[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:46

Zelfs met dit tempo redde ik het niet om binnen de tijd te komen.
En daar hebben wij normaal echt geen moeite mee.
Ik vond het zelf erg mooi en vriendelijk.
Je kon het zo gek maken als je zelf zou willen.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:10

Pakt lekker aan dewi! Maar ik zag een advertentie voorbij komen?

Ik ben niet van plan naar Ambt Delden te gaan. Ik wil graag mn jonge vos aan de bak hebben. Dus veel BB parcouren mee pakken, betekend dat ik moet gaan kijken of ik doordeweeks wat kan gaan halen.. Ik wil haar zo snel mogelijk B kunnen starten. Crosstrainingen en dan aan de gaaaannnnggg. Heb al een planning gemaakt aan de hand van een gunstig aanpakkend paard, dus ik hoop dat ze zo aan gaat pakken en ik gewoon lekker kan gaan starten.

Begin in Staphorst met een bosrit en dan dat oefencrossje als dat er weer is 2e paasdag. Lijkt me een goede nul meting. En dan Hooghalen, vond ik een aantal jaar terug erg leuk.
En dan als het wil eigenlijk de B cross maar ingooien want veel BB is er niet.

Zo. Mijn samenvatting.

Fijn lieke. Ook voor degene die examen deed!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:14

Super leuk ik ga ook naar die buitenrit en cross in staphorst :D
En ook hooibalen haha.

Twijfel nog over Marekelo snorrewind dacht ik. 10 maart een indoor oefencross

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:18

Oh leuk! Komen we elkaar misscihien 2 keer tegen! Al is staphorst zoooooooooo druk.

Markelo wou ik ook eerst doen, maar die komt te snel.

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:50

Filmpjes van beide gezien en ziet er goed uit zeg! Wat een flinke bak toch ook, kan je goed in gasgeven! Maar ik zou het parcours echt niet kunnen onthouden denk ik :')....

8 februari is de opgave voor Alphen-Chaam, zijn er nog mensen die eraan mee gaan doen? Dat word dan mijn eerste officiële sgw wedstrijd! Ik moet eerst nog even snel een springwinstpunt halen, dus dat wordt hopelijk a.s. zaterdag. Springwedstrijd in Bergharen. Tevens ook eerste officiële springwedstrijd.. Vind het wel weer heel spannend.... Door de sneeuw en bevriezingen ook 1,5 week niet kunnen rijden...

Ook heb ik me nog opgegeven voor de indoor oefencross bij Stal Jacobs en de oefencross in Bathmen. Nog meer die hieraan meedoen? :D Even een extra oefening voor het echte werk begint. :o

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:03

Ik heb jaren Alphen Cahaam gereden. Dit jaar niet. Bathmen wou ik doen, maar komt te snel voor m'n jonge vos. Die moet eerst even km maken. Maar ook door bevriezing en sneeuw kan ik niet zoveel..
Tel erbij op dat er niet veel wedstrijden zijn en ik door werk doordeweeks niet kan.. Frustrerens

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:02

Ik ga me opgeven voor de klasse L in Alphen-Chaam, hopelijk is dat niet wat te lastig. Heb pas 2x L gestart aan het eind van het seizoen afgelopen herfst... We zullen zien!

Ik was net weer lekker aan het rijden na de sneeuw, is de bak alweer bevroren... De sneeuw die zou komen zie ik nog niet, maar niet te hard roepen. Hopelijk is het weer gauw weg, bah!

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:05

Echt vervelend is dat he. Ben je telkens net opweg is de bak bevroren... Ik heb gelukkig sinds kort en plekje 10 min van stal waar ik binnen mag trainen, super fijn en lief van die mensen. Maar toch, als er sneeuw ligt, ga ik niet op pad met de vrachtwagen.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:09

De klasse L is best pittig daar zo in het begin van het seizoen en mt maar 2 keer L gestart hoor. Als je paard een beetje automatisch door loopt, is die wel te doen.

Hier net zo. Alles bevroren en wit. Toen heel nat, maar daarin kan ik me wel redden. En nu weer hard. Word er niet goed van.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:14

Wat fijn dat je een binnenbak hebt die je kunt gebruiken, Dany! Hier ook behelpen met bevroren bakken en bos...

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:24

Cioccolato schreef:
De klasse L is best pittig daar zo in het begin van het seizoen en mt maar 2 keer L gestart hoor. Als je paard een beetje automatisch door loopt, is die wel te doen.


Daar ben ik inderdaad wel wat bang voor, maar we gaan gewoon kijken wat ie doet! Hij heeft verder nog nooit gestopt in de cross, dus ik ga gewoon voor een lekker rondje!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:10

Ik ga zoals eerder vermeldt voor Exloo, vind hem te heftig voor zo aan het begin van het jaar :+
Stal Jacobs vind ik nooit zo de moeite waard, ondanks dat het maar een halfuurtje rijden met trailer is.

