[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 02:14

Ik zou eigenlijk morgen gaan springen, maar ik denk dat ik mij maar afmeld :+


Afbeelding

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 04:13

Wow, wat een sneeuw :wow:

Ik val hier even binnen als dat mag. Ik wil met mijn paard gaan beginnen met crosslessen en zag dat daar hierover werd gepraat. Eerder heb ik weleens de crosstrainingen bij Boonzaaijer in Renswoude gereden en dat is me goed bevallen. Ik vind het met dit paard fijn om in een vast groepje met een vast instructeur wat ervaring op te doen. Mijn paard is jong en kan wat nerveus en gevoelig reageren, zeker met andere paarden. Hij heeft een hoop vertrouwen nodig en als hij ril wordt vindt ik het wat spannend waardoor ik het lastig vind om hem dan dat vertrouwen te geven. Kort gezegd, ik wil het crossen graag gaan oppakken maar wel met kundige begeleiding. :) Ik was op zoek naar de website van de Schalm maar kon deze niet meer vinden. Weet iemand hier of daar nog wel de cursussen worden gegeven?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:40

Schalm heeft alleen nog een fb pagina. Daar zal wel het eea op staan. Weet dat Janneke nu al training geeft in de mooie buitenbaan. Gister kan dat helaas niet doorgaan ivm de vorst, maar in februari is er weer zo’n trainning. De groepslessen zullen ook wel weer beginnen ergens in het voorjaar. Tzt zal daar wel een aankondiging van komen.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:02

Ik rij in Biddinghuizen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34643
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:42

Ja hoor aankomend seizoen weer trainingen en idd nu al geregeld in de baan.

Haha _Snow_White dat is wel heel veel sneeuw :') hier gaat het dinsdag waarschijnlijk ook sneeuwen. Tot wel 5 cm haha en dat is al nieuws :+

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:32

Fijn, dankjulliewel. Ik ga de facebookpagina in de gaten houden en even kijken of ik via daar contact kan leggen :) Biddinghuizen is een eind weg voor mij!

Zo een training mee rijden in Februari is nog wat te vroeg, anderen in de baan i.c.m. de hindernissen en springende paarden is nog wel een obstakel. In zijn eentje gaat het prima. Buiten is het wel wat makkelijker om ruimte op te zoeken, dat is fijn. Mijn idee was om eerst 1 of 2 keer een lesje alleen te volgen en dan vanaf de cursus in een beginnersgroepje mee te rijden.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:53

@elodie, misschien zijn de regiotrainingen dan ook wat voor jou? dan ja je elke 2 wekeen met een vast groepje en vaste instructeur. Ik heb er destijds veel aan gehad en het was ook erg gezellig!

https://sgwregiotraining.nl/

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:54

Ik heb gisteren en vandaag in Ouderkerk meegedaan bij de les en oefencross. Fijn gereden maar wel voor de eerste keer in 2019 heel suf zand gehapt op een simpele haag. Ik ging erover, gaudi niet ......
2e rondje simpel foutloos gegaan!

Cookies_bilL

Berichten: 54
Geregistreerd: 11-04-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:13

Ik lees echt al meer dan een jaar mee maar nooit iets gepost :x
Nu was ik benieuwd of er mensen hier bij Alice rijden (of eventueel interesse) op M/1 ster niveau en samen met mij willen lessen. Ik vind met z'n tweeën veel gezelliger haha

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:47

Zou best een keer met je willen rijden Soof alleen zit ik effe wat lager in niveau :+
Oeps annika. Leek mij ook leuk maar de droes is daar pas net weg dus ik wacht nog even tot het buiten seizoen :)

Ik ga zaterdag in Ermelo de indoor cross rijden!

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:53

Ik rij meer bij Gert. En een klein tikkeltje lager. Helemaal in het begin van het seizoen _O-

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:12

Hoi

Zou ik ook mee mogen praten?
Ik start niet officieel maar wel oefencrossen en trainingen.
Ik cross al sinds 2013, sommige jaren wat meer dan de andere jaren, dit jaar wil ik echt wel fanatiek gaan crossen.

