[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:06

Oei..

Het leek alsof er veel te weinig vrijwilligers waren. Die kans bestaat natuurlijk. Maar wauw, nog nooit zo lang moeten wachten met ombouwen van de cross. Dan was er een sprong kapot, dan weer dit en dan weer gewoon onwijs traag. Geen rijplaten (wat voorgaande jaren er wel was) dus iedereen stond te prutsen om het terrein af te komen _O-

Wel een hele mooie cross. Super gave nieuwe sprongen en mooie aankleding. Helaas door al het getreuzel in een gigantisch hoosbui gereden waardoor het spekglad was en voor ons te glad. Hij lijkt ook qua deelname in een gat te glijden...
En dat hoop ik zo van niet.. Maar ik weet niet of wij nog terug gaan volgend jaar..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:34

Als het door te weinig vrijwilligers zou komen is echt wel jammer. Het is ook gewoon zo lastig.

Ja je zag idd wel verschil met een Oliver Townend of iemand die voor het eerst daar rijdt. Maar dat Tim Price die als laatste startte in het water onderuit ging, dat was wel bizar. Niet op een hindernis maar een banketstaaf val met het galopperen door het water. Teveel op de voorhand leek het wel.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:38

Ja ik snap ook wel dat 't super lastig is. En het is ook zo jammer. Maar deze ervaring heeft ons jaarlijks startende groepje toch wel even 'n deuk gegeven wat dat betreft.
En dat vind ik jammer.

En ook dat 't voor ons echt allemaal precies slecht uit kwam _O-

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:10

He wat balen cioccolato.. zeker als je er meer van had verwacht in vergelijking tot de jaren hiervoor! Wel fijn kunnen rijden?

Die van mij was vandaag foutloos in de oefencross. Een ander bitje geprobeerd en daarmee kon ik echt heel fijn rijden. Veel meer controle! Heel tevreden :j

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:13

Uh nee. Omdat het zo lang duurde starte met mij ook gelijk de hoosbui. Spekglad dus we schoven uit de bocht _O-
Tot aan hindernis 5 pakte ze wel aan als een speer! Echt heel fijn maar ik had niet lang door gereden anders. Veel te veel water even in 1 keer.
Terwijl de hele rubriek voor de bui uit had kunnen rijden.

Ahja. oliebol happens

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:19

Is er toevallig morgen nog iemand die naar sgw oss gaat en voor mij een foto van de uitslag van ring 1 L paarden kan maken.

De uitslagen duurden zo lang dat ik maar niet meer gewacht heb op een gegeven moment

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:30

Wij waren naar Oss, maar helaas zie ik je berichtje nu pas Joki.
Maar ik heb ook de L lijsten niet meer zien hangen. Alleen de dressurbriefjes lagen er nog.

Ik hoop dat ze het nog online zetten. Wij zijn ook weggegaan.
We hadden 204 met dressuur, balkje in het springen (op de tweede van de dubbel, wat een gekke afstand had die dubbel, 8 m, dus op 1 moest op heel groot, en op 2 was het weer heel krap), en foutloos gecrossed. Dus helemaal tevreden *D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:29

Ik heb ze gemaild en morgen komt de uitslag online.

Mijn paard deed het in elk geval lekker. Foutloos springen en foutloos crossen. En dat ondanks dat we een bijna botsing met een scooter hadden omdat hij op mijn lijn naar de hindernis bleef rijden. Paard sprong alsnog braaf de sprong ondanks uitwijkactie voor de scooter

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:45

Hier vandaag Oss. Dressuur mocht iets beter met 199,5 punt, net niet wat we kunnen eruit gehaald voor mijn gevoel. Springen echt oliebol. Mevrouw begon te stuiteren. 2 balken gevallen. Cross foutloos. Geen idee van stijl of tijd. Kon niet blijven voor de uitslag. Mocht iemand een foto hebben van ring 1 B paarden met dressuur en die willen plaatsen, dan graag.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:18

Nog van harte gefeliciteerd suikermeisje! Ik begrijp dat je wel voorzichtig doet, volgend jaar kan je tenslotte ook nog crossen. :D

Wat jammer om te horen dat Texel zo tegen viel, zeker omdat het voor de meesten toch wel een eindje rijden was denk ik zo. Het weer was sowieso bagger.

Ik lees wel heel veel goeie resultaten, iedereen gefeliciteerd daarmee!!

