[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:23

Leuke resultaten en foto's allemaal!

Ik rijd niet na een enting, maar die van mij heeft er dan ook altijd wel wat last van.

Helaas ben ik voorlopig even uit de running. Ik heb vrijdag-maandag in het ziekenhuis gelegen en zal nu even moeten revalideren. Gelukkig is iedereen op stal heel erg lief en hebben ze een schema opgesteld zodat mijn merrie gereden blijft <3

Ik kreeg wel nog een leuk berichtje dat mijn oude merrie vandaag bevallen is van een merrieveulen v. Quabri de l'Isle :+:
Afbeelding

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:22

Vette foto's!

Ik dacht ook altijd wel dat je als je als 3e ofzo op een wachtlijst stond dat je dan nog wel kon starten. Maar tegenwoordig joh, alles zo snel vol..

Snow white hoop niet dat het ernstig is zeg! Beterschap voor jou!

Ik heb vandaag lekker getraind in Biddinghuizen, eerst gewone hindernissen werd meneertje sterk. Moesten 3 galopsprongen doen tussen balken, kreeg het maar nauwelijks voor elkaar. Daarna in het terrein echt weer fantastisch! Zo lekker paard, trekt aan, kijkt niet, oortjes erop, genieten!
Zaterdag oefencross Ede en ik heb er echt mega zin in! Heb alleen nog niemand die mee kan. Red me wel alleen maar is wel gezelliger onderweg :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:30

Ik ga op 8 april om 16u trainen bij Wendela in Ede. Iemand zin om aan te sluiten? (B/L niveau)

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:48

Wij gaan ook naar Bathmen de 7e *D

En zaterdag trainen in Lelystad *D

Verder helaas Markelo pas de eerste wedstrijd, zo jammer dat zo veel in het begin van het seizoen niet door ging.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:28

Kelan schreef:
Wij gaan ook naar Bathmen de 7e *D

En zaterdag trainen in Lelystad *D

Verder helaas Markelo pas de eerste wedstrijd, zo jammer dat zo veel in het begin van het seizoen niet door ging.


Super leuk ik ga ook zaterdag trainen in Lelystad, ik moet om 12 uur in de les :D

Vandaag springles met mijn fjord en zaterdag met mijn tinker

Ik wil ook naar Markelo met mijn filmcamera :D

Elke:Ik ga juist liever alleen. Ben altijd super zenuwachtig en met iemand word ik op 1 of andere manier nog zenuwachtiger.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:48

Wij laten crosstrainingen nog even zitten. Hocus heeft nog steeds een vreemde scheur in zijn hoef. Gewoon rijden gaat goed. Springen durven we nog even niet aan. Moet eerst verder uitgroeien. Het rijden zelf gaat wel super. We hebben een heel ander paard gekregen. Veel vrijer, en met heel veel humor. Ook ik durf steeds meer.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:29

Elke, ik ga zaterdag ook dus als we een beetje rond dezelfde tijd starten heb je een soort van gezelschap :P

Ik vind alleen gaan echt niet prettig. Hoeft gelukkig bijna nooit :o
Dat brengt mij overigens op het volgende hersenspinsel: Wat hebben jullie geregeld voor als je afgevoerd wordt op wedstrijd en alleen bent of iemand bij je hebt die niet jouw paard alleen thuis kan krijgen?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:34

Gave foto's dames. Maar volgens mij al in de grote app gezegd! Hou niet alles meer bij overal, zoveel geklets.

Lees wel op media dat Elke lekker bezig is, fijn weer zeg! Snap dat je er weer zin in hebt!

Ik ga altijd met m'n ouders op concour dus die kunnennde zorg overnemen. Alleen ga ik niet, heb niet eens een E rijbewijs. Heb ik die wel, ga ik enkel met 'n oude rot alleen weg. Meestal rij ik toch jong spul dus dat kan ook gewoon niet alleen :n

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:51

Heel veel beterschap _Snow_White!

@liekec, ik ga ook altijd met mijn ouders op pad, of in ieder geval mijn moeder. Niet alleen voor als er iets met mij mis gaat; mijn paard is enorm groot en kan heel veel spanning opbouwen op wedstrijd, dan kan ik haar niet even loslaten om iets te pakken, een paar extra handen kan ik dan wel gebruiken.