Ik zou als ik mee mag praten, zal ik mijzelf en mijn paarden voorstellen :o

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:16

Welkom!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:19

De Schalm heeft inderdaad veel via fb staan, maar als je mailt zijn er soms ook opties om bij andere lessen aan te sluiten :)

Van mij wel hoor Joyce! De meesten hier starten wel officieel maar het gaat natuurlijk om dezelfde sport :D

Diego en ik zijn lekker naar het strand geweest gisteren!
Afbeelding
Was echt heerlijk, hij heeft zich super gedragen en ook de trailer ging prima. Hij moest er zelfs nog een keertje extra op omdat we fout geparkeerd stonden _O-

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:41

Brrr :brr:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34643
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:44

Nou haha brrr :')

Ik heb zelf ook de eerste stappen richting weer op Hocus rijden gezet gister. We zijn goed bezig en hebben in 2 weken al flink aan het vertrouwen gewerkt. Met mijn man samen gaat het echt al veel beter in de omgang en met rijden. Utrechtse kampioenschappen worden afgezegd (hij was geselecteerd voor de B dressuur) eerst werken aan samen 1 team worden. Dat is nu het belangrijkst.

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:55

Wat leuk dat ik mee mag praten.
Officieel starten lijkt mij ontzettend leuk, maar mijn paarden kunnen niet verder dan de B denk ik :o

Mijn naam is Joyce ik ben 25 jaar (word april 26 jaar.)
in 2013 op een of andere manier het crossvirus opgepakt, en 22 september 2013 was mijn eerste oefencross in Balloo, Ik cross voornamelijk rond in het noorden van het land

Aangezien ik niet goed over mijzelf kan praten, stel ik mijn paarden even voor.
Mijn eerste eigen paard kocht ik in 2012.
Een fjord van toen 4 jaar vanuit mijn stage gekocht, toen we haar zadelmak gingen maken. En heb haar zelf helemaal opgeleid. Ze is nu 10 jaar, met haar wil ik dus fanatiek gaan crossen dit jaar, ohja haar naam is Enya

Afbeelding
vinkega vorig jaar.

In 2016 van mijn werk overkocht een tinker met de naam Betsy , zij is nu 6 jaar, word dit jaar 7 jaar.
6 januari onze eerste echt crossles gehad, ze deed het echt super goed. Helaas wel zand gehapt. Mijn vriendin deed mee met Enya en voor haar hadden we even een stal geregeld, ik heb maar een anderhalf paards trailer dus moest heen en weer rijden. Maar mijn vriendin nam Enya mee naar buiten en Betsy letten totaal niet meer op mij en toen stond er een hindernis voor haar.
Alleen vertrouwen in de hindernis kwijt, maar daarna super fijn gesprongen, met haar hou ik het op een paar lesjes en volgend jaar als ze 8 is wat fanatieker crossen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb niet echt paarden om hoog mee te starten. Denk dat wij dan altijd in de B blijven en dat vind ik een beetje zonde van mijn geld :o

Heerlijk naar het strand <3, is voor mij echt te ver weg helaas.

Wat fijn dat het vertrouwen komt, ik heb de eerste 100 pagina's gelezen gisteren, iets met verveling en doe ik altijd in een HK topic. Van het weekend heel spontaan ingeschreven voor een crossles in Arnhem volgende week zondag, super veel zin in *\o/* Ik ga dan met Enya.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:42

Leuke paarden!
Af en toe een B wedstrijd is ook erg leuk! Ik hobbel al 2 seizoenen rond in het L omdat ik niet hoger wil, maar zonde van mn geld vind ik het niet!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:22

Precies, en daarnaast geldt je startkaart ook voor dressuur waar je wellicht nog verder mee kan?
Ik vind het altijd zo eng om fjorden/koudbloedjes te zien springen, gaan zo dicht over die hindernis heen met die logge lijfjes :o ziet eruit alsof je altijd maar net goed gaat haha. Des te stoerder trouwens hoor! Niks overgehouden aan je val? Je zit niet echt in mijn regio dus we zullen elkaar wel niet heel vaak tegenkomen :)

Nou het was eigenlijk heerlijk op het strand! Wel 4-5 graden, geen zuchtje wind en een heeeerlijk zonnetje. Had het zowaar warm. Toen ik thuis kwam was het weer een stuk kouder :brr:

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:28

Oh en helemaal vergeten te reageren op je mijlpaal Susan! Ziet er fijn en ontspannen uit. Wat ben je trouwens veel afgevallen! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34643
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:49

Dank je!

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:00

Fijn susan! Ook lekker dat je zo op kan bouwen!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:13

@ Shauni ik heb zeker interesse.
Ik wil ook niet alleen trainen, en dan is het met verschillende ruiters ideaal.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:21

Lieke, ik ben niet zo'n dresssurruiter haha. Dus zou ook geen dressuur starten. En moet dan ook nog een winstpunt met springen. Vind zo jammer dat ik tussen de paarden dan moet starten

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:43

super Susan.