Ik was gisteren lekker op training in Tilburg, de laatste regiotraining. Het weer viel enorm mee, we hebben het droog gehouden. Het terrein daar viel me helaas wel erg tegen. De meeste hindernissen waren behoorlijk pittig, en er stonden niet veel combinaties die voor beginners zoals ik echt fijn zijn om te rijden, laat staan comfortabel inspringen.
Daarnaast vond ik dat er echt bizar veel laaghangende takken waren. Ik heb nogal een groot paard, en zat constant met mijn hoofd in de takken. Zie voorbeeld hieronder. :')

Afbeelding

Het was wel weer een goede ervaring. Over een paar weken rijd ik weer een oefencross in Moordrecht om te testen hoe we er voor staan. Ik hoop volgend jaar misschien een keer B te kunnen starten.

Voor de liefhebbers, natuurlijk ook een filmpje:


MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:22

Ziet er goed uit hierboven! Stoer beest heb je!

Ik heb veel hindernissen die anders in Tilburg staan gister gezien in Oss bij de cross, denk dat er daardoor een stuk minder BB/B dingetjes te doen waren, normaal is het een leuk terrein!

Wij zijn gister gestart in oss, dubbel foutloos maar wel veel tijd verloren op het water, omdat dit voor ons een oefen punt is expres er voor gekozen om zoveel mogelijk door het water te rijden, in oss dus een paar honderd meter :-)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:32

Ik had ook weer wat joh. Ben aan het losrijden voor het springen. Gaat m'n cap kapot. Ik heb een fair play cap, zo'n cap van 110 euro. Spontaan kapot. Cap is 2 jaar oud en enkel gebruikt voor 'goed'. In verhouding dus vrij weinig.
Ik had er maar mee moeten vallen..

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:52

Huh? Hoe dan? Zomaar kapot?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:21

Oef, van je filmpje af wordt ik ook niet heel enthousiast van dat terrein :o al die takken inderdaad, ook voor een sprong.
En vind het wel slecht van de regiotrainingen als daadwerkelijk veel hindernissen bij ons stonden, ze het toch laten doorgaan op een half leeg terrein.

Diego en ik hebben weer lekker gereden gisteren! 6e plaats, door een heel stom balkje in het parcours niet hoger gekomen :) cross lekker foutloos rondgereden, lag er nog wel bijna naast toen we de schaduw in moesten :=
Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:39

Hoe dat van die cap inderdaad.

Ik was gisteren in oss nog 5e *\o/* . 7,7 beide jury's voor stijl in de cross en precies 4:00 (de ideale tijd). Nu baal ik wel dat ik mijn prijs niet persoonlijk op heb kunnen halen. -O-

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:45

Ja zeg het maar. Het is met zo'n draai systeem en dat is gewoon los. Heel apart en ze kunnen er natuurlijk niks mee omdat die al ouder is als 2 jaar. Nou dat merk raad k dus niemand aan. Bagger :=
Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:36

Gefeliciteerd Moonlight!
Ik was ook blij met mijn cijfers, had 2 8en en een 9 voor balans en zit :D 8,7 gemiddeld.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:25

Wij zijn ook in oss geweest afgelopen weekend. Vond het een hele mooie wedstrijd, super georganiseerd en een heel mooi terrein. Hierbij nog de hindernissen van de L. Misschien leuk als beeld ook voor volgend jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:27

Dat is wel fantastisch water!

florie71
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-07-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:25

Ik heb maar 1 fotograaf zien zitten; Joyce
Of waren er meer?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:33

Esveo was er ook, en een fotograaf op zaterdag van wie de foto’s op de Facebookpagina van Brabant horse trials staan :j

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:09

Op zaterdag was idd GNS fotografie er ook nog (op Facebookpagina en op Oypo)

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:28

En Victor Krijt op zaterdag (zondag weet ik niet).

En ik heb zaterdag iemand zien lopen met kleding van CM photos, iemand enig idee waar die foto's te vinden zijn?

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:27

Gaat iemand vrijdag de cross van Gelselaar (Bollert Brons) lopen? Zou je dan foto's kunnen plaatsen? Ik rij zaterdag mee maar ik woon 2 u verderop dus vrijdag lopen is geen optie. Of Mycoursewalk online zetten zou helemaal leuk zijn. Bij voorbaat dank!

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:29

Ik ga dit weekens voor de verandering naar Heino. Lekker eens om de hoek crossen :))