[SGW] wie weet er oefenterrein in duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

wie weet er oefenterrein in duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:32

Zijn er ook oefenterreinen in duitsland waar je zo kunt trainen. Dan zoek ik over de grens Groningen/Overijssel. Gebied Weser ems oa.
Ik hoorde een keer dat er wat is in Uelsen?

Sim

Re: wie weet er oefenterrein in duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:44

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:49

Ik ben gisteren in Uelsen geweest. Het is helaas niet een oefenterrein gedurende het hele jaar, ze hebben alleen een trainingsavond anderhalve week voor de wedstrijd (20 juni). Na de wedstrijd wordt alles weer weggehaald.
Ik heb gisteren ook nog gevraagd of ik nog eens kan komen trainen maar ze hebben alleen deze trainingsavond.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:52

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 17:56

oh super bedankt simmie.

Zijn er wel eens mensen wezen trainen in duitsland. zie er een paar leuke bijzitten

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:48

in Dilkrath is er ook een, zo effe uit m'n hoofd www.rfv-dilkrath.de train er regelmatig met mijn groepen omdat t n super terrein is voor t/m goed D niveau. Alles aanwezig. Ligt 10 min. achter Venlo. Verder kun je ook nog trainen in Wesel (erg leuk terrein met oa veel watermogelijkheden) en Kempen www.hulingshof.de (alleen olv Andreas Bauman).

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:35

Eventinggek: weet jij meer over de mogelijkheden op die terreinen? (heb even die in Kempen bekeken en zag er erg goed uit, maar staat niet iets op de site over trainingsmogelijkheden etc) en zijn deze terreinen ook geschikt voor praktische beginners?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:51

Zoals ik al zei moet je in Kempen les nemen van Andreas Bauman, tevens eigenaar vh terrein en de stallen. Is trouwens wel een super complex!

In Dilkrath ben ik lid vd vereniging geworden en daar train ik dus ook enkele keren per jaar. Tm L niveau is t echt trainen, op MZ niveau kun je er leuk spelen ;)

Wesel was vorig jaar nog flink aan renovatie nodig maar we hadden er genoeg te oefenen ter voorbereiding op Breda CIC*/** :o

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:18

Wat ik meer bedoelde: hoe werkt dat dan met dat lesnemen, je kan dat gewoon eenmalig doen, kun je daar een soort 'trainigsweek' doen of meer in de zin van je gaat daar elke week lessen?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:35

ah okay, je kunt Andreas gewoon opbellen en een afspraak maken, je hoeft niks vast te leggen voor het vervolg. Tenminste, zo was het toen ik er 3 jaar geleden voor het laatst ben geweest :o

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:04

@ eventikgek. Leuke terreinen maar ik woon bij Emmen/Assen en dat is wel heel ver weg

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:45

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:40

Laatst heb ik via pb al contact met Caroline gehad maar deze bestond niet meer zei ze ;) .

In Westerbork staat de rest van het jaar ook niet heel veel soeps, gewoon even leuk spelen, piano en eilandje is dan wel weer best nuttig en de trakhener is ook leuk. Pallisade hoef je maar 2/3x max te doen.

Roden evt Caroline? In Oosterwolde schijnt ook nog iets te zitten

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:42

Ik woon zelf in uelsen net achter de manege waar ook die cross wedstrijd was.
Er staan nog 5 hindernissen en de waterbak natuurlijk.
Deze hindernissen staan er het hele jaar maar is eigenlijk de moeite niet waard om daar voor te komen.
(voor mij is het natuurlijk wel makkelijk)
Ik heb wel een keer in nordhorn gereden daar is ook een oefenterrein.
Alleen weet ik daar geen tel nr. ofzo van.
Het is van een vereniging en heeft ook een waterbak enz.
Mooi terrein wel.
(klein maar fijn, in een bosje met veel hindernissen)
Dit is ook een oefenterrein voor de marathon.
Als ik wat meer er van weet dan horen jullie het wel,
Groetjes marloes

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:05

@mistid. Roden ben ik al een keer geweest leuk voor je paard als kennismaking maar verder vind ik het er niet veel voorstellen. Alles stond dichtop elkaar waardoor je zowie zo niet in crosstempo kon springen. Ik vond het qua hoogte ook huppeltjes op 1/2 sprongen na waardoor mijn paard niet echt oplette.

@LMjansen. Nordhorn klinkt leuk. Misschien eens leuk om met een groepje uit het noorden heen te gaan.

Ik train nu alleen in exloo. Heb er mijn prive baan haha. waterbak, oxer, 2 paino's hoge afsprong, bult en 2 sprongen in het bos. Is ook niet veel maar beter dan niks.