[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:10

Oh I schrok al. Wou snorrewind ook opgeven _O-

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:23

Iedereen is zo lekker aan het trainen! Was al een beetje jaloers aan het worden dus heb voor donderdag ook maar snel een training ingepland. Kunnen we nog lekker een keer oefenen buiten voordat we naar Alphen-Chaam gaan. Idd weinig in de regio de komende tijd dus we zullen toch (helaas) heel Nederland doormoeten.

Ook volgende week een tripje naar Equitana gepland. Kijken of we daar een nieuw crossetje kunnen vinden. Altijd te veel wensen... *D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:28

Ik train pas 16 maart weer. Met beide paarden. Voor de 1 afwisseling en de ander hoop ik zo kennis te laten maken en sneeeelll mee te nemen!
De ander mag weer in de B lopen met de nieuwe regel :')

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:28

annikavolder schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de beschermers van Majyk Equipe? Ze hebben hele mooie turquoise die bij mijn set passen....... en mijn Kentucky's zijn na een jaartje of 6-7 toch echt wel op.....


Kwam toevallig dit topic tegen, leuk *\o/*

Ik heb denk ik de beschermers die jij bedoeld

Afbeelding

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:46

Potdijk is de 10e toch? Aanstaande zondag?

Ik ben best blij met m'n starttijd voor as zondag, 10:35 dus zes uur de wekker. Had het erger verwacht haha.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:49

Cioccolato schreef:
Ik train pas 16 maart weer. Met beide paarden. Voor de 1 afwisseling en de ander hoop ik zo kennis te laten maken en sneeeelll mee te nemen!
De ander mag weer in de B lopen met de nieuwe regel :')


16 maart is bijna! Leuk!

De B??? Oooohhh dat zou saai zijn voor je vossie hoor! Maar als je de tweede ook start dan moet je toch over?

Equitana.. 1x geweest 12 jaar geleden. Zijn daar echt alle merken en alles? Qua cross etc..

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:14

Nee Carola.. geen B meer 8-) jij bent al veel te succesvol in het L!

Kan me van vorige jaren niet echt eventing spullen herinneren. Maar hoop dat ze dit jaar wel wat leuks hebben. Eerder er zelf ook niet echt naar gezocht eigenlijk.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:26

Nee ik mag met een 2 erbij gewoon de B weer vol rijden en de L. Dan moet ik naar 't M. Laat ik er 37 in de L hebben. Nieuwe regeling net als met springen, flexibel starten.
De bedoeling is me te richten op de jonge, lekker meenemen in de B en vos kan dan prima mee voor de afwisseling als het nu met de nieuwe felxibele regeling wel mag. De L is toch vaak op een andere dag en naar het M ga ik niet. Das eng _O-
In mei laat ik haar dekken. Misschien wel saai voor ons, maar dat scheelt me een hoop zenuw zweet. Kan ik weer even genieten van paardrijden ipv me opvreten en vooral niet flauw vallen voor de start.
Heb wel zin om weer fanatiek te crossen. M'n ouders gaan de nijmeegse vierdaagse lopen en laat ik no net van hun vervoer afhankelijk zijn. Dus het wordt sws een rustiger voorseizoen hier. Merk ik nu al in trainingen.. Had al lang willen trainen maar komt niet uit

Shoppen is altijd leeeeukk!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:49

Potdijk is het weekend van koningsdag. Moet ook nog even conditie opbouwen en oefenen..

Ik hoef op zich niet direct iets, maar mijn gewone cap is een x aan vervanging toe, mijn crossbeschermers zijn niet meer matchend, mijn rijjasje stamt uit de vorige eeuw, allemaal luxe problemen.
Vorig jaar een crossshirt in de UK besteld, samen met een capcover. Als ik weer wat wil, bestel ik het weer daar. Superleuk geworden. Alleen eigenlijk iets te opvallend voor mij..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:55

Wij zijn nog bezig om met Hocus een combinatie te worden. We maken vorderingen maar het heeft echt tijd nodig. We hebben dus nog geen concrete plannen voor het wedstrijdseizoen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:50

Ik heb zondag weer crossles van roxana in Lelystad ben benieuwd.

17 maart twijfel ik tussen les met mijn jonge paard (tinker) of oefencross in Bruchterveld of Vinkega met mijn fjord.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:54

Ohja had me ook al ingeschreven voor potdijk :Y)
Joyce, ik zou voor Vinkega gaan. Oefencrossjes zijn er zat. :)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:37

kamsel schreef:
Ik hoef op zich niet direct iets, maar mijn gewone cap is een x aan vervanging toe, mijn crossbeschermers zijn niet meer matchend, mijn rijjasje stamt uit de vorige eeuw, allemaal luxe problemen.
Vorig jaar een crossshirt in de UK besteld, samen met een capcover. Als ik weer wat wil, bestel ik het weer daar. Superleuk geworden. Alleen eigenlijk iets te opvallend voor mij..


Welke website?
Mijn capcover heeft gaten :')

Ik heb hetzelfde "probleem" alhoewel ik wel net een leuk tweedehands jasje heb kunnen kopen.
Mijn goede set crossbeschermers heb ik verkocht sinds mijn nieuwe merrie kleiner is. Op dit moment heb ik een oude set van mijn coach, maar denk dat ik mijn ouders lief aan ga kijken voor een verjaardagscadeau O:)

Verder krijg ik uitslag van mijn nieuwe Samshield, dus heb ik hem maar weer te koop gezet..
Welke caps vinden jullie fijn?
Het zal mijn cap worden voor training & wedstrijden, maar ik wil natuurlijk niet helemaal oververhit de cross uitkomen.


Cioccolato schreef:
De L is toch vaak op een andere dag en naar het M ga ik niet. Das eng


Mijn coach heeft me beloofd dat ik een shotje wodka mag doen voordat ik voor het eerst M ga rijden %) :+

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:40

Ik heb zelf Harry's Horse en ben daar al jaren superblij mee!

Heb ook eindelijk m'n veiligheidsbeugels besteld, helaas wel in het zilver IPV zwart omdat die er niet meer was.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:22

Snow-white, via fb, red equestrian ltd. Heb ze eigenlijk via ebay gevonden, maar via fb besteld.
Een normale website hebben ze niet of althans niet eentje die goed werkt..
Ik heb CO caps. Voor het crossen blijft het ook zeker de CO. (voor normaal denk ik ook, maar wie weet.)

Susan, dat gaat helemaal goed komen, heb je alleen maar profijt van. Hij is ook nog jong zat.

De Harry's horse caps zakten na ongeveer een jaar iedere keer voor m'n ogen.. Dat was ook zonde.
Welke beugels heb je nu Lieke?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:27

kamsel dat is zo :j we merken al zoveel verschil vooral in zijn gedrag. Hij is zoveel opener geworden en de blik in zijn ogen is ook erg veranderd.

Ik heb een Harry's horse maar had hiervoor een Uvex en die vond ik veel fijner. Als deze cap het niet meer doet komt er weer een Uvex.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:27

Voor mij altijd een GPA! Vind ik toch echt de fijnste pasvorm en ventilatie. Begonnen met een gewone SpeedAir, toen een speedair met leer, kort een first lady gehad en nu sinds enkele weken een little lady. Heerlijk. Weet alleen nog niet of ik die ook in de cross ga gebruiken. Zou het zonde vinden als hij beschadigd.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:30

Ik heb een hh cap, was de eerste jaren geleden die ik paste zonder maandverband voorin _O-
Nu ook een fair play cap, bevalt super goed :j
Moet ooo nog een nieuwe cap erbij. De oude is al zo oud..

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:18

Ik vind die caps met enorme zonneklep zo lelijk.... Eigenlijk vind ik de meeste caps niet mooi/elegant en qua prijs van bv Kep helemaal te zot voor woorden. maar ja, gaat om de functionaliteit.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:59

Ik vind zo'n grote zonneklep ook alles behalve mooi. 't is zo lomp

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:07

Ik kan ook niet wennen aan die kleppen nee :+ ik had laatst dus een BR cap besteld (volgens mij ook gepost hier), grootste maat en zelfs die paste niet :o :Y)

Afbeelding

De kleur rechtsboven!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:13

Caps.. Man o man. Ik heb voor de dressuur en gewone springwedstrijden een shamsield, die zit zo heerlijk en fijn. Voor de cross heb ik een gate (?) cross helm. Zit lekker strak hihi

Nu aan het sparen om de 1 jaar oude KEP van vriendin over te nemen. Want mijn trainingscap van geen merk is half stuk. Dat draai knopje achter m'n hoofd is stuk. Niet echt heel veilig dus nu maar ff m'n cross helmpje op haha

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:51

Ik heb volgensmij minstens 20 caps gepast...
Een ovaal hoofd in maat 61 is natuurlijk ook niet heel standaard :+
Alleen Uvex en Kep passen waarvan er bij Uvex 50% af gaat, dus mijn bankrekening vond dat een eenvoudige keus :D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:59

Hele eenvoudige keuze ja!

Ik heb de fairplay gewoon besteld, zit een draaiknop op en dat vind ik echt ideaal. Ik voel ook gewoon de wind er door heen, ben ik zo niet gewend bij mijn oude trainingscap. Lekker zweet hoofd, dus wil wel investeren in een goede cap die dus ook goed past voor wedstrijden en dan kan mn fair play naar gewoon toe. Maar met alle liefde koop ik gewoon weer zon fair play cap, of een ander namaak merk die gewoon is goed gekeurd.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:13

Fair Play zou bij mij misschien ook passen, maar die zijn hier niet zo bekend en hadden ze dus ook niet.
Uvex heeft inderdaad ook een draaiknop :j