Ik hoop stiekem dat ik eind dit jaar een BB cross foutloos uit kan rijden, maar heb niet zo heel veel vertrouwen :')

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:54

Waarom niet? :')

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:09

Tijdens trainingen doet ze het perfect, spring álles probleemloos, en dan tijdens een (oefen)cross staat ze voor letterlijk elke hindernis stil. :')
De tweede keer aanrijden springt ze dan wel alles, ze moet het gewoon even gezien hebben. Maar daardoor hebben we vorig jaar 14 minuten over de cross in Lisse gedaan hahaha

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:59

liekec schreef:
Elke, ik ga zaterdag ook dus als we een beetje rond dezelfde tijd starten heb je een soort van gezelschap :P

Ik vind alleen gaan echt niet prettig. Hoeft gelukkig bijna nooit :o
Dat brengt mij overigens op het volgende hersenspinsel: Wat hebben jullie geregeld voor als je afgevoerd wordt op wedstrijd en alleen bent of iemand bij je hebt die niet jouw paard alleen thuis kan krijgen?


Hier mag ik ook alleen op crosstraining of wedstrijd als een van mijn ouders (bij voorkeur en 99% vd gevallen mijn moeder) mee gaat (die kunnen het paard zonder mij ook thuis brengen). Naar springles ga ik wel regelmatig alleen, maar dat is op stal bij mijn instructeur (ga er onafgesproken van uit dat als ik dan wordt afgevoerd dat hij zich bekommert om mijn paard).

één keer niet zelf naar huis kunnen rijden na een wedstrijd ivm enkelbreuk, toen heeft mijn moeder paard naverzorgd en heeft ze iemand gevraagd te helpen met stiften uitdraaien daarna is zij naar huis gereden. Toch wel fijn dat ik me daar dan niet ook nog druk om hoef te maken.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:15

Ik ga eigenlijk altijd overal alleen naar toe (trainingen en wedstrijden). Niet zo gezellig en ook minder veilig, maar ik wil geen vriend/ouders/vrienden lastigvallen met mijn hobby :Y) (Wel 1 lief vriendinnetje dat af en toe mee wil/kan naar sgw wedstrijden.)

Zou eigenlijk nog eens zo'n medische kaart moeten aanschaffen met telefoonnummers en zo..
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 28-03-19 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Kleine aanpassing.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:21

DreamGuide schreef:
Tijdens trainingen doet ze het perfect, spring álles probleemloos, en dan tijdens een (oefen)cross staat ze voor letterlijk elke hindernis stil. :')
De tweede keer aanrijden springt ze dan wel alles, ze moet het gewoon even gezien hebben. Maar daardoor hebben we vorig jaar 14 minuten over de cross in Lisse gedaan hahaha


Oh dat is minder.
Wel een record tijd denk ik! Dat is wel aardig frustrerend.. Ik hoop dat mijne jonge ding 't aanpakt zoals ik hoop. Die moet nu ook even een rondje kijken en langs heen e dan rij ik t rondje nog eens met hindernissen. Dan kan het wel. Die moet gewoon even de grasjes, bomen etc onderweg bekijken

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:08

Hier willen mijn ouders ook niet altijd mee. En met mijn vriendin heb ik ruzie. En die wil sowieso niet mee, want die wil ook crossen.

Ze gaat ook niet meer crossen op mijn paard. Als er wat gebeurd ben ik denk verantwoordelijk, nooit over nagedacht tot mijn ouders er over begonnen.

Jammer voor haar, maar moet ze maar een eigen paard kopen :o

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:08

FCSA, dat heb ik ook. Meeste van mijn vriendinnen hebben een druk eigen leven. Die wil ik echt niet lastig vallen met mijn hobby. Mijn moeder en 1 vriendin komen nog wel eens kijken.

Heb er wel eens over nagedacht hoe en wat als er iets zou gebeuren. Maar ik weet niet hoe het anders kan..

Wel heb ik op de mouw van m’n crosshirt mijn naam, geboortedatum en ICE nummer staan. Trek ik ook aan als ik alleen naar het bos ga.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:53

Afbeelding
Lekker dier! <3

Ik heb iemand gevonden die mee wil :) gelukkig!

Mijn vader gaat eigenlijk altijd mee, die komt dan vaak naar het terrein en kan evt paard terug brengen.

