[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:42

Hier een overzicht van de hindernissen van de L paarden in Gorssel. Vind het zelf altijd wel fijn als er wat beeldmateriaal te vinden is online als ik voor het eerst ergens naar toe ga. Vandaar dat ik het hier deel. Misschien leuk voor mensen volgend jaar. *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:44

R_emkee schreef:
Tadaa 208!
[ [url=m/WbKGH4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aaah wat gaaf! Dankjewel!

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:58

IrisBorg schreef:
R_emkee schreef:
Tadaa 208!
[ [url=m/WbKGH4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aaah wat gaaf! Dankjewel!


Hoe ging het vandaag bij jullie Iris?

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 23:01

nummie schreef:
IrisBorg schreef:


Aaah wat gaaf! Dankjewel!


Hoe ging het vandaag bij jullie Iris?


Allebei opzich prima gedressuurd, beide foutloos springrondje. Foly uitgereden met 3 stops, 3e L cross en 5e cross totaal voor haar, gewoon een aantal nieuwe dingen waar ze eerst even naar moest kijken, die heeft veel geleerd.

Gio super rond, ik maakte op het eind nog een ruiterfout, maar zij liep echt geweldig.
Met allebei dus heel tevreden vandaag!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:23


DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:14

Aaah jammer, je hebt mij gemist :(:)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:36

DewiFoto schreef:
Aaah jammer, je hebt mij gemist :(:)

aahw dahm ook echt net :( ik moest nodig plassen :') :j

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:04

Wij hadden ook pech bij eventingphoto.
Heeft ditmaal bij hindernis 18 gestaan en daar zijn vele niet beland.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:52

Goed gedaan iedereen in Gorssel! De cross zag er mooi uit.

Cioccolato schreef:
Onwijs knappe pony. Dier met vermogen zat iig! Maar ik zou de foto's ook even netjes kopen en hier verwijderen.

Kent iemand de cross op Ronostrand? Is dat wat? Zijn er nog meer crossen de 28e? Ik zit er even niet goed in _O-


Ja ik! Ik ben er vorig jaar geweest. Toen was er een mega B groep (75 z.d. starts bij de paarden) en toen kwam ik als 5e uit de bus! Het is een soort van Alphen Chaam van het noorden imo. Organisatie is strak en het terrein is ook echt super mooi (heel fotogeniek ook). Ze hebben ook heel veel sponsors dus ook leuke prijzen (ik had een cross-setje (shirt en capcover) vorig jaar).

Het water is wel echt heel indrukwekkend omdat je opeens uit het bos komt. Wel is het inspringen naast dit water dus dan kunnen ze dit eerst wel van de verte een beetje bekijken. Als je paard dat niet erg vind dan zit je sowieso gebakken. Het laatste deel van de cross gaat helemaal om het meer heen.

Dit zijn foto's van mij van vorig jaar (2e cross met dit paard). Ik wou nu eigenlijk wel L starten dit jaar maar omdat het hun eerste L cross is zie ik er nog even van af, heb geen idee wat ze bouwen.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:57

Zo das toch best knap 5e vd 75!
Gorssel zag er weer super uit, leuk de foto's van alle hindernissen.

Ik heb zondag crossles in lelystad en week erop BB Ysselsteyn, gaan daar toevallig nog meer mensen heen?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:23

Ik heb helaas ronostrand af moeten melden. Hoop er een volgende keer te kunnen starten. Had idd het idee dat het een Alphen chaam idee was. Daarom wou ik 'm heel graag rijden.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:44

Stille meelezer meld zich even hier :wave:

Ik heb mijn eerste crosslesje pas gehad, dus wij zijn nog aan het begin van onze (hopelijk) geweldige crosscarrière hahaha. Nu had ik alleen even een vraag mbt beschermers. Ik heb een tijd geleden van alles uitgezocht, en kwam toen uit op PEI of Kentucky. De Kentucky zijn wel weer een stuk duurder, maar wellicht het wel waard.

Nu is het zo dat het plan is 1x per maand een crosstraining te doen voorlopig. Voldoen voor nu dan ook de QHP of Arma eventing boots? En vanaf wanneer zouden deze beschermers niet meer voldoen? Ik lees hier helaas nog erg weinig over, wat misschien dan komt omdat ze niet erg gewild/goed zijn? Ook zijn ze niet te koop in een webshop zoals all-eventing. Wil uiteraard wel gewoon goede bescherming!