Voor ons bevat maart Middelbeemster (10) en als het goed is dus Exloo (24).

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:45

Ja heb er echt geluk mee.

Welke zouden jullie adviseren om mee te beginnen? Heb er nu 2 seizoenen uitgelegen. Hoogte etc. is het niet. Meer de dressuur en haar enthousiasme. Heb in het verleden L gestart wat heel goed ging.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:15

Geen idee Dani, ik begin zelf ook net dus doe maar wat :o

Ik heb mezelf verwend omdat mijn vriend vandaag voor 2 maanden is vertrokken: de laatste twee dingetjes besteld om onze outfitjes af te maken. Een nieuwe dressuurcap (deed nu met eentje alles), en een nieuw borsttuig in de kleur bruin (had eerst zwart en de rest is bruin).
Afbeelding
Afbeelding

Dan ben ik nu compleet *\o/*

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:41

Welke regio Dany?

Haha goed bezig lieke! Goede smoes! Ik heb ook maar 1 cap voor alles op concour. Voor thuis een ander, een oude

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:32

Cioccolato schreef:
Welke regio Dany?

Haha goed bezig lieke! Goede smoes! Ik heb ook maar 1 cap voor alles op concour. Voor thuis een ander, een oude

Heb ik ook jaren gedaan hoor. Maar heb nu voor springen en cross een Harry's horse, bruine en lekker licht en luchtig. Vind het voor dressuur een minder mooie cap, hou dan altijd van die suède look en het liefst donkerblauw. Maar wil dus niet met zo'n mooie cap de cross in dan :+

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:34

Dat had ik eerst ook. Nu gebruik ik 'm ook in de cross. Hij 's niet stoer, maar wel mooi. Ik ga dus voor mooi _O-
Eigenlijk wil ik gewoon m'n geld even niet uitgeven aan nog een cap. Komt wel weer

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:46

Ik vind geld uitgeven aan een cap ook stom. Dus deze was in de aanbieding en kostte nog geen 70 euro. Vind het wel een leuke Samshield-achtige lookalike, maar dan voor minder dan de helft van het geld :+
Vind het ook altijd bizar dat mensen met KEPs crossen. Want no offense hoor maar die dingen zijn me toch schreeuwend duur! En al die takken enzo er tegen aan, en het risico op vallen :Y) Mij niet gezien.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:50

Haha precies dat! Ik denk dat ik met zo’n dure cap echt huilend de finish haal als ik onderweg een tak zou schampen :o

Ik vind een Samshield door de ‘vaste’ klep sowieso een beetje link in de cross := Of stel ik me dan aan?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:54

shirleyp schreef:
Haha precies dat! Ik denk dat ik met zo’n dure cap echt huilend de finish haal als ik onderweg een tak zou schampen :o

Ik vind een Samshield door de ‘vaste’ klep sowieso een beetje link in de cross := Of stel ik me dan aan?

Ik heb voor de cross een Harry's Horse met een hardleren klepje. Maar waarom zou dat gevaarlijk zijn?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:54

Ze zijn niet eens zo veilig in de cross..
Ik heb 2 CO caps, als je weet welk model en welke maat zijn ze (nog) goed te shoppen op internet en valt de prijs alles mee. Mijn ayr8 kwam op 150 geloof ik, mijn pro II op 105..
Maar de eerste is wel een keer aan vervanging toe..

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:05

Oh voor 70 euro 'n cap is leuk kopen!
Mijne was geloof ik 100 euro. Fair play. Doet t prima!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:28

Een ‘originele’ crosscap heeft helemaal geen klep omdat deze een gebroken neus kan opleveren heb ik altijd geleerd. Ik rijd o.a. daarom de cross met een cap met flexklep en bewaar mijn Samshield voor de dressuur. Maar geen idee of dit nog leeft of onderzocht is hoor? Ben ik de enige die zich dit herinnert?

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:47

Oh ja. Neus eens gebroken. Maar omdat ik plat met m'n gezicht op de grond klapte. Die klep die brak wel hoor maar daardoor brak m'n neus niet.
Ik rij gwn met een normale cap. Ik rij niet hoger dan L. Dus vind het niet echt nodig op dit niveau.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 07:32

Cioccolato schreef:
Ik rij gwn met een normale cap. Ik rij niet hoger dan L. Dus vind het niet echt nodig op dit niveau.


Persoonlijk vind ik dat het niks met niveau te maken heeft. In de B of L kun je net zo hard vallen als in het M of hoger. Ook is het risico op vallen net zo groot,in welke klasse je ook rijdt.