Vorig seizoen heel banketstaaf gevallen (eerste cross na zwangerschap) veel te snel weer erop gegaan met totaal geen balans. Knie verdraaid, super dom. Pap was niet mee want die kon niet. Paard uiteindelijk met Alice mee naar Biddinghuizen waar mijn zwager hem de volgende heeft opgehaald. Mega omslachtig dus eigenlijk wil ik niet meer alleen. Naar trainingen ga ik wel alleen, mocht daar iets gebeuren mag die altijd op stal bij hun.

Spring wedstrijd durf ik ook nog wel alleen, ga meestal wel ergens heen waar ik genoeg mensen ken mocht het mis gaan die Coco mee kunnen nemen.
Maar heel relaxed is het niet nee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:54

Ben wat dat betreft wel blij dat mijn man en ik het altijd samen doen. Ook naar stal gaan we vaak samen. Toen ik zo naar viel vorig jaar was mijn man er ook. Fijn idee dat hij er dan is om me naar huis, of naar het ziekenhuis te brengen. Of mee te gaan als je in de ambu moet....ook al eens meegemaakt. Gelukkig gaat het 99% van de gevallen goed en is het gewoon ook heel gezellig :j

Elke: mooie foto, gaaf paard heb je!

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:02

Ik ben afgelopen weekend ook naar Bruchterveld geweest. Mooi B rondje gereden en wat L/M hindernissen meegenomen. Hij sprong alles fantastisch behalve de onderstaande 'draak' van een mini hindernis, heb nog nooit zo'n bang paard gehad haha. Teleurstellend dat hij iets dan zo eng vindt want daar wordt ik ook onzeker van naderhand, terwijl hij de rest zonder blikken deed 8)7
Hopelijk staat er niet zoiets in Markelo (helaas van dag moeten switchen dus nu op de wachtlijst voor zondag, sjit) :wow:

Afbeelding
Afbeelding

Gaat er iemand hier nog naar Staphorst? Ze hebben daar s'ochtends een B oefencross (met een andere route dan de bosscross) speciaal voor startgerechtigden! Volgend jaar hebben ze daar waarschijnlijk wel weer een officiele SGW.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:35

Ik ga wel naar de bosscross, ben helaas nog niet startgetechtigd, waarschijnlijk pas volgend jaar pas.

Misschien kom ik 's ochtends al om te filmen bij die cross,ligt beetje aan hoe laat ik moet starten :o

Het is zo'n "simpele" hindernis, Mijne sprong erover zonder er naar te kijken

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:09

Ik ga de bosrit doen met een jong paard!

Wel mooie foto's.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:54

JoycexEnya schreef:
Ik ga wel naar de bosscross, ben helaas nog niet startgetechtigd, waarschijnlijk pas volgend jaar pas.

Misschien kom ik 's ochtends al om te filmen bij die cross,ligt beetje aan hoe laat ik moet starten :o

Het is zo'n "simpele" hindernis, Mijne sprong erover zonder er naar te kijken


Haha ja hij is heel laag, maar simpel weet ik niet. Blauw kunnen paarden zo goed zien en er zijn paarden die daar gewoon erg van schrikken als ze het niet gewend zijn, en sommige niet! Het was grappig om te zien hoe vooral de wat hetere paarden er flink naar keken, maar de koele rustige paarden het allemaal wel prima vonden haha, as always.

Ik rijd hem nu met een blauw zijl in de bak en de fobie wordt al veeeel minder *\o/*

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:02

Beide veel succes in de boscross! Is altijd heel gezellig daar

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:43

Ik rij ook in Staphorst de buitenrit en oefencross :)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:58

Beetje vervelend, ik had vandaag training in Renswoude, ging allemaal super goed, ze heeft heel veel zelfstandig gesprongen. Alleen toen we aan het eind van de training de brug over gingen en een bocht terug maakten, gleden we uit.
Het is vorig jaar ook al 2x gebeurd dat haar achterband wegglijdt en de voorhand blijft staan, dat komt altijd wel goed, alleen nu gleed ze voor ook mee, dus we lagen samen op de grond.
Ik ben me natuurlijk kapot geschrokken.
Ik twijfel nu of ik achter ook zal beslaan (heb nu alleen voor ijzers) zodat ik stiften in kan draaien.
Echter, bij ons op stal is het merendeel bestraat, en met rondom ijzers ben ik bang dat ze zo gaan glijden op de ijzers. Wat zouden jullie doen? Ik weet echt niet zo goed wat ik nu moet...