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... orId=10041

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:54

Ik zou eerder investeren in een wat duurdere set, ik vind deze beschermers er zelf wat 'flimsy' uit zien. Ik denk niet dat ze heel veel bescherming bieden.

Zeker als je van plant bent vaker/langer te gaan crossen zou ik eerder een goede investering doen voor de toekomst.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 12:33

Ik heb zelf de PE air Trax :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:49

PE is prima als je paard het past... Die van mij kreeg wondjes en draaiden constant, zo hoor je er wel meer. Ik heb nu Kentucky, daarover wel tevreden. Zijn een stuk zachter en hebben meer pasvorm waardoor ze niet draaien.

Die ej beschermers zou ik zelf niet zo snel kopen, omdat Kentucky en PE tweedehands nog wel oke weg gaat. Als je deze dan gebruikt en ze toch weg wilt doen is dat niet zo'n probleem, terwijl die van de ej (letterlijk) waardeloos zijn.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:57

Ik heb beschermers van Style, ook erg tevreden over. Heb ze ooit tweedehands gekocht en gebruik ze inmiddels al jaren met veel plezier. Tweedehands is echt een aanrader! Veel beschermers gaan echt wel even mee!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 15:09

Mijn zoon is vandaag van start gegaan op Ronostrand. Super trots op hem. Springparcours foutloos, bij de cross wel 3 weigeringen, maar ze hebben zo ontzettend veel ervaring opgedaan. Is toch anders dan een oefencross.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 15:18

Vanmorgen hindernis jury geweest in Varsseveld, eigenlijk heel leuk om te doen.
Volgende week Ophemert af moeten zeggen omdat m’n dienst van zondag naar zaterdag is gezet, gelukkig nog bij kunnen schrijven in Ysselsteyn..

Ik heb Styles, als je ze rechtstreeks bij de producent besteld, scheelt dat best veel.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:08

Eigenlijk is elke beschermer waardeloos als die niet past. Dan gaan ze draaien en veroorzaken ze wondjes.

Zo hier de dalmar. Al vind ik die sws hard en niet fijn. Zorgde voor veel wondjes.
De PE vaak een maat kleiner bestellen, vallen groot. Veel voorkomende fout van eigenlijk bijna iedereen. Zo heeft mijn paard maat S rondom. Mijn andere past ze net, die zou eigenlijk al een maat kleiner mogen. Iets met mooie fijne beentjes :))

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:30

Kamsel wat leuk. Er stond een pracht cross.

Mijn paard was een draak in het springen maar in de cross voorbeeldig in varsseveld. De cross liep ze foutloos uit

Anoniem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:37

Ik heb de Dalmar beschermers die zitten helemaal prima, vind het juist wel fijn dat die harde stukken hebben, ik heb ze 2e hands rondom kunnen scoren voor 80 euro, ik zie de PE ook nog wel is voorbij komen 2e hands, misschien marktplaats is afspeuren?

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 23:27

Hier de limieux, voldoen prima.. en met kortingscode zeer voordelig bij bijv. Divoza

IrisBorg

Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-19

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:23

Ik heb de Kentucky’s, de LeMieux hield het bij ons niet lang vol. de Kentucky’s passen goed bij beide paarden en zijn tot nu toe ook super qua stof!

Gister onwijs lekker gereden in Ronostrand, hele leuke cross en eigenlijk best wel een aanrader voor volgend jaar!

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:38

Hierbij de hindernissen klasse L Ronostrand. De meeste moesten nog verhoogd. Vond het ook een super leuke cross en zeker voor herhaling vatbaar ondanks het stuk rijden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:54

Hier ook heel fijn gereden op Ronostrand!!! En wat hebben we geluk gehad met het weer zeg, pfoe, ik had er niet veel vertrouwen in de dag ervoor :x

Een mooie 2e plek te pakken in de B (ex-eco eerste, maar de dame boven mij had heeel netjes gereden) *\o/*

Ik heb nu Diepenheim en Bathmen op de planning. Ik heb B opgegeven, maar zijn deze voor de overgang naar L nog een beetje te doen? Of zouden jullie wachten tot volgend seizoen? Ik wou eigenlijk wachten maar het gaat zo goed dat het opzich ook wel kan.