qhp cross beschermers? Overweeg deze aan te schaffen, wij zijn beginnende crossers. Twijfel over de maat. Er staat een tabel bij met lengte en hoogte. Maar wat is nou dat verschil? :P

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:41

Niet opvolgende, hindernis 1 mist, ik ben er zelf nog niet geweest. B paarden Ysselsteyn


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:00

Iemand naar Ophemert geweest?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:20

MarloesNatje schreef:
Ik kom hier even binnenvallen! Iemand ervaring met de qhp cross beschermers? Overweeg deze aan te schaffen, wij zijn beginnende crossers. Twijfel over de maat. Er staat een tabel bij met lengte en hoogte. Maar wat is nou dat verschil? :P


Ik heb ze! Voor een beginner prima en heb er al best wat mee gereden.

Ik heb maat M geloof ik. Mijn paard heeft normaal maat Cob van beschermers.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:24

Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...

massiemas

Berichten: 396
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Markelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:54

Oh jee wat zonde, balen zeg!! Hopelijk blijft de paniek niet hangen bij een volgende keer.
Hier in Hattem ook geen geluk. Foutloos rondje springen, vol vertrouwen de cross in waar ik op 1 al strandde doordat ze in de ankers ging en ik er heel banketstaaf af kukelde. Na een paar foutloze crossen een flinke domper, denk dat het de zon was die er net op scheen. Volgende keer extra scherp zijn vanaf het begin!
Ben benieuwd naar hopelijk meer succesvolle verhalen!

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:56

Ik heb fijn gereden in Ophemert: dressuur wat ondergewaardeerd, springen 1 balk (waarom? geen idee) en foutloze cross met tijdfouten, dat is nog een aandachtspunt. Maar de vorige 2 keer eraf gevallen en nu foutloos rond, dus superblij. Mocht de 5e prijs ophalen!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 19:58

Meestal krijgen we er wel weer controle op met springles, dus die plan ik van de week maar weer is in!

Oooh en wat zuur op hindernis 1! Soms kan je er zo makkelijk ineens naast staan. Als de andere keren wel steeds goed ging is het een kwestie van gewoon weer kop op en op naar de volgende wedstrijd! Dure les dat je nooit je aandacht mag laten verslappen.

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:20

Wat balen zeg Vainquer, soms hebben ze dan zo'n bui en dan is zoiets net die laatste druppel.. komt volgende keer vast wel weer goed! Maar wel super balen :(

Massie ook balen zeg! Helemaal bij nummer 1.. heb je amper iets kunnen proeven.. hopelijk niet te hard gevallen?

Gefeliciteerd vosje! Goed gevoel naar huis toe gegaan dus, liever wat tijdfoutjes dan eraf denk ik dan zo? :D

Ik mocht de cross geen eens in na een foutloos rondje springen.. ben flink boos want was/is niet terecht geweest..

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:30

Balen dames.. Op 1 eraf vallen is wel erg zuur..
Jammer dat je springen moest afgroeten. Zoals ik lees wel een verstandige knappe keuze.

Hoezo charizard?

Fijn vosje!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:59

Ik ben ook benieuwd Charizard!

Balen Vanqeur, maar soms is het niet anders idd.

Massiemas, de eerste hindernissen vind ik ook altijd lastig hoor! Zonder ritme. Springt ie het minst steady. Vandaag in Ophemert echt enorm veel fouten en mensen die de cross uit moesten op 1&2.. omgeving was ook niet ideaal dus dat drog wel bij.

Wij zijn eerste geworden in Ophemert <3 eindelijk vielen alle puzzelstukjes op z'n plek, en na een paar plaatsingen net buiten de top 3 vandaag eindelijk in de top 3, en gelijk bovenaan *\o/* :D
Foutloos parcours, snelste tijd. Foutloze cross, snelste tijd. Helaas paar strafpunten door te snel binnen, en ik heb tm hindernis 8 echt op safe gereden ivm de bodem... := De rest kwam niet echt in de buurt van de ideale tijd, de snelste na mij zat 1 minuut tussen :)) hij was gretig!
Afbeelding

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:28

Wat een wisselende resultaten allemaal!! Gefeliciteerd diegene met een prijs en volgende keer beter voor diegene met pech, echt super zuur... :( ups en downs zullen we maar zeggen!
Volgens mij hebben/hadden we allemaal wel geluk met het weer en de bodems. Morgen starten in Vasse en daar zag het er vanmiddag ook top uit :D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:50

Hattem was ook heeeel mooi qua bodem in het bos! Inspringen was op sommige plekken even niet fijn. Springen prima, maar ik was voor de middag. Daarna zag het er niet meer zo fijn uit voor de hogere klasses.
Gras stukken in de cross zagen er aan het eind van de dag ook wayt minder uit, maar prima te doen van wat ik zag.

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:44

Wat een ups&downs allemaal, alles komt wel goed!

Ik reed vandaag het NK in het L in Hattem, vrijdag in de regen gedressuurd op een slechte bodem voor 193 en 200,5. Springen foutloos en de pittige cross ook foutloos, maar wel op safe gereden en dus wat tijdfouten. Uiteindelijk 19e individueel en met het equipe van Overijssel 2e geworden!

Nu net klaar met de laatste puntjes op de i voor alle spullen en protocollen voor SGW Vasse morgen. Sochtends eerst maar helpen met het secretariaat en smiddags mijn andere paard rijden in het L.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 23:07

M_Vainqueur schreef:
Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...


Balen hoor! Maar verliespunten krijg je niet als je uitgebeld wordt in het springparcours hoor, alleen in de cross.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 03:41

Sim schreef:
M_Vainqueur schreef:
Ik kan wel janken, vandaag was paard niet in z'n doen. In dressuur al rare fratsen en kijkerig (voor de goede orde, dat is die eigenlijk nooit). Met losspringen maakte die zich druk om niks. Hindernis 1 TM 4 sprong die fantastisch goed. Op 5 schijnt de zon op een witte plank en hij durft er niet overheen... Flink z'n been gestoten tijdens de weigering en toen was die helemaal in paniek. Voor de laatste sprong maar afgegroet, vond het geen verliespunten waard. Super balen! Maar het hoort bij de sport helaas...


Balen hoor! Maar verliespunten krijg je niet als je uitgebeld wordt in het springparcours hoor, alleen in de cross.


Oooh echtwaar!? Dat heb ik nooit geweten! Dan is het wel zonde dat ik gestopt ben... Dan had ik misschien nog net wat cross hindernissen kunnen meepakken. Naja pech, dit was m'n beslissing. Zo leer ik het reglement steeds beter kennen!

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:17

Hier een super zilveren medaille in de klasse M op het NK! *\o/* Dressuur hadden we veel beter gekund maar we moesten als eennalaatste starten en de bodem was daardoor drama in sommige hoeken. Hierdoor helaas wat foutjes en veel spanning, maar dit was onmacht. Na de dressuur toch nog 5e! Door een foutloos springrondje en mooie foutloze cross mochten we de zilveren medaille ophalen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:23

Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars!

En M_Vainqueur balen zeg. Heb jouw rondje net niet meer gezien. Onze dochter wilde perse Kristy (nr 175) nog zien springen daarna zijn we gegaan.

Ik heb me het grootste deel van de middag vermaakt door kijken bij hindernis 10 a/b in het L in Hattem. Ook in het M nog een paar combinaties voorbij zien komen daar. Vond het een mooie cross.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:43

Mijn zoon heeft gisteren met zijn 2 ponys meegedaan in Ophemert en we zijn super tevreden. Met beide ponys de cross kunnen uitrijden. Bij dressuur mooie punten (70,86% en 65%), springen foutloos. Bij de cross nog wel weigeringen, maar niet zoveel dat ze uitgesloten werden, dus heel blij mee. Maar we snapten de uitslagen niet helemaal. Bij 1 pony stonden 100 hindernisstrafpunten. Als ik de reglementen nakijk zie ik dat je 20 strafpunten krijgt voor een weigering (en 40 als je 2e x voor de zelfde stopt). Hoe komen ze dan in vredesnaam aan 100 punten? Het is nu te laat, maar kun je op een wedstrijd ook bezwaar indienen? en hoe moet je dan je gelijk aan tonen?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:06

Je kan bezwaar aantonen in het half uur nadat de voorlopige uitslag er hangt. Dat zal in overleg gaan, als je een filmpje hebt is het makkelijker voor jezelf. Maar overleg tussen jou eigenlijk en de hindernis